Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tip i.v.m. gebruik van kredietkaart in hotels
Tip i.v.m. gebruik van kredietkaart in hotels
Omdat ik zie dat nogal wat mensen zich afvragen welke betalingsmiddelen te gebruiken tijdens hun trip naar de VS, geef ik graag een tip mee die ikzelf graag enkele jaren terug had gekregen tijdens een van mijn eerste bezoeken aan de States.
Indien je een hotel boekt via het internet, wordt zogoed als altijd een kredietkaart als garantie gevraagd. Wat ik wel niet wist is dat zeer veel (wanneer voor alle duidelijkheid betaald wordt bij het uitchecken, en de reis niet reeds op voorhand is betaald) het bedrag van het verblijf als garantie genomen wordt op je kredietkaart tijdens het inchecken of één of twee dagen voor het inchecken. Deze garantie blijft meestal zo'n 2 weken hangen.
Dus als je bv. voor een bedrag van 1000 dollar boekt bij een hotel, heb je een grote kans dat ze dit volledige bedrag als garantie nemen op je kaart. Als je vervolgens uitcheckt, komt dit bedrag er nog eens bij voor de effectieve betaling van de hotelkost. Het bedrag dat in garantie staat wordt niet automatisch verwijdert bij de betaling (wat eigenlijk logisch zou zijn). In dit voorbeeld word je kaart dus reeds voor 2000 dollar belast (waarvan uiteraard maar 1000 dollar zal aangerekend worden).
Ik wist dit ook niet, en zat zo aan mijn limiet waardoor bij het uitchecken ik de volledige hotelfactuur niet met mijn kredietkaart kon betalen. Gelukkig had ik andere kaarten mee waarmee ik cash kon afhalen, maar het was toch effen schrikken. Ondertussen liet ik mijn limiet wijselijk aanpassen, bij vele banken kan je ook je limiet tijdelijk verhogen wanneer je op reis vertrekt.
Naar mijn mening zouden de hotels dit moeten communiceren naar de cliënt toe, daar het van belang is voor de limiet van je kaart, helaas wordt dit niet gedaan. Ik denk niet dat ik de eerste en de laatste was die dit voorhad, dus leek het me niet onbelangrijk om dit hier even te posten.
Indien je een hotel boekt via het internet, wordt zogoed als altijd een kredietkaart als garantie gevraagd. Wat ik wel niet wist is dat zeer veel (wanneer voor alle duidelijkheid betaald wordt bij het uitchecken, en de reis niet reeds op voorhand is betaald) het bedrag van het verblijf als garantie genomen wordt op je kredietkaart tijdens het inchecken of één of twee dagen voor het inchecken. Deze garantie blijft meestal zo'n 2 weken hangen.
Dus als je bv. voor een bedrag van 1000 dollar boekt bij een hotel, heb je een grote kans dat ze dit volledige bedrag als garantie nemen op je kaart. Als je vervolgens uitcheckt, komt dit bedrag er nog eens bij voor de effectieve betaling van de hotelkost. Het bedrag dat in garantie staat wordt niet automatisch verwijdert bij de betaling (wat eigenlijk logisch zou zijn). In dit voorbeeld word je kaart dus reeds voor 2000 dollar belast (waarvan uiteraard maar 1000 dollar zal aangerekend worden).
Ik wist dit ook niet, en zat zo aan mijn limiet waardoor bij het uitchecken ik de volledige hotelfactuur niet met mijn kredietkaart kon betalen. Gelukkig had ik andere kaarten mee waarmee ik cash kon afhalen, maar het was toch effen schrikken. Ondertussen liet ik mijn limiet wijselijk aanpassen, bij vele banken kan je ook je limiet tijdelijk verhogen wanneer je op reis vertrekt.
Naar mijn mening zouden de hotels dit moeten communiceren naar de cliënt toe, daar het van belang is voor de limiet van je kaart, helaas wordt dit niet gedaan. Ik denk niet dat ik de eerste en de laatste was die dit voorhad, dus leek het me niet onbelangrijk om dit hier even te posten.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
In al mijn jaren als reisagente en als reizigster zelf heb ik hier nog nooit van gehoord, noch meegemaakt. Was dit een eenmalige ervaring of heb je het over meerdere hotels?
Op zijn hoogst zullen ze de eerste nacht in rekening brengen, want die moet je betalen als je niet voor een bepaalde tijd annuleert. En sommige hotels vragen betaling van tevoren, maar dan laten ze dat altijd weten.
Op zijn hoogst zullen ze de eerste nacht in rekening brengen, want die moet je betalen als je niet voor een bepaalde tijd annuleert. En sommige hotels vragen betaling van tevoren, maar dan laten ze dat altijd weten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Nee, daar heb ik ook nog nooit wat van gemerkt. Als er al wel wat wordt afgeschreven geeft men dat keurig aan.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Mijn ouders hebben het 1x meegemaakt (jaren geleden) toen ze in Nederland een auto hadden gehuurd. Het volledige huurbedrag werd een maand van te voren al vastgezet. vervolgens werd het huurbedrag nogmaals afgeschreven en een maand nadat de auto was ingeleverd werd het gereserveerde gedeelte weer vrijgegeven. De autoverhuurder deed dit als borg voor eventuele schade. 1 telefoontje naar de cc maatschappij, in dit geval visa, en het bedrag werd weer vrijgegeven.
Met hotels heb ik het nog nooit meegemaakt en ik heb toch al heel wat hotels geboekt in bijna heel west europa en amerika.
Met hotels heb ik het nog nooit meegemaakt en ik heb toch al heel wat hotels geboekt in bijna heel west europa en amerika.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het gaat niet om het betalen als ik het goed lees, maar om het reserveren van een bedrag. Ik denk dat dit hetzelfde is als wat bij de verhuurbedrijven wordt gedaan, als borgsom. Je betaalt dus niets maar het tast wel je bestedingslimiet aan. Als je dan daadwerkelijk betaalt, zou die reserve weer uit het system verwijderd moeten worden, maar als daar wat tijd tussen zit kun je bij grotere bedragen een probleem krijgen.In al mijn jaren als reisagente en als reizigster zelf heb ik hier nog nooit van gehoord, noch meegemaakt. Was dit een eenmalige ervaring of heb je het over meerdere hotels?
Nu lijkt het mij in de praktijk wel mee te vallen omdat je vaak al een deel hebt betaald; of je zit hooguit 1 of 2 nachten op dezelfde plek. Dan zal het bedrag niet zo snel oplopen en merk je er dus niets van.
Marianne
Hotels reserveren bijna altijd een (te hoog) bedrag op de creditcard. Daarnaast zijn er dan ook nog hotels die het wel eens 2x willen doen of heel laat het er pas afhalen. Ik heb wel eens meegemaakt dat ik al 2 weken thuis was en nog niet kon betalen omdat er "reserveringen" op de kaart stonden.
Tip: neem altijd 2 creditcards mee, 1 om al je boekingen mee te doen of de borg te regelen en 1 voor de rest van de evt. uitgaven.
Tip: neem altijd 2 creditcards mee, 1 om al je boekingen mee te doen of de borg te regelen en 1 voor de rest van de evt. uitgaven.
Het was inderdaad niet eenmalig. Sinds het voorval heb ik na reizen regelmatig eens opgebeld naar Bank Card Company in Brussel, en heel vaak zaten er nog garanties op de kaart die ongeveer een tweetal weken bleven staan (ook van hotels in Europa). Bij BCC in Brussel kunnen ze die blijkbaar ook niet verwijderen (of willen ze geen moeite doen). Toen ik het voorval van enkele jaren terug in New York meldde bij mijn bank hier in Gent hadden ze er ook nog nooit van gehoord. Waarschijnlijk merken veel mensen dit nooit, behalve als je de limiet bereikt, wat wel problemen zou kunnen geven als je zo ver weg zit.
Let wel, het ging hem telkens om hotels die online geboekt werden (meestal via de site van het hotel zelf) en pas werden afgerekend bij het uitchecken. Maar dat doen veel mensen tegenwoordig. Indien je op reis gaat (en zeker verre reizen zoals de VS) komt het erop aan te zorgen dat je een ruime limiet hebt, zoals iemand hier schrijft heb ik er ook al aan gedacht om een tweede kredietkaart te nemen. Natuurlijk kan je altijd geld afnemen met de gewone kaarten (maestro), maar de bedragen die je kan afhalen zijn per dag en week beperkt en dus niet interessant om bv. hotelfacturen te vereffenen.
Let wel, het ging hem telkens om hotels die online geboekt werden (meestal via de site van het hotel zelf) en pas werden afgerekend bij het uitchecken. Maar dat doen veel mensen tegenwoordig. Indien je op reis gaat (en zeker verre reizen zoals de VS) komt het erop aan te zorgen dat je een ruime limiet hebt, zoals iemand hier schrijft heb ik er ook al aan gedacht om een tweede kredietkaart te nemen. Natuurlijk kan je altijd geld afnemen met de gewone kaarten (maestro), maar de bedragen die je kan afhalen zijn per dag en week beperkt en dus niet interessant om bv. hotelfacturen te vereffenen.
Ik heb exact hetzelfde meegemaakt op mijn eerste reis naar Amerika.
Het was aan het einde van de vakantie dat ik niet meer met mijn kaart kon betalen.
Het gebeurt echt dat hotels geld "reserveren' van je creditcard en dat je daardoor in de problemen komt met je limiet.
Een limiet dat ik nota bene verhoogd had voordat ik vertrok.
Gelukkig had ik een extra kaart bij me die ik toen kon gebruiken.
Het was aan het einde van de vakantie dat ik niet meer met mijn kaart kon betalen.
Het gebeurt echt dat hotels geld "reserveren' van je creditcard en dat je daardoor in de problemen komt met je limiet.
Een limiet dat ik nota bene verhoogd had voordat ik vertrok.
Gelukkig had ik een extra kaart bij me die ik toen kon gebruiken.
16x USA / 30 staten
-
- Amerika-expert
Een reden waarom ik hotels en dergelijke altijd garandeer met mijn American Express kaart (nee, heb geen aandelen of zo). Omdat je met die kaart in principe een onbeperkt krediet hebt, vermijd je dit soort problemen.
En als je je kaart kwijt bent, mij 1 keer overkomen, word je ook snel en effectief geholpen.
En als je je kaart kwijt bent, mij 1 keer overkomen, word je ook snel en effectief geholpen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Wij hadden het een paar jaar geleden in Las Vegas bij hotel Harrah's. Na ruim 2 weken zaten wij ook plotseling aan onze limiet terwijl die nog helemaal niet bereikt was. De credit card maatschappij doet er niets aan (die heb ik nl. gebeld) terwijl je dan aangeeft al lang niet meer in dat hotel te zijn. Ook wij hebben onze limiet daarna verhoogd terwijl het in principe helemaal niet nodig is.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik kan mijn afschrijvingen ook "on-line" bekijken. (en dat is best up-to-date) Zo kan ik goed bijhouden wat ik uitgeef. Ik zie daar nooit reserveringen bij staan. Betekend dit dat ze er dan ook niet zijn, of worden ze niet vermeld.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Ik kan de afschrijvingen ook online bekijken (komen er na +/- 2 dagen op bij Dexia), maar een 'reservering/garantie' heb ik er nog nooit zien tussenstaan. Waarschijnlijk omdat het ook een bedrag is die louter als garantie dient en niet afgeboekt zal worden, maar uiteraard wel je limiet aantast.
Wat American Express betreft, ik ken maar één Belgische bank die Amex uitgeeft, en in België kan je maar weinig aanvangen met Amex (in Nederland zal dat hoogstwaarschijnlijk niet anders zijn, de courante kaarten zijn Mastercard en Visa). Uiteraard handig als je naar de VS gaat, maar al die kaarten zijn natuurlijk ook niet gratis.
Voor Belgen die regelmatig reizen kan ik de Mastercard Platinum van Dexia aanraden, daar zijn verzekeringen zoals vertraging van vlucht, bagage, autobijstand, ... aan gekoppeld, zeer interessant, wel vrij duur (170 euro/jaar). Louter een tip, ik heb voor alle duidelijkheid geen belangen in Dexia.
Wat American Express betreft, ik ken maar één Belgische bank die Amex uitgeeft, en in België kan je maar weinig aanvangen met Amex (in Nederland zal dat hoogstwaarschijnlijk niet anders zijn, de courante kaarten zijn Mastercard en Visa). Uiteraard handig als je naar de VS gaat, maar al die kaarten zijn natuurlijk ook niet gratis.
Voor Belgen die regelmatig reizen kan ik de Mastercard Platinum van Dexia aanraden, daar zijn verzekeringen zoals vertraging van vlucht, bagage, autobijstand, ... aan gekoppeld, zeer interessant, wel vrij duur (170 euro/jaar). Louter een tip, ik heb voor alle duidelijkheid geen belangen in Dexia.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat vraag ik me dus ook af. Wij reizen al jaren, hebben in honderden hotels gelogeerd hier, zowel prive als zakelijk en nog nooit zoiets meegemaakt.Joke schreef:Zijn veel Nederlandse credit cards niet zo als Amerikaanse debit cards? Dwz, dat de kaart aan een bankrekening is verbonden? Misschien heeft dat er iets mee te maken.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Het lijkt zeker voor de duurdere hotels in las Vegas heel gewoon te zijn om een claim op je creditcard te leggen, Wynn reserveerd $ 500 per dag en het Bellagio $ 400. Je kunt dit online nergens zien, maar beinvloed wel je limiet. Ook wij hadden vijf jaar geleden problemen met een Mastercard die over de limiet was door vier dagen Bellagio, sindsdien hebben we een American Express zonder limiet en hebben nu nergens meer problemen.
Harry
Harry
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
We gebruiken Amex vaak (trouwens fijn om te lezen, dat de kaart gewaardeerd wordt, als ex-werkneemster daar draag ik het bedrijf een warm hart toe
), maar lang niet altijd. Kan natuurlijk ook zijn, dat onze limieten hoog genoeg zijn, dat we er nooit last van hebben (hoewel dat vroeger toch niet het geval was, maar toen logeerden we ook niet in superdure hotels).

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ook ik gebruik in 95% van mijn betalingen Amex, omdat er en geen bestedingslimiet op zit, en omdat in geval van kwijtraken of andere problemen de service véél beter is dan van Visa of Mastercard.
Mijn Amexcard is ook niet door een bank uitgegeven, maar rechtstreeks door American Express zelf.
Een heel groot voordeel vind ik ook dat je online kan inloggen, en precies je uitgaven kan zien.
Het is een sprookje dat je niet overal met Amex kan betalen, vrijwel iedereen accepteerd Amex, wel is het zo dat men (in Nederland) vaak de voorkeur geeft aan een andere kaart, omdat Amex voor de winkelier het duurste is.
Eric
Mijn Amexcard is ook niet door een bank uitgegeven, maar rechtstreeks door American Express zelf.
Een heel groot voordeel vind ik ook dat je online kan inloggen, en precies je uitgaven kan zien.
Het is een sprookje dat je niet overal met Amex kan betalen, vrijwel iedereen accepteerd Amex, wel is het zo dat men (in Nederland) vaak de voorkeur geeft aan een andere kaart, omdat Amex voor de winkelier het duurste is.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
In al die jaren dat ik naar Amerika reis en gebruik maak van een creditcard heb ik daar nog nooit iets van gemerkt.
Afgelopen weken ben ik veelvuldig bezig geweest met het boeken van motels voor mijn trip naar Amerika over een week. Gisteravond hebben mijn broer en ik nog enkele motels geboekt en zag ik bij één van de boekingen een regeltje voorbij komen dat ik nog niet eerder gezien had.
Men vraagt autorisatie aan voor $ 1,00. Dit is waarschijnlijk om e.e.a. op juistheid te controleren. Dit is bij mijn online creditcard gegevens (van de ABN AMRO Bank) ook vrijwel direct zichtbaar. Vorige week zag ik een autorisatiepost van EUR 0,73 (was toen $ 1) staan. Toen had ik deze regel ook nog niet gelezen (viel mij gisteravond pas op) en na enkele dagen was dit weer vrijgegeven.
Ik boek eigenlijk altijd bij de bekende ketens: Days Inn, Super 8, Best Western, Travelodge en Motel 6. Al deze ketens rekenen pas ná de overnachting af (een enkele keer bij het inchecken). Er wordt dus geen bedrag "vastgehouden", althans, niet bij mijn creditcard die ik via de ABN AMRO Bank heb.
Roland
Afgelopen weken ben ik veelvuldig bezig geweest met het boeken van motels voor mijn trip naar Amerika over een week. Gisteravond hebben mijn broer en ik nog enkele motels geboekt en zag ik bij één van de boekingen een regeltje voorbij komen dat ik nog niet eerder gezien had.
Men vraagt autorisatie aan voor $ 1,00. Dit is waarschijnlijk om e.e.a. op juistheid te controleren. Dit is bij mijn online creditcard gegevens (van de ABN AMRO Bank) ook vrijwel direct zichtbaar. Vorige week zag ik een autorisatiepost van EUR 0,73 (was toen $ 1) staan. Toen had ik deze regel ook nog niet gelezen (viel mij gisteravond pas op) en na enkele dagen was dit weer vrijgegeven.
Ik boek eigenlijk altijd bij de bekende ketens: Days Inn, Super 8, Best Western, Travelodge en Motel 6. Al deze ketens rekenen pas ná de overnachting af (een enkele keer bij het inchecken). Er wordt dus geen bedrag "vastgehouden", althans, niet bij mijn creditcard die ik via de ABN AMRO Bank heb.
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht