Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eenpersoonskamers?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Marco K.
Amerika-ontdekker

Eenpersoonskamers?

Bericht door Marco K. »

Hallo USA-kenners,

Als alles goed gaat, staat er voor komende zomer een rondreis naar het zuidwesten op het programma. In tegenstelling tot voorgaande edities zijn we nu met 3 personen en vanwege privacy-redenen is het wenselijk om steeds twee kamers te boeken.
Mijn vraag is dan ook; volgens mij bestaan er in Amerika geen eenpersoonskamers zoals wij die hier (in Europa) kennen. Zijn we dus genoodzaakt om steeds twee tweepersoonkamers te boeken en zodoende ook 2x de volle prijs te betalen?

Groeten,
Marco
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Je betaalt in Amerika altijd een prijs per kamer, niet per persoon.
Dus als je er inderdaad in je eentje in slaapt, betaal je net zoveel als dat je er met 2 personen in zou slapen.
Ik weet niet wat de relatie tussen jullie drieën is, maar je zou kunnen overwegen om de totaalprijs van de 2 kamers door 3 te delen. :wink:
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Marco K.
Amerika-ontdekker

Bericht door Marco K. »

Bedankt Antonia,

De kosten worden dan inderdaad door 3 gedeeld, dat is het probleem niet.
Vraag was alleen of er misschien toch iets te regelen viel als er maar 1 persoon op een kamer zou slapen.
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

dat wordt een dure hobby dan het slapen als je elke avond 2 kamers nodig hebt...

al moet ik zeggen dat ik afgelopen zomer tot 3 keer toe een motel gehad heb met apparte slaapkamers in de kamer. Maar dat hebben ze niet overal natuurlijk!
can't wait to travel again.....
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Misschien is het een idee om 'ns te kijken naar een suite.
Dan heb je vaak een zitkamer met bedbank en een aparte slaapkamer.
Dit hebben wij (gezin met 3 kinderen) afgelopen zomer ook een paar keer gedaan.

Elly
Marco K.
Amerika-ontdekker

Bericht door Marco K. »

Dat is misschien wel een goede tip Elly.
Waar zijn jullie de afgelopen zomer geweest en heb je nog enig idee of dat in de kosten scheelt?
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Op onze site kun je onze route zien http://www.michelly.nl/USA_2007/reisschema.htm

De eerste nacht in Phoenix bijv. hadden wij een suite http://www.hospitalitysuites.com/ voor incl. tax $ 88.

Ook hebben we een paar keer op een KOA camping een 2 kamer-cabin gehad. Dan moet je wel je eigen slaapzakken meenemen maar dan heb je voor relatief weinig geld ook 2 slaapkamers. http://www.koa.com/facilities/

Het lijkt me iig goedkoper dan 2 hotelkamers.

Elly
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Deze situatie hebben wij ook elke reis, soms is de prijs afhankelijk van de bezetting, er is dan 5 tot 10 dollar verschil tussen één- en tweepersoonsbezetting.
We boeken meestal via expedia
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

eigenlijk moet je het zo zien. je betaalt niet voor een tweepersoonskamer, maar een eenpersoonskamer en de tweede persoon slaapt gratis (of derde als je die erbij smokkelt :lol:). je hebt dus als koppel altijd een voordeel op een single traveler, behalve in die gevallen waar je voor double occupancy betaalt (kan soms ook).

afhankelijk van de situatie kan je dus kiezen om de prijs door 3 te delen, of als 1 persoon perse een aparte kamer wil zou die het verschil met een kamer voor drie kunnen betalen. een aantal manieren om het aan te pakken, maar probeer de prijs voor een eenpersoonskamer dus niet te zien als een nadeel, maar de prijs die je voor een tweepersoonskamer betaalt als een voordeel.
SEEING IS BELIEVING
Marco K.
Amerika-ontdekker

Bericht door Marco K. »

Bedankt voor jullie reacties tot dusver!

Nog een vraagje aan 6foot6: boeken jullie met een bepaalde reden meestal via expedia?
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Oorspronkelijk was dit zo'n beetje de enige mogelijkheid en je kon je creditcard# per telefoon doorgeven.

Keuze en service is me altijd goed bevallen dus ik heb geen reden(prijs) te veranderen
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer