Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Heimwee....

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Anita

Heimwee....

Bericht door Anita »

Ik ben nu nog steeds bezig met de napret van onze rondreis. Foto's bekijken, inplakken, video's bekijken, bewerken, branden. De verzamelde folders enzo nog een keer doorlezen, alle gekochte boeken nog eens doorbladeren en natuurlijk het AA forum blijven lezen....Je kent dat wel misschien? Nou, dan zou ik zowat heimwee krijgen!
Hebben jullie dat nou ook? Dat je heimwee krijgt naar je vakantie?
Ik zou zó graag terug gaan, maar ja.... het zijn me nogal errug dure vakanties, dus die doe je niet elk jaar. Wij niet in elk geval!

Ik heb overigens nog steeds het reisverslag niet af! Zal ik ook eens gaan doen, dan kan het online gezet worden; leuk voor de liefhebbers...
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wat herkenbaar, Anita! Hoe vaak zeggen Hanz en ik het wel niet tegen elkaar: "Ik heb heimwee!" Vooral als we televisiebeelden of foto's zien van onze favoriete plekken.... Nu heb ik met Sinterklaas een prachtige poster van Monument Valley gekregen, die hangt nu aan het voeteneind van ons bed. Dus dat betekent elke ochtend wakker worden met heimwee.

Ach, elke keer als we weer landen in de USA (we zijn er nu 5x geweest in 15 jaar tijd) zeggen we "Gelukkig, we zijn weer thuis." :D
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Heimwee....

Bericht door markro »

Anita schreef:Hebben jullie dat nou ook? Dat je heimwee krijgt naar je vakantie?
Hoi Anita,

heimwee krijgen doe ik niet......ik HEB het (diepe zucht)
En het laat mij ook niet meer los en het land blijft mij zo boeien.
Dagelijks op dit AA-forum, bezig zijn met een eigen reisverslag en reisverslagen lezen van anderen. Ook ik ben nog met mijn foto's bezig en wil met mijn films nog iets gaan doen. Dus napret genoeg.
Zo vroeg ik een week of drie geleden via het internet een brochure aan over de Grand Circle, het bekende reisgebied in het zuid-westen ( http://www.grandcircle.org/ ). Deze brochure heb ik ontvangen. Vermoedelijk heb ik bij de aanvraag een vinkje gezet bij de vraag of anderen ook documentatie mochten toesturen, want ik ontvang al een week lang dagelijks folders en brochures over bezienswaardigheden, hotels, e.d. over dit gebied.
Nou, als je dat dan weer leest en de afbeeldingen ziet, begint het echt wel te jeuken hoor.

En Henriëtte, wij hebben uit Bryce Canyon NP een poster meegebracht van het amphitheater in dat park, met een formaat van 150 x 70 cm, hebben die laten inlijsten en die hangt bij ons boven het bed.
Ik sta daar zo vaak naar te kijken........ ook met heimwee.

Wie weet, komt het er nog eens van om weer die kant op te gaan.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

The Grand Circle is mijn favoriete stukje Amerika, Marco. De site waarnaar je verwijst ziet er erg mooi uit, ik heb ook meteen de brochure aangevraagd. Heb je er lang op moeten wachten?
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

Henriëtte schreef:The Grand Circle is mijn favoriete stukje Amerika, Marco. De site waarnaar je verwijst ziet er erg mooi uit, ik heb ook meteen de brochure aangevraagd. Heb je er lang op moeten wachten?
Ongeveer 2 weken.
Marco.

Ronn3man
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Ronn3man »

Ik heb alleen maar heimwee, vooral als ik hier op het forum zit en dan zie hoe anderen in Amerika wonen :roll: maarja, ik heb als troost gewoon dat ik tegen mezelf zeg dat ik later wel in amerika ga wonen en veel ga reizen.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

markro schreef:Ook ik ben nog met mijn foto's bezig en wil met mijn films nog iets gaan doen.
Hoi Marco,

Ik ben op dit moment bezig met het maken van een film en gebruik daarvoor het programma Pinnacle Dit programma werkt zeer gebruikersvriendelijk en je kunt er op een "proffesionele" manier films mee maken en branden op DVD. Zo heb ik ook mijn reis naar de USA op DVD gebrand. Erg leuk met bijpassende muziek. Ik had echter destijds niet de beschikking over de ver doorontwikkelde software van tegenwoordig. Het resultaat is er gelukkig niet minder om geworden.

Groeten René
markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

rene.jager schreef: het programma Pinnacle .... gebruikersvriendelijk en je kunt er op een "proffesionele" manier films mee maken en branden op DVD.
Hoi René,

bedankt voor jouw reactie. Van genoemd programma heb ik wel eens gehoord, maar heb me daar nog niet echt in verdiept. Ik heb ook nog nooit iets met film op de computer gedaan.
Ik heb van mijn Amerikareis 2003 circa 5 uur en van de reis in 2004 circa 6 uur aan videofilms op bandjes liggen en wil dat wel een keer bewerken, muziek erbij zetten en branden op DVD.
Voorlopig ga ik eerst van de 2 Amerikareizen alle foto's in albums plakken (heb ik Rina beloofd, eerder mag ik niet weer naar Amerika :wink: ), daarna ga ik met de films bezig, dus dat duurt nog wel even.

Groet, Marco.
Marco.

Anita2
Amerikafan

Bericht door Anita2 »

Heimwee, dat ken ik ! Er gaat geen dag voorbij of ik blik terug op onze mooie vakantie in Amerka vorige zomer. Ook elke dag lees ik de berichtjes op het forum en krijg dan nog meer heimwee. Maar zoals je zegt, het is een dure aangelegenheid, dus niet voor elk jaar. Maar wij zijn toch al bezig met de planning om hopelijk in 2006 nog een keertje te gaan. Tot dan blijven we maar dromen !

Anita2
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Anita,

wij hebben ook nog regelmatig heimwee naar Amerika.
Ik had het er laatst nog met Ger over dat we nog nooit na een vakantie heimwee hebben gehad en dat we allevier wel dat gevoel met Amerika hebben. Toen we weer naar Nederland moesten hadden we allemaal zoiets van: "maar ik wil nog helemaal niet naar huis" .
Ook ik kijk dagelijks op het forum en ben dan jaloers op de mensen die binnenkort vertrekken :oops:
Wij hebben een enorme collage van de leukste foto's gemaakt en die hangt in de gang. Elke dag blijf ik daar wel even staan om er een blik op te werpen.

Wij zijn ook al bezig met bedenken welk stukje Amerika we de volgende keer gaan bekijken terwijl dat waarschijnlijk pas in 2008 gaat worden
( 2 kinderen op de middelbare school, waarvan er 1 over 2 jaar gaat studeren, dat is een flinke hap uit ons maandelijks budget! )

Dit jaar word het dus "gewoon Oostenrijk" maar dat zal vast ook heel mooi zijn.

groetjes Marjon
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb al bijna 7 jaar heimwee :( Ik voel me haast wel de zieligste persoon op het forum.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

rene.jager schreef:Ik heb al bijna 7 jaar heimwee :( Ik voel me haast wel de zieligste persoon op het forum.
Je kan aan Dennis vragen om daar volgende keer een award voor te maken :wink:
Rob
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Rob schreef:
rene.jager schreef:Ik heb al bijna 7 jaar heimwee :( Ik voel me haast wel de zieligste persoon op het forum.
Je kan aan Dennis vragen om daar volgende keer een award voor te maken :wink:
Rob
:hilarious: THE 'ZIELEPOOT' AWARD...

Ga ervoor René

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Eindelijk erkenning... ..................................Afbeelding
anice van den Boer
Amerikafan

Bericht door anice van den Boer »

Ook wij hebben heimwee, en dan vooral naar de ruimte, natuur en de vriendelijke mensen. :(
Ook al zeggen vele dat het gemaakte vriendelijkheid is, ik wordt toch liever vriendelijk in de winkel ontvangen dan nors en het valt wel degelijk op dat hier de norsheid wint, ook in de restaurants.
Maar we missen ook de oreo-koekjes,cereals in alle smaken en natuurlijk de vanilla-koffie langs de weg.
Gisteren is de laatste bus met vanilla-poedermelk opgegaan, maar gelukkig gaan wij over 9 weekjes weer!!!!!!! :lol:

groetjes Anice
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer