Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ook geboekt
Ook geboekt
Voor het eerst een reis naam Amerika volledig via het internet geboekt.
De ticket via expedia, kreeg via de mail een e-ticket (benieuwd hoe dat werkt) en rechtstreeks via Hertz een 4 x 4 auto geboekt (dat was niks duurder dan via het reisbureau). We arriveren en vertrekken via Las Vegas en vandaaruit eerst de bergen in (Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountain) en daarna zuidwest Utah
We vertrekken op vrijdag 13!! mei en gaan eerst richting Yellowstone.
Las Vegas-Yellowstone is 1250 km en we gaan toch proberen (hoewel ik anderen meestal afraadt) het in 1 keer te rijden. Afgelopen jaar hebben iets vergelijkbaars gedaan en wel Yosemite-Great Basin met een stop in Bodie dus het is wel te doen. Klinkt misschien blase maar we hebben langs die route wel gezien wat we wilde zien. We rijden dan ook op een zaterdag dus dat zal ook wel schelen (weinig files en werk aan de weg)
Tot aan met Estes Park hebben we al gereserveerd, in Utah zijn er we niet helemaal uit wat we gaan doen en voor hoelang.
We gaan 25 dagen totaal.
De ticket via expedia, kreeg via de mail een e-ticket (benieuwd hoe dat werkt) en rechtstreeks via Hertz een 4 x 4 auto geboekt (dat was niks duurder dan via het reisbureau). We arriveren en vertrekken via Las Vegas en vandaaruit eerst de bergen in (Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountain) en daarna zuidwest Utah
We vertrekken op vrijdag 13!! mei en gaan eerst richting Yellowstone.
Las Vegas-Yellowstone is 1250 km en we gaan toch proberen (hoewel ik anderen meestal afraadt) het in 1 keer te rijden. Afgelopen jaar hebben iets vergelijkbaars gedaan en wel Yosemite-Great Basin met een stop in Bodie dus het is wel te doen. Klinkt misschien blase maar we hebben langs die route wel gezien wat we wilde zien. We rijden dan ook op een zaterdag dus dat zal ook wel schelen (weinig files en werk aan de weg)
Tot aan met Estes Park hebben we al gereserveerd, in Utah zijn er we niet helemaal uit wat we gaan doen en voor hoelang.
We gaan 25 dagen totaal.
-
- Amerika-expert
e-tickets
hebben ook voor het eerst e-tickets. vraag me af of we nu onze voorkeurplaatsen in het vliegtuig kunnen reserveren bij de luchtvaartmaatschappij. misschien morgen eens united airlines bellen.
jacques
jacques
Het is inderdaad een heel eind en je mag 75 mijl op die interstate en dat is 120 maar ze rijden daar meestal wel wat harder. In ieder geval wel vroeg op zeker half 7 rijden. We verwachten daar laat aan te komen maar dan heb je het gehad.Ronn3man schreef:internet is zkr handig voor het boeken. Maar is 1250km niet een beetje veel? Met als bijzaak dat ej daar vaak niet harder mag dan 120 km. p/u, maar het is het het proberen waard. Veel plezier met jullie rondreis.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: e-tickets
Hoi Jacques,jta schreef:hebben ook voor het eerst e-tickets. vraag me af of we nu onze voorkeurplaatsen in het vliegtuig kunnen reserveren bij de luchtvaartmaatschappij. misschien morgen eens united airlines bellen.
jacques
Ook wij hebben e-tickets voor onze trip dit voorjaar en daar stonden de stoelnummers voor alle 4 de vluchten al op.
Gr.
Rob
-
- Amerika-expert
geen stoelnummers
tickets nagekeken : geen stoelnummers te vinden. wordt dus even bellen.
jacques
jacques
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: Ook geboekt
Geweldig Bart dat je ook weer geboekt hebt, en alles via internet! Mag ik vragen hoe het je gelukt is de auto voor de zelfde prijs te krijgen als via het reisbureau? Ik heb daar ook al vaak naar gekeken, maar ik kwam via internet altijd duurder uit. Ik neem aan dat je de vereiste verzekeringen (LDW en SLI of LIS) er wel al bij hebt?Bart40 schreef:Voor het eerst een reis naam Amerika volledig via het internet geboekt.
<knip>
We gaan 25 dagen totaal.
Krijgen we ook nog een hele route van je te zien? Zelf ben ik nog druk bezig. Binnenkort hoop ik 'm hier ook te kunnen presenteren...

Enneh...vertel de beren en bizons in Yellowstone maar vast dat ik een maandje later dan jullie ook langs kom...

Groet,
Roland

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik heb geen voorkeur opgegeven voor mijn vlucht bij United, maar op 3 van de 4 vluchten zijn de stoelnummers al bekend. Op de binnenlandse vluchten op 13A...PeeJay schreef:Je kiest je stoel nummer als je de boeking maakt. Dit kan je ook later nog doen, gewoon de zelfde web site bezoeken waar je de boeking hebt gedaan. Maar je kan de vliegmij. ook bellen natuurlijk...![]()

Roland (die overigens niet bijgelovig is...

-
- Amerika-expert
in mijn geval was het eigenlijk een boeking via een reisagent die zoals de vorige malen de boekingen maakte. ditmaal was dat voor het eerst een e-reservering (doe ik in de toekomst zelf). heb nu op http://www.viewtrip.com/ ons vluchtschema + stoelnummers gevonden. weeral wat bijgeleerd en moet niet meer bellen. jacquesPeeJay schreef:Je kiest je stoel nummer als je de boeking maakt. Dit kan je ook later nog doen, gewoon de zelfde web site bezoeken waar je de boeking hebt gedaan. Maar je kan de vliegmij. ook bellen natuurlijk...![]()
/PeeJay
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hoi Bart,
Leuk dat jullie nu ook geboekt hebben. Kun je tenminste gerichter plannen maken ter verhoging van de voorpret.
Wat die 1250 km betreft: hoeveel duizenden mensen rijden bijv. nu niet naar de wintersport in Oostenrijk in één keer! Afstand naar Wenen vanaf hier is bijv. 1200 km! Niemand die je daar over hoort.
Wij doen het ook wel eens zo'n dag kilometers (lees mijlen) vreten. Schiet lekker op als je een afstand moet overbruggen.
Wij hebben deze keer ook een 4 x 4 bij Hertz gehuurd, maar niet via internet. Ben eigenlijk wel benieuwd wat jij daarvoor moest betalen. Wij EUR 43 per dag all-in.
Groet Marjan
Leuk dat jullie nu ook geboekt hebben. Kun je tenminste gerichter plannen maken ter verhoging van de voorpret.
Wat die 1250 km betreft: hoeveel duizenden mensen rijden bijv. nu niet naar de wintersport in Oostenrijk in één keer! Afstand naar Wenen vanaf hier is bijv. 1200 km! Niemand die je daar over hoort.
Wij doen het ook wel eens zo'n dag kilometers (lees mijlen) vreten. Schiet lekker op als je een afstand moet overbruggen.
Wij hebben deze keer ook een 4 x 4 bij Hertz gehuurd, maar niet via internet. Ben eigenlijk wel benieuwd wat jij daarvoor moest betalen. Wij EUR 43 per dag all-in.
Groet Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Op alle vier vluchten zijn voor ons ook de stoelnummers gereserveerd.
Ik heb zelf op m'n gemak een keuze kunnen maken. Onze voorkeur gaat uit naar gangpad en bij voorkeur ook raamzijde als het om 2 stoelen (en geen 3) naast elkaar gaat.
Prettig idee dat dat vast ligt vind ik.
Ik heb zelf op m'n gemak een keuze kunnen maken. Onze voorkeur gaat uit naar gangpad en bij voorkeur ook raamzijde als het om 2 stoelen (en geen 3) naast elkaar gaat.
Prettig idee dat dat vast ligt vind ik.
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
47 euro per dag all-inn met alle noodzakelijke verzekeringen, toeslagen en belastingen. We hebben hem bij hertz.nl gehuurd want bij hertz.com kregen we hele andere prijzen. Vreemd en onnavolgbaar.
De voucher kwam trouwens uit Ierland.
Toevallig dat je het over Wenen hebt Marjan, we gaan met Pasen een paar dagen naar Wenen en heen doen we het in twee dagen maar terug ook in een dag dus meteen mooie test. Ik denk zelfs dat het makkelijker rijden in Amerika is dan hier (minder druk)
Het grootste gedeelte is interstate 15 dus dat schiet dan toch wel op.
De voucher kwam trouwens uit Ierland.
Toevallig dat je het over Wenen hebt Marjan, we gaan met Pasen een paar dagen naar Wenen en heen doen we het in twee dagen maar terug ook in een dag dus meteen mooie test. Ik denk zelfs dat het makkelijker rijden in Amerika is dan hier (minder druk)
Het grootste gedeelte is interstate 15 dus dat schiet dan toch wel op.
We gaan dus van Las Vegas naar West Yellowstone en blijven daar 4 nachten, dan naar Grand Teton voor 2 nachten vandaar uit naar Estes Park voor 3 nachten en dat is weer een lange rit van 538 mijl. In 2001 hebben we vanaf Grand Teton naar Great Basin gereden en die afstand was ook toevallig 538 mijl. Toen zijn we om 7 uur gaan rijden en waren we er om 14.30 uur dus daar zijn we niet zo bang voor. Daarna naar Great Sand Dunes voor 1 nacht en daarna ligt het vrij open. We hebben dan nog 12 dagen en willen in ieder geval naar Moab voor een paar dagen. Kijken of we een stukje White Rim road kunnen rijden in Canyonlands. We hadden al begrepen dat de weg naar Angel Arch in the Needles definitief gesloten is en het is vrij lang lopen (jammer)
De Fisher Towers bij Moab schijnen ook wel de moeite waard te zijn misschien heeft iemand hier daar ervaring mee?
We zitten ook te denken aan een paar dagen Capitol Reef. Best moeilijk nog..
De Fisher Towers bij Moab schijnen ook wel de moeite waard te zijn misschien heeft iemand hier daar ervaring mee?
We zitten ook te denken aan een paar dagen Capitol Reef. Best moeilijk nog..
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
De Fisher Tower ligt langs de Colorado Scenic Byway, oftewel UT-128. Een heel mooie route, die je beslist niet mag overslaan. Ik vond de Fisher Tower op zich niet zo heel erg bijzonder, maar de omgeving is wel erg mooi.Bart40 schreef:De Fisher Towers bij Moab schijnen ook wel de moeite waard te zijn misschien heeft iemand hier daar ervaring mee?
Wij hebben vorig jaar langs deze route 4 nachten gelogeerd in de Red Cliffs Lodge. waar je heerlijk kunt dineren op het terras met uitzicht op de Colorado River.
Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!