Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Antelope Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Vanlootje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Antelope Canyon

Bericht door Vanlootje »

Wij gaan op 17 oktober naar Antelope Canyon en we gaan daar mee met de tour van 11.30 uur. Heb je dan nog kans om lichtstralen in de canyon te zien, omdat we er wat later in het jaar zijn. Is het ook druk in oktober?

Ik heb zelf trouwens een Panasonic (geen spiegelreflex-camera of hoe dat heet :D ) met anti-tril er op, maar heb daar geen statief voor. Is dat ook echt nodig als er al anti-tril op de camera zit?
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik ben bang dat je net te laat bent voor de lichtstralen in de canyon :?
De lichtstralen zie je nog tot en met begin oktober. De stand van de zon verandert namelijk door het seizoen en de straal zie je dan niet meer tot het voorjaar. Wij waren er in 2004 op 5 oktober en toen was de lichtstraal nog maar 5 minuten aanwezig. Wij zaten toen al op het randje, dus.....

Toen wij er waren was het trouwens ook gigantisch druk, vooral tijdens het middaguur.

Een statief heb je eigenlijk wel nodig, de canyon is erg donker. Zelfs met anti-shake op de camera red je het niet. Je kunt het een beetje oplossen door ergens tegenaan te leunen, of door op de grond te gaan liggen. Maar een statief is wel aan te raden.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

Wij zijn op 4 oktober 2005 naar Antelope canyon geweest, ook om 11 u 30. Het was bewolkt en dat vonden we enorm spijtig, toch hebben we nog enkele mooie foto's kunnen nemen. Ik heb die genomen zonder de flits te gebruiken.
Als je nog later in de maand oktober gaat zal het weer niet echt in je voordeel zijn denk ik.
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Nu er eindelijk net zelf te zijn geweest, kan ik je echt mededelen dat je zonder statief niet ver komt :cry: Ik had wel de beschiking over een DSLR, maar alleen de foto's met statief zijn goed gelukt. Ik heb er ook een zooi uit de hand geschoten met een rots als steunpunt, maar je sluitertijden moeten soms zo lang zijn (en dat zal in oktober niet veel beter zijn...) dat je echt dat statief nodig hebt. Antitril is in zo'n geval niet echt veel waard vrees ik...

Volgens mij kan je wel een statief huren, vooral bij die tours die ze er houden (naar mijn herinnering dus niet in het reservaat zelf).

Ik denk dat het voo rjou wel een stuk makkelijker zal zijn om met statief te fotograferen, ik was er in augustus rond 11.30 en ik had moeite om af en toe uberhaupt mijn statief uit te zetten. Er liepen wel 4 groepen mensen van 20/groep rond en sommige delen zijn net breed genoeg voor alleen mij en mij statief haha :lol: Dus ik moest vaak mijn camera al instellen en dan snel er bij zijn, anders hield het weer enorm op... :( Ik heb wel genoeg lichtstralen kunnen vangen, maar ook geen enkele van boven nr beneden (dus met de grond erbij) omdat het zo krankjorum druk was.

En idd, t was al gezegd, maar flitsen is niet de bedoeling en helpt je absoluut niet aan een mooie foto. Veel plezier en minder foto stress toegewenst!
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Zonder statief ben je idd nergens.
Wij zijn rond een uur of half 1 in Lower antelope canyon geweest, ook erg mooi....geen lichtbundels, maar alsnog schitterende platen geschoten hoor.

Als je een draadontspanner hebt, gebruik die dan ook. Voorkomt trillen van je camera als je de ontspanknop indrukt.

Hier een serie foto's van mij:
http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=46908
aspers
Amerikafan

Bericht door aspers »

Wij zijn er medio september geweest. Véél te druk!!! Hadden gelukkig de 2 uur durende fototour, maar dan nog. Er zaten zeker 18 prof fotografen met hun statief, en dan nog de gewone toerist die het zonder statief probeert. Het was echt hard werken en vechten voor een plek. Ik had gelukkig ook mijn statief bij me en heb een paar mooie platen kunnen schieten, maar heb op een gegeven moment het statief aan de wilgen gehangen (het is tenslotte vakantie), en ben op een hoge iso uit de hand gaan schieten. Resultaat is echt veel minder! Als je geen statief meeneemt, heb je er naar mijn idee niets te zoeken... is echt zonde! Zijn genoeg mooie dingen in Page te zien.

Heb een paar foto's hier on-line staan.

Ik vond het prachtig om een keer gezien te hebben, maar kom er waarschijnlijk nooit meer.... :wink:
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Wij zijn 21 juli in (upper) Antelope Canyon geweest met de tour van 11.30 uur. Ook bij ons was het vreselijk druk en ondanks het feit dat ik mijn statief wel had meegenomen, heb ik hem niet gebruikt. Er was gewoonweg geen tijd om op je gemak je statief neer te zetten en je camera handmatig in te stellen. Wat ik vooral jammer vind, is dat ik de zonnestralen niet tot op de grond heb kunnen fotograferen zonder dat er mensen in beeld staan. Hier staan onze foto's. Ik vind wel dat je Antelope Canyon gezien moet hebben. Het gaat niet alleen om het maken van (mooie) foto's, maar ook om de pracht van de canyon op je in te laten werken.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Wij zijn er afgelopen mei geweest en hebben zonder statief foto's genomen (ook met panasonic compact camera's). Sommige zijn mislukt, maar de meeste zijn echt heel mooi geworden. Ik denk dat het er ook aan ligt hoe stabiel je hand is. Het wordt natuurlijk nooit zo stabiel als met een statief, maar ik ken ook genoeg mensen die niet eens een foto in het normale daglicht kunnen nemen die niet bewogen is.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

aspers schreef: Als je geen statief meeneemt, heb je er naar mijn idee niets te zoeken... is echt zonde! Zijn genoeg mooie dingen in Page te zien.
Wat een ongelooflijk vreemde gedachtengang!
Dus als je ergens naar toe gaat en je kunt er geen professionele foto's nemen dan heb je er niets te zoeken :shock: :?

Ik heb een paar foto's genomen (zonder statief) en daarna alleen maar rondgelopen en genoten van de schoonheid van de canyon.
En me eigenlijk ook wel geërgerd aan alle stresskippen die elkaar bijna met statief en al omver duwden.
16x USA / 30 staten
Vanlootje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Vanlootje »

En zijn je foto's goed gelukt?
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Ik vind van wel.

Afbeelding

Afbeelding
16x USA / 30 staten
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

kan ik je echt mededelen dat je zonder statief niet ver komt
We hadden een statief bij maar Jos gaf de voorkeur aan foto's maken zonder statief (op een paar na) en ik moet zeggen: Terecht! Misschien hadden we geluk maar de foto;s zijn voor ons prachtig. Ook had de guide nog wat foto's voor ons gemaakt uit de losse pols: super.

Misschien moet je ook wat geluk hebben. Hoop dat je voldoende mooi licht hebt.
Probeer er vooral van te genieten, want mijn ervaring is toch dat upper in het teken staat van "de" mooie foto maken en daar mee loop je de kans het toch niet zo intens te beleven als bijv lower.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ik heb ook alle foto's uit de hand genomen, zeker in dit digitaletijdperk kan het gemakkelijk je neemt er gewoon een paar (honderd) extra
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

het heeft niet zoveel zin om een paar honderd foto's uit de hand te maken met een sluitertijd van 30 seconden lijkt me :roll:
Dat heeft niks met het digitale tijdperk te maken...

Sommige foto's worden misschien wel mooi ook zonder statief, maar als je alle kleuren op zowel voor- als achtergrond goed wilt vangen heb je toch wel lange sluitertijden nodig. Of hoge iso-waarden..maar dan heb je weer veel ruis.

op die foto's hier boven zijn de voorste partijen bijvoorbeeld ontzettend donker. Kan ook mooi zijn hoor, maar voor meer detail en afwisselende kleuren had je hier toch ook een statief moeten gebruiken denk ik.

En het is idd wel onzin om te zeggen dat je niks in de canyon te zoeken hebt zonder statief, want ook zonder foto's maken is het schitterend (veel mensen vergeten in dit digitale tijdperk nog al eens om zich heen te kijken en doen alles door hun lens..zonde), maar ik denk dat de schrijver van die opmerking eerder bedoelde dat je met een klik-klak cameraatje zonder statief er niet vanuit moet gaan dat je dan supermooie foto's zult gaan maken.
Wij zijn overigens naar Lower antelope geweest....veel minder stresskippen die bezig zijn met een wedstrijdje "wie maakt de mooiste foto" :) en veel meer rust!! (waardoor ik lekker WEL uitgebreid met statief aan de slag kon...)
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Ik denk dat dit een soort eindeloze discussie blijft: wat de een een waanzinnig goede foto lijkt, neemt een ander geen genoegen mee. En er zijn nu eenmaal mensen die wat serieuzer bezig zijn met fotografie dan anderen (vandaar al die fototours en megaveel statieven en loeigrote camera's).
Dat wil niet zeggen dat iemand anders zijn foto's minder mooi zijn, maar deze mensen willen het gewoon wat 'professioneler' aanpakken. Ik ben het dus met de vorige schrijver eens dat ik de geplaatste foto's ook niet perse het perfecte voorbeeld vind, maar he, who am I? :D Laat iedereen lekker zijn gang gaan, iedereen betaalt entree toch?

Ik respecteer ook dat mensen mij weer dodelijk vermoeiend vind met mijn eeuwige 'nog eentje' en 'laatste' -waaronder mijn eigen vriend haha :lol:-. Ik zou vooral zeggen: geniet ervan, dan wel achter of voor de lens! :wink:
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Het blijft een vaststaand feit dat de licht omstandigheden in de canyon verre van ideaal zijn voor een snelle sluitertijd.
De kans dat je de camera beweegt is vrij groot.
Je kan het iets verbeteren door een hogere iso in te stellen,maar een licht sterke lens heeft dan weer mijn voorkeur.
Maar een statief geeft de grootste kans op strakke foto's en je kan de sluitertijd rustig wat vergroten wat de foto weer ten gunste komt.
Ik zou gewoon een statief meenemen en mooi rusig je foto's maken.
Je bent een beetje afhankelijk hoe druk het in de canyon is omdat je steeds weer met een nieuwe lading mensen te maken krijgt die naar achter willen en de andere groep die juist weer naar voren moet om weer te vertrekken.
Een ieder is natuurlijk vrij om staan waar hij wil dus zul je steeds weer op plaatsen komen waar anderen ook een foto willen maken en krijg je een file soms.
Wat wij hebben gedaan is gelijk naar achteren omdat de gids steeds weer stilhoud op plaatsen krijg je voor jezelf wat meer tijd om je plekje te vinden.
Verdwalen kun je niet maar gebruik de tijd die je hebt want het is zo voorbij omdat je steeds weer nieuwe vormen en licht situaties aantreft.
maar ga in ieder geval genieten van wat je ziet.
Erika
Lauren
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lauren »

Afbeelding

Deze foto maakte onze gids met mijn camera van de uitgang ..... een beer!

Groet, Lauren
WHOOPI
Amerika-ontdekker

Bericht door WHOOPI »

Wij hebben ook honderden foto's genomen zonder statief en naar mijn mening zijn het schitterende foto's. Ik denk dat ik een heel vaste hand heb dan ;-)
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

WHOOPI schreef:Wij hebben ook honderden foto's genomen zonder statief en naar mijn mening zijn het schitterende foto's. Ik denk dat ik een heel vaste hand heb dan ;-)
tja blijft een discussiepunt he? :wink:

ik vind het ook wel leuk als hier een mooi fototopic ofzo geopend wordt, kunnen we elkaars prachtplaten bewonderen :D
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

In 2004 was het waarschijnlijk nog niet zo populair. Toen wij er waren, waren er wel mensen, maar echt niet veel. We kwamen ze er amper tegen.
Ik fotografeerde toen ook gewoon uit de hand trouwens en ook gewoon op de automaat: geen sluitertijden, geen ISO instellingen of wat dan ook.......

Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer