Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

hellup: mijn man kan niet zonder mayo

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

http://www.ciao.co.uk/Hellman_s_Mayonna ... ew_5328845

Te krijgen in (volgens mij) de meeste supermarkten.

vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

jvinch schreef:
BuckeyeRed schreef:het land waar je 25 cent betaalt voor een minipakje mayo, want anders maken we geen winst... :wink: :lol:
Vergeet de 50 cent voor het pinnen niet :)
Nou, maar dat gebeurt hier ook wel, hoor. Als ik bij Phillips 66 pin (i.p.v. credit te kiezen met de zelfde kaart :lol: ) dan word er ook vaak $.25 bij opgeteld.

Natuurlijk is $0.25 tegenwoordig ongeveer 15 eurocent, dus het valt nog wel mee, maar mijn punt was dat dit niet alleen in Nederland gebeurt.

Margaret
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

michael66 schreef:Zelf maken is goedkoper:
Ingrediënten:
1/2 theelepel zout
1 snufje peper
1 theelepel mosterd
1 stuks eigeel
1/2 theelepel witte wijnazijn
2 deciliter arachideolie
Bereiding Mayonaise:

Doe het zout, peper, de mosterd, het eigeel en de azijn in een kom (keukenmachine). Kloppen totdat het dik is.
Langzaam (!!) olie toevoegen daarbij continu flink blijven kloppen (of de keukenmachine z'n werk laten doen).
Eventueel naar smaak zout / peper / yoghurt / citroensap toevoegen. Nederlandse mayo heeft ook iets suiker.
Als de mayonaise dik wordt deze al roerend in een warme pot schenken waar een beetje heet water in zit. Als je de mayonaise te dik vindt kan je er nog een beetje heet water in doen.
De soort olie bepaalt de smaak van het product.
Dit is mayonaise, de rest niet. :wink:
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Smaken verschillen. :lol:
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

Annie schreef:Smaken verschillen. :lol:
Dat is geen kwestie van smaak. De rest is fritessaus. :evil:
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

sweatbox schreef:
Annie schreef:Smaken verschillen. :lol:
Ja en ieder zijn eigen keus, toch :?:
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

sweatbox schreef:

Ook dingen als Zaanse Mayo? Fritesaus is alles waar die naam ook op staat.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Joanna
Amerika-ontdekker

Bericht door Joanna »

Ja, je kunt gewoon mayo meenemen. Ik neem altijd grote flessen echte hollandse mayo mee van de edah of C1000, doe dit al jaren en nooit geen problemen bij de douane (tenminste tot op heden). Men kijkt wel eens in de koffer maar dat komt meer door de kaas, verkade buscuits, hagelslag, stroopwafels en appelmoes denk ik. Men heeft mij nog nooit wat verboden in te voeren. Oh nee de rookworst maakte het een keertje niet. hahahahah Ja, je kunt wel emigreren maar bepaalde dingen daar kun je toch niet zonder hahaha....
Hoewel, het toch wel heel erg makkelijk is om een Nederlandse winkel hier te hebben. ( VanderVeens in Grand Rapids MI is perfect )
Zo, ik zou gewoon de remia meenemen.
judith
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door judith »

wij hadden een tube zaanse in onze handbagage en werdt meteen in beslag genomen :lol:
we mochten het nog wel in onze koffer doen
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Joanna schreef:Ja, je kunt gewoon mayo meenemen. Ik neem altijd grote flessen echte hollandse mayo mee van de edah of C1000, doe dit al jaren en nooit geen problemen bij de douane (tenminste tot op heden). Men kijkt wel eens in de koffer maar dat komt meer door de kaas, verkade buscuits, hagelslag, stroopwafels en appelmoes denk ik. Men heeft mij nog nooit wat verboden in te voeren. Oh nee de rookworst maakte het een keertje niet. hahahahah Ja, je kunt wel emigreren maar bepaalde dingen daar kun je toch niet zonder hahaha....
Hoewel, het toch wel heel erg makkelijk is om een Nederlandse winkel hier te hebben. ( VanderVeens in Grand Rapids MI is perfect )
Zo, ik zou gewoon de remia meenemen.
Neem je echt appelmoes mee naar Amerika?
Ik heb juist de lekkerste appelmoes in Amerika gegeten!
Van de Wal*markt, lekker met veel kaneel.
Joanna
Amerika-ontdekker

Mayo

Bericht door Joanna »

Dat is het juist ik vind de kaneel in de appelmoes niet lekker en ik heb alle merken al geprobeerd. Vandaar hahahahahha........
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Er is hier ook genoeg appelmoes zonder kaneel.... verder kan je ook appelmoes met aarbeiensmaak enzo krijgen. :?
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

BuckeyeRed schreef:Er is hier ook genoeg appelmoes zonder kaneel.... verder kan je ook appelmoes met aarbeiensmaak enzo krijgen. :?
:hilarious: ja ze verzinnen wel meer (in mijn ogen) ranzige combi's. Zo heb ik peanutbutter&jelly ook nooit begrepen, maar ach... wie ben ik :roll: :D
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Vegasgirl schreef: Zo heb ik peanutbutter&jelly ook nooit begrepen, maar ach... wie ben ik :roll: :D
Ik begreep het ook nooit, tot ik verslaafd raakte aan Smucklers Uncrustables, haha.
Ik ben trouwens ook een fan van kaas+jam :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Cisca
Amerikakenner

Bericht door Cisca »

Als wij in amerika bijv. bij denny's een burgertje eten vragen we gewoon om mayonaise, en dan krijg je gewoon een bak mayo naast je bord.
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Clint schreef:
Vegasgirl schreef: Zo heb ik peanutbutter&jelly ook nooit begrepen, maar ach... wie ben ik :roll: :D
Ik begreep het ook nooit, tot ik verslaafd raakte aan Smucklers Uncrustables, haha.
Ik ben trouwens ook een fan van kaas+jam :)
Die ken ik niet, is dat niet Smuckers? Wat is dat dan?

Maar ja, mijn eigen vader kan ook van die ranzige combi's maken. Moest vroeger echt opletten wat hj op mijn brood smeerde, voor ik het wisthad ik een krentenbol met boter, kaas, sambal en ananasjam :help: :D
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Vegasgirl schreef:
Die ken ik niet, is dat niet Smuckers? Wat is dat dan?
Whoops, Smuckers ja ;)

Het is eigenlijk het binneste van brood, met een belegsoort. Van orgine PB&J, maar ik zag laatst volgens mij ook iets met kaas en met alleen PB.
Hier een foto:

Afbeelding
Clint's Thoughts
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik denk dat ik tijdens mijn volgende reis ook zo'n tube Zaanse mayonaise mee ga nemen. Is echt handig. Want als je erom gaat vragen nadat je je patat voor je hebt liggen, dan kan het even duren voor je je mayo ziet. Tenminste, heb ik een paar keer gehad.

Ik heb zeer regelmatig om mayo gevraagd en bijna altijd vragen ze dan of je uit Nederland komt. Hahaha!
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

lelie schreef:Ik denk dat ik tijdens mijn volgende reis ook zo'n tube Zaanse mayonaise mee ga nemen. Is echt handig.
Het vervelende is alleen dat we hem meestal op de kamer laten liggen, want we vergeten hem vaak mee te nemen, je loop tenslotte niet de hele dag met die tube in je tas :lol:
Marby
Amerikafan

Re: Mayo

Bericht door Marby »

Joanna schreef:Dat is het juist ik vind de kaneel in de appelmoes niet lekker en ik heb alle merken al geprobeerd. Vandaar hahahahahha........
Wij eten altijd Mott's Natural Unsweetened applesauce. Daar zitten alleen appels in, geen toegevoegde suikers of kaneel.

Margaret
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer