Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Help!!! Kennis van het Zuid-Westen nodig!!!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Chelina
Amerika-newbie

Help!!! Kennis van het Zuid-Westen nodig!!!

Bericht door Chelina »

Wij willen in het voorjaar met 2 personen met een huurauto door het zuidwesten reizen. Graag willen we (ongeveer) de volgende dingen zien:
* San Diego
* San Francisco
* Las Vegas
* Death Valley
* Yosemite N.P.
* Lake Powell
* Joshua Tree N.P
* Grand Canyon N.P

We willen veel zien in een niet al te lange tijd maar ook niet haasten. Wie heeft wel eens een route ongeveer hier gereden? We willen liever geen standaard rondreizen omdat de afstanden vaak te groot zijn per dag.

Mijn vragen zijn de volgenden:
- Wie heeft er een mooie route voor ons + hoe lang we erover doen?
- Is het te doen om in dit gebied niets te reserveren (hotels) en gewoon kijken wat er ter plaatse is? En wat zijn de gemiddelde lokale prijzen voor een overnachting.
- Wat zijn manieren om het in deze regio toch een beetje op budget te houden?
- Zijn er dingen in deze regio die we nog niet genoemd hebben maar echt niet mogen missen?
- Is het te doen voor 'ons Nederlanders' om met een normale wegenkaart op de mooiste plekjes te komen?

Alvast heel erg bedankt voor de reacties, zo kunnen wij onze droomreis werkelijkheid maken!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Sorry, maar als ik dit zo lees, vraag ik me af of je niet beter eerst eens lekker kan gaan snuffelen hier. Het soort reis wat jij vraagt, is hier al honderden keren beschreven, met routekaartjes erbij.

Kijk bijvoorbeeld eens in het Routekaartjestopic, voorbeelden te over! En zeker niet standaard, iedereen krijgt hier het advies om het juist rustiger aan te doen en de meeste routes zijn heel erg uitgebalanceerd.

Ook voor budgetvragen e.d.: gewoon eens lekker een middagje surfen op dit forum!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zoals hierboven al is gezegd kun je al erg veel informatie vinden door hier eens rond te kijken, vorbeelden te over.

Ook het lezen van reisverslagen is erg leuk en nuttig. Ook hier is een topic over, en bij veel mensen (zoals bij ons) vind je een link naar een of meerdere reisverslagen onderaan de berichten.

Voor een aantal vragen zaul je eerst wat meer moeten vertrellen; het voorjaar is erg ruim, wanneer hadden jullie precies gepland om te gaan? Dit is onder meer van belang omdat sommige wegen afgeloten kunnen zijn. Ook is de periode van belang om te weten of het wel of niet nodig is om van te voren te reserveren.
En hoe lang zijn jullie van plan te gaan?

Wat het rijden betreft: je kunt alvast een kaart kopen, bv de Hallwag Califonia, daar staat nagenoeg alles op wat jullie willen zien. Op de kaart staan de scenic routes aangegeven, en je krijgt een goed idee van de afstanden. Leuk om je route uit te stippelen en voldoende om ter plekke te gebruiken. Ook handig is om ter plekke naar een AAA kantoor te gaan; ANWB leden kunnen daar gratis kaarten en plattegronden krijgen.

Ook handig is om eens wat gidsen bij een reisbureau te halen. Alleen moet je dan wel het aantal dagen van een reis met 1,5 tot 2 vermenigvuldigen, maar je krijgt wel een goed idee van mogelijke routes en kosten. Zelf boeken is trouwens aan te raden, zeker de overnachtingen; leuk en veel flexibeler.

Marianne
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: HELP!!! Kennis van het Zuid-Westen nodig!!!

Bericht door lelie »

Chelina schreef: We willen veel zien in een niet al te lange tijd
Hoeveel tijd heb je dan?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Inderdaad, hoeveel tijd kan je er voor uittrekken?
Dat is volgens mij vraag Nr.1, aan de hand daarvan kan je een route samenstellen.

Je zou kunnen starten in phoenix, en eindigen in LA,wil je alle genoemde punten zien lijkt mij 3 weken een vereiste, als je tenminste inderdaad rustig wilt kunnen reizen.
basha
Amerika-ontdekker

Bericht door basha »

wij zijn net terug en hebben ongeveer hetzelfde gedaan op 18 dagen. het is zeker te doen om niks te reserveren maar ik zou toch een GPS aanraden, hadden wij ook en daar staan standaard (voor in noodgevallen) een lijst van de motelketens in. dus als je es een nachtje niet direct iets vind weet je tenminste hoever je van een motel af bent...
honeymoon in USA voor herhaling vatbaar
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer