Niet op Furnace Creek, wel op Stovepipe Wells.
Heel mooi, heel donker alleen jammer dat het die nacht zo hard waaide de camper stond flink te schudden.
Zie verslag 2001
yarrah schreef:Wie heeft al eens op een camping (Furnace Creek) in Death Valley gestaan? En hoe was je ervaring?
Wij gaan eind mei het proberen .
Hoi Yarrah,
Wij hebben daar zelfs al eens in mei met een tentje een nacht doorgebracht. Niet echt aan te bevelen trouwens....... Drie jaar geleden hebben we de nacht ook doorgebracht op Furace Creek Ranch, maar toen in een van de huisjes (met airco).
Maar met een camper lijkt me het goed te doen. Je hebt een zwembad op Furnace Creek, een restaurant met airco en ik denk ook wel in jullie camper. Ik weet niet of je de hele tijd een generator mag gebruiken overigens.
Het is in elk geval een hele bijzondere ervaring: slapen in Death Valley....
Wat ik graag van jullie wil weten hoe snel het s'avonds het afkoelde. En of het toen ook lang warm bleef. De generator mogen we van 7 tot 7 gebruiken.
Hekkie, hoe druk was het eigenlijk? Zullen we moeten reserveren denk je?
Waarschijnlijk gaan we s'morgens naar de camping voor een plekje en gaan dan death valley bekijken..... o.i.d (we vertrekken s'morgens uit Las Vegas)
Oh, net even met google maps de route bekeken. Het blijkt "maar" 136 mijl te zijn. Dan gaat zeker lukken om s'morgens ons te melden op de camping.
doeidoei,
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada: http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is zo mooi s'nachts, echt miljoenen sterren omdat het aardedonker is.
In een camper lijkt me helemaal apart, wij hebben altijd in Furnace Creek of Stovepipe Wells overnacht.
Ik zit te denken om eind dit jaar een weekje alleen DV te doen,alleen in de zin van alleen ik, en echt een week in DV, er is zoveel te zien dat het er doorheen rijden en een overnachting lang niet voldoende is.
Maar ik ben wel de enige hier thuis die er zo over denkt....
yarrah schreef: dat is voldoende :hilarious:
Hoe dan ook, het lijk me heel apart om daar s'nachts te zijn.
Is het ook!
Die 30 graden is nog aan de optimistische kant volgens mij
yarrah schreef:Oh, net even met google maps de route bekeken. Het blijkt "maar" 136 mijl te zijn. Dan gaat zeker lukken om s'morgens ons te melden op de camping.
Als je via Red Rock Canyon en Shoshone rijdt is het wat meer, maar die route vind ik wel erg mooi. Zie ons 2006-verslag, 10 augustus, voor de route.
bij ons was het in juni nog 40 graden om 11 uur 's avonds hoor
Erg leuk...lig je in het zwembad in het donker, in 40 graden.
Wij vonden het echt een superervaring
ook grappig: op de kamer was de airco op 75 graden fahrenheit ingesteld. En dat vond je dan dus lekker koel!! haha, normaal zou je denken: wat doet die airco in godsnaam op 75 graden?? maar ja...als je uit 100 komt is het een heel stuk koeler.
yarrah schreef:Wat ik graag van jullie wil weten hoe snel het s'avonds het afkoelde. En of het toen ook lang warm bleef. De generator mogen we van 7 tot 7 gebruiken.
Hekkie, hoe druk was het eigenlijk? Zullen we moeten reserveren denk je?
Waarschijnlijk gaan we s'morgens naar de camping voor een plekje en gaan dan death valley bekijken..... o.i.d (we vertrekken s'morgens uit Las Vegas)
Op de campground is meestal plaats genoeg. Het is een grote camping.
Wat de temperatuur betreft kan ik me nog herinneren dat ik het toen in mei 1993 tot middernacht smoorheet had buiten naast mijn tentje.
In juni 2004 hebben we tot 's avonds laat buiten gezeten bij de cabin (huisje). Het was toen om 22:00 uur nog 36 gr. C, maar gevoelsmatig vonden we het heerlijk omdat het overdag toen bloedje heet was.
yarrah schreef: dat is voldoende :hilarious:
Hoe dan ook, het lijk me heel apart om daar s'nachts te zijn.
Is het ook!
Die 30 graden is nog aan de optimistische kant volgens mij
yarrah schreef:Oh, net even met google maps de route bekeken. Het blijkt "maar" 136 mijl te zijn. Dan gaat zeker lukken om s'morgens ons te melden op de camping.
Als je via Red Rock Canyon en Shoshone rijdt is het wat meer, maar die route vind ik wel erg mooi. Zie ons 2006-verslag, 10 augustus, voor de route.
Marinanne
Via Shoshone is inderdaad erg mooi,een route die de meeste mensen niet nemen, erg jammer.
houbi schreef:we willen er ook met ons tentje
waarom is het niet aan te raden, Hekkie?
Tijdens die bewuste overnachting in DV met de tent, was het bijzonder heet die avond. Te heet eigenlijk. Maar persoonlijk houd ik wel van dit soort uitdagingen voor een keertje en ik zou het zo weer doen als het moest. Die andere overnachting in het motel was de temperatuur 's avonds een stuk aangenamer: 36 gr......
@ En ja we hebben in de tent geen airco........ :hilarious:
we willen daar zeker wat dagen doorbrengen - en dan in de tent idd.
vandaar mijn vraag
maar het liefst ergens in de late winter (dan moet het wel meevallen met de hoge temperaturen heb ik begrepen)
met name vanwege de bloeiende cactussen etc.
ben benieuwd
houbi schreef:we willen daar zeker wat dagen doorbrengen - en dan in de tent idd.
vandaar mijn vraag
maar het liefst ergens in de late winter (dan moet het wel meevallen met de hoge temperaturen heb ik begrepen)
met name vanwege de bloeiende cactussen etc.
ben benieuwd
Moet je zeker doen Houbi. Het is een fantastisch mooi park, waar ik ook nog lang niet ben uitgekeken en de bijzondere temperaturen dragen voor mij ook bij aan het avontuur.
In de (late) winter zal het vast meevallen met de temperatuur. Het is in DV dan ook hoogseizoen en is het mooie hotel op de driesprong bij de afslag naar Badwater ook open. In de zomer is het gesloten, want dan is het geen seizoen voor hen.
als je eens bij vriestemperaturen naast een gletsjer in alaska geslapen hebt,(+ ook nog regen erbij)droomde ik toch in men slaapzak van een 30 graden in death valley hoor.
hekkie schreef:
Moet je zeker doen Houbi. Het is een fantastisch mooi park, waar ik ook nog lang niet ben uitgekeken en de bijzondere temperaturen dragen voor mij ook bij aan het avontuur.
In de (late) winter zal het vast meevallen met de temperatuur. Het is in DV dan ook hoogseizoen en is het mooie hotel op de driesprong bij de afslag naar Badwater ook open. In de zomer is het gesloten, want dan is het geen seizoen voor hen.
Gr. Marjan
ja, dat er dan het hoogseizoen is weer een minpunt, dat klopt
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.