Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
ferry naar het vrijheidsbeeld.
ferry naar het vrijheidsbeeld.
Hallo,
Ik had graag geweten hoe het werkt met die ferry's tussen Manhattan en state liberty en Ellis eiland.
Moet je via het internet reserveren of kan dit ter plaatste ook.
Ik kwam op een site terecht,en keek eens naar de dienstregeling. Wat mij echter opviel was de tijd die je krijgt voor het bezoek op de eilanden (ong 15 min) Is dat normaal of hoe werkt dit.
http://www.circlelinedowntown.com/statu ... hedule.asp
Ik had graag geweten hoe het werkt met die ferry's tussen Manhattan en state liberty en Ellis eiland.
Moet je via het internet reserveren of kan dit ter plaatste ook.
Ik kwam op een site terecht,en keek eens naar de dienstregeling. Wat mij echter opviel was de tijd die je krijgt voor het bezoek op de eilanden (ong 15 min) Is dat normaal of hoe werkt dit.
http://www.circlelinedowntown.com/statu ... hedule.asp
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wij hebben een paar jaar geleden kaartjes daar gekocht, maar afhankelijk van wanneer je gaat is het wel aan te raden het online te doen.
De boten varen om de zoveel tijd, maar je mag zolang je wilt op ieder eiland blijven (natuurlijk wel voor de laatste boot terug
). Op Ellis Island heb je zeker meer dan een kwartier nodig!
De boten varen om de zoveel tijd, maar je mag zolang je wilt op ieder eiland blijven (natuurlijk wel voor de laatste boot terug

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerikafan
Ik ben er 2 weken geleden geweest. Kaartje gekocht bij Castle Clinton in Battery Park, en geen probleem gehad.
Ben 3 uur op Liberty Island geweest - beetje lang, maar ik vond het erg indrukwekkend (meer dan 1e keer dat ik er was). En raakte daarna opgesloten - jawel in het Vrijheidsbeeld -, we mochten er 30 minuten lang niet uit.
Ze waren beneden een film aan het opnemen. Opgesloten bij Vrijheidsbeeld. Ironisch.
Daarna boot naar Ellis Island, had daar nog een uur en nam laatste boot terug. Voor Ellis Island heb je zo'n 1,5 uur nodig denk ik.
Er waren geen maximum tijden van hoelang je mag blijven.
Ben 3 uur op Liberty Island geweest - beetje lang, maar ik vond het erg indrukwekkend (meer dan 1e keer dat ik er was). En raakte daarna opgesloten - jawel in het Vrijheidsbeeld -, we mochten er 30 minuten lang niet uit.
Ze waren beneden een film aan het opnemen. Opgesloten bij Vrijheidsbeeld. Ironisch.
Daarna boot naar Ellis Island, had daar nog een uur en nam laatste boot terug. Voor Ellis Island heb je zo'n 1,5 uur nodig denk ik.
Er waren geen maximum tijden van hoelang je mag blijven.
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave
USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Land Of The Free, Home Of The Brave
USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wij zijn er 10 september geweest. Hebben gewoon ter plekke kaartjes gehaald. Waren er op tijd, half 9. En toen was het nog relatief rustig. Later zaten de boten volgepakt.
Je mag zelf bepalen hoe lang je overal blijft. Maar je kan dus elk kwartier op de ferry stappen om verder te gaan.
Vond dit een goed systeem.
Groetjes Nynke
Je mag zelf bepalen hoe lang je overal blijft. Maar je kan dus elk kwartier op de ferry stappen om verder te gaan.
Vond dit een goed systeem.
Groetjes Nynke
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Of gewoon gratis met de Staten Island Ferry (http://www.siferry.com/). Je komt dan niet op het eiland zelf maar je vaart er wel langs. Kun je ook best mooie foto's maken..
Heb hier wat foto's online staan.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Dat zou ik ook nog kunnen doen,bedankt voor de info.Njit schreef:Of gewoon gratis met de Staten Island Ferry (http://www.siferry.com/). Je komt dan niet op het eiland zelf maar je vaart er wel langs. Kun je ook best mooie foto's maken..
.
Is pas in April 2008 dat ik ga,nog tijd genoeg om erover na te denken

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Toch is dat zonde, want het museum op Ellis Island is heel interessant.Njit schreef:Of gewoon gratis met de Staten Island Ferry (http://www.siferry.com/). Je komt dan niet op het eiland zelf maar je vaart er wel langs. Kun je ook best mooie foto's maken..
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het blijft altijd een kwestie van keuzes maken...Petra/VS schreef:Toch is dat zonde, want het museum op Ellis Island is heel interessant.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Tuurlijk, maar er zijn dingen, die leuk zijn om te zien, maar waar je niet echt het gevoel hebt iets gemist te hebben, als je ze moet overslaan. Ellis Island is daar niet een van, je mist echt iets, als je niet gaat. Het is tenslotte een groot stuk Amerikaanse geschiedenis en heel interessant opgezet.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben er niet geweest en heb ook niet echt het gevoel dat ik iets gemist heb.. Maar ik ben ook gewoon een cultuurbarbaarPetra/VS schreef:Tuurlijk, maar er zijn dingen, die leuk zijn om te zien, maar waar je niet echt het gevoel hebt iets gemist te hebben, als je ze moet overslaan. Ellis Island is daar niet een van, je mist echt iets, als je niet gaat. Het is tenslotte een groot stuk Amerikaanse geschiedenis en heel interessant opgezet.

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Tja, misschien is het wel mijn grote liefde voor geschiedenis (hoewel zelfs onze kinderen onder de indruk waren), maar ik voelde gewoon de geesten van al die mensen, die via Ellis Island het land binnenkwamen, daar.
Ik vindt Ellis Island tegenwoordig leuker dan het vrijheidsbeeld zelf, zeker nu je er niet meer zomaar in kan. Om samen met de kinderen wat dingen te bekijken op Ellis Island is best wel leuk. Laat ze daar maar eens wat namen van immigranten opzoeken, of op de computer de test laten doen die de immigranten van tegenwoordig moeten afleggen.Ik twijfel ook wat over Ellis Island. Ik weet zeker dat Cor en ik het interessant zullen vinden, maar vraag me af of de kinderen het wel leuk vinden....
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Zoals al eerder geschreven vonden onze kinderen Ellis Island heel interessant. Ook omdat er Nederlandse woorden tussen de "geadopteerde" woorden in de Amerikaanse taal staan. Dat sprak ze heel erg aan. Dit is wat ik er in 2005 over schreef:
We namen de bus naar Battery Park, waar de veerboten naar het Vrijheidsbeeld en Ellis Island vandaan vertrekken. Na door de veiligheidspoortjes te zijn gegaan gingen we aan boord. Tien minuten later stonden we aan de voet van Lady Liberty, zoals ze hier liefhebbend wordt genoemd. Het is en blijft een indrukwekkend beeld. Helaas konden we geen tickets meer krijgen om binnen te gaan, maar een wandeling rond de basis is ook erg mooi.
Na zo'n 45 minuten haalden we als laatsten de veerboot naar Ellis Island. Rick en ik zijn al zeker 3 keer naar het Vrijheidsbeeld geweest, maar nog nooit bij Ellis Island uitgestapt. Vandaag deden we dat wel.
En we hadden er geen spijt van. Het is een mooi opgezet museum over de miljoenen immigranten, die hier in het eerste deel van de 20e eeuw voor het eerst voet op Amerikaanse bodem zetten. Tot onze verbazing brachten we hier bijna 2 uur door en waren ook de kinderen erg geinteresseerd. Helaas hadden we geen tijd voor de 45 minuten durende film.
We namen de bus naar Battery Park, waar de veerboten naar het Vrijheidsbeeld en Ellis Island vandaan vertrekken. Na door de veiligheidspoortjes te zijn gegaan gingen we aan boord. Tien minuten later stonden we aan de voet van Lady Liberty, zoals ze hier liefhebbend wordt genoemd. Het is en blijft een indrukwekkend beeld. Helaas konden we geen tickets meer krijgen om binnen te gaan, maar een wandeling rond de basis is ook erg mooi.
Na zo'n 45 minuten haalden we als laatsten de veerboot naar Ellis Island. Rick en ik zijn al zeker 3 keer naar het Vrijheidsbeeld geweest, maar nog nooit bij Ellis Island uitgestapt. Vandaag deden we dat wel.
En we hadden er geen spijt van. Het is een mooi opgezet museum over de miljoenen immigranten, die hier in het eerste deel van de 20e eeuw voor het eerst voet op Amerikaanse bodem zetten. Tot onze verbazing brachten we hier bijna 2 uur door en waren ook de kinderen erg geinteresseerd. Helaas hadden we geen tijd voor de 45 minuten durende film.
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Wij zijn afgelopen september geweest (@Nynke, ook op de 10de!
)
Ook ter plekke kaartjes gekocht, geen probleem, konden op de eerst volgende boot mee.
Vonden beide eilanden zeer indrukwekkend.
Liberty Island omdat het zo'n enorm groot beeld is. Ik denk dat het minder indruk maakt, als je langs vaart met de Staten Island Ferry.
Ellis Island zeer interessant, de grote hal, maar ook de kamers waar je door heen loopt met vele foto's en de diverse verhalen erbij. Ben blij het gezien te hebben!

Ook ter plekke kaartjes gekocht, geen probleem, konden op de eerst volgende boot mee.
Vonden beide eilanden zeer indrukwekkend.
Liberty Island omdat het zo'n enorm groot beeld is. Ik denk dat het minder indruk maakt, als je langs vaart met de Staten Island Ferry.
Ellis Island zeer interessant, de grote hal, maar ook de kamers waar je door heen loopt met vele foto's en de diverse verhalen erbij. Ben blij het gezien te hebben!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee hoor. Maar omdat je tegenwoordig niet meer in het beeld kan vond ik het niet de moeite waard (zoveel dingen te doen, blijft keuzes maken).Emenem schreef:Je gaat toch niet naar New York om dan langs HET beeld te varen, je wilt daar toch onder staan, er om heen lopen dat ding in je op nemen? Ik snap dat niet, omdat de Staten Island Ferry gratis is? Dat vind ik echt het toppunt van zuinigheid!
Dat jij er dan van maakt dat ik dit doe omdat ik zuinig ben is jouw interpretatie

Ik was op Labour day in Battery parc, heb de dag erna maar de boot genomen naar Liberty/Ellis island, haha! 2 Uur wachttijd, de wachtrij circelde door heel battery parc!
Dag erna met 10 min klaar, en uren doorgebracht op Ellis island, wat prachtig! Vorige keer baalde ik dat ik er niet heen kon, en dit keer maar misbruik van gemaakt. Amerikaanse geschiedenis was het afstudeer onderwerp van mij op de Havo, en Ellis island nam een heel groot en belangrijk deel in. Dus ik moest er heen. Mijn familie was er vrij vlot klaar, en ik was nog niet op de helft. Het is super, en neem er ruim de tijd voor!!
Dag erna met 10 min klaar, en uren doorgebracht op Ellis island, wat prachtig! Vorige keer baalde ik dat ik er niet heen kon, en dit keer maar misbruik van gemaakt. Amerikaanse geschiedenis was het afstudeer onderwerp van mij op de Havo, en Ellis island nam een heel groot en belangrijk deel in. Dus ik moest er heen. Mijn familie was er vrij vlot klaar, en ik was nog niet op de helft. Het is super, en neem er ruim de tijd voor!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht