Gelijk heb je. Wij waren vorig jaar maar wat blij met ons ixus-je. De 3e dag van de vakantie ging onze 'goede' camera stuk en hebben we de andere 4 1/2 week het ixus-je gebruikt. De foto's die ik daarmee heb gemaakt zijn (voor mij) hartstikke mooi.Vegasgirl schreef:Over camera keuze kan je natuurlijk een hoop zeggen. Maar laat ik zeggen dat over het algemeen de meest mooie foto's natuurlijk niet met een ixus-je worden gemaakt (die wij trouwens ook altijd bij ons hebben, voor wat snelle snapshots). Simpelweg omdat deze toestellen een bepaalde beperking hebben waardoor je bepaalde effecten nu eenmaal niet kunt krijgen. Maar dat wil niet zeggen dat het voor jou niet leuke of mooie foto's oplevert.
Wat te denken van de man/vrouw achter de camera??Dento schreef:Ik heb ook altijd mijn EOS 300D bij me, met een IXUS 55 ernaast... sommige foto's kun je nu eenmaal beter met de een maken, andere foto's weer beter met de ander...
Helaas krijg ik mijn man niet zover, dat hij van alles meesleept. Tja die heeft altijd al genoeg spullen te slepen met 3 kinderen, 1 hond en zo nu en dan mijzelf.Overigens sjouw ik idd een hele zooi mee op vakantie: koffer, rugtas, statief, camera, filters, databank en 4 verschillende lenzen (waarvan mijn zwaarste al bijna een kilo is ). Ik ben altijd maar blij dat mijn vriend zo'n sterke man is zeg maar
Ja die sleep ik ook altijd mee...paula58 schreef:Wat te denken van de man/vrouw achter de camera??Dento schreef:Ik heb ook altijd mijn EOS 300D bij me, met een IXUS 55 ernaast... sommige foto's kun je nu eenmaal beter met de een maken, andere foto's weer beter met de ander...
Precies! en daar gaat het uiteindelijk toch om?CaroLine schreef:Gelijk heb je. Wij waren vorig jaar maar wat blij met ons ixus-je. De 3e dag van de vakantie ging onze 'goede' camera stuk en hebben we de andere 4 1/2 week het ixus-je gebruikt. De foto's die ik daarmee heb gemaakt zijn (voor mij) hartstikke mooi.Vegasgirl schreef:Over camera keuze kan je natuurlijk een hoop zeggen. Maar laat ik zeggen dat over het algemeen de meest mooie foto's natuurlijk niet met een ixus-je worden gemaakt (die wij trouwens ook altijd bij ons hebben, voor wat snelle snapshots). Simpelweg omdat deze toestellen een bepaalde beperking hebben waardoor je bepaalde effecten nu eenmaal niet kunt krijgen. Maar dat wil niet zeggen dat het voor jou niet leuke of mooie foto's oplevert.
Carola
Tijdens de les, die Rick en ik zondag kregen, zei de fotograaf, dat het de persoon is, die de foto maakt, niet het toestel. Met een kleiner toestel heb je minder mogelijkheden,bijvoorbeeld minder zoem, maar dan moet je dichter naar je onderwerp toe. Hij liet prachtige foto's zien gemaakt met een gewone wegwerp camera.Vegasgirl schreef: Eerlijk is eerlijk, de meeste mensen fotograferen nou eenmaal omdat ze iets moois of een mooi moment vast willen leggen, en daarna weer verder willen. Andere mensen blijven een uur staan tot ze dat ene shot hebben. Die resultaten kun je niet met elkaar vergelijken.
Zoals ik al zeiPetra/VS schreef: Tijdens de les, die Rick en ik zondag kregen, zei de fotograaf, dat het de persoon is, die de foto maakt, niet het toestel.
Paula58 schreef:Wat te denken van de man/vrouw achter de camera??
Tja, das logisch, maar zo zei ik ook al eerder dat veel mensen denken dat ze met een duurdere camera ook gelijk betere foto's maken, wat niet zo werkt. Maar uiteraard is het natuurlijk wel zo dat beter gereedschap, mooiere eindresultaten kan maken.... en zeker op professioneel niveau zeer wenselijk is (niet dat ik dat ben hoorpaula58 schreef:Zoals ik al zeiPetra/VS schreef: Tijdens de les, die Rick en ik zondag kregen, zei de fotograaf, dat het de persoon is, die de foto maakt, niet het toestel.![]()
Paula58 schreef:Wat te denken van de man/vrouw achter de camera??
Natuurlijk niet, ik gaf dat ook als een voorbeeld.Vegasgirl schreef:En zoom bereik is natuurlijk niet echt het enige belangrijke verschil.
"There, there, cute cuddly bear... stay just like that for daddy now... let me just focus... let me just get a little closer, only a few more feet... that's a good little Teddy bear... no no, I meant me getting closer to you, not you to me... wait, that's too close... way too close... too close! AAARGHH!"Rob schreef:Tijdens onze ontmoeting(en) met beren in Yellostone was ik toch wel bij met een telelensVegasgirl schreef:En zoom bereik is natuurlijk niet echt het enige belangrijke verschil.
Kan maken. MMaar ook niet. En professioneel ... da's ook maar de vraag wat "beter gereedschap" is. De vriend van m'n zus is "professioneel" fotograaf (het is zijn beroep) en hij maakt wat hij zijn "beste" foto's noemt met een simpel kodakje, of zelfs met zijn GSM ....Vegasgirl schreef:Maar uiteraard is het natuurlijk wel zo dat beter gereedschap, mooiere eindresultaten kan maken.... en zeker op professioneel niveau zeer wenselijk is (niet dat ik dat ben hoor).