MrAmerica schreef:Dan zal ik er ook nog maar eentje toevoegen. Dit jaar zijn we o.a. naar Hawaii geweest als huwelijksreis. Aangezien ik maar weinig touroperators kon vinden die een redelijke keuze hadden in de mogelijkheden voor Hawaii kwam ik terecht bij Jan Doets. Normaliter reis ik op de bonnefooi door Amerika, maar nu omdat het onze huwelijksreis was, wilde ik graag alles van te voren geregeld hebben, en daar leek Jan Doets een prima keuze in.mirdj schreef:Over Jan Doets heb eigenlijk meer slechte als goede verhalen gehoord.
Helaas denken wij daar nu anders over. Wat ik gewoon slecht vind is dat bij elk hotel dat geboekt is er als opmerking bij stond: "requested, two beds".Hoezo 2 bedden, we zijn op huwelijksreis! Tevens werden we vaak in de minst aantrekkelijke kamers geplaatst, aan het eind van een gang, het verst bij de liften vandaan, of met uitzicht op puincontainer. Eén resort was aan het renoveren waardoor de helft van het resort gesloten was, waaronder het grootste zwembad met jaccuzzi en poolside bar. Verder heb ik me vooral gestoord aan de gebrekkige informatie over de ligging van de hotels. Bijna alle hotels (of resorts) die wij op Hawaii hadden, lagen mijlen ver buiten de aantrekkelijke plekken, zodat wij altijd de auto moesten pakken om leuk uit eten te gaan e.d. Nu wil ik Jan Doets niet overal de schuld van geven, maar met een beetje meer voorlichting over de hotels, en wellicht inspanning van hun kant had deze huwelijksreis een stuk leuker kunnen worden.
Tenslotte hadden we in L.A. ook nog problemen met Hertz, maar hier heb ik al in een andere topic over geschreven.
Groot ingekochte hotelkamers zijn vaak niet in de beste hotels, de lage prijs die word geboden door veel reisorganisaties komt namelijk ergens vandaan.
Daarom, regel je tickets en eventueel vervoer via een reisbureau, en regel zelf je hotels.