Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welk eiland van Hawaii-archipel als je maar 1 kan bezoeken?

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Corry
Amerika-expert

Welk eiland van Hawaii-archipel als je maar 1 kan bezoeken?

Bericht door Corry »

Graag zou ik weten welk eiland jullie aanbevelen als je maar 1 eiland op een reis aan kunt doen.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Hawaii !!
Sandy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Oef, moeilijk! Het hangt er ook vanaf, wat je zoekt. Het eiland Hawaii is wel heel bijzonder met de werkende volkanen, maar er zijn bijvoorbeeld (vrijwel) geen witte zandstranden.
Op het eiland Oahu vind je het meeste vertier, Kauai is prachtig, een echt tropisch paradijs met watervallen en een heuse "Grand" Canyon en op Maui kun je naar boven de vulkaan op en de weg naar Hana rijden, wat een hele ervaring is.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Da's inderdaad een moeilijke keuze. Ik wil zelf graag naar Kauai maar dat is omdat ik daar mensen ken.... anders zou de keuze wel heel moeilijk worden als het alleen om de omgeving ging.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Petra/VS schreef:Oef, moeilijk! Het hangt er ook vanaf, wat je zoekt. Het eiland Hawaii is wel heel bijzonder met de werkende volkanen, maar er zijn bijvoorbeeld (vrijwel) geen witte zandstranden.
Op het eiland Oahu vind je het meeste vertier, Kauai is prachtig, een echt tropisch paradijs met watervallen en een heuse "Grand" Canyon en op Maui kun je naar boven de vulkaan op en de weg naar Hana rijden, wat een hele ervaring is.
Klopt met Hawaii bedoelde ik de gehele eilandengroep; ben zelf alleen naar the big Island geweest Hawaii en Oahu. Maui en Kuai lijkt me ook fantastisch ...
Sandy
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Beetje dom van mij. Ik bedoelde te vragen welk eiland van HAWAII zouden jullie kiezen. Had het wel onder Hawaii gepost maar toch :whistling:

* Note mod - Marco
Voor de duidelijkheid titel aangepast.
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

Sandy schreef:
Petra/VS schreef:Oef, moeilijk! Het hangt er ook vanaf, wat je zoekt. Het eiland Hawaii is wel heel bijzonder met de werkende volkanen, maar er zijn bijvoorbeeld (vrijwel) geen witte zandstranden.
Klopt met Hawaii bedoelde ik de gehele eilandengroep; ben zelf alleen naar the big Island geweest Hawaii en Oahu. Maui en Kuai lijkt me ook fantastisch ...
The Big Island heet officieel the island of Hawaii.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Welk eiland als je er maar 1 kiest.

Bericht door Loek »

Corry schreef:Graag zou ik weten welk eiland jullie aanbevelen als je maar 1 eiland op een reis aan kunt doen.
Waarom maar een eiland, tijdgebrek? Het reizen van het ene eiland naar het andere kan snel en goedkoop. Ik ben een week op Big Island verbleven, maar ben op een dag s'ochtends ook naar Oahu gereisd, heb daar rond gekeken (Pearl Harbor, Waikiki etc) en ben s'avonds weer terg gevlogen. Het retourtje kostte slecht $80. Als je chique uit gaat eten ben je meer kwijt.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

sweatbox schreef:
Sandy schreef: Klopt met Hawaii bedoelde ik de gehele eilandengroep; ben zelf alleen naar the big Island geweest Hawaii en Oahu. Maui en Kuai lijkt me ook fantastisch ...
The Big Island heet officieel the island of Hawaii.
Klopt, maar de gehele eilandengroep wordt ook aangeduid met Hawaii. En dat bedoelde ik in eerste instantie, niet het eiland Hawaii: maar Hawaii, het archipel van de Hawaii eilanden ...

Overigens zou ik voor zo'n lange reis, me niet beperken tot 1 eiland maar naar meerdere eilanden gaan, waaronder in ieder geval Oahu met Waikiki Beach, Pearl Harbor en het Polynesian Cultural Centre (deze laatste is echt de moeite waard. Je leert veel over de Hawaiiaanse cultuur en ze geven waanzinnige shows!). Ik vond Hawaii (big Island) zelf minder, ik houd niet zo van de zwarte stranden. Maar wellicht hebben we veel niet gezien. We waren er maar 3 dagen in een superluxe hotel aan het strand. En tja .... het was onze honeymoon ;)
Sandy
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Corry schreef:Beetje dom van mij. Ik bedoelde te vragen welk eiland van HAWAII zouden jullie kiezen. Had het wel onder Hawaii gepost maar toch :whistling:
Haha .. beetje dom van mij .. ik kijk eerlijk gezegd nooit in welk forum een topic gepost is ....
Ik navigeer via nieuwe berichten en kijk vervolgens alleen naar topictitel .... zal er meer opletten :D
Sandy
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

hmm... oahu!!

maar ok.. dat komt maybe omdat mijn vriendin er woont (wordt tijd dat ik eens ga trouwen hehe) en, ik denk dat het ook komt omdat ik zelf nogal van het stadse hou, iets wat ik gemist heb om Maui en Big Island enzo... ik vind die eilanden wel mooi maar ja, ik heb graag de drukte van een stad om me heen :)
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

Ik vond the Big Island erg bijzonder. Vulkanische landschappen, Saddle road, naar het hoogste punt in de Pacific rijden over onverharde wegen, zwarte stranden (het groene strand hebben we helaas niet bezocht). En het is nergens echt druk. Kauai vond ik landschappelijk erg mooi, veel groener dan the Big Island. Erg bijzonder waren de grote aantallen wilde kippen. Uitslapen zat er niet bij met al die trotse hanen rondom onze condo. :D

Honolulu is eigenlijk een grote stad zoals je die ook op Mainland America kan vinden, met Starbucks, Borders enz. Leuk maar ook een beetje triest is de geschiedenis van ananasteelt op Oahu.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

DAT gaat dus nog moeilijk worden :D Misschien toch maar een extra eilandje erin proppen?
J&W
Amerikafan

Bericht door J&W »

Moeilijk... Oahu is leuk als 'beginnerseiland' met natuurlijk Waikiki beach, Lanikai Beach, de north shore met z'n beroemde hoge golven en surfers, maar ik zou dan toch voor the Big Island kiezen.
Vooral Volcano NP is erg mooi. Apart was ook de temperatuurverschillen in dat park zelf. Je hebt een regenwoudgedeelte, maar ook een heel droog gedeelte waar lava heeft gestroomd.
De stad Kona is leuk met z'n vele restaurantjes en mooie stranden, maar Hilo lijkt mij ook heel mooi (ben zelf overigens nooit in Hilo geweest), daar zijn de temperaturen wel wat lager, maar daar is ook genoeg te doen en als je naar Volcano NP wilt is het vanuit Hilo goed te doen. En als je gelukt hebt kan je de lave in de oceaan zien stromen, wij konden dat helaas niet zien, lijkt mij wel heel bijzonder.
Je moet je niet verkijken op de afstanden want the Big Island is echt groot!
Maar zoals iedereen wel zal zeggen die in Hawaii is geweest: Alle eilanden zijn heel bijzonder en hebben hun eigen charme.

Ik had verwacht dat ik Oahu (Waikiki area) niet leuk zou vinden omdat het daar enorm toeristisch is dus ook druk.
Maar ik vond 't een heel leuk eiland, het was een gezellige drukte en Oahu heeft echt meer te bieden dan alleen Waikiki. Je zou zelfs geen huurauto hoeven te huren want Oahu heeft een goede bussysteem. Maar het allerleukst is natuurlijk om een dag lekker in een cabrio rond 't eiland te cruisen (hadden wij dus gedaan).

Kauai is een heel groen eiland en van de 4 grootste eilanden het minst toeristisch en Maui heeft the Road to Hana en de Kaleaka krater waar je 's ochtends vroeg de zonsopgang kan zien. Je moet dan wel midden in de nacht vanuit je hotel vertrekken en heel warm gekleed gaan want het is behoorlijk koud boven op die krater.

Nogmaals, erg moeilijk hoor, maar als ik 2 eilanden zou mogen kiezen dan zou ik the Big Island en Oahu kiezen.
jackybeertje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door jackybeertje »

Ik stem op 'mijn' eiland. Haha ben buiten maui alleen op Oahu geweest en ben totaal geen stads mens (in tegen stelling tot iemand anders hier op het forum). Ik zou nog graag de andere eilanden ook eens bezoeken. Maar ja met een full-time baan blijft er weinig tijd voor over.
MrAmerica
Amerika-ontdekker

Bericht door MrAmerica »

Ik ben net terug uit Hawaii, ik ben op Oahu, Big Island, Kauai en Maui geweest, en persoonlijk vond ik Big Island het meest aantrekkelijke eiland, vooral het plaatsje Kona vond ik super!
Travel my way, take the scenic byway!
Aspara
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Welk eiland van Hawaii-archipel als je maar 1 kan bezoeken?

Bericht door Aspara »

Ik heb vorige zomer de eilanden Oahu, Big Island en Kauai bezocht. Nadien nog 2 nachten in New York gebleven voor we huiswaarts keerden. Een wereld van verschil natuurlijk!

Als ik echt moet kiezen, dan gaat mijn voorkeur naar Kauai. Ik heb er alleen veel spijt van dat we de Napali Coast niet gezien hebben. Heb ik veel gemist? :cry:

Elk eiland heeft natuurlijk zijn charmes...
A journey of a thousand miles begins with the first step...
viola
Amerikafan

Bericht door viola »

jeetje wat een moeilijke keus!
Wij gaan ook een eiland bezoeken en weten ook nog niet welke...
Misschien dan toch 2 eilanden?
2009: (4 weken) Utah-Arizona-Nevada-Californie
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
Longstem
Amerika-newbie

Bericht door Longstem »

Hey,

Ik zit met hetzelfde dilemma... Hawaii staat op de planning maar wat te bezoeken??

Kennen jullie goede websites waar ik een bondig overzicht kan krijgen?

(dus niet de propvolle marketinggericht reisbureau websites)

grtz
tom
viola
Amerikafan

Bericht door viola »

2009: (4 weken) Utah-Arizona-Nevada-Californie
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer