Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Europa bemoeit zich nu ook al in Texas

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Bennogr schreef:Stond vandaag (donderdag) stuk in de New York Times over een van de komende executies in Texas. Iemand die wel bij een moord was, maar niet zelf de moord begaan heeft. De dader is al dood, een aantal anderen hebben levenslang, maar hij wordt binnenkort geexecuteerd.

Texas 'justice': when in doubt, kill 'em.

http://www.nytimes.com/2007/08/30/us/30 ... oref=login
ik weet niet genoeg over deze zaak perse, maar ik zie het probleem niet zo in eerste instantie. dwz het verschil tussen wie de trigger overhaalt en wie er verder bij betrokken is. ik geloof niet dat deze persoon een lieverdje was, een onschuldige bijstander, dus het is geen geval van in doubt, meer een geval van alle betrokkenen zijn even schuldig aan het eind resultaat. dit was volgens mij niet een geval waarbij de dader plotseling en onverwacht zijn wapen te voorschijn haalde, maar dit was hun leven.
SEEING IS BELIEVING
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

En wie tegen de doodstraf is moet niet in Texas gaan wonen of in elk geval geen gekke dingen doen die tegen de wet ingaan. Je weet hier tenminste welk risico je loopt...

Bemoeienis is er over en weer. Daar kan ik niet zo wakker van liggen. Of het zin heeft is een tweede, maar blijkbaar moet men ergens iets over te zeggen kunnen hebben ofzo.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
michael66
Amerikakenner

Re: Europa bemoeit zich nu ook al in Texas

Bericht door michael66 »

a4plus schreef:Vond deze woorden van de Governor wel heel toepasselijk.

"Texans long ago decided the death penalty is a just and appropriate punishment for the most horrible crimes committed against our citizens.

"While we respect our friends in Europe ... Texans are doing just fine governing Texas."
Ik vond ze ook wel toepasselijk, maar dan de andere kant op. Het geeft misschien wel een beetje de starheid van de overheid daar aan. Iets wat "long ago" is beslist hoeft nu niet meer de juiste oplossing te zijn. Ik ben een groot voorstander van een regering die zichzelf en haar regels continu tegen het licht houdt en aanpast aan de veranderde tijden en inzichten. Als niemand wat zegt verandert er niets.

Een mening .... :D
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

michael66 schreef:
a4plus schreef:Vond deze woorden van de Governor wel heel toepasselijk.

"Texans long ago decided the death penalty is a just and appropriate punishment for the most horrible crimes committed against our citizens.

"While we respect our friends in Europe ... Texans are doing just fine governing Texas."
Ik vond ze ook wel toepasselijk, maar dan de andere kant op. Het geeft misschien wel een beetje de starheid van de overheid daar aan. Iets wat "long ago" is beslist hoeft nu niet meer de juiste oplossing te zijn. Ik ben een groot voorstander van een regering die zichzelf en haar regels continu tegen het licht houdt en aanpast aan de veranderde tijden en inzichten. Als niemand wat zegt verandert er niets.

Dan zit je nu goed in Nederland, beloftes voor verkiezingen worden gewoon van tafel geveegd, ook een mening :D
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

a4plus schreef:
michael66 schreef:Ik vond ze ook wel toepasselijk, maar dan de andere kant op. Het geeft misschien wel een beetje de starheid van de overheid daar aan. Iets wat "long ago" is beslist hoeft nu niet meer de juiste oplossing te zijn. Ik ben een groot voorstander van een regering die zichzelf en haar regels continu tegen het licht houdt en aanpast aan de veranderde tijden en inzichten. Als niemand wat zegt verandert er niets.

Dan zit je nu goed in Nederland, beloftes voor verkiezingen worden gewoon van tafel geveegd, ook een mening :D
Zo is er overal wat .... We blijven allemaal mensen, met al onze goede en foute dingen. Dat veranderd nooit :roll:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer