Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper of auto

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

wendyjol schreef:Ik heb ook geen ervaring met een camper. Het lijkt me wel hartstikke leuk om een keer te doen, maar één van de dingen die ik me dus afvraag is: Hoe doe je dat 's avonds?

Nu komen wij op een hotelkamer, rusten en zwemmen een uurtje en pakken dan weer de auto om ergens te gaan eten. Als je uit wil eten (ik wil dus ECHT NIET de hele vakantie zelf koken) en je reist per camper, dan moet je de hele boel na het rusten en zwemmen weer inpakken, afkoppelen etc. Als je terug komt na het eten (in het donker), moet dat weer andersom: uitpakken, aankoppelen etc. Vinden de camperreizigers dat een probleem??
Als wij niet koken dan gaan we overdag uiteten. En lunchen in de VS is veel goedkopen dan Diner (niet dat dat doorslagevend is, maar vaak overnachten we ergens in de middle off nowhere). En s'avonds eten we dan een broodje. Dat afkoppelen stelt helemaal niets voor, 2 minuten nog niet eens. Nu moet ik zeggen dat we zelden een full-hookup nemen. Electriciteit is voor ons genoeg. In pakken, je bedoeld stoelen in pakken, handdoek van de lijn halen o.i.d.?. Dat hoeft niet gewoon op de plek laten staan/hangen. Amerikanen hebben een gezonde respect voor andermans spullen. s'Avonds laat aankomen geeft geen problemen dat gebeurt heel veel dat is iedereen wel gewend. Hou er wel rekening mee dat soms de hekken van de camping dicht kunnen zijn om een bepaald tijdstip.

Vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Eten? Wij gaan regelmatig een keer te voet als we niet te ver van een restaurant af zitten en dat gebeurt ook best wel hoor. Krijg je soms leuke blikken van van Amerikanen, die zijn dat gewandel niet gewend :lol: Door programma's als Streets and Trips weten we vaak van tevoren al wel of we die gelegenheid wel of niet zullen hebben.

Weten we van tevoren al dat het een eind rijden is of dat we gewoon lekker niet meer van de camping af willen (want vaak is het zo heerlijk relaxed aan de picknicktafel), dan zorgen we dat we onderweg een uitgebreide lunch nemen of om een uur of vier al eten. 's Avonds is er dan altijd nog wel een snack en zeker een schaaltje heerlijk ijs uit de vriezer.

Vergis je trouwens niet in de campings, vaak is daar ook nog wat te krijgen. Wij hebben altijd een pizza in de vriezer, soms kan je ook bestellen op de camping en wordt zoiets bezorgd en ja, soms gooien we wat in de pan of nog leuker, op de barbeque!
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

wendyjol schreef:Ik heb ook geen ervaring met een camper. Het lijkt me wel hartstikke leuk om een keer te doen, maar één van de dingen die ik me dus afvraag is: Hoe doe je dat 's avonds?

Nu komen wij op een hotelkamer, rusten en zwemmen een uurtje en pakken dan weer de auto om ergens te gaan eten. Als je uit wil eten (ik wil dus ECHT NIET de hele vakantie zelf koken) en je reist per camper, dan moet je de hele boel na het rusten en zwemmen weer inpakken, afkoppelen etc. Als je terug komt na het eten (in het donker), moet dat weer andersom: uitpakken, aankoppelen etc. Vinden de camperreizigers dat een probleem??
Het is alleen af- en weer aankoppelen en dat stelt niets voor. Ik zou niet weten wat me moeten in- en uitpakken.
Eventuele stoelen die we buiten hebben gezet laten we gewoon staan.
Carola
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

Heeft iemand al eens met een camper door Florida gereisd?
Wij hebben een auto gehuurd omdat mij Florida niet echt geschikt lijkt voor een camper. Ik kan me natuurlijk vergissen want ik ben er nog nooit geweest.
Carola
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

CaroLine schreef:Heeft iemand al eens met een camper door Florida gereisd?
Wij hebben een auto gehuurd omdat mij Florida niet echt geschikt lijkt voor een camper. Ik kan me natuurlijk vergissen want ik ben er nog nooit geweest.
Carola
Staat ook bij ons nog op het te doen lijstje.
Als ik in het campgroundboek kijk zijn de campgrounds wel een stuk duurder dan aan de westkant.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als wij bij aankomst al weten dat we nog weg gaan koppelen we niet eens aan, of alleen electra voor de arco.
Als je in het donker moet aankoppelen kan een zaklamp gemakkelijk zijn maar die hoort bij camperen toch al tot de standaard uitrusting.
Losse spullen opruimen is niet nodig men laat het staan en op de campgrounds in de parken is het een (extra) teken dat die plek bezet is, wij laten in de parken met opzet wat spullen achter (tafelkleed, stoelen) dat wordt ook vaak aangeraden om je plek als bezte te markeren.

Rob
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Wij staan hier nu drie dagen en hebben niet eens een afvoer voor de tanks. Je kan daar makkelijk dagen mee doen, water nemen wij meestal wel, omdat we altijd in de camper douchen allebei en stroom ... tja, laptops he :lol:

Maar het is inderdaad een kwestie van twee kabeltjes los en je bent weer weg. Je pakt eigenlijk niks 'uit', zoals met een tent, omdat alles gewoon in je camper blijft. Twee campingstoeltjes en een tafelkleed, meer komt er hier gewoon niet uit en dat blijft inderdaad gewoon achter.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Misschien is de keuze camper of auto en hotels wel een heel eenvoudige. Als je bij een vakantie in Nederland of Europa houd van het campingleven, dan denk ik dat je het ook in Amerika leuk vind om met een camper te reizen en ook daar van het campingleven te genieten. Ga je liever naar een hotel of vakantiewoning dan denk ik dat je dat in Amerika ook leuker zult vinden.

Harry
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Tja, blijft een persoonlijke keuze. Zijn zelf nog nooit met een camper weggeweest, maar staat zeker nog op de planning. Zeker als ik de enthousiaste verhalen hier lees!
Dit jaar hebben we voor het eerst in Cabins geslapen op een paar KOA campings. Dat vonden we al geweldig leuk! Dan proef je een beetje de sfeer en kan je kijken hoe het er aan toe gaat op zo'n camping.
Nu zou ik geloof ik niet snel op een KOA overnachten met een camper, we vonden de camper plaasten best wel klein.
Maar als ik zo de reacties hier lees, is dat op andere campings een stuk beter. Klopt dat?
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Harry schreef:Misschien is de keuze camper of auto en hotels wel een heel eenvoudige. Als je bij een vakantie in Nederland of Europa houd van het campingleven, dan denk ik dat je het ook in Amerika leuk vind om met een camper te reizen en ook daar van het campingleven te genieten. Ga je liever naar een hotel of vakantiewoning dan denk ik dat je dat in Amerika ook leuker zult vinden.

Harry
Ik vind kamperen in Europa vreselijk ... heel raar!

En ja, die plaatsen zijn niet groot, maar op andere plaatsen zijn ze meestal niet groter hoor, hooguit wat meer afgeschermd.

En dan nu voor de auto-fans: wij hebben zojuist een huurauto geregeld hier voor de komende twee dagen. Daar gaat het campervoordeel zullen jullie denken ... En daar hebben de voorstanders van de auto weer gelijk in. Albert is net uit revalidatie, we moeten het rustig aan doen en met deze hete vochtige temperaturen zien we de trein naar Boston en het vele lopen daar niet zitten. Maar dan praten we wel over een chronisch pijnpatiënt die met opdracht om het rustig aan te doen vertrokken is.

De KOA brengt mensen 's morgens om 9 uur naar de trein en haalt ze om half zeven in de avond weer op, dus voor wie fit en gezond is, geen probleem!
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

Harry schreef:Misschien is de keuze camper of auto en hotels wel een heel eenvoudige. Als je bij een vakantie in Nederland of Europa houd van het campingleven, dan denk ik dat je het ook in Amerika leuk vind om met een camper te reizen en ook daar van het campingleven te genieten. Ga je liever naar een hotel of vakantiewoning dan denk ik dat je dat in Amerika ook leuker zult vinden.

Harry
Ben ik het niet helemaal mee eens. Echt kamperen doen we in Europa niet. We huren wel een stacaravan met alles er op en er aan. Als de kinderen niet meer mee gaan zullen we dat niet meer doen en lekker in hotels overnachten.
In Amerika zou ik ook met z'n tweetjes een camper huren. De camgrounds in Amerika zijn ook echt niet te vergelijken met die in Europa. In Amerika zijn de plaatsen veel ruimer en veel meer gericht op rondreizigers. In Europa sta je vaak toch langer op dezelfde camping.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

CaroLine schreef: De camgrounds in Amerika zijn ook echt niet te vergelijken met die in Europa. In Amerika zijn de plaatsen veel ruimer en veel meer gericht op rondreizigers. In Europa sta je vaak toch langer op dezelfde camping.
De meeste campings in Europa zijn ook niet echt op trekkers berekend. Campers zien de meeste liever gaan dan komen, bang dat ze de grasmat beschadigen.
1 of een paar nachten kost een vermogen want ze verhuren liever voor 2 á 3 weken en nog liever voor een heel seizoen.
Hier aan de kust zijn er verschillende campings met alleen maar vaste plaatsen, gaat een beetje op de mobile home parks in de USA te lijken.
Zelfs de minicampings staan al voor het helft voor met seizoenplaatsen.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik twijfel af en toe ook wel eens als ik iemand enthousiast over een camper hoor vertellen. Maar als ik er dan even over nadenk zijn er voor mij toch meer nadelen dan voordelen.
Het lijkt me gewoon niets om altijd zo'n bakfeest bij me te hebben, zelfs als we even snel een Starbucks willen halen.
Ik lees ook steeds over het gevoel van vrijheid dat je hebt met een camper maar dat hebben wij juist met een auto. We kunnen overal komen waar een camper ook komt, zelfs op meer plekken ( zeker met een 4x4) En ja, natuurlijk kun je op sommige plekken een auto huren maar dan ben je een stuk duurder uit.
Het grootste verschil tussen een auto en een camper is dat je met een camper in de natuur overnacht.
Natuurlijk is dat heel mooi, dat zal ik niet ontkennen.
Maar dat is eigenlijk voor mij het enige voordeel.

Koken in mijn vakantie doe ik het liefst zo min mogelijk, van barbecuen houden we allebei niet en een kampvuurtje is aan ons ook niet besteed.
Ik vind het heerlijk dat ik niet zelf mijn bed hoef op te maken, niet hoef af te wassen en mijn natte handdoeken van het douchen niet hoef te wassen. Ook duik ik elke avond in een heerlijk fris, en meestal comfortabel bed.
En het steeds herhaalde argument van mensen die met een camper gaan over "dat gesleep met koffers elke dag" vind ik ook wel meevallen.
Wij hebben meestal met zijn vieren drie grote sporttassen met wieltjes. Die rijd je zo je motelkamer in. Je pakt ze niet uit, dus het enige wat je 's morgens in moet pakken is je toilettas en je nachtkleding.

Ik denk niet dat ik eerst met een camper op pad moet gaan voordat ik erover kan oordelen. De meeste mensen weten gewoon of het iets voor ze is of niet. Net als ik niet naar een "all- inn resort in Turkije hoef te gaan om te weten dat dat niets voor mij is.

Marjon
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wat Marjon schrijft zijn ongeveer precies onze beweegredenen om niet met een camper op stap te gaan. Vroeger heb ik vaak gekampeerd, ook hier in de VS en het is gewoon niets voor mij. Daar komt nog bij, dat Rick een hekel aan rijden heeft en mij zie je zo'n enorm ding niet besturen, ik had al moeite met een Ford Excursion! Neemt niet weg, dat ik graag wil geloven, dat veel mensen een supervakantie in een camper hebben.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Petra/;VS schreef:Neemt niet weg, dat ik graag wil geloven, dat veel mensen een supervakantie in een camper hebben.
Oh dat geloof ik meteen, lees alleen maar de enthousiaste verhalen van de campergangers hier.
Vrienden van ons, allebei bijna 60 gaan al jaren met een heel klein tentje op vakantie naar Frankrijk op hele primitieve campings. Ik moet er niet aan denken maar zij voelen zich er heel gelukkig bij.

Voor ons is het heerlijk om met een auto over de weidse Amerikaanse wegen te rijden. Ik hou ook niet van autorijden en moet er niet aan denken met zo'n grote camper te rijden. Het zal best wel leuk zijn, maar niet voor mij. Ik heb al een paar keer gelezen dat je pas echt Amerika beleeft als je met een camper reist. Daar geloof ik helemaal niets van.

Marjon
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wij hebben onder tussen 6 camperreizen gemaakt en 1 keer met een auto en voor ons is een camper het fijnst.
Met een auto is gewoon niet ons ding.
En hoe je Amerika beleefd is voor iedereen anders,de een met een camper de ander met een auto en dan zijn er weer mensen die willen fietsen, hiken of een of andere extreme sport willen beoefenen.
Als we maar genieten op wat voor manier dan ook,is het belangrijkste.
Je zal toch terug komen van je reis en moeten zeggen dat je er geen bal aan gevonden hebt, omdat je adviezen van andere aan genomen hebt, omdat die zeggen dat het pas genieten is als je dit en dat gedaan hebt.

Annie
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Annie schreef: Je zal toch terug komen van je reis en moeten zeggen dat je er geen bal aan gevonden hebt, omdat je adviezen van andere aan genomen hebt, omdat die zeggen dat het pas genieten is als je dit en dat gedaan hebt.

Annie
Heel wijze woorden! Ik denk, dat ieder voor zich wel weet, wat past bij hen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Annie schreef:Wij hebben onder tussen 6 camperreizen gemaakt en 1 keer met een auto Annie
En 1 keer te voet en met de metro :lol:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

20 jaar geleden had ik zelf een camper, dwz een omgebouwde bedford bus.
Met dat ding trokken we heel Europa door,zijn over land naar israel en Egypte geweest, en 99 van de 100 keer stonden we gewoon waar het uitkwam, niks camping.

Het voordeel daarvan was wel het formaat, je kon overal komen waar een auto ook kon komen.
alfie
Amerika-ontdekker

Bericht door alfie »

De discussie spitst zich heel erg op twee groepen:
- kamperen met de Camper
- Auto en hotel/motel

Wij hebben het afgelopen jaar een auto gehad, en een tent. Als we voor de natuur kwamen zetten we de tent op en je hebt het heerlijke buitengevoel dat past bij kamperen (en dat heb ik persoonlijk meer bij een tent dat bij een camper) en als je in een stad bent neem je een hotel. Wij vonden dat voor ons een prima oplossing.

Geen dure camperhuur en draaikolk in de motor en toch het beste van twee werelden. Maar goed, dan moet je wel een beetje behendig zijn in het opzetten van je tent. Ons kost het opzetten en inrichten maximaal een half uur en dat is voor mij te verwaarlozen. Dat is voor iedereen natuurlijk persoonlijk de afweging.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer