Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

route april / mei 2008

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Geo & Sandra
Amerika-newbie

route april / mei 2008

Bericht door Geo & Sandra »

Hallo,

bedankt voor alle tips, ik heb nu 2 verschillende routes gemaakt. Een tegen de klok in (highway 1 is mooier van SF naar LA) en een met de klok mee (komt wat gunstiger uit met de weekenden). Dit is de route tegen de klok in! Graag tips! :?:

26-04 vliegreis AMS - SFO, hotel in SFO
27-04 SFO
28-04 SFO
29-04 camper op halen en rijden naar Carmel / Montery
30-04 vertrek uit montery via san Simone naar LA
01-05 LA (universal studio etc.)
02-05 Anaheim (disney world)
03-05 vertrek uit LA naar San Diego ('s middags en 's avonds de stad verkennen)
04-05 san Diego (sea world)
05-05 san Diego (zoo)
06-05 vertrek uit san Diego naar Joshua Tree
07-05 vertrek uit Joshua Tree naar Grand Cayon South rim
08-05 GCSR
09-05 vertrek naar Bryce NP
10-05 vertrek naar Zion NP
11-05 Zion NP
12-05 Zion Np, 's avonds richting Las Vegas
13-05 Las Vegas
14-05 Las Vegas + omgeving
15-05 vetrek naar death valley
16-05 vertrek van death valley naar yosemite NP
17-05 yosemite NP
18-05 yosemite Np
19-05 vertrek naar SFO, inleveren camper en hotelovernachting
20-05 vliegreis SFO - AMS
21-05 aankomst Nederland

Eventueel nog een dag minder naar Las Vegas en die extra in Death valley overnachten?

Graag reactie? :D

Geo & Sandra

p.s mijn vorige bericht (de helf van dit verhaal) heb ik per ongeluk verstuurd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: route april / mei 2008

Bericht door Martin & Marianne »

Geo & Sandra schreef:Eventueel nog een dag minder naar Las Vegas en die extra in Death valley overnachten?
Ik zou niet een extra nacht in Death Valley blijven, maar wel tussen Death valley en Yosemite een extra nacht plannen omdat je het risico loopt dt je niet over de Tioga Pass kunt. Ook als je wel over de pas kunt is een extra dag niet verkeerd; je kunt Mono Lake bekijken, eventueel naar Bodie en de tijd nemen voor de Tioga Road.

Van Monterey naar LA in 1 dag lijkt me erg krap, zeker met een camper.
Misschien kun je bij LA en San Diego nog wat tijd winnen, bv door de Zoo te bezoeken op de dag dat je van LA naar San Diego rijdt.

Marianne
marijkedb
Amerikafan

Bericht door marijkedb »

Sowieso Highway 1 van San Francisco richting LA rijden. Veel handiger om te stoppen en foto's te nemen onderweg. ;-)

3 dagen in SF is goed voor een eerste indruk van de stad, en als je Alcatraz wil bezoeken, moet je zeker van tevoren tickets boeken. Als je meer tips nodig hebt, moet je het maar vragen (ik woon in SF).

In Monterey moet je zeker het aquarium bezoeken, echt de moeite. Het lijkt me heel zwaar om dan de dag erna zo ver naar het zuiden te rijden (zeker over de Pacific Coast Highway, onderschat dat niet), dus ik zou onderweg langs Highway 1 nog een overnachting inlassen. In San Simeon kan je Hearst Castle bezoeken (de moeite maar geen must), maar ik zou aanraden om in Santa Barbara te overnachten (dan zit je al dichtbij LA).
Living the American Dream? Volg onze avonturen in San Francisco.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben vanaf Monterey twee keer in Pismo Beach overnacht op Pismo Coast Village. Erg leuke campground, gezellig stadje om in te wandelen en keer lekker te gaan eten. En wat afstand betreft lekker tussen Monterey en LA in.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer