Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

welke ZIP-code bij tanken ?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Wij wonen nu 3 maanden in Utah, maar ons is nog nooit een ZIP-code gevraagd bij een benzinepomp.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Hier in Fl is het bijna bij elke pomp....
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

TedjevanEs schreef:Het kan zijn dat ik het niet goed begrijp, maar ik vermoed dat men hier bedoeld dat men de kaart aan de pomp zelf 'swiped'?
Dus niet binnen?
Klopt, dit was het geval, als wij met de creditcard op de pomp zelf, betaalden.
TedjevanEs schreef:Als je geen amerikaanse zipcode hebt, zal je naar binnen moeten om te betalen lijkt mij...
Het lukte mij als buitenlander (NL) dus ook, als ik een willekeurig Amerikaanse ZIP-code intoetste, of van het motel in de buurt of 90210.
Eén keer vergiste ik mij en toetste 90120 in, en die werkte ook.
Ik snap het nut er niet van. Het heeft dus geen verband met de ZIP-code van de houder van de creditcard.
Tijdens onze laatste vakantie (september 2007) in Arizona, Californië en Nevada hebben wij alle keren op de pomp met de creditcard betaald en hebben nooit bij een benzinestation naar binnen hoeven gaan voor de betaling van de benzine. En op ongeveer de helft van de pompen moesten wij een ZIP-code intoetsen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Ik heb het van de week voor het eerst meegemaakt dat er een postcode aan de pomp werd gevraagd. Ik heb onze eigen postcode opgegeven en kon vervolgens tanken.
onze blog - Bouwmanfamily
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Haha geinig...ik ga van de week toch eens proberen (als ik het niet vergeet) om mijn oude nederlandse postcode met een 0 of 1 erachter te proberen en de keer daarna probeer ik 90210...

Zal mijn bevindingen hier plaatsen als ik het niet vergeet (af en toe brainfart) 8)
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

markro schreef:Ik snap het nut er niet van. Het heeft dus geen verband met de ZIP-code van de houder van de creditcard.
Het gaat waarschijnlijk om marktonderzoek. In winkels vragen ze ook vaak naar je telefoonnummer of postcode, om zo reclame toe te sturen e..d..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
rene_ursula
Amerikafan

Bericht door rene_ursula »

Alleen op basis van je postcode reclame toesturen zal niet lukken natuurlijk 8)
Ik lees op de vorige pagina's dat zonder postcode de daadwerkelijk betaling, of het tanken zélf, niet eens lukte. Het zal dus niet met promotie-doeleinden te maken hebben.

Ik heb alvast 90210 in mijn kop gestampt voor als mijn eigen postcode met 0 ervoor niet werkt langs de route :D :D
Hoe verder je steeds van huis gaat, hoe dichterbij je steeds komt
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

en ik maar denken dat dat op een of andere manier met de beveiliging van je credit card te maken had..zo van, als de zip code niet klopt, dat de betaling dan niet doorgaat....tsss..heb ik dat even mooi mis:)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

rene_ursula schreef:Alleen op basis van je postcode reclame toesturen zal niet lukken natuurlijk 8)
In winkels doen ze precies hetzelfde. Marktonderzoek, weten ze ongeveer waar mensen vandaan komen, dus kunnen ze als ze vaak eenzelfde postcode krijgen in dat gebied adverteren. Daarnaast zou het me niets verbazen als je via je CC je naam krijgen, wat dan weer gekoppeld wordt aan de postcode.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
TedjevanEs
Amerikakenner

DixieChick schreef:en ik maar denken dat dat op een of andere manier met de beveiliging van je credit card te maken had..zo van, als de zip code niet klopt, dat de betaling dan niet doorgaat....tsss..heb ik dat even mooi mis:)
Yep dat dacht ik dus ook ik heb nl een cc van de BP dus als ik daar dan tank klop ik braaf de zipcode in die bij die cc hoort. Anders (zo dacht ik) zal het wel niet werken.
Ik ga het toch eens proberen (dat 90210)....
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Of downtown St. Paul, Minnesota, 55101.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Volgens mij hebben we het hier al eens eerder over gehad. Ik heb toen contact gehad met de klantenservice CC van de Postbank. Het hele zipcodeverhaal was hun totaal vreemd. Wellicht wil één van de in Amerika wonende forummers eens bij zijn bank binnenlopen en vragen hoe het zit. :roll:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

rperre heeft dit er over gepost.
Het is een middel om fraude tegen te gaan.

Citaat:

ZIP code turns into a fraud deterrent
More businesses demanding it before taking a credit card
By Hiawatha Bray, Globe Staff | March 17, 2006

If you pull up to the self-service gasoline pumps in some Boston neighborhoods, or use a credit card to buy aspirin at the local Walgreens drugstore, don't be surprised if you're asked for your ZIP code.

It's an effort to fight credit card fraud at gas stations and retail stores. A thief usually won't know the ZIP code associated with the card he's using. So requiring the ZIP code is a simple way to reduce fraudulent purchases. Gasoline retailers say they ask for ZIP codes in areas where credit fraud is a problem.

''It is a geographical kind of thing, in a direct response to areas where there has been a high incidence of credit card fraud," said Betsy Eaton, spokeswoman for ExxonMobil Corp.

ZIP-code authorization may be coming to a gas pump near you, however. ExxonMobil plans to adopt the policy at many stations that use the Speedpass payment system.

Speedpass uses a radio frequency chip embedded in a device that can be attached to a key ring. The transponder on the chip is linked to the user's credit card account. By waving the Speedpass near the pump, the user can instantly pay for a purchase.

But a Speedpass can easily be abused if stolen. So some Exxon and Mobil stations will start using ZIP code authorization, although the company will not identify the stations or the schedule.

Walgreens in 2001 began demanding ZIP codes from all customers who use American Express cards. ''That program is actually only an American Express-sponsored program, and that is essentially fraud protection," said Walgreens spokeswoman Tiffani Bruce.

An American Express spokeswoman said the policy was initiated jointly by her company and Walgreens. She added that other national retailers, including Wal-Mart Inc., require customers to provide a ZIP code when paying with an American Express card.

In contrast, MasterCard specifically forbids merchants from requiring ZIP codes, except at unattended devices such as gas pumps, or for orders placed by phone, mail, or Internet.

Walgreens does not store customer ZIP-code data, Bruce said. Many retailers ask for customer ZIP codes for use in marketing research, but the credit card industry does not permit retailers to record any personal data provided through the credit card processing system.

Using the ZIP code to check fraud is possible because of Address Verification Service. A MasterCard spokeswoman said her company introduced the system in 1989 as an additional safeguard.

The system compares the ZIP code entered by the card user to the ZIP code of the actual cardholder.

It's not perfect -- people change addresses, after all -- but the system has helped card companies cut fraud, according to Bankcard Services, a Los Angeles firm that processes credit card transactions nationwide.
Continued...
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Ruud2004 schreef:Volgens mij hebben we het hier al eens eerder over gehad. Ik heb toen contact gehad met de klantenservice CC van de Postbank. Het hele zipcodeverhaal was hun totaal vreemd. Wellicht wil één van de in Amerika wonende forummers eens bij zijn bank binnenlopen en vragen hoe het zit. :roll:
Als je een foute zipcode intypt, kun je nog steeds gewoon tanken. Wanneer je een Amerikaanse credit card hebt waarmee een wat obscure uitgave wordt gedaan (iets van een vage internetsite kopen, of de verkeerde zip geven bij tanken), word je door je bank opgebeld om te verifieren dat jij de uitgave werkelijk zelf hebt gedaan. (De zipcode werkt dus niet als een pincode)
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Dat is bij mijn Nederlandse CC ook. Als mijn "bestedingspatroon" afwijkt, krijg ik een belletje van Interpay. Het verhaal van Annie is wel duidelijk maar allemaal zo dubbel, terwijl het niet eens goed werkt. Je kan vaak zomaar wat intoetsen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Baak
Amerika-newbie

Bericht door Baak »

Gewoon 90210 of je eigen postcode met een 0 erna werkt altijd ;-)
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Hier is het vooral bij Kroger tankstations dat je Zipcode wordt gevraagd. Ik denk dat als ik met mijn Amerikaanse credit card steeds een verkeerde zip ingeef, de bank inderdaad gaat bellen. Doen ze namelijk ook als er grote uitgaven gedaan worden. Als je met een Nederlandse credit card een verkeerde zip ingeeft zal dat dus niet uitmaken omdat men in Nederland dat systeem niet heeft.

En zoals al eerder gezegd, het is geen pincode. Hooguit een manier om fraude sneller op het spoor te komen.

Gewoon lekker 90210 blijven proberen hoor! Volgens mij wordt dat namelijk nergens geregistreerd als je een Nederlandse credit card hebt.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

kastelke schreef:(en ondertussen die marketeers maar denken dat gans Beverly Hills uitzwermt over Amerika! LOL!)
Nee, ik weet toevallig dat de 90210 postcode (en postcodes als 11111 en 12345) meestal uit market research worden gefilterd. Zelf gebruik ik online ook regelmatig 90210, en ik denk dat ik niet de enige ben.

Wat betreft intoetsen bij tankstations: Ik weet uit ervaring dat de postcode waar ik woon gewoon werkt met mijn Rabocard. ;)
"I reject your reality, and substitute my own!"
TedjevanEs
Amerikakenner

Okay vanavond dacht ik er ineens aan bij de BP om de hoek.
Mijn cc in de gleuf en ik toetste:

- NL zipcode met 0 erachter --> please see cashier
- NL zipcode met 1 erachter --> please see cashier
- 90210 --> please see cashier
- Mijn US zipcode --> geen probleem, maar dat wist ik al 8)

Zal de volgende keer een Chevron proberen...
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Even een klein beetje :offtopic: , maar wel over tanken. De meeste pompen slaan hier bij creditcardbetaling aan de pomp af bij 75 dollar. Wij halen gewoon drie keer de kaart er doorheen, want onze camper heeft een gigantische tank onder zich hangen. Gisteren deed de kaart het na twee keer niet meer en moesten we een andere creditcard gebruiken. De cashier kwam kijken en vertelde dat je inderdaad maar twee keer achter elkaar op een kaart kan tanken. Slim wel.

Wij hadden een andere kaart, maar wellicht was het handiger geweest als we meteen onze kaart aan hem hadden gegeven, dan geeft hij de pomp vrij en kunnen we in een keer door.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer