Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
In 23 dagen van Las Vegas naar Las Vegas
In 23 dagen van Las Vegas naar Las Vegas
Hallo allemaal,
als nieuweling hier (maar wel Amerika liefhebber) wil ik graag ons reisschema voorleggen voor volgend jaar, met vertrekdatum 26 april of 27 juli. Heb wel al voorzichtig gekeken naar overnachtingsadressen, maar het meeste zullen we toch op de bonnefooi doen, om wat vrijheid te houden. Sommige van jullie tips heb ik al meegenomen in het schema, maar ik heb vast niet alles gelezen. Laat alle opmerking en tips dus maar weten. Wie een geschikte vliegmaatschappij weet hoor ik ook graag. Ook daar heb ik al wat naar gezocht, maar wie weet loop ik hier wel tegen de gouden tip aan. Het zou ook kunnen dat we afhankelijk van vliegprijzen we niet in Las Vegas starten, maar bv. in Los Angeles of San Francisco.
dag 1 Amsterdam-Las Vegas
dag 2 Las Vegas
dag 3 Las Vegas-Victorville
dag 4 Victorville-Joshua Tree NP-Palm Springs
dag 5 Palm Springs-San Diego
dag 6 San Diego
dag 7 San Diego-Los Angeles
dag 8+9 Los Angeles
dag 10 Los Angeles-Santa Barbara
dag 11 Santa Barbara-San Luis Obispo
dag 12 San Luis Obispo-San Francisco
dag 13+14+15 San Francisco
dag 16 San Francisco-Yosemite NP-El Portal
dag 17 El Portal-Yosemite NP-Fresno
dag 18 Fresno-Sequoia NP-Bakersfield
dag 19 Bakersfield-Death Valley NP
dag 20 Death Valley NP
dag 21 Death Valley NP-Las Vegas
dag 22 Las Vegas
dag 23 Las Vegas-Amsterdam
Alvast bedankt voor jullie meedenken !
als nieuweling hier (maar wel Amerika liefhebber) wil ik graag ons reisschema voorleggen voor volgend jaar, met vertrekdatum 26 april of 27 juli. Heb wel al voorzichtig gekeken naar overnachtingsadressen, maar het meeste zullen we toch op de bonnefooi doen, om wat vrijheid te houden. Sommige van jullie tips heb ik al meegenomen in het schema, maar ik heb vast niet alles gelezen. Laat alle opmerking en tips dus maar weten. Wie een geschikte vliegmaatschappij weet hoor ik ook graag. Ook daar heb ik al wat naar gezocht, maar wie weet loop ik hier wel tegen de gouden tip aan. Het zou ook kunnen dat we afhankelijk van vliegprijzen we niet in Las Vegas starten, maar bv. in Los Angeles of San Francisco.
dag 2 Las Vegas
dag 6 San Diego
dag 8+9 Los Angeles
dag 20 Death Valley NP
dag 22 Las Vegas
Wat mij gelijk opvalt is dat je vrij kort de tijd hebt in Yosemite, dit is een prachtig park, waar ik zeker meer tijd voor zou nemen.
Misschien kun je ergens 1 nachtje inleveren en deze voor Yosemite gebruiken?
In je schema heb je 2 nachten voor Death valley, misschien kan je die met 1 nachtje terugbrengen? Hoewel DV wel heel bijzonder is.....
Of 1 nacht Los Angeles minder, dat vonden wij nl. de minste stad.....maar hier heb je wel wat mogelijkheden voor de pretparken...... Waar houden jullie van???
In je schema heb je 2 nachten voor Death valley, misschien kan je die met 1 nachtje terugbrengen? Hoewel DV wel heel bijzonder is.....
Of 1 nacht Los Angeles minder, dat vonden wij nl. de minste stad.....maar hier heb je wel wat mogelijkheden voor de pretparken...... Waar houden jullie van???
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ah, gelukkig, ik hoef het niet meer te zeggen, ik val al zo vaak in herhalingenmonster schreef:Wat mij gelijk opvalt is dat je vrij kort de tijd hebt in Yosemite, dit is een prachtig park, waar ik zeker meer tijd voor zou nemen.

Maar inderdaad, een extra nacht Yosemite is aan te raden, of neem wat meer tijd voor Sequoia en dan het deel langs de Kings Canyon Scenic Byway (lijkt op Yosemite maar is veel rustiger). Jammer om daar alleen maar doorheen te rijden op weg van Fresno naar Bakersfield.
Ik weet niet of een speciale reden is voor Victorville, anders lijkt me dat een prima plek om over te slaan; je rijdt gemakkelijk in 1 dag naar Joshua Tree (bv in een nagenoeg rechte lijn via Amboy en Kelso naar Twentynine Palms).
In plaats van Bakersfield zou je ook via Lake Isabella kunnen rijden. Wordt aangeraden door de kenners hier.
Marianne
Yosemite ben ik al eens geweest, maar misschien is het ondanks dat toch wel wat kort. Death Valley ben ik ook al eens geweest, maar veel te kort. En Los Angeles heb ik wat langer ingepland voorlopig vanwege de pretparken.monster schreef:Wat mij gelijk opvalt is dat je vrij kort de tijd hebt in Yosemite, dit is een prachtig park, waar ik zeker meer tijd voor zou nemen.
Bedankt voor je tips.Martin & Marianne schreef:Ah, gelukkig, ik hoef het niet meer te zeggen, ik val al zo vaak in herhalingenmonster schreef:Wat mij gelijk opvalt is dat je vrij kort de tijd hebt in Yosemite, dit is een prachtig park, waar ik zeker meer tijd voor zou nemen.![]()
Maar inderdaad, een extra nacht Yosemite is aan te raden, of neem wat meer tijd voor Sequoia en dan het deel langs de Kings Canyon Scenic Byway (lijkt op Yosemite maar is veel rustiger). Jammer om daar alleen maar doorheen te rijden op weg van Fresno naar Bakersfield.
Ik weet niet of een speciale reden is voor Victorville, anders lijkt me dat een prima plek om over te slaan; je rijdt gemakkelijk in 1 dag naar Joshua Tree (bv in een nagenoeg rechte lijn via Amboy en Kelso naar Twentynine Palms).
In plaats van Bakersfield zou je ook via Lake Isabella kunnen rijden. Wordt aangeraden door de kenners hier.
Marianne
Kings Canyon Scenic Byway ken ik niet, kun je daar wat meer over vertellen?
Victorville lag op de route die ik gepland had, maar met jouw tip kan ik het als ik het goed heb bij Barstow links af en dan uiteindelijk een overnachting uitsparen die ik ergens anders weer kan inplannen.
Wat betreft Bakersfield: ik heb bedacht om van Fresno via Bakersfield-Lake Isabella-Ridgecrest naar Death Valley te rijden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Donny schreef: Kings Canyon Scenic Byway ken ik niet, kun je daar wat meer over vertellen?
Je kunt er iets over lezen in ons reisverslag 2006, vanaf 3 augustus.Donny schreef:Wat betreft Bakersfield: ik heb bedacht om van Fresno via Bakersfield-Lake Isabella-Ridgecrest naar Death Valley te rijden.
Hieronder zie je de byway lopen, het is de doodlopende weg in het verlengde van de 180 vanuit Fresno.
Zoals je ziet kom je in principe niet meer door bakersfield als je via Lake Isabella gaat.

Je hoeft niet naar Barstow, je kunt al veel eerder afslaan. Wij hebben het gevonden dankzij de beschrijving in de Lannoo gids, want het stond niet duidelijk aangegeven.Donny schreef: Victorville lag op de route die ik gepland had, maar met jouw tip kan ik het als ik het goed heb bij Barstow links af en dan uiteindelijk een overnachting uitsparen die ik ergens anders weer kan inplannen.

Marianne
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Bij Lake Isabella heb je genoeg overnachtings mogelijkheden.
De trip door Mohave National Preserve is zeer de moeite waard, neem op de I-15 de afslag naar Cimaroad en rij via Cima en Kelso naar de I-40, vergeet niet in Kelso het visitor center te bezoeken dat zit in het prachtige oude stationsgebouw.
De trip door Mohave National Preserve is zeer de moeite waard, neem op de I-15 de afslag naar Cimaroad en rij via Cima en Kelso naar de I-40, vergeet niet in Kelso het visitor center te bezoeken dat zit in het prachtige oude stationsgebouw.
Ik had deze route ook uit de Lannoo reisgids gehaald en dat leek me wel wat, wil het eigenlijk in één dag doen vanuit LV naar Palm Springs (nog wat Joshue Tree park meepikken) of wordt dit teveel op één dag?Rob schreef: De trip door Mohave National Preserve is zeer de moeite waard, neem op de I-15 de afslag naar Cimaroad en rij via Cima en Kelso naar de I-40, vergeet niet in Kelso het visitor center te bezoeken dat zit in het prachtige oude stationsgebouw.
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Via de noordingang er in en de zuidingang er uit is 272,4 mile met 5:32 zuivere reistijdpaula58 schreef:Ik had deze route ook uit de Lannoo reisgids gehaald en dat leek me wel wat, wil het eigenlijk in één dag doen vanuit LV naar Palm Springs (nog wat Joshue Tree park meepikken) of wordt dit teveel op één dag?Rob schreef: De trip door Mohave National Preserve is zeer de moeite waard, neem op de I-15 de afslag naar Cimaroad en rij via Cima en Kelso naar de I-40, vergeet niet in Kelso het visitor center te bezoeken dat zit in het prachtige oude stationsgebouw.
Via de noordingang er in en de noordwest ingang er uit is 256,8 mile en 5:26 zuivere reistijd.
Noordingang is Twenty Nine Palms
Zuid ingang is Cottonwood visitor center is I-10
Noordwest ingang is Yucca Valley
De meeste Yucca's staan in het hoge deel tussen de noord en de noordwest ingangen.
Als je de route naar het zuiden neemt zie je alleen in het begin wat Yucca's en ook niet van die echt grote bomen maar kom je in het zuidelijke (lagere) stuk wel meer andere cactussen tegen, deze route is het mooist vroeg in het voorjaar (maart/april) als de cactussen bloeien.
Wil je de Yucca's zien bloeien dan moet je al in maart gaan
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Paula,paula58 schreef:Ik had deze route ook uit de Lannoo reisgids gehaald en dat leek me wel wat, wil het eigenlijk in één dag doen vanuit LV naar Palm Springs (nog wat Joshue Tree park meepikken) of wordt dit teveel op één dag?Rob schreef: De trip door Mohave National Preserve is zeer de moeite waard, neem op de I-15 de afslag naar Cimaroad en rij via Cima en Kelso naar de I-40, vergeet niet in Kelso het visitor center te bezoeken dat zit in het prachtige oude stationsgebouw.
Wij hebben het in 2002 (zie 7 aug) in een dag gedaan, van Las Vegas naar Palm Springs. We hebben daarbij in het park alleen het stuk gedaan van de noordingang tot aan de noordwestingang en het stuk naar Key Views. Het was in totaal 282 mijl/450 km rijden.
Het was toen zo warm in Joshua Tree dat we niet de behoefte hadden om te gaan wandelen.
Marianne
Kun je je route ook nog "andersom" reizen?
Vooral Highway 1 is een stuk "mooier" als je deze vanaf SF naar "beneden" rijdt.
Wij hebben vorig jaar ook vanaf LA "omhoog" naar SF gereden maar je moet daarbij steeds oversteken om naar de "vistapoints" te gaan...
Velen van dit forum kunnen dit beamen..
Wij rijden hem daarom volgend jaar van SF naar LA, om zo nog meer van het uitzicht te kunnen gaan genieten!
Manon
Vooral Highway 1 is een stuk "mooier" als je deze vanaf SF naar "beneden" rijdt.
Wij hebben vorig jaar ook vanaf LA "omhoog" naar SF gereden maar je moet daarbij steeds oversteken om naar de "vistapoints" te gaan...
Velen van dit forum kunnen dit beamen..
Wij rijden hem daarom volgend jaar van SF naar LA, om zo nog meer van het uitzicht te kunnen gaan genieten!
Manon
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: In 23 dagen van Las Vegas naar Las Vegas
begin en eindig je in LA dan zijn je vluchten altijd goedkoper...Donny schreef:Hallo allemaal,
dag 2 Las Vegas
dag 6 San Diego
dag 8+9 Los Angeles
dag 20 Death Valley NP
dag 22 Las Vegas
can't wait to travel again.....
Deze had ik inderdaad in gedachte, en moet dan wel te doen zijn. Als we tenminste niet al te veel oponthoud hebben om LV uit te komen.Rob schreef: Via de noordingang er in en de noordwest ingang er uit is 256,8 mile en 5:26 zuivere reistijd.
We zijn daar in juli dus weinig bloeiende cactussen, hoeven niet persé naar het Zuiden van Joshua Tree.
We willen daarom ook twee nachten in Palm Springs blijven, voor het geval we nog terug willen naar Joshua of gewoon een rustdag in te lassen en niets doen.(dat hebben we dit jaar wel gemist)
@Marianne, ik had jullie verslag van die dag al gelezen, vandaar dat we ook voor die route gekozen hadden (of in ieder geval willen gaan doen)

groeten Paula
Marianne,Rob schreef:Via de noordingang er in en de zuidingang er uit is 272,4 mile met 5:32 zuivere reistijdpaula58 schreef: Ik had deze route ook uit de Lannoo reisgids gehaald en dat leek me wel wat, wil het eigenlijk in één dag doen vanuit LV naar Palm Springs (nog wat Joshue Tree park meepikken) of wordt dit teveel op één dag?
Via de noordingang er in en de noordwest ingang er uit is 256,8 mile en 5:26 zuivere reistijd.
Noordingang is Twenty Nine Palms
Zuid ingang is Cottonwood visitor center is I-10
Noordwest ingang is Yucca Valley
De meeste Yucca's staan in het hoge deel tussen de noord en de noordwest ingangen.
Als je de route naar het zuiden neemt zie je alleen in het begin wat Yucca's en ook niet van die echt grote bomen maar kom je in het zuidelijke (lagere) stuk wel meer andere cactussen tegen, deze route is het mooist vroeg in het voorjaar (maart/april) als de cactussen bloeien.
Wil je de Yucca's zien bloeien dan moet je al in maart gaan
ik kom op Las Vegas-Joshua Tree NP-Palm Springs, wat dan evt. onze route zou worden op +/- 280 mijl in 7 uur. En dan heb ik nog niks van Joshua Tree gezien, behalve dat wat je uit de auto ziet. Heb jij dit ook zo gedaan?
Groetjes,
Donny
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, Ik had 280 mijl staan, dat klopt dus heel aardig. Of het 7 uur was weet ik niet meer, heb je ons verslag gelezen van die dag?Donny schreef:[Marianne,
ik kom op Las Vegas-Joshua Tree NP-Palm Springs, wat dan evt. onze route zou worden op +/- 280 mijl in 7 uur. En dan heb ik nog niks van Joshua Tree gezien, behalve dat wat je uit de auto ziet. Heb jij dit ook zo gedaan?
Groetjes,
Donny
Wij zijn nooit vroeg weg 's ochtends en we zijn ook bij het visitor center langs geweest (waar we ook nog wat tijd kwijt waren, uit ons reisverslag):
en hebben een korte wandeling gemaakt. Toen wij er waren was het 45 graden, dus veel puf voor meer wandelingen hadden we niet.Onze volgende stop is het Visitor Center van het Joshua Tree National Park in Twentynine Palms. Marijke stapt direct in een cactus. Ze heeft blote voeten in haar sandalen. We zijn dan ook een kwartier bezig om met een pincet alle naalden uit haar voet te trekken. Als troost kopen we voor haar een insigne van het park en ook eentje voor Judith, hoewel Marijke dat niet eerlijk vindt want Judith heeft niet op cactus getrapt. Na het bezoek aan het Visitor Center kijken we even bij de naastgelegen oase met palmbomen.
Wil je meer tijd voor het park hebben dan kun je misschien de volgende ochtend er nog tijd voor maken.
Marianne
Ik ga het denk ik als volgt oplossen: we houden jouw route aan, want die is veel mooier dan ik in 1e instantie had bedacht. Dan overnachten we in 29 Palms, of Yucca Valley. De dag daarna op het gemak door het NP en dan vervalt de volgende overnachting in Palm Springs, want dan rijden we meteen door naar San Diego. Ik heb al wat op internet zitten kijken naar motels en B&B bij Joshua Tree NP, maar ik geloof dat het wel verstandig is om daar wel iets vooraf te boeken. Weet jij of iemand anders daar een leuk motelletje, voor pakweg $ 100 of minder?
Groetjes,
Donny
Groetjes,
Donny
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Twentynine Palms zitten verschillende motels ook van de bekende ketens zoals Motel 8Donny schreef:Ik ga het denk ik als volgt oplossen: we houden jouw route aan, want die is veel mooier dan ik in 1e instantie had bedacht. Dan overnachten we in 29 Palms, of Yucca Valley. De dag daarna op het gemak door het NP en dan vervalt de volgende overnachting in Palm Springs, want dan rijden we meteen door naar San Diego. Ik heb al wat op internet zitten kijken naar motels en B&B bij Joshua Tree NP, maar ik geloof dat het wel verstandig is om daar wel iets vooraf te boeken. Weet jij of iemand anders daar een leuk motelletje, voor pakweg $ 100 of minder?
Groetjes,
Donny
Zal ik ook onthouden, misschien wel een goed idee, aan de andere kant wil ik volgend jaar niet zo veel verschillende plaatsen meer aandoen om te overnachten als dit jaar (19 verschillende hotels) en dus liever 2 nachten in Palm Springs overnachten, maar het is wel een idee natuurlijk (we hebben er voor volgend jaar ook al weer 15 weten te bedenkenDonny schreef: Dan overnachten we in 29 Palms, of Yucca Valley.

groeten Paula
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2325 Weergaves
-
Laatste bericht door Felicitas
-
- 7 Reacties