Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wintersport in Breckenridge

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Wintersport in Breckenridge

Bericht door Vito »

Volgend voorjaar gaan wij een lang gekoesterde wens in vervulling brengen.
Na 2 weken Florida gaan we nog een week genieten van skien in de prachtige powder-snow.

Nu vroeg ik me af wat de grootste verschillen zijn tussen wintersport in Colorado en Europa.

En hoe is Breckenridge qua plaats en prijsniveau om bv. te eten?
Hebben jullie nog restauranttips?
Wij gaan nl. in een hotel dus hebben geen mogelijkheid om te koken.

Ik zie dat hier heel veel ervaren Amerika-gangers zijn dus er zitten vast ook wintersporters tussen :D
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Met Europa kan ik het niet vergelijken, want ik heb in Breckenridge skien geleerd, twee jaar geleden ;). Het is een heel leuk stadje met allerlei restaurants. Hier is mijn reisverslag uit 2005 (we gaan er met Thanksgiving weer heen).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Het klinkt ontzettend goed, Petra, volgens mij gaan we het wel naar ons zin hebben :doublethumb:

Ik neem aan dat als je maar met z'n tweeen bent er wel redelijk snel tafels beschikbaar zijn?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nou, dat durf ik niet zo te zeggen, de restaurants, vooral Bubba Gump, waren erg druk. Maar ach, je drinkt gewoon lekker wat aan de bar, terwijl je op je tafeltje wacht :).
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Wij houden toch niet van vis, dus Bubba gump slaan we maar over. :wink:

Hoe is het prijsniveau van de restaurants en heb je bv. ook fastfood waar je even snel kunt eten?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het is waarschijnlijk wel wat duurder, omdat het een toeristenplaatsje is. Maar we hebben er ook super lekkere pizza gegeten, die bezorgd werd.
Reinv
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Reinv »

Ook wij willen in 2009, ver weg nog, gaan skieen in Amerika. Als ik e.e.a. zo bekijk dan is Europa echt kwa skigebieden onovertroffen. Maar we gaan voor de sfeer, avontuur en de befaamde poedersneeuw. Breckenridge is een prima alternatief omdat het redelijk aan sluit bij de behoeften van ons verwende Europeanen. Een keer skieen in de States lijkt voor ons een ultime ervaring. Normaal gaan we altijd op wintersport naar de Dolomiten in Italie.
Zie ook onze site met onze route in juli 2007 en ons live verslag
http://www.raiuno.nl/spring06/usaindex.htm

Onze verslagen 1999 en 2003
http://www.raiuno.nl/USA/index.htm
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Wintersport in de US is heel anders dan in Europa. Als ik het vergelijk vind ik de skipistes in de US veel ruimer en minder druk dan in Europa. En uiteraard is de poedersneeuw in bijvoorbeeld hier in Colorado niet te vergelijken met sneeuw in Oostenrijk. Maar afgezien van skieen bieden de wintersport oorden hier ook andere activiteiten die ik in Europa niet tegenkwam, zoals snowscooters of snowmobieling, dog sled racing, snow shoe-ing, tubing. Wat ik in de US wel mis is de zogenaamde "apres-ski" waar in Europa veel nadruk op ligt. Hier in Colorado bijvoorbeeld heb je erg veel dagjes mensen die dus s'avonds weer naar huis rijden en dus niet gezellig even blijven nahangen. Ik ben zelf niet zo'n skier meer (slechte rug), maar ik hou wel van de gezelligheid rondom zo'n skiplaatsje. Eigenlijk is Breckenridge de enige die op dat gebied enigszins op Europese oorden lijkt. Overigens is Colorado niet de enige staat in het westen om te skieen. In Utah, New Mexico en California kun je in het westen ook prima skieen. De ski-oorden in het oosten (Vermont?) kunnen anderen misschien meer over zeggen.
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Wij zijn eigenlijk niet van die apres-ski fanaten, we gaan ook meestal naar Frankrijk.

Wat me van Colorado wel opviel, is dat er weinig ski-in ski-out objecten zijn, en dat vinden wij wel een vereiste. Dat gesleep met ski's hebben wij een broertje dood aan.
Uiteindelijk toch iets gevonden wat daaraan voldoet.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Reinv schreef:Ook wij willen in 2009, ver weg nog, gaan skieen in Amerika. Als ik e.e.a. zo bekijk dan is Europa echt kwa skigebieden onovertroffen. Maar we gaan voor de sfeer, avontuur en de befaamde poedersneeuw. Breckenridge is een prima alternatief omdat het redelijk aan sluit bij de behoeften van ons verwende Europeanen. Een keer skieen in de States lijkt voor ons een ultime ervaring. Normaal gaan we altijd op wintersport naar de Dolomiten in Italie.
Nou, Europa onovertroffen .... :? Ik heb in Europa toch al aardig wat keren op de ski's gestaan, maar voor mij is Breckenridge vele malen beter. Zoals Loek al zegt, het is echt veel rustiger op de pistes (en veel bredere afdalingen), de sneeuw is echt super (vorig jaar in Oostenrijk bv weinig tot geen sneeuw in maart ...) en redelijk normale prijzen in vergelijking tot bv Frankrijk. Wij gaan volgend jaar voor de derde keer naar Breckenridge en dat is wat mij betreft TOP. Nu alleen nog een directe vlucht naar Denver :wink: !

Overigens, wel al meerdere keren in Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk geweest, nog nooit in Italië.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Wat leuk dat jij al voor de derde keer gaat!
Dus eigenlijk is het geen goede beslissing om in Breckenridge te gaan wintersporten, omdat je dan niet anders meer wilt :wink:

Gaan jullie naar een hotel of een app? En nemen jullie de ski's mee vanuit Nl. of huur je die daar?
Heb je ook de hele week een huurauto of volstaat 2 x een shuttle vanaf Denver?

Wij hebben tot nu toe geboekt: vlucht, hotel en skihuur.
De skipassen en de evt. huurauto moet ik nog regelen.
Heb je daar misschien nog tips voor?
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Vito schreef:Wat leuk dat jij al voor de derde keer gaat!
Dus eigenlijk is het geen goede beslissing om in Breckenridge te gaan wintersporten, omdat je dan niet anders meer wilt :wink:
Dat is inderdaad wel een groot risico :lol:
Vito schreef: Gaan jullie naar een hotel of een app? En nemen jullie de ski's mee vanuit Nl. of huur je die daar?
Wij kiezen dit jaar weer voor een appartement. Overigens wel ietsje getwijfeld dit jaar, omdat we deze keer met 4-en gaan, vorige keren met meer en dan is appartement wel aantrekkelijk.

Maar ook nu weer appartement gedaan, een week voor $ 1.000. Dat is niet gek denk ik. In de buurt van de ski-lift en lekker ruim. Voordeel van hotel lijkt me dat die met name onderaan de piste liggen. En appartementen aan de piste zijn wel prijzig.

En ski's huren we daar. Mijn kinderen koop ik geen nieuwe spullen voor, die groeien nog te hard. Ik heb zelf wel ski's, maar het huren is echt goedkoop. Heb je goed op internet gezocht, er zijn echt veel goede aanbiedingen als je ze op internet huurt.
Vito schreef: Heb je ook de hele week een huurauto of volstaat 2 x een shuttle vanaf Denver?

Wij hebben tot nu toe geboekt: vlucht, hotel en skihuur.
De skipassen en de evt. huurauto moet ik nog regelen.
Heb je daar misschien nog tips voor?
Wij huren een auto voor de hele week. Bij usareisen.de hebben we voor een week een Equinox voor EUR 186 inclusief eerste tank benzine. Wij vinden het zowiezo wel prettig lekker een auto te hebben om 's avonds bv naar Walmart te rijden, of nog naar de outlets, of ....

Skipassen heb je volgens mij niet heel veel keus. Ik koop ze een paar weken van te voren gewoon op internet op breckenridge.com. Dat is volgens mij meest voordelig. Al hoorde ik wel een keer van iemand in de ski-lift dat je ze ook erg voordelig gewoon in een supermarkt kunt kopen. Maar dat ben ik zelf nog niet tegengekomen, misschien dat Loek of Petra dat weet.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Het gaat de goeie kant op voor jullie. In Breckenridge is afgelopen weekend weer 12" (30cm) nieuwe sneeuw gevallen.
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Klinkt goed, Loek !!

MatRob, bedankt voor de tips. Ik heb geboekt via breckenridge.com maar moet even op de bevestiging kijken of de skipassen daar nu al bij zaten :oops:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer