Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Antelope Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

T is niet eens een kwestie van of je een foto mooi vind of niet....foto's kunnen zowel met als zonder statief mooi zijn.
Maar als je veel schakering in kleuren wilt hebben, ontkom je toch echt niet aan je statief!
De foto's hierboven zijn bijvoorbeeld mooi, maar hebben niet die rode en paarse kleuren die je in de canyon aantreft en die je wel vangt als je je sluiter heel lang open zet.
De foto hieronder heb ik geloof ik met een seconde of 30 gemaakt....dit kan echt niet uit de losse hand. De voorste partij zou dan compleet onbelicht zijn.

Afbeelding
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Thanks Iris!

Dat is precies waar ik ook op doel! Mijn eigen foto' s heb ik nog steeds niet uitgezocht, dus kon geen voorbeeld laten zien, maar jij geeft mij hier echt even een prachtfoto als voorbeeld!

Bij veel andere foto's snap ik dat mensen er blij mee zijn, maar een echte mooi kleurgetrouwe foto heeft, in mijn optiek, in de AC toch echt een statiefje nodig.

Nogmaals complimenten voor die prachtige foto!
aspers
Amerikafan

Bericht door aspers »

Inderdaad... dat is het verschil! De ander foto's zijn inderdaad mooi voor de meeste onder ons. Maar als je er echt het optimale uit wilt halen, neem dan een statief mee.

Hier een paar foto's van mij. Ook iets van 25 seconden sluitertijd.

Afbeelding

Afbeelding
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Wauw! Errug mooi. Ik zal vanavond gelijk eens even wat van mijn foto's ebij zoeken en ik zal er wel een paar hierbij gooien!

Maar ik zie dat het bij jou echt lekker rustig was, ikkon de bodem echt niet op de foto zetten, te veel mensen :( In sommige nissen waren er hele opstoppingen, nou dan voel je je ook echt niet gemakkelijk als jij even 30 sec je camera kwijt wil en daardoor iedereen op jou staat te wachten... volgende keer ga ik denk dat wat anders aanpakken...
aspers
Amerikafan

Bericht door aspers »

Vegasgirl schreef:Wauw! Errug mooi. Ik zal vanavond gelijk eens even wat van mijn foto's ebij zoeken en ik zal er wel een paar hierbij gooien!

Maar ik zie dat het bij jou echt lekker rustig was, ikkon de bodem echt niet op de foto zetten, te veel mensen :( In sommige nissen waren er hele opstoppingen, nou dan voel je je ook echt niet gemakkelijk als jij even 30 sec je camera kwijt wil en daardoor iedereen op jou staat te wachten... volgende keer ga ik denk dat wat anders aanpakken...
Nou.... dat lijkt maar zo. We hadden gelukkig de fototour geboekt (duurt 2 uur), en dan krijg je een soort 'voorrang' op de rest van de bezoekers. Onze gids zorgde ervoor dat er niemand in beeld stond! :wink: Maar, ik werd inderdaad ook niet echt geliefd door de lange sluitertijden. Daarom eerder ook mijn wat 'heftige' reactie... ik vond het echt véél te toeristisch en véél te vol! Waarschijnlijk kun je als 'normale' bezoeker, die ppur voor de natuur gaat (en dus niet de professionele foto's wil maken) beter naar de lower canyon gaan. Daar kun je volgens mij veel meer 'genieten'... dat was er in de upper niet bij...
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Ja wij kwamen om 11.30 speciaal voor de lichtstralen met een 1 uur tour en daardoor was het extra druk. Wij konden als we wilden, altijd nog langer blijven en daarna bijbetalen voor de extended tour. Maar omdat het uiteindelijk dus zo enorm dringen was, waren wij het na dat uur wel zat (was ook erg warm en ik was inmiddels ondergedompeld in mijn eigen zweet -was nl ook n beetje ziekjes- :? )

Maar een volgende keer zal ik zeker ook de andere canyon doen en proberen een langere tour te doen. Ik moet wel zeggen dat het licht rond het middaguur ook wel echt heel mooi was, een uur later waren veel stukken gelijk een stuk donkerder.
Liesje68
Amerika-ontdekker

Prachtig maar véél te veel volk!

Bericht door Liesje68 »

Wij hebben Antelope Canyon bezocht op 14 september om 11u30.

Ik moet zeggen het was er ontzettend mooi ook al was het bij ons geen al te goed weer. (veel wolken)
Wij hebben betaald voor de fotografie-tour en naar mijn mening is dit zijn geld niet waard. Ik denk dat we daar met meer dan 100 mensen rondliepen. Het was echt niet plezant! Je kon niet op uw gemak genieten van al dat moois, laat staan een foto trekken.

Uiteindelijk zijn de meeste groepen vertrokken en bleven wij achter. Dit was veel plezanter. Je kon op uw gemak rondkijken, rondlopen en af en toe een foto nemen. Volop genieten :D

Naar mijn mening zouden ze het aantal mensen per tour / dag beter beperken zodat de mensen op hun gemak zijn. Indien dit niet kan, zouden ze het toch beter mogen organiseren en daar niet allemaal tegelijk aankomen...

Eigenlijk heb je er wel een statief nodig maar je kan wel je plan trekken zonder.

Het volgende is wel belangrijk voor mensen met een (professioneel) fototoestel:
ongeveer in het midden van de canyon kan je veel last hebben van zand. Het regent er gewoon zand. :)
Persoonlijk vond ik wel dat ze dit hadden kunnen vermelden...
Wij hebben dus zand in 1 van onze lenzen gekregen en deze is nu terug naar de winkel om deze grondig te laten kuisen. Een dure grap :(

Groetjes!
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Balen van dat zand in je lens zeg! Ik had dat al snel gezien en heb gekozen om maar met 1 lens te schieten om dit te voorkomen. Wel jammer, had graag ook nog met mijn groothoek willen schieten, maar ik had door de drukt eook simpelweg geen tijd om nr buiten te lopen en daar lenzen te wisselen en weer terug te gaan.

Ik heb er voor gekozen met 1 lichtsterke lens te schieten samen met mijn statief. Heb je nog wel mooie foto's kunnen maken (maw: laat eens wat zien! :wink:)
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

De drukte in de Antilope Canyon herken ik helemaal niet, wij waren er met hooguit 20 mensen. Het ligt misschien ook wel aan de tijd van het jaar wij waren er op 22 april 2005
rene_ursula
Amerikafan

Bericht door rene_ursula »

Hallo allemaal vanuit Page Arizona!
Na de nodige kilometers hebben we nu Page bereikt, met in de planning morgenochtend naar Antelope Canyon te gaan.
Nu zitten we te kijken op wat websites en foldertjes hier maar het schijnt zo te zijn dat nu ook de Lower Antelope Canyon "only guided tours" is, terwijl wij de info hadden (vanaf Case123) dat je bij de Lower alleen naar de ingang gebracht zou worden en daar verder je gang kon gaan.

Is er iemand die concreet kan vertellen, vanuit recente ervaring of zeker-te-weten dat de Lower nu ook alléén nog mét toergids gedaan mag worden!!

Zolang wireless internet het hier in de motel8 blijft doen check ik het forum zsm weer

Groeten
René en Ursula
Hoe verder je steeds van huis gaat, hoe dichterbij je steeds komt
rene_ursula
Amerikafan

Herstel, ik heb het gevonden

http://www.lowerantelope.com/aboutTheTour.php

Groetjes!
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

in juni dit jaar zijn wij nog in Lower Antelope geweest zonder guide! Dus het zou moeten kunnen.......

Heerlijk was dat
we hebben ruim 2 uur rondgelopen en zijn slechts 5 andere mensen tegengekomen. Als ik dan hierboven lees over de statief-gevechten in Upper Antelope ben ik toch blij dat we dat niet gedaan hebben. Hoe kan je dan nog genieten van zoveel moois?

Misschien hadden wij geluk dat Lower net ook heel rustig was, maar het is er sowieso altijd rustiger dan in Upper. dus als je lekker de tijd wilt hebben voor foto's en wilt genieten van de rust in de canyon, zou ik echt voor Lower gaan. Foto bovenaan deze pagina is daar ook gemaakt....

ps. zo te lezen op die site die je hierboven geeft, is er nog niks veranderd. Wij zeiden idd dat we photographers waren en kregen gewoon een pas voor 4 uur mee en dus geen gids.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Nu zitten we te kijken op wat websites en foldertjes hier maar het schijnt zo te zijn dat nu ook de Lower Antelope Canyon "only guided tours" is, terwijl wij de info hadden (vanaf Case123) dat je bij de Lower alleen naar de ingang gebracht zou worden en daar verder je gang kon gaan.
Hallo René en Ursula, toen wij in 2006 Lower Antelope Canyon hadden bezocht werden we inderdaad alleen naar de ingang gebracht. Er liep wel zo nu en dan iemand van de organisatie door de canyon, maar er waren geen tijdslimieten of zo. En geen groep waar we bij hoorden, we konden gewoon blijven zolang als we wilden.
Natuurlijk willen we graag de informatie op onze site (tot voor kort Case23, tegenwoordig ontdek-amerika.nl) zo goed mogelijk up-to-date houden. Dus ik zou het heel fijn vinden als je het hier wilt laten weten als er iets veranderd is.
Misschien hadden wij geluk dat Lower net ook heel rustig was, maar het is er sowieso altijd rustiger dan in Upper.
Niet altijd, helaas :cry: :cry: Wij hebben echt een heel druk moment in Lower getroffen, het was ontzettend moeilijk om een vrij plekje te vinden om foto's te maken. Moeilijker zelfs dan in Upper, maar dat was dan wel twee jaar eerder (in 2004). Gelukkig konden we dus wel lekker lang in Lower blijven, zodat we uiteindelijk toch wel onze plaatjes hebben kunnen schieten. Maar de drukte viel ons destijds toch wel heel erg tegen. Misschien scheelt het dat het in het weekend was.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
rene_ursula
Amerikafan

Na weer een slechte (jetlag) nacht met te weinig slaap hebben we gekozen voor uitslapen in Page en de Antelope Canyon over te slaan.
Spijtig maar helaas, we zijn in 1x doorgereden naar Monument Valley, Mexican Hat en Cortez.
Tijd nu om slapies te doen en morgen de Mesa Verde rotswoningen te bekijken.

Night y'all!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer