Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Best Western MET onbijt of motel/hotel zonder?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Best Western MET onbijt of motel/hotel zonder?

Bericht door jokaluma »

Onze tickets zijn geboekt voor juli volgend jaar naar LA.We zijn nu bezig met route(s) plannen en natuurlijk ook al naar hotels kijken.
Nu hebben wij een vraag mbt de best westerns. De meeste bieden een ontbijt , als ik de meeste sites moet geloven is dit meer dan een donut met koffie klopt dit? Wie heeft er ervaring met bijvoorbeeld onderstaande hotels. Het gaat ons om de vergelijking tussen iets meer betalen met ontbijt en minder betalen voor een goedkoper hotel/motel zonder ontbijt. En wat het ontbijt dan voorstelt natuurlijk ! We reizen met 2 kinderen van dan 14 en 11.....
Dit zijn de best western die we tot nu op het oog hebben met de huidige prijzen in euro's omgerekend:

Best Western Stovall's Inn anaheim 75 euro
Best Western Inn Miramar san diego 95 euro
Best Western Tempe by the Mall 65 euro
Best Western Grosvenor Airport san francisco 100 euro

Ons globale rondje wordt:
LA
san diego
phoenix/tempe
tusayan
page
moab
tropic
las vegas
lone pine
yosemite
SF
santa barbara
los angeles

Dus andere hotel tips met/zonder ontbijt zijn welkom.

* note mod - Marco
Titel aangepast en bericht naar Zuidwesten-forum verplaatst i.v.m. toch wel specifieke vraag over deze regio.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Over het algemeen moet je van een graits ontbijt niet veel voorstellen, hoewel het soms wel verrassend kan zijn. Zo hebben we wel eens zelf ergens wafels kunnen bakken - leuk voor de kinderen - maar meestal is het niet meer dan wat zoete broodjes en koffie.

Veel mensen vinden dit echter prima. Wij zelf geven er de voorkeur aan om buiten de deur te ontbijten, met een lekker Amerikaans ontbijt (eieren en suasages, hash brown of french toast). Leuk om eens naar zo'n keten te gaan, zoals IHOP, Denny's, of gewoon in een plaatselijk restaurantje.

De BW's die je noemt ken ik niet. Waarom zou je in SF bij het airport gaan zitten? Als je niet in de stad wilt zitten kan ik je de BW El Rancho Inn aanraden, daar zit je al vanaf 109 dollar (misschien handiger voor de vergelijking om de prijzen in dollars te houden, koersen wisselen nogal eens).

De overnachting in Tusayan is voor de Grand Canyon neem ik aan. Het is leuker om een lodge in het park te nemen, dan hoef je niet meer de auto te gebruiken om het park te bezoeken. Het kan er in juli moeilijk zijn om een parkeerplaatsje te vinden. Bovendien zit je in het park ideaal voor een zonsondergang.

Voor Yosemite moet je op tijd reserveren. Voor de kinderen lijkt me een (tent)cabin in het park erg leuk. Verkijk je niet op de afstanden als je buiten het park overnacht.

In plaats van Lone Pine zou je ook in Death Valley kunnen overnachten, dat is erg bijzonder. Zie ons reisverslag 2006 voor tips (wij reizen ook met kinderen).

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 16 okt 2007, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
walravens
Amerikafan

Bericht door walravens »

Hallo,

Laatste keer overnacht in volgende Best Western in Page. Het is zeer goed meegevallen, en er was ook ontbijt voorzien. Het was alleszins meer dan gewoon een muffin (corn flakes, ontbijtkoeken, dacht zelf eieren,...).

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... izona.html

In Los Angeles:
http://www.bestwesterncalifornia.com/ho ... lls-hotel/

Echte meevaller met ruime kamers en keuken. Zwembad en bewaakte parking, gelegen tegen de Hollywood Hills, op twee bloks van metro station.

Succes...
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

We hebben diverse hotels gedaan en allemaal met ontbijt.

Er wordt vrij lakoniek gedaan over de ontbijten maar wat je daar krijgt is altijd meer dan de gemiddelde boterham met kaas of jam die de doorsnee Nederlander thuis eet.
Brood,fruit,yoghurtjes,pancakes,muffins, eieren,thee,koffie en vruchtensappen en ceraels horen overal bij de ontbijten.

Het kan wel wat verschillen maar je gaat echt niet met honger de deur uit.
Zelf let ik erop dat de hotels met ontbijt zijn.
Het is gewoon lekker om even iets te eten of drinken voor je in de auto stapt en niet al gelijk om een of ander ontbijtgebeuren op te moeten zoeken.
Zonde van je de tijd vinden wij persoonlijk.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Tinkerbell schreef: Brood,fruit,yoghurtjes,pancakes,muffins, eieren,thee,koffie en vruchtensappen en ceraels horen overal bij de ontbijten.
Dan heb je het toch niet over de gebruikelijke "complimentary continental breakfast" lijkt mij. Ik ben benieuwd bij welke hotels/keten je dit soort ontbijten hebt.
Tinkerbell schreef: Het is gewoon lekker om even iets te eten of drinken voor je in de auto stapt en niet al gelijk om een of ander ontbijtgebeuren op te moeten zoeken.
Zonde van je de tijd vinden wij persoonlijk.
Wij stappen nooit de auto in om te gaan ontbijten, meestal is er meer dan voldoende keus in ontbijtgelegenheden in de directe omgeving van je motel.

Marianne
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Indien het ontbijt is inbegrepen bij de kamerprijs, dan kan dit zeer sterk verschillen per h(m)otel. Ook bij h(m)otels uit dezelfde keten, dus ook bij Best Western.
Meestal behoren de ontbijten van een Best Western tot de iets uitgebreidere.

Pannenkoeken, wafels (eventueel zelf bakken), yoghurtjes en eieren zijn zeker niet standaard. Tenminste, zo hebben wij dat ervaren tijdens onze reizen door het zuidwesten. (Sorry Tinkerbell :wink: )

Meestal is er op de kamer wel een koffiezetapparaat, waarmee je ook heet water kan maken voor een kopje thee.

Soms bestaat een ontbijt alleen uit een kop koffie c.q. thee met een Danish (zoet koffiebroodje). Dit geldt het meest voor de goedkopere ketenmotels, zoals bijvoorbeeld Motel 6.

Vaker bestaat een ontbijt uit koffie, thee, melk, één of meerdere soorten vruchtensap, één of meerdere soorten cereals (zoals cornflakes), één of meerdere soorten brood (vaak kan je die toasten in een broodrooster), boter, jam, honing, pindakaas (beleg kan ook erg verschillen).

Soms komen daar één of meerdere artikelen van het volgende bij: fruit (appel, banaan), bagels, muffins, danish, pannenkoeken, wafels (met stroop), yoghurtjes en/of eieren.

Als wij wisten in een hotel te komen met geen of een klein ontbijt, dan haalden wij de dag er voor een paar broodjes en/of yoghurtjes bij een supermarkt en aten dat 's ochtends op de kamer op met een kopje thee/koffie.
Aan het begin van de vakantie kochten wij wat plastic bestek, een paar (weggooi)kommetjes en een doos cornflakes (door de yoghurt) en zo konden wij ons prima redden voor een ontbijtje op de kamer.

Kijk vooral ook eens op de AllesAmerikawebsite met hotel- en campingreviews. Zie http://www.allesamerika.nl/reviews/
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Bij Best Western is het complimentary breakfast zeer uitgebreid, ik weet uit ervaring dat b.v. BW tempe een heel uitgebreid buffet heeft, waar je inderdaad zelfs wafels kan maken, en met veel verschillende (zoete) broodjes, dranken, en beleg + cereals.

Vooral bij wat duurdere motels is het prima verzorgd,ga je vor budget motels, reken dan maar op een donut en slappe koffie. :wink:
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

walravens schreef:
In Los Angeles:
Echte meevaller met ruime kamers en keuken. Zwembad en bewaakte parking, gelegen tegen de Hollywood Hills, op twee bloks van metro station.
Dit vond ik ook een heel leuk hotel, viel me 100% mee, maar zit geen ontbijt bij.

Ik vind het ook prettig als er een ontbijt bij zit, ik ben niet zo'n grote eter 's ochtends, dus aan een bakje yoghurt of een toast met jam heb ik wel genoeg en nog een groot voordeel: het scheelt zoveel tijd.
Je loopt even naar de ontbijtruimte, werkt wat naar binnen en weg ben je. :lol:

We zijn ook wel eens uit ontbijten gegaan maar dan ben je zeker een uur extra kwijt. :cry:
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Best Western MET onbijt of motel/hotel zonder?

Bericht door markro »

jokaluma schreef:Ons globale rondje wordt:
LA
san diego
phoenix/tempe
tusayan
<--KNIP-->
:offtopic: Hiermee ga ik even off-topic.

Jij schrijft, dat je nog bezig bent met het plannen van de route. Wat jij opgeeft is het vrij klassieke rondje. Begrijp mij goed, dat is niet negatief bedoeld, want de steden en de tussenliggende natuur zijn prachtig.
Over deze route kan je heel veel vinden op dit forum. Mocht jij er toch vragen over hebben, plaats de route dan eens in een apart topic.

Toch wil ik jou al vast het volgende meegeven.
Is Phoenix/Tempe een bewuste keuze omdat jij daar iet speciaals wilt zien/doen of zomaar een plaats om te overnachten?
Als het dit laatste is, dan kan ik jou een interessantere route aanbevelen.

Wil je namelijk iets meer van het echte zuidwesten van de VS zien, dan kan je overwegen om via Blythe, Prescott, Sedona en Flagstaff te rijden. Dan kan je ook Joshua Tree National Park bezoeken.
Dit kost wel iets meer tijd, maar als jouw belangstelling hier naar uitgaat, valt er misschien nog iets te schuiven in de routeplanning.
In een eerder topic heb ik daar eens iets over geschreven.
Bovendien is het overnachten in het Grand Canyon National Park een interessantere optie dan Tusayan. Marianne schrijft daar ook al over in haar eerdere bericht hierboven en ik omschrijf het ook in het bericht, waar de volgende link naar verwijst.
Zie het vierde bericht in dit topic.
Misschien doe je daar nog ideeën uit op.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Tinkerbell
Amerikakenner

Martin & Marianne schreef:
Tinkerbell schreef: Brood,fruit,yoghurtjes,pancakes,muffins, eieren,thee,koffie en vruchtensappen en ceraels horen overal bij de ontbijten.
Dan heb je het toch niet over de gebruikelijke "complimentary continental breakfast" lijkt mij. Ik ben benieuwd bij welke hotels/keten je dit soort ontbijten hebt.
Ik heb even het lijstje opgezocht waar deze ontbijten gewoon erbij horen en we dus ook daadwerkelijk zelf ontbeten hebben dus niet van horen zeggen.
Comfort Inn,Hampton Inn, Quality Inn, Quality Inn& Suites,Sleep Inn,La Quinta Inn en Ramada Inn.
Dit zijn toch echt niet de duurste hotels en de ontbijten waren prima.

Als ik het goed begrepen heb zijn de ontbijten bij de Western motels nog beter.

Ik geloof best dat er andere en veel uitgebreider ontbijtketens zijn maar wij vinden het zonde van onze tijd.
Terwijl de rest aan het douchen was of zich klaar aan het maken voor de reis haalde ik het ontbijt even naar de kamer en konden we daarna lekker optijd vertrekken.
Tinkerbell
Amerikakenner

paula58 schreef:
Ik vind het ook prettig als er een ontbijt bij zit, ik ben niet zo'n grote eter 's ochtends, dus aan een bakje yoghurt of een toast met jam heb ik wel genoeg en nog een groot voordeel: het scheelt zoveel tijd.
Je loopt even naar de ontbijtruimte, werkt wat naar binnen en weg ben je. :lol:

We zijn ook wel eens uit ontbijten gegaan maar dan ben je zeker een uur extra kwijt. :cry:
Helemaal mijn idee.
Zo`n grote eters zijn we niet en twee sneetjes brood en een kopje koffie zijn ruim voldoende.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ontbijt verschilt zelfs per motel van dezelfde keten
In monterey overnachtten wij bijvoorbeeld in een Travelodge voor maar 45 dollar!! en het ontbijt was daar erg uitgebreid (voor motel-begrippen): sap, verschillende soorten Danish, appels, cornflakes, cake en brood.

De Travelodge bij Hollywood bood echter alleen Danish aan en koffie en jus d'orange. Zo zie je maar dat het dus ook per motel weer scheelt.
Wij vonden het altijd wel genoeg...die Danish vallen vaak als een steen op je maag omdat er zoveel suiker en vet in zit. En wij hadden sowieso een koelbox achterin waar we altijd yoghurtjes in hadden, dus die aten we er dan vaak ook nog bij.

In Yosemite kan je in Curry Village in het restaurant gaan ontbijten....veel keus en je zit er de hele dag vol van. Ook bij de Grand Canyon Maswik lodge was er een groot buffet.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

De hotelontbijten stellen meestal niet veel voor. Wij maken er zelden gebruik van, maar kopen een verse croissant, muffin of bagle met een flesje melk/chocolademelk erbij in een supermarkt en consumeren dat onderweg op een mooi plekje.
Tinkerbell
Amerikakenner

thebes schreef:De hotelontbijten stellen meestal niet veel voor. Wij maken er zelden gebruik van, maar kopen een verse croissant, muffin of bagle met een flesje melk/chocolademelk erbij in een supermarkt en consumeren dat onderweg op een mooi plekje.
Dat is toch precies hetzelfde als wat je als motel ontbijt krijgt?

Ik begrijp niet goed waarom er zo negatief gedaan wordt over de ontbijten.

Schijnbaar hebben we erg veel geluk gehad want dit alles hadden we gewoon standaard erbij.
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Martin & Marianne schreef:Over het algemeen moet je van een graits ontbijt niet veel voorstellen, hoewel het soms wel verrassend kan zijn. Zo hebben we wel eens zelf ergens wafels kunnen bakken - leuk voor de kinderen - maar meestal is het niet meer dan wat zoete broodjes en koffie.

Veel mensen vinden dit echter prima. Wij zelf geven er de voorkeur aan om buiten de deur te ontbijten, met een lekker Amerikaans ontbijt (eieren en suasages, hash brown of french toast). Leuk om eens naar zo'n keten te gaan, zoals IHOP, Denny's, of gewoon in een plaatselijk restaurantje.Wij zijn in 1992 met z'n tweetjes dit rodje gaan doen en toen hebben we vaak motel 6 geslapen en dan inderdaad gewoon ergens gaan eten, maar met de kinderen leek het ons juist handiger om regelmatig in de hotels te ontbijten, alhoewel toen ( in 1992) onze ervaring was dat ontbijt alleen maar koffie met een muffin was...ook in een best western in montery vandaar nu onze vraag of dit nu 15 jaar later anders is....
De BW's die je noemt ken ik niet. Waarom zou je in SF bij het airport gaan zitten? Als je niet in de stad wilt zitten kan ik je de BW El Rancho Inn aanraden, daar zit je al vanaf 109 dollar (misschien handiger voor de vergelijking om de prijzen in dollars te houden, koersen wisselen nogal eens).bedankt voor de tip deze zullen we bij ons excelletje plaatsen

De overnachting in Tusayan is voor de Grand Canyon neem ik aan. Het is leuker om een lodge in het park te nemen, dan hoef je niet meer de auto te gebruiken om het park te bezoeken. Het kan er in juli moeilijk zijn om een parkeerplaatsje te vinden. Bovendien zit je in het park ideaal voor een zonsondergang.Hier hebben we ook al aan gedacht maar op tripadvisor lees ik nogal slechte reacties over de verschillende lodges kunt u ons een aanbevelen?
Voor Yosemite moet je op tijd reserveren. Voor de kinderen lijkt me een (tent)cabin in het park erg leuk. Verkijk je niet op de afstanden als je buiten het park overnacht.Zo'n cabin lijkt ons ook leuk maar dan moeten we zelf dekens en kussens meenemen neem ik aan?
In plaats van Lone Pine zou je ook in Death Valley kunnen overnachten, dat is erg bijzonder. Zie ons reisverslag 2006 voor tips (wij reizen ook met kinderen).ook dit was onze eerste gedachten maar wij zijn aan het twijfelen omdat het in juli misschien te heet is ??/
Marianne
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Pete.Z schreef:Bij Best Western is het complimentary breakfast zeer uitgebreid, ik weet uit ervaring dat b.v. BW tempe een heel uitgebreid buffet heeft, waar je inderdaad zelfs wafels kan maken, en met veel verschillende (zoete) broodjes, dranken, en beleg + cereals.

Vooral bij wat duurdere motels is het prima verzorgd,ga je vor budget motels, reken dan maar op een donut en slappe koffie. :wink:
Zonder een "welles / nietus" spelletje op te starten Pete, maar als je maar over één BW spreekt (Tempe) kan je toch niet echt zeggen dat het buffet bij BW in het algemeen prima is.

BW El Cajon (San Diëgo) was voor ons qua kamer, service. ligging etc. een prima hotel. Er werd echter een dramatisch buffet gepresenteerd/neergekwakt. Jammer, deed echt afbreuk aan dat specifieke BW Motel. Twee andere BW motels waren qua ontbijt wel wat beter.
Quality Inn in Page serveerde een prima ontbijt, maar of dat in alle Quality Inn's zo is ???
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

walravens schreef:Hallo,

Laatste keer overnacht in volgende Best Western in Page. Het is zeer goed meegevallen, en er was ook ontbijt voorzien. Het was alleszins meer dan gewoon een muffin (corn flakes, ontbijtkoeken, dacht zelf eieren,...).

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... izona.html

In Los Angeles:

Succes...
bedankt voor de tip zullen we in onze excellijst toevoegen
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Best Western MET onbijt of motel/hotel zonder?

Bericht door jokaluma »

:offtopic: Hiermee ga ik even off-topic.

Jij schrijft, dat je nog bezig bent met het plannen van de route. Wat jij opgeeft is het vrij klassieke rondje. Begrijp mij goed, dat is niet negatief bedoeld, want de steden en de tussenliggende natuur zijn prachtig.
Over deze route kan je heel veel vinden op dit forum. Mocht jij er toch vragen over hebben, plaats de route dan eens in een apart topic.ja dat gaan we nog zeer zeker doen, deze vraag over ontbijten kwam echter als eerste in ons op en verder we moeten alleen opletten dat het niet te eentonig wordt voor de kinderen qua natuur....maar tips horen we al te graag wij zijn 15 jaar geleden in de usa geweest dus wij zijn nu een beetje aan het kijken of hetzelfde rondje van toen ook voor de kinderen leuk is.
Toch wil ik jou al vast het volgende meegeven.
Is Phoenix/Tempe een bewuste keuze omdat jij daar iet speciaals wilt zien/doen of zomaar een plaats om te overnachten?er blijkt een leuke route te zijn richting tombstone alleen weten we nog niet of dit te ver is. Tombstone was een idee ivm westernidee voor de kinderen
Als het dit laatste is, dan kan ik jou een interessantere route aanbevelen.

Wil je namelijk iets meer van het echte zuidwesten van de VS zien, dan kan je overwegen om via Blythe, Prescott, Sedona en Flagstaff te rijden. Dan kan je ook Joshua Tree National Park bezoeken.
Dit kost wel iets meer tijd, maar als jouw belangstelling hier naar uitgaat, valt er misschien nog iets te schuiven in de routeplanning.
In een eerder topic heb ik daar eens iets over geschreven.
Bovendien is het overnachten in het Grand Canyon National Park een interessantere optie dan Tusayan. Marianne schrijft daar ook al over in haar eerdere bericht hierboven en ik omschrijf het ook in het bericht, waar de volgende link naar verwijst. Ja dit zullen we zeer zeker veranderen echter had ik op tripadvisor slechte reacties gelezen over de lodges aldaar dus graag een tip welke lodge goed is ( liefst met ontbijt .....)Zie het vierde bericht in dit topic.
Misschien doe je daar nog ideeën uit op.[/quote] TOPPIE BEDANKT FIJN AL DEZE SNELLE REACTIES
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

[
Kijk vooral ook eens op de AllesAmerikawebsite met hotel- en campingreviews. Zie http://www.allesamerika.nl/reviews/[/quote]

deze link kende ik nog niet ook hiervoor bedankt !!!
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

de Maswik lodge bij Grand Canyon vonden wij erg goed en leuk
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer