Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
hellup: mijn man kan niet zonder mayo
http://www.ciao.co.uk/Hellman_s_Mayonna ... ew_5328845
Te krijgen in (volgens mij) de meeste supermarkten.
vrolijke groetjes,
Te krijgen in (volgens mij) de meeste supermarkten.
vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Nou, maar dat gebeurt hier ook wel, hoor. Als ik bij Phillips 66 pin (i.p.v. credit te kiezen met de zelfde kaartjvinch schreef:Vergeet de 50 cent voor het pinnen nietBuckeyeRed schreef:het land waar je 25 cent betaalt voor een minipakje mayo, want anders maken we geen winst...![]()

Natuurlijk is $0.25 tegenwoordig ongeveer 15 eurocent, dus het valt nog wel mee, maar mijn punt was dat dit niet alleen in Nederland gebeurt.
Margaret
Dit is mayonaise, de rest niet.michael66 schreef:Zelf maken is goedkoper:
Ingrediënten:
1/2 theelepel zout
1 snufje peper
1 theelepel mosterd
1 stuks eigeel
1/2 theelepel witte wijnazijn
2 deciliter arachideolie
Bereiding Mayonaise:
Doe het zout, peper, de mosterd, het eigeel en de azijn in een kom (keukenmachine). Kloppen totdat het dik is.
Langzaam (!!) olie toevoegen daarbij continu flink blijven kloppen (of de keukenmachine z'n werk laten doen).
Eventueel naar smaak zout / peper / yoghurt / citroensap toevoegen. Nederlandse mayo heeft ook iets suiker.
Als de mayonaise dik wordt deze al roerend in een warme pot schenken waar een beetje heet water in zit. Als je de mayonaise te dik vindt kan je er nog een beetje heet water in doen.
De soort olie bepaalt de smaak van het product.

sweatbox schreef:
Dat is geen kwestie van smaak. De rest is fritessaus.
Ook dingen als Zaanse Mayo? Fritesaus is alles waar die naam ook op staat.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Ja, je kunt gewoon mayo meenemen. Ik neem altijd grote flessen echte hollandse mayo mee van de edah of C1000, doe dit al jaren en nooit geen problemen bij de douane (tenminste tot op heden). Men kijkt wel eens in de koffer maar dat komt meer door de kaas, verkade buscuits, hagelslag, stroopwafels en appelmoes denk ik. Men heeft mij nog nooit wat verboden in te voeren. Oh nee de rookworst maakte het een keertje niet. hahahahah Ja, je kunt wel emigreren maar bepaalde dingen daar kun je toch niet zonder hahaha....
Hoewel, het toch wel heel erg makkelijk is om een Nederlandse winkel hier te hebben. ( VanderVeens in Grand Rapids MI is perfect )
Zo, ik zou gewoon de remia meenemen.
Hoewel, het toch wel heel erg makkelijk is om een Nederlandse winkel hier te hebben. ( VanderVeens in Grand Rapids MI is perfect )
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Neem je echt appelmoes mee naar Amerika?Joanna schreef:Ja, je kunt gewoon mayo meenemen. Ik neem altijd grote flessen echte hollandse mayo mee van de edah of C1000, doe dit al jaren en nooit geen problemen bij de douane (tenminste tot op heden). Men kijkt wel eens in de koffer maar dat komt meer door de kaas, verkade buscuits, hagelslag, stroopwafels en appelmoes denk ik. Men heeft mij nog nooit wat verboden in te voeren. Oh nee de rookworst maakte het een keertje niet. hahahahah Ja, je kunt wel emigreren maar bepaalde dingen daar kun je toch niet zonder hahaha....
Ik heb juist de lekkerste appelmoes in Amerika gegeten!
Van de Wal*markt, lekker met veel kaneel.
-
- Amerikakenner
Ik begreep het ook nooit, tot ik verslaafd raakte aan Smucklers Uncrustables, haha.Vegasgirl schreef: Zo heb ik peanutbutter&jelly ook nooit begrepen, maar ach... wie ben ik![]()
Ik ben trouwens ook een fan van kaas+jam

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Die ken ik niet, is dat niet Smuckers? Wat is dat dan?Clint schreef:Ik begreep het ook nooit, tot ik verslaafd raakte aan Smucklers Uncrustables, haha.Vegasgirl schreef: Zo heb ik peanutbutter&jelly ook nooit begrepen, maar ach... wie ben ik![]()
Ik ben trouwens ook een fan van kaas+jam
Maar ja, mijn eigen vader kan ook van die ranzige combi's maken. Moest vroeger echt opletten wat hj op mijn brood smeerde, voor ik het wisthad ik een krentenbol met boter, kaas, sambal en ananasjam

Whoops, Smuckers jaVegasgirl schreef:
Die ken ik niet, is dat niet Smuckers? Wat is dat dan?

Het is eigenlijk het binneste van brood, met een belegsoort. Van orgine PB&J, maar ik zag laatst volgens mij ook iets met kaas en met alleen PB.
Hier een foto:

Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik denk dat ik tijdens mijn volgende reis ook zo'n tube Zaanse mayonaise mee ga nemen. Is echt handig. Want als je erom gaat vragen nadat je je patat voor je hebt liggen, dan kan het even duren voor je je mayo ziet. Tenminste, heb ik een paar keer gehad.
Ik heb zeer regelmatig om mayo gevraagd en bijna altijd vragen ze dan of je uit Nederland komt. Hahaha!
Ik heb zeer regelmatig om mayo gevraagd en bijna altijd vragen ze dan of je uit Nederland komt. Hahaha!
Het vervelende is alleen dat we hem meestal op de kamer laten liggen, want we vergeten hem vaak mee te nemen, je loop tenslotte niet de hele dag met die tube in je taslelie schreef:Ik denk dat ik tijdens mijn volgende reis ook zo'n tube Zaanse mayonaise mee ga nemen. Is echt handig.

groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Re: Mayo
Wij eten altijd Mott's Natural Unsweetened applesauce. Daar zitten alleen appels in, geen toegevoegde suikers of kaneel.Joanna schreef:Dat is het juist ik vind de kaneel in de appelmoes niet lekker en ik heb alle merken al geprobeerd. Vandaar hahahahahha........
Margaret
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht