Ik ben in oktober 1995 in Florida geweest en toen hebben we een paar koele dagen gehad met wat regen. De rest van de vakantie was het stralend weer. Zoals Carin ook al zegt; het is verstandig om ook wat vesten/truien met lange mouwen mee te nemen.Sandy schreef:Ik houd de temperatuur in Florida al enige tijd in de gaten ... Tot nu toe lekker zonnig, temperaturen van 30 C. Ik vraag me af nu onze vakantie begint te naderen wat voor kleding ik het beste kan inpakken (ook voor de kinderen). Koelt het snel af in de avond bijvoorbeeld?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Voorlopige route Sandy in Florida
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Houd in de auto altijd een vestje of trui voor jezelf of de kids. Net als Pyca al aangaf, vaak staat de a/c in winkels en restaurants vaak op een lage temperatuur en dat is altijd prettig, vooral als het buiten nog rond de 28 C is ofzo.
In het begin vergat ik het zelf nog weleens toen Ruby kleiner was en die liep dan vaak met mijn spijkerjasje aan in de Mall....vele maten te groot..
In het begin vergat ik het zelf nog weleens toen Ruby kleiner was en die liep dan vaak met mijn spijkerjasje aan in de Mall....vele maten te groot..

- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik heb ook al eens een rondreis door Florida gemaakt in oktober. Wij hadden over het algemeen prachtig weer. De hoge vochtigheidsgraad van de zomer is dan al zo'n beetje verdwenen en het is aangenaam warm. 's avonds koelt het vooral aan zee wat af, maar niet extreem. Fikse regenbuien kun je ook verwachten in Florida, voor aan het eind van de dag, maar daarna is het weer prachtig weer....Sandy schreef:Ik houd de temperatuur in Florida al enige tijd in de gaten ... Tot nu toe lekker zonnig, temperaturen van 30 C. Ik vraag me af nu onze vakantie begint te naderen wat voor kleding ik het beste kan inpakken (ook voor de kinderen). Koelt het snel af in de avond bijvoorbeeld?

Ga gewoon voor de korte broek, neem iets warms mee (truitje, vestje, lange broek) en als je een plensbui krijgt, kun je overal wel een poncho kopen voor een paar cent.....

Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
En wat hebben jullie kinderen aan in het vliegtuig? Lijkt me aan de ene kant lekker comfortabel voor ze als ze in hun joggingbroek & vest in het vliegtuig kunnen zitten. Anderzijds lijkt me dat ook weer zo warm, als we aankomen. Ook dragen ze hier al hun laarsjes (zomerschoenen heb ik niet eens meer). Voor Florida heb ik slippers en hun Nikes voor als we gaan wandelen ... En trekken we allemaal jassen aan? ...is ook allemaal extra bagage in het vliegtuig, maar hier kan het wel frisjes zijn als we vertrekken. Bij ons is alles meteen in zesvoud en om nu zes jassen mee te slepen ...
Hoe hebben jullie dat gedaan? Of wat raad je aan .. is voor mij de eerste keer met kinderen.
En wat namen jullie mee in het vliegtuig voor de kinderen (mijn kinderen zijn in de leeftijd van 6, 2x7 en 9 jaar). Ik ben eigenlijk niet van plan om zoveel mee te slepen. Lijkt mij dat ze met het filmschermpje toch aardig geentertaind worden. Volgens Stefan zat er de vorige keer ook spelletjes op die ze konden doen. Daar zijn mijn kinderen uren mee zoet. En eigenlijk verwacht ik dat ze gewoon gaan slapen ....
Ik ben ook de hele tijd aan het tubben, hoe we het beste kunnen gaan zitten. We hebben 1 plaats aan het gangpad (aan de raamzijde zeg maar). En dan de overige 5 stoelen in het midden. Ik zat eerst te denken om zelf in het midden te zitten met aan beide zijden 2 kinderen. Maar ik kan ze dan onmmogelijk helpen met eten en drinken. (ik voorzie anders dat bekers drinken omgaan). Nu gaat Jamie alleen zitten bij het gangpad. Dan Stefan aan de andere kant van het gangpad .. dan Steven & Michelle naast hem en daarnaast ik en aan de andere kant van mij Lara ... Zo zitten we allemaal naast een kind en kan Stefan links helpen met eten en ik rechts ... Het is nogal een organisatie, en omdat Lara & Michelle nogal gespannen zijn voor de vliegreis, wil ik dat ze naast ons zitten.
Van DC naar FL zitten we in twee rijen van drie achter elkaar bij het raam.
Hoe hebben jullie dat gedaan? Of wat raad je aan .. is voor mij de eerste keer met kinderen.
En wat namen jullie mee in het vliegtuig voor de kinderen (mijn kinderen zijn in de leeftijd van 6, 2x7 en 9 jaar). Ik ben eigenlijk niet van plan om zoveel mee te slepen. Lijkt mij dat ze met het filmschermpje toch aardig geentertaind worden. Volgens Stefan zat er de vorige keer ook spelletjes op die ze konden doen. Daar zijn mijn kinderen uren mee zoet. En eigenlijk verwacht ik dat ze gewoon gaan slapen ....
Ik ben ook de hele tijd aan het tubben, hoe we het beste kunnen gaan zitten. We hebben 1 plaats aan het gangpad (aan de raamzijde zeg maar). En dan de overige 5 stoelen in het midden. Ik zat eerst te denken om zelf in het midden te zitten met aan beide zijden 2 kinderen. Maar ik kan ze dan onmmogelijk helpen met eten en drinken. (ik voorzie anders dat bekers drinken omgaan). Nu gaat Jamie alleen zitten bij het gangpad. Dan Stefan aan de andere kant van het gangpad .. dan Steven & Michelle naast hem en daarnaast ik en aan de andere kant van mij Lara ... Zo zitten we allemaal naast een kind en kan Stefan links helpen met eten en ik rechts ... Het is nogal een organisatie, en omdat Lara & Michelle nogal gespannen zijn voor de vliegreis, wil ik dat ze naast ons zitten.
Van DC naar FL zitten we in twee rijen van drie achter elkaar bij het raam.
Sandy
Nou Sandy, dat lijkt me ook een hele organisatie met 4 kleine kinderen, aan de andere kant je hebt al een paar jaar ervaring, toch
Wij trekken altijd een makkelijke, meestal spijkerbroek aan, met een t-shirt en vest, zodat je dat event. uit kunt trekken. En in Florida bindt je dat gewoon om je middel.
En hoe gaan jullie naar Schiphol? Met eigen vervoer?
Laat de jassen dan gewoon in de auto.
Mijn kinderen hebben altijd eigen rugzak mee: met mp3speler, nintendo ds, kleurpotloden, tekenblok, puzzelboekje, leesboek en speelkaarten.
Komt lekker dichtbij nu hè? Ben erg benieuwd hoe jullie Florida gaan vinden

Wij trekken altijd een makkelijke, meestal spijkerbroek aan, met een t-shirt en vest, zodat je dat event. uit kunt trekken. En in Florida bindt je dat gewoon om je middel.
En hoe gaan jullie naar Schiphol? Met eigen vervoer?
Laat de jassen dan gewoon in de auto.
Mijn kinderen hebben altijd eigen rugzak mee: met mp3speler, nintendo ds, kleurpotloden, tekenblok, puzzelboekje, leesboek en speelkaarten.
Komt lekker dichtbij nu hè? Ben erg benieuwd hoe jullie Florida gaan vinden

Hi, we vliegen aan op Tampa, maar vertrekken vanaf Orlando .. rond 16.00 uur meen ik ...marcuscj schreef:Hoy Sandy.
Op welke tijd vertrekt your plane naar Nederland op de 27th Oktober?
Ik arriveer op Tampa Airport op dezelfde dag vanuit Oregon.
Jawel, maar nog geen ervarig met kinderen tijdens een vliegreis .. ook wat betreft het temperatuurverschil ...pyca schreef:Nou Sandy, dat lijkt me ook een hele organisatie met 4 kleine kinderen, aan de andere kant je hebt al een paar jaar ervaring, toch![]()

Sandy
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Als we een jas moeten dragen zorg ik altijd, dat we extra ruimte in de bagage hebben, zodat we die jassen er voor het inchecken in kunnen proppen. Verder zou ik gewoon spijkerbroeken o.i.d. aantrekken en een shirt met korte mouwen met daarover iets warmers. Ook zou je hun slippers ergens bovenaan kunnen inpakken, zodat je bij aankomst makkelijk van schoenen kunt verwisselen. Meestal lukt dat met ons gezin erg goed.
Dingen om te doen: Silly putty (serieus, dat vinden Kai en Saskia zelfs nu nog leuk!), iets om te tekenen, kleine leesboekjes om of voor te lezen of zelf te lezen. Op spelletjes zou ik niet rekenen, United had de laatste keer alleen een paar films om van te kiezen.
Toen onze kinderen klein waren had ik voor ieder uur een klein cadeautje voor ieder kind mee. Dat vonden ze prachtig! Kan een snack zijn of een klein speeltje.
Dingen om te doen: Silly putty (serieus, dat vinden Kai en Saskia zelfs nu nog leuk!), iets om te tekenen, kleine leesboekjes om of voor te lezen of zelf te lezen. Op spelletjes zou ik niet rekenen, United had de laatste keer alleen een paar films om van te kiezen.
Toen onze kinderen klein waren had ik voor ieder uur een klein cadeautje voor ieder kind mee. Dat vonden ze prachtig! Kan een snack zijn of een klein speeltje.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben zachte koffers met gote voorvakken. Op Schiphol proppen we voor de bagage-afgifte onze jassen daarin. Deze keer hadden we zo weinig handbagage mee (geen boeken, maar luisterboeken op MP3!), dat we onze vrij dunne jassen in de trolleys kwijt konden. Slippers, een setje kleding en ondergoed gaat altijd mee in mijn handbagage.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Silly putty heb je in Nederland ook (of althans had je), het is een soort klei, maar je kunt het rekken en strekken etc., en komt in een plastic ei. Vroeger maakten we er ook afdrukken van de krant in, maar of dat nog kan weet ik niet.Sandy schreef:Klei?Petra/VS schreef:Silly putty

-
- Amerikafan
- Contacteer:
Petra/VS
Mijn ouders kochten voor mij vaak een spelletjesboek. Er staat zowat vanalles in, ook kortverhalen etc.
Met wat kleurpotloden en papier zit je altijd goed, denk ik.
Mij lijkt het makkelijkst om hun sneakers te laten dragen. Dat is tussen de twee (winter/zomer).
Groetjes en geniet van je eerste trip naar de Sunshine State!!!
Wat een origineel idee! Ga ik onthouden als ik ooit kinderen hebToen onze kinderen klein waren had ik voor ieder uur een klein cadeautje voor ieder kind mee. Dat vonden ze prachtig! Kan een snack zijn of een klein speeltje.

Mijn ouders kochten voor mij vaak een spelletjesboek. Er staat zowat vanalles in, ook kortverhalen etc.
Met wat kleurpotloden en papier zit je altijd goed, denk ik.
Mij lijkt het makkelijkst om hun sneakers te laten dragen. Dat is tussen de twee (winter/zomer).
Groetjes en geniet van je eerste trip naar de Sunshine State!!!
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Het is al vaak overgenomenzaandra schreef:Petra/VSWat een origineel idee! Ga ik onthouden als ik ooit kinderen hebToen onze kinderen klein waren had ik voor ieder uur een klein cadeautje voor ieder kind mee. Dat vonden ze prachtig! Kan een snack zijn of een klein speeltje.![]()

Wij hebben regelmatig versteld gestaan, hoe sommige ouders op reis gaan zonder ook maar enige gedachte aan het bezig houden van hun kleintjes te besteden. Onze speeltjes hebben een aantal andere kinderen ook bezig gehouden met zeer dankbare ouders (en andere reizigers!) als resultaat.
Steven is vandaag thuis gebleven van school, hij had buikpijn en voelde zich niet lekker. Ging eerst goed, maar heeft nu al een paar keer overgegeven. Ik ga zo even met hem naar boven, kijken of hij in slaap valt. Ik kan zelf ook wel wat rust gebruiken, ik was vanochtend om 5.00 uur al wakker. Ik hoop dat hij opgeknapt is voor vrijdag.
De kinderen van mijn collega hadden ook buikgriep, volgens mij heerst het weer ..
De kinderen van mijn collega hadden ook buikgriep, volgens mij heerst het weer ..
Sandy
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Altijd vervelend als een kind zich niet lekker voelt en al helemaal, als je op het punt staat om op reis te gaan.Sandy schreef:Steven is vandaag thuis gebleven van school, hij had buikpijn en voelde zich niet lekker. Ging eerst goed, maar heeft nu al een paar keer overgegeven. Ik ga zo even met hem naar boven, kijken of hij in slaap valt. Ik kan zelf ook wel wat rust gebruiken, ik was vanochtend om 5.00 uur al wakker. Ik hoop dat hij opgeknapt is voor vrijdag.
Zou het niet de spanning van de naderende vakantie zijn?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 2960 Weergaves
-
Laatste bericht door Spike123
-
- 18 Reacties