Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

simlockvrije telefoon

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik zie door de bomen het bos niet meer... Dus: jullie advies gevraagd:

Ik heb hier een triband toestel dat ik nu met prepaid kaarten van Mobistar gebruik.
Maar: ik wil mijn man kunnen bereiken als ik in Amerika toekom. Hij zit daar met zijn (Belgisch) GSM-toestel van het bedrijf. Ik veronderstel dat ik met mijn gewoon prepaid Belgisch kaartje dat ik nu heb, hem niet kan bellen als ik in Amerika ben?
Wat dan? (ik sta op de luchthaven, neem een bus naar de plaats waar ik uiteindelijk moet zijn, en heb daar niet direct een auto ter beschikking, dus echt gaan 'shoppen' kan ik niet.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Mijn gsm met (vodafone) prepaid werkt gewoon in de USA dus waarom zou de jouwe het niet doen.
Enige nadeel zijn de kosten per gesprek vandaar dat wij het via een sms doen.
De afgelopen twee jaar hebben we regelmatig contact gahad met Marjan (Hekkie) die gelijk met ons in de USA zat werkt prima.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou de gok niet nemen 2 weken voor vertrek,ik heb vaak zat post die er langer over doet.
Gewoon ter plekke kaartje kopen lijkt me handiger, of (nog handiger) gewoon je eigen kaart mee.
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

kastelke schreef:Ik zie door de bomen het bos niet meer... Dus: jullie advies gevraagd:

Ik heb hier een triband toestel dat ik nu met prepaid kaarten van Mobistar gebruik.
Maar: ik wil mijn man kunnen bereiken als ik in Amerika toekom. Hij zit daar met zijn (Belgisch) GSM-toestel van het bedrijf. Ik veronderstel dat ik met mijn gewoon prepaid Belgisch kaartje dat ik nu heb, hem niet kan bellen als ik in Amerika ben?
Wat dan? (ik sta op de luchthaven, neem een bus naar de plaats waar ik uiteindelijk moet zijn, en heb daar niet direct een auto ter beschikking, dus echt gaan 'shoppen' kan ik niet.
Zoek de eerste payphone op, stop er een paar kwartjes in en bel hem! Zo simpel!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik ga nogal veel onderweg zijn, dus payphone is niet handig voor hem om mij te bellen.

Ik kan dus gewoon ginder een (telefoon)winkel of postkantoor binnen gaan, en een prepaid kaart kopen? Doet er niet toe van welk 'merk'?
Of ik kan ook in België een prepaid kaart kopen (zoals ik nu ook altijd al doe), en dat ginder gebruiken?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
ingeping
Amerika-ontdekker

prepaid

Bericht door ingeping »

ik zou zeggen koop hier in the states een prepaid foontje zodat" just in case" je bereikbaar bent en zelf kunt bellen. Denk eraan als jij hier op je prepaid gebeld wordt het je wel minuten kost.Het is niet hetzelfde als in europe, hier betaal je mee als je gebeld wordt.
I'm a Rockabilly Rebel
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Verkopen ze zo'n dingen ook al op de luchthaven (Newark of Chicago O'Hare)?
Elke
ingeping
Amerika-ontdekker

Bericht door ingeping »

yep bij de telefoonwinkels op de luchthavens , niet alleen daar zelfs in de drugstores,Rite-Aide, Ralphs of Albertson, Vons
I'm a Rockabilly Rebel
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Of je prepaid kan bellen vanuit Amerika hangt af van je provider. Vorig jaar kon je van de Nederlandse providers alleen met Vodafone en KPN prepaid bellen in Amerika.

Ik ben even op de site van Mobistar aan het kijken geweest en daar zie ik de VS niet tussen de lijst van landen staan, waar je kunt bellen, maar die pagina gaat volgens mij over abonnementen. Misschien zou je het voor de zekerheid nog even na moeten vragen bij de klantenservice?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

GJ schreef:Misschien zou je het voor de zekerheid nog even na moeten vragen bij de klantenservice?
Dat hebben we dus net even gedaan...
Goed nieuws: het kan, ook met een prepaid kaart en dus zonder abonnement.
'Slecht' nieuws: ze wisten niet hoe! :shock: :roll: :lol:
(hun excuus: het netwerk was heel erg traag, en ze kregen het niet gevonden, LOL!)
Ik moet eerst dus maar eens proberen op de 'gewone' manier, zoals altijd. Doen alsof ik niet in het buitenland zit. Als dat niet gaat, dan moet ik het als volgt eens proberen:

Voorbeelden om te bellen in het buitenland via methode 2.
*123*[International access code] [Landnummer] [Zonenummer zonder 0] [Oproepnummer] #
- Lokaal gesprek
Om in Vietnam een correspondent ter plaatse te bellen met het nummer 012 - 34 56 78 vorm je het volledige nummer (het landnummer van Vietnam is 84): *123*008412345678#
- Internationaal gesprek
Om in Vietnam te bellen naar een vriend in Brussel op het nummer 02 - 123 45 67 vorm je het volledige nummer (het landnummer van België is 32): *123*003221234567#

Eén van die twee methodes zal lukken, zeggen ze.
(en zo niet: dan kopen we ginder voor een paar tientallen dollar maar een prepaid telefoon)
Elke
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Werkt bij jullie het + systeem niet :?:
Ik heb al de telefoon# opgeslagen met +31 (landcode NL) voor jullie zou dat +32 worden en dat het telefoon# zonder de 1ste 0 (06 wordt dus 6)
Zo kan ik iedereen altijd bereiken of zij of ik nu in het buitenland zijn of beide maakt niet uit.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik zal het je over 2 weken weten te zeggen, Rob, hoe het werkte.
Elke
Eve
Amerika-newbie

Bericht door Eve »

Ik ben idd ook wel benieuwd naar hoe het werkte kastelke.

Weet iemand of je als je in de VS een prepaid telefoon koopt, je die dan meteen kunt gebruiken? Of moet je eerst iets opsturen, bellen met een ander nummer, of iets dergelijks.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Bij T-mobile is het zo dat óf de verkoper hem voor je activeert, of je kan het zelf doen.. Gewoon door de verkoper laten doen dus :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar als je die prepaid telefoons niet binnen een bepaalde tijd weer oplaadt met nieuw belkrediet, dan wordt het ding waardeloos?
Elke
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Nee. Wat wel kan gebeuren is als je nog niet voor een bepaald bedrag prepaid tarief hebt gekocht (bij T-mobile $100), dat je tegoed na iets van 3 maanden vervalt..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer