Ik denk dat je meer geluk hebt gehad dan dat het betrouwbaar is, want USPS staat er om bekend dat ze nogal eens wat verliezen.Petra/VS schreef:Vreemd, want binnenlands is USPS zeer betrouwbaar
Ook komt het met regelmaat voor dat ze gewoon verkeerd bezorgen. Zo krijgen wij wel eens post voor iemand met dezelfde voor en achternaam als mijn vrouw, maar een COMPLEET ander adres in dezelfde stad. Nu ben ik dan wel weer zo braaf om de post ongeopend zelf te bezorgen, want "return to sender" op de envelop schrijven dat gaat vaak fout omdat het totaal geen prioriteit heeft.
Ik heb ook wel eens een harde schijf opgestuurd gekregen vanaf Seagate (garantie gevalletje) in Texas middels USPS. Dit was een verzending waarvoor ondertekend moest worden. Online kon ik volgen of er al voor getekend was want ik had een tracking nummer. Dus ik kom op een gegeven moment s'avonds thuis, en check voor de grap de verzending, en zie dat er voor getekend was. Je raad al.... IK had geen pakketje, en mijn vrouw had ook nergens voor getekend, en de buren aan beide zijden ook niet. Ik bellen met Seagate en USPS, en ze zeiden beiden dat er voor getekend was en dat ik DUS mooi pech had.....
De volgende dag staat er ineens een oud mannetje aan de deur.... die aan de andere kant van de wijk woonde, niet eens dezelfde achternaam had als ik, en woonde op nummer 189, 3 mijl verderop ofzo, terwijl ik woonde op 1189 en dat ook duidelijk met grote letters op geprint stond op de doos. Die had dus voor mijn doos getekend, en de doos opengemaakt omdat hij dacht dat het voor hem was..... de arme man wist niet eens wat een harde schijf was, want hij had geen computer.
Goed, ik blij natuurlijk, maar de betrouwbaarheid van USPS is verre van goed. De betrouwbaarheid kan natuurlijk op lokaal niveau flink verschillen.
Bij het verzenden naar Nederland is het "hit-or-mis". Dat wil zeggen, soms is het er al binnen 4 dagen, soms kan het 3 weken zijn. Of dat dan aan de Nederlandse of de Amerikaanse zijde ligt kan ik niet zeggen..... ik denk ook dat het eraan ligt of mijn pakje of brief een plekje krijgt op de luchtpost of per boot naar Europa gaat.