Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

reisorganisatie (welke) of toch zelf doen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Abbink
Amerika-ontdekker

reisorganisatie (welke) of toch zelf doen

Bericht door Abbink »

Wij hebben een offerte aangevraagd bij Tioga-tours en deze lijkt alleszins redelijk.
Is het de moeite waard om bij anderen nog offertes aan te vragen?
Zelf doen is natuurlijk het goedkoopste, maar zo is het wel lekker makkelijk en kan ik me bezig houden met de echt leuke dingen. Als iets niet in orde is heb je toch ook iets om op terug te vallen, toch?
Wat vinden jullie.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ach, het is maar net wat je wil. Ik zou het nooit bij één offerte laten en meerdere reisbureaus raadplegen. Daarnaast is kan je altijd even "Googelen". Ik hou er van om alles (vlucht, hotels, auto etc) lekker zelf uit te zoeken, hetgeen vaak ook voordeliger is. (alleen de voorpret al !)

Suc6
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij boeken onze vluchten (die ik overigens wel zelf uitzoek :lol: ) via Tioga Tours, evenals de camper. De rest doe ik allemaal zelf, online. Autohuur (af en toe een paar dagen), hotels en campgrounds, dikke pret om dat allemaal zelf uit te zoeken. Alles wat geboekt is en waar je bevestigingen van hebt valt trouwens onder de reisverzekering.

Vorig jaar hadden we nog geboekt bij Jan Doets. Ik had alle campings zelf geboekt, behalve de 6 KOA's, dat kon JD voordeliger, zeiden ze. Er klopt één reservering, de rest was door KOA gewoon niet uitgevoerd! Tegenwoordig boek ik deze ook zelf en heb ik keurig een bevestiging per mail en die gaat op papier mee.
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Over Jan Doets heb eigenlijk meer slechte als goede verhalen gehoord. Zelf heb ik geen ervaring met deze organisatie, maar onze overbuurvrouw zit op dit moment in Amerika via Jan Doets en is alles behalve tevreden. Hotels die niet geboekt zijn, of heel slecht en zo zijn er nog een paar dingen waar ze niet blij mee zijn.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: reisorganisatie (welke) of toch zelf doen

Bericht door markro »

Abbink schreef:Wij hebben een offerte aangevraagd bij Tioga-tours en deze lijkt alleszins redelijk.
Zelf doen is natuurlijk het goedkoopste, maar zo is het wel lekker makkelijk en kan ik me bezig houden met de echt leuke dingen. Als iets niet in orde is heb je toch ook iets om op terug te vallen, toch?
Wat vinden jullie.
Een tweede en eventueel derde offerte aanvragen zou ik altijd doen.

"Zelf doen": Bedoel je hiermee vluchten en huurauto apart boeken, zelf via het internet?
Dat hoeft helemaal niet te betekenen, dat zelf doen goedkoper is.
Dat zal mede afhankelijk zijn van de periode en op welke dagen je wilt reizen.
Wij hebben voor onze afgelopen vakantie heel wat afgesurft over het internet bij vliegmaatschappijen en autoverhuurders, al dan niet via een reisorganisatie, maar wij kwamen het voordeligst uit bij WRC-Reizen.
Daar hebben wij nu voor de vierde keer onze vluchten en huurauto geboekt en zijn daar bijzonder tevreden mee.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Abbink schreef:Wij hebben een offerte aangevraagd bij Tioga-tours en deze lijkt alleszins redelijk.
Wat vinden jullie.
Autohuur hebben we tot nu toe altijd via een reisorganisatie geboekt. Voor het komende jaar hebeebn we voor het eerst de vlucht zelf geboekt, dat bleek geodkoper. Met een annuleringsverzekering loop je geen risico.
Accomodatie doen we altijd zelf, veel te leuk om dat zelf uit te zoeken, en bovendien zit je waar je zelf wilt zitten en niet waar een organisatie toevallig iets heeft ingekocht. Ook annuleren gaat veel gemakkelijker en meestal gratis als je zelf bij he motel hebt gereserveerd.
Ook heb je bij zelf boeken de mogelijkheid om onderweg nog wat open te laten en ter plekke zelf in te vullen. Zeker buiten het hoogseizoen kan dat heel handig zijn.

Als het je makkelijk lijkt om het via Tioga Tours te doen is dat natuurlijk prima, maar misschien handig om de overnachtingen eerst op het forum te laten checken?
Of heb je het over alleen een vlucht en auto/camperhuur?

Marianne
Abbink
Amerika-ontdekker

Bericht door Abbink »

Bedankt allemaal,
Hier kan ik wat mee. De accomodaties (campings) doe ik zelf, maar voor de vlucht en camper lijkt mij een organisatie wel handig.
Ze (Tioga) zijn ook erg hulpvaardig in de routeplanning e.d. Ik heb al wat leuke tips van ze ontvangen.
Via dit forum krijg ik ook veel tips, maar soms zie ik door alle pagina's die er zijn de juiste berichten niet meer.
Ik moet helaas ook nog andere dingen doen, dan dit forum door te spitten. :roll:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Vluchten en auto via reisbureau, de rest zelf doen.
Het leukst en vaak voordeliger.
bbeurden
Amerikakenner

Bericht door bbeurden »

Ben zelf ook erg tevreden over Tioga Tours (prijs en service), maar een 2e of 3e offerte aanvragen lijkt mij altijd zinvol.
De vlucht en camper boek ik via hen, de rest regel ik zelf.
Bauke
Zie voor de links naar alle reizen: http://www.bbeurden.nl/
monster
Amerikakenner

Bericht door monster »

Martin & Marianne schreef: Met een annuleringsverzekering loop je geen risico.

Marianne
Dat is niet helemaal waar..... want wat als een luchtvaartmaatschappij failliet gaat? Dat dekt geen enkele annuleringsverzekering, daar dien je altijd een ticketgarantieverzekering voor te hebben.
Indien je je vlucht bij een SGR organisatie boekt (dan moet je wel enkele nachten of autohuur verplicht bijboeken) dan val je automatisch onder deze dekking.
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

markro schreef:Wij hebben voor onze afgelopen vakantie heel wat afgesurft over het internet bij vliegmaatschappijen en autoverhuurders, al dan niet via een reisorganisatie, maar wij kwamen het voordeligst uit bij WRC-Reizen.
Daar hebben wij nu voor de vierde keer onze vluchten en huurauto geboekt en zijn daar bijzonder tevreden mee.
Grappig Marco dat jou dat steeds weer lukt bij WRC. Uiteraard kijk ik zelf ook altijd even bij WRC-Reizen als ik aan het speuren ben naar goedkope tickets, maar bij hen is mij het nog nooit gelukt om voordeliger uit te zijn.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

monster schreef:
Martin & Marianne schreef: Met een annuleringsverzekering loop je geen risico.

Marianne
Dat is niet helemaal waar..... want wat als een luchtvaartmaatschappij failliet gaat? Dat dekt geen enkele annuleringsverzekering, daar dien je altijd een ticketgarantieverzekering voor te hebben.
Indien je je vlucht bij een SGR organisatie boekt (dan moet je wel enkele nachten of autohuur verplicht bijboeken) dan val je automatisch onder deze dekking.
Of een "ticketgarantie" apart bijkopen. :lol:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ruud2004 schreef:Of een "ticketgarantie" apart bijkopen. :lol:
Ons reisbureau doet dit standaard erbij, kost geloof ik iets van € 5,00 per ticket...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Wij regelen eigenlijk alles zelf. Tickets boeken we gewoon zelf online. Voor de autohuur gaan we wel naar een reisbureau. De simpele rede hiervan is dat hotelplan een goede deal heeft met hertz en wij er nog niet achter zijn hoe we direct bij hotelplan kunnen boeken.

Verder zijn onze amerika vakanties 1 grote ontdekkingsreis. We boeken van te voren niets (op de grote steden zoals LA, SF, SD en LV na) en reizen zoals we zelf willen. Is Zion bv erg mooi dan blijven we daar een paar dagen langer en valt iets tegen (komt niet vaak voor) dan blijven we maar kort. Wel moet ik erbij zeggen dat wij altijd de nederlandse en amerikaanse schoolvakanties omzeilen. Een hotel/motel zoeken is dan buiten het hoogseizoen nooit een probleem.
Abbink
Amerika-ontdekker

Bericht door Abbink »

Hartstikke leuk zo'n reis op de "bonnefooi". Helaas zit ik nog een aantal jaren aan de schoolvakanties vast en ik heb begrepen dat je m.n. in de N.P's campings toch wel moet reserveren. (in het hoogseizoen)
Ik moet overigens wel zeggen dat ik zo'n grote reis MET de kinderen ook wel heel bijzonder en leuk vindt.
rene_ursula
Amerikafan

Bericht door rene_ursula »

Wij hebben de reis helemaal zelf geregeld.
Tickets bij de KLM online gekocht, auto bij Alamo gereserveerd en motels (na heel veel speurwerk online o.a. met http://www.tripadvisor.com) geselecteerd in die plekken waar we persé willen zitten en/of waar het penibel zou kunnen zijn om nog plek te krijgen. Zaterdag vertrekken we, we zullen zien of die 2 en halve maand voorbereiding zijn vruchten afwerpt!

Helemaal op de bonnefooi, met creditcard en tandenborstel, kan ook leuk zijn! Een collega van me heeft alleen een auto geregeld en tickets en alleen een lijstje meegenomen met 4 dingen die ze wilden zien, de rest kwam vanzelf wel ;)

In ieder geval veel plezier met het plannen!
Hoe verder je steeds van huis gaat, hoe dichterbij je steeds komt
MrAmerica
Amerika-ontdekker

Bericht door MrAmerica »

mirdj schreef:Over Jan Doets heb eigenlijk meer slechte als goede verhalen gehoord.
Dan zal ik er ook nog maar eentje toevoegen. Dit jaar zijn we o.a. naar Hawaii geweest als huwelijksreis. Aangezien ik maar weinig touroperators kon vinden die een redelijke keuze hadden in de mogelijkheden voor Hawaii kwam ik terecht bij Jan Doets. Normaliter reis ik op de bonnefooi door Amerika, maar nu omdat het onze huwelijksreis was, wilde ik graag alles van te voren geregeld hebben, en daar leek Jan Doets een prima keuze in.

Helaas denken wij daar nu anders over. Wat ik gewoon slecht vind is dat bij elk hotel dat geboekt is er als opmerking bij stond: "requested, two beds". :?: Hoezo 2 bedden, we zijn op huwelijksreis! Tevens werden we vaak in de minst aantrekkelijke kamers geplaatst, aan het eind van een gang, het verst bij de liften vandaan, of met uitzicht op puincontainer. Eén resort was aan het renoveren waardoor de helft van het resort gesloten was, waaronder het grootste zwembad met jaccuzzi en poolside bar. Verder heb ik me vooral gestoord aan de gebrekkige informatie over de ligging van de hotels. Bijna alle hotels (of resorts) die wij op Hawaii hadden, lagen mijlen ver buiten de aantrekkelijke plekken, zodat wij altijd de auto moesten pakken om leuk uit eten te gaan e.d. Nu wil ik Jan Doets niet overal de schuld van geven, maar met een beetje meer voorlichting over de hotels, en wellicht inspanning van hun kant had deze huwelijksreis een stuk leuker kunnen worden.

Tenslotte hadden we in L.A. ook nog problemen met Hertz, maar hier heb ik al in een andere topic over geschreven.
Travel my way, take the scenic byway!
Cisca
Amerikakenner

Bericht door Cisca »

Jan Doets is duur. 2 jaar geleden hadden wij een offerte aangevraagd voor een rondreis door Florida. 18 dagen zou de reis duren. De totale offerte was € 6500,-. Ik ben toen zelf alle hotels via internet langegaan en de vluchten gechecked en de prijs voor de huurauto en kwam uit op
€ 4000,-.
Jozef
Amerikafan

Bericht door Jozef »

rene_ursula schreef: (na heel veel speurwerk online o.a. met http://www.tripadvisor.com)
Ik zweer ook bij tripadvisor. Ik heb volgens mij nog nooit een hotel geboekt zonder even te checken wat er over op tripadvisor stond. :lol:

Voor ons is zelf alles plannen onderdeel van het hele vakantiegevoel en de voorpret daarop. Als je een beetje handig bent met internet, is dat goed te doen.
walravens
Amerikafan

Bericht door walravens »

Eerste keer hebben we ook alles via reisagentschap geboekt. Onze indruk was op dat moment: he dat is handig, niet zoeken achter hotels, routekaart wordt voor u gemaakt, alles geregeld,.....

De laatste keren hebben we telkens alles zelf geregeld en dit is VEEL leuker. Ja, het geeft u meer werk maar een reis plannen en voorbereiden is al een beetje reizen op zichzelf :lol: + de voldoening op het moment is des te groter. Sinds enkele jaren gebruik ik dan ook geen reisagentschap meer.

Ieder zijn keuze.

Succes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer