Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

extra bestuurder alamo inclusive?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
samantha81
Amerika-ontdekker

extra bestuurder alamo inclusive?

Bericht door samantha81 »

Hallo allemaal.
We hebben net onze reispapieren op gehaald. Alles klopte zoals namen ed. Ik ging ook het bijgeleverde boekje van alamo lezen en tot mijn schrik zie ik staan dat bij het inclusive pakket geen extra bestuurders zijn meeberekend. We hebben dit duidelijk aangegeven omdat we allebei willen rijden.
Vanmiddag gebeld maar de vrouw kon dat zo niet direct vertellen en belt morgen terug. Ze had het erover omdat wij alleen naar de staten California, nevada, utah en arozina gaan dat een gold pakket niet hoefde omdat de extra bestuurder erbij geteld was ofzo iets? beetje vaag allemaal.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Moeten we alsnog voor het gold pakker gaan?
We vliegen aanstaande maandag al en ik begin nu een beetje zenuwachtig te worden over de auto.

Groetjes Samantha
Afbeelding
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Als je in Californië of Nevada je auto huurt hoef je geen Cold pakket te nemen.

In de gids van Alamo staat dat : medebestuurders dienen ter plaatse in Amerika (m.u.v. California en Nevada) een toeslag van $ 7 p.p.p.d te betalen.

Dit houdt dus in dat je als je je auto in Califonia of Nevada ophaalt en terugbrengt geen medebestuurder hoeft mee te verzekeren.

Marjon
samantha81
Amerika-ontdekker

We halen de auto in California op en brengen hem in Arizona terug (phoenix), dit valt er dus niet onder?

Dat wordt morgen meteen het gold pakket regelen.
Bedankt.
Samantha
Afbeelding
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Het gaat over de staat in welke je de auto ophaald, in California en Nevada hoef je voor één extra bestuurder niet bij te betalen, dit is voorzover ik weet door de staten zelf bij wet geregeld.

Harry
samantha81
Amerika-ontdekker

dus niet waar ik hem inlever?
Afbeelding
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Waar je hem inleverd is totaal niet van belang.
samantha81
Amerika-ontdekker

Dat is een hele opluchting.
Bedankt.
Afbeelding
Katleen
Amerika-ontdekker

Bericht door Katleen »

Wij hebben hetzelfde voor...
Ik dacht dat we ginder tegen Alamo moesten zeggen dat we van de 14 dagen dat we de auto huren, we daarvan 10 dagen niet in CA zijn.
Dus maw dat we 10x 7 dollar moeten betalen.
Of moeten we nu helemaal niets meer betalen?
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

ik zou iig nog eens navragen of de extra drivers buiten ca&nv wel verzekerd zijn
samantha81
Amerika-ontdekker

we hebben net bericht van het reisbureau gehad. Daar staat in dat we niet hoeven te betalen voor een extra bestuurder omdat het geldt in de staat waar je hem op haalt en niet waar je hem inlevert. alle bestuurders zijn verzekerd. je moet het even doorgeven aan de balie als je de auto ophaalt zodat ze een copie van je rijbewijs kunnen maken en je dus een legale chauffeur bent.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Fijne vakantie in elk geval.
Groetjes Samantha
Afbeelding
Katleen
Amerika-ontdekker

Bericht door Katleen »

Ik vond het persoonlijk al wel raar dat we daar moesten gaan zeggen welke data we niet in CA/NV zijn...
We zullen het sowieso nog eens navragen daar, moet het niet, dan is het voor ons weeral een meevaller... ;-)
Jij ook een supervakantie!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer