Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Pakket verzenden van Usa naar NL?
Pakket verzenden van Usa naar NL?
Hallo allemaal
Ik ben geariveerd in Lynchburg VA, bij mijn zusje. Ze is al helemaal 'ingeburgerd',maar loopt natuurlijk regelmatig tegen bepaalde zaken aan die gewoon heel anders zijn als in Nederland....daarom heb ik haar op dit forum gewezen.
Een voorbeeld van nog niet weten hoe e.e.a. gaat is het volgende; ze ging vandaag een kadootje per post versturen naar NL. Natuurlijk ging ze daarvoor naar het postkantoor, waar ze US 20,- betaalde voor de verzending, zonder postzegels....is dus wel een erg kostbaar kadootje geworden voor ons kleine nichtje in nederland.
Dat kan toch niet de bedoeling wezen? Hebben jullie betaalbare tips voor ons en haar?
Vast heel erg bedankt!!!!
Groetjes uit een zonnig Lynchburg Virginia
Anya
Ik ben geariveerd in Lynchburg VA, bij mijn zusje. Ze is al helemaal 'ingeburgerd',maar loopt natuurlijk regelmatig tegen bepaalde zaken aan die gewoon heel anders zijn als in Nederland....daarom heb ik haar op dit forum gewezen.
Een voorbeeld van nog niet weten hoe e.e.a. gaat is het volgende; ze ging vandaag een kadootje per post versturen naar NL. Natuurlijk ging ze daarvoor naar het postkantoor, waar ze US 20,- betaalde voor de verzending, zonder postzegels....is dus wel een erg kostbaar kadootje geworden voor ons kleine nichtje in nederland.
Dat kan toch niet de bedoeling wezen? Hebben jullie betaalbare tips voor ons en haar?
Vast heel erg bedankt!!!!
Groetjes uit een zonnig Lynchburg Virginia
Anya
Ik hang rond en slenter wat, op mijn dooie gemak, een struise zomerse grasspriet bestuderend". Walt Whitman
Op het site van de Postal Service (http://www.usps.gov) kan je uitrekenen hoeveel het versturen gaat kosten. Ga naar Calculate Postage, dan het land, en dan kan je het gewicht invullen. Het is altijd duur. Een doodgewone brief kost al 90 cent.
Ik weet niet of er een goedkopere manier van versturen bestaat.
Ik weet niet of er een goedkopere manier van versturen bestaat.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zonder postzegels, zeg je... pakketjes die je vanuit Nederland stuurt gaan toch ook zonder postzegels?
En $ 20 valt nog best mee (afhankelijk van hoe groot en hoe zwaar, welke verzendmethode, d.w.z. hoe snel)... we hebben al veeeel meer moeten betalen voor (kleine) pakketjes!
En $ 20 valt nog best mee (afhankelijk van hoe groot en hoe zwaar, welke verzendmethode, d.w.z. hoe snel)... we hebben al veeeel meer moeten betalen voor (kleine) pakketjes!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerikafan
De 6-10 day methode is de relatief goedkoopste en snelste om van de USA naar NL wat te versturen.
De afgelopen 25 pakketjes kwamen allemaal binnen de 10 dagen binnen en het verzendkosten zijn helemaal afhankelijk van de afmetingen en het gewicht.
De afgelopen 25 pakketjes kwamen allemaal binnen de 10 dagen binnen en het verzendkosten zijn helemaal afhankelijk van de afmetingen en het gewicht.
Hoe verder je steeds van huis gaat, hoe dichterbij je steeds komt
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, het gaat per gewicht inderdaad. Het is me wel opgevallen, dat pakketjes uit Nederland minder frankering hebben, maar die doen er dan ook stukken langer over. Als je met first class verstuurd is het het goedkoopst, maar dan duurt het ook flink lang, voor het aankomt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Gymboree*Mommy
- Amerikafan
Ik vond First Class best snel, bij mij komt het altijd binnen 1 week aan, soms zelfst wat sneller.
First Class lijkt ook bij de douane sneller door te gaan, terwijl een International Express pakje van mij langer dan een week bij de douane zat.
First Class lijkt ook bij de douane sneller door te gaan, terwijl een International Express pakje van mij langer dan een week bij de douane zat.
Sonja
German born, living in Holland and american shopping-habit - that's me!

German born, living in Holland and american shopping-habit - that's me!

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Pakjes uit nederland, die gewoon standaard verzonden worden, kunnen werkelijk alles tussen de week en 7 weken nemen om aan te komen in de US.Petra/VS schreef:Ja, het gaat per gewicht inderdaad. Het is me wel opgevallen, dat pakketjes uit Nederland minder frankering hebben, maar die doen er dan ook stukken langer over. Als je met first class verstuurd is het het goedkoopst, maar dan duurt het ook flink lang, voor het aankomt.
Priority is vaak iets beter, maar het enige wat echt binnen 10 dagen aankomt is priority plus.
Ik verstuur ongeveer 60 pakjes per week over heel de wereld, maar Amerika is werkelijk 1 van de slechtste landen wat dat aangaat, zodra het binnen de landsgrenzen is en de usps het overneemt is het 1 grote gok,vreemd genoeg.
De enige landen die nog slechter presteren zijn Belgie (sorry,Belgen) en Italie.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Vreemd, want binnenlands is USPS zeer betrouwbaar en naar Nederland gaan pakjes heel snel. Heeft misschien meer met de douane te maken, dan USPS.Pete.Z schreef:Ik verstuur ongeveer 60 pakjes per week over heel de wereld, maar Amerika is werkelijk 1 van de slechtste landen wat dat aangaat, zodra het binnen de landsgrenzen is en de usps het overneemt is het 1 grote gok,vreemd genoeg.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zou kunnen, ik informeer wel altijd bij de ontvanger, maar nooit is een pakje opengemaakt of krijgen ze bijvoorbeeld importkosten erbij, dus helemaal begrijpen doe ik het niet.
Gebeurt bij 1 op de 10 pakjes, sommige duren echt 7 tot 8 weken om aan te komen, heel raar.
Maar goed, nog nooit een pakje kwijtgeraakt naar de US, dat is ook wat waard.
Gebeurt bij 1 op de 10 pakjes, sommige duren echt 7 tot 8 weken om aan te komen, heel raar.
Maar goed, nog nooit een pakje kwijtgeraakt naar de US, dat is ook wat waard.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb hele andere ervaring met USPS in binnenland. Als ik een pakje naar mij broer in Georgia stuur vanuit Colorado is het met USPS een gok, varierend van 2 dagen tot 14 dagen. Met UPS of Fedex Ground is het vrijwel altijd 2 dagen.Petra/VS schreef:Vreemd, want binnenlands is USPS zeer betrouwbaar en naar Nederland gaan pakjes heel snel. Heeft misschien meer met de douane te maken, dan USPS.Pete.Z schreef:Ik verstuur ongeveer 60 pakjes per week over heel de wereld, maar Amerika is werkelijk 1 van de slechtste landen wat dat aangaat, zodra het binnen de landsgrenzen is en de usps het overneemt is het 1 grote gok,vreemd genoeg.
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
USPS(United States Postal Service) kun je ook tracken. USPS mailt zelfs de ontvanger in NL voor je dat het pakketje onderweg is en geeft een tracking nr erbij.
Ben heel tevreden met ze, ze geven je een adresboek etc. zodat je niet steeds opnieuw adressen moet ingeven, plus de postbode neemt het gratis mee de volgende dag. Ook dat kun je online schedulen, plus dat ze je gratis alle verpakkings materiaal toesturen, dozen, plakband, douane formulieren etc. je kan gewoon online alles regelen.
Mijn dochter gebruikt USPS vanuit Nederland om kaarten en brieven te versturen. Ze kiest online een leuke kaart uit, tiept de tekst en de USPS zorgt ervoor dat alles bezorgt wordt bij vrienden of familie hier in de US. Scheelt d'r aan postzegels en het is bendes sneller. Ze betaald gewoon met haar NL creditcard.
Ben heel tevreden met ze, ze geven je een adresboek etc. zodat je niet steeds opnieuw adressen moet ingeven, plus de postbode neemt het gratis mee de volgende dag. Ook dat kun je online schedulen, plus dat ze je gratis alle verpakkings materiaal toesturen, dozen, plakband, douane formulieren etc. je kan gewoon online alles regelen.
Mijn dochter gebruikt USPS vanuit Nederland om kaarten en brieven te versturen. Ze kiest online een leuke kaart uit, tiept de tekst en de USPS zorgt ervoor dat alles bezorgt wordt bij vrienden of familie hier in de US. Scheelt d'r aan postzegels en het is bendes sneller. Ze betaald gewoon met haar NL creditcard.
Pakketten via USPS( aangepast, te snel getikt) slippen af en toe nog wel eens via de douane, dus geen invoerrechten, via FedEx of UPS gaan altijd gepaard met invoerrechten indien de waarde boven ca. 60 euro is........Pete.Z schreef:Het nadeel is echter de hoge verzendkosten, en overigens kan je vanuit NL de priority plus zendingen van TNT naar Amerika ook tracken.Joke schreef:En het voordeel van UPS of FedEx is dat je het can "tracken."
Laatst gewijzigd door wiepster op 08 okt 2007, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is waar,maar de verzendkosten via een "koerier" liggen echt heel veel hoger dan via TNT post.wiepster schreef:Pakketten via UPSP slippen af en toe nog wel eens via de douane, dus geen invoerrechten, via FedEx of UPS gaan altijd gepaard met invoerrechten indien de waarde boven ca. 60 euro is........Pete.Z schreef: Het nadeel is echter de hoge verzendkosten, en overigens kan je vanuit NL de priority plus zendingen van TNT naar Amerika ook tracken.
Iets onder de 250 gram (wat ik toch vrij veel verkoop) verstuur ik voor 7 dollar, economy airmail.
Klanten zijn daar zeer gevoelig voor.

En de waarde van oude spullen is toch lastig vast te stellen.

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ff een opmerking hierover..Joke schreef: Het is altijd duur. Een doodgewone brief kost al 90 cent.
Ik stond op JFK toen ik nog wat ansichtkaarten wilde versturen en ik werd in de souvenir shop verwezen naar een postzegel automaat. Afijn daar wat dollars in gestopt en voor iedere kaart 1 zegel laten drukken. Er stond verder nergens vermeld hoe veel er op een kaart naar Europa moest.
Ik heb op iedere kaart 1 zegel geplakt en ben naar de Travellex exchange gegaan, die fungeren als postkantoor. Dat meisje heeft alles bekeken en als het onvoldoende gefrankeerd zou zijn had ze wel een gil gegeven. Ik heb er nog nadrukkelijk bij gezegd dat het naar Europa moest.. afijn kaarten afgegeven, achteraf thuis nagezocht en het blijkt dat ik minstens 2x zo veel postzegels erop had moeten doen.. Uiteindelijk zijn wel alle kaarten aangekomen (!)
Ik was aan jouw kant....lol...USPS is Amerikaanse Post.Pete.Z schreef:Dat is waar,maar de verzendkosten via een "koerier" liggen echt heel veel hoger dan via TNT post.
Iets onder de 250 gram (wat ik toch vrij veel verkoop) verstuur ik voor 7 dollar, economy airmail.
Klanten zijn daar zeer gevoelig voor.![]()
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt, en je hebt gelijk dat die door de douane heenkomen zonder opgemerkt te worden, althans vaak.wiepster schreef:Ik was aan jouw kant....lol...USPS is Amerikaanse Post.Pete.Z schreef:Dat is waar,maar de verzendkosten via een "koerier" liggen echt heel veel hoger dan via TNT post.
Klanten zijn daar zeer gevoelig voor.![]()
Fedex en dergelijke ben je standaard de pineut.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 6261 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-
- 6 Reacties