lelie schreef:Ik denk dat ik tijdens mijn volgende reis ook zo'n tube Zaanse mayonaise mee ga nemen. Is echt handig. Want als je erom gaat vragen nadat je je patat voor je hebt liggen, dan kan het even duren voor je je mayo ziet. Tenminste, heb ik een paar keer gehad.
Ik heb zeer regelmatig om mayo gevraagd en bijna altijd vragen ze dan of je uit Nederland komt. Hahaha!
Bij Applebees wordt ik meestal eerst eventjes aandachtig aangekeken of ik een grapje maak en dan is het: 'Oh.. Um.. Yeah of course, one second!'
hahaha
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation. Clint's Thoughts
Vegasgirl schreef:
Die ken ik niet, is dat niet Smuckers? Wat is dat dan?
Whoops, Smuckers ja
Het is eigenlijk het binneste van brood, met een belegsoort. Van orgine PB&J, maar ik zag laatst volgens mij ook iets met kaas en met alleen PB.
Hier een foto:
Moet je die dan toasten ofzo? Is het een beetje pop tarts achtig, maar dan zacht? Nou ik ga er in ieder geval in december nr opzoek! Als ik ze dan niet lust, gooi ik ze wel op de post nr jou haha
Nee de gewone PB&J haal je gewoon uit de vriezer, even laten ontdooien en eet je zo op. De Grilled Cheese variant (heb ik nog nooit gehad trouwens) moet eventjes in de magnetron of een toaster oven.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation. Clint's Thoughts
Clint schreef:Nee de gewone PB&J haal je gewoon uit de vriezer, even laten ontdooien en eet je zo op. De Grilled Cheese variant (heb ik nog nooit gehad trouwens) moet eventjes in de magnetron of een toaster oven.
Nou we nemen de mayo gewoon mee en we zien wel of we hem mee mogen nemen van de douane.
Wel grappig waar zo'n vraag uiteindelijk op uitkomt. Weten we meteen nog meer leuke en lekkere dingen.
Vegasgirl schreef: :hilarious: ja ze verzinnen wel meer (in mijn ogen) ranzige combi's. Zo heb ik peanutbutter&jelly ook nooit begrepen, maar ach... wie ben ik
Toch is die combinatie van zoet met hartig wel lekker, vind ik (en ook niet onbekend in Nederland, ik herinner me boterhammen met kaas en jam). Amerikanen houden ook van jelly of jam bij de kaas (brie met vijgenjam bijvoorbeeld) of mijn favoriet: cream cheese met green of red pepper jelly op een Triscuit. Super!
Terug naar de mayo, twee van mijn kinderen zijn er ook dol op bij de frietjes, dus we vragen vaak gewoon een bakje erbij. Doet niemand moeilijk over. Overigens vind ik Hellman's ook het lekkerst.
Zelf vindt ik Miracle whip het meeste op de Remia fritesaus lijken. (niet op mayonaise hoor, echt de friet saus)
en ze hebben er ook de light versie van, die heel goed te eten is.
Hellman is the best. Bij Wendy's hebben ze Heinz. Het is ook afhankelijk van de plaats; bij sommige MacDonalds hebben ze vaak wel mayo maar heel vaak ook niet.
Wat ik ook altijd voor mijn dochter moet meenemen is Calvé knoflooksaus!
Toch is dit hele andere mayonaise dan de mayonaise die wij kennen. Wij hadden een flesje van het zelfde merk als jij daar hebt in de camper, maar ik heb toch heel erg genoten van mijn eerste patatje met in Nederland weer!
Zo zie je maar weer: smaken verschillen! Persoonlijk ben ik dol op Hellman Mayo en ook de Heinz bij Wendy's is heerlijk. Ik denk dat een patatje mèt in Nederland lekker smaakt vanwege de combinatie: dikkere friet én mayo. Ik hou van mayo bij de fries maar ben niet zo kritisch terwijl mijn dochter bij elk bezoekje aan Ned a.h.w. meteen vanuit het vliegtuig een patatzaak in rent
Ik vind de mayo van Arby's goed te doen.
Als ik het niet vergeet vraag ik erom. Het heet ook: Creamy mayonnaise.
Dan mix ik 1 zakje met een zakje ketchup en daar slepen we dan de curly fries doorheen.
Bij Chili's heb ik er ook wel eens om gevraagd, maar die vond ik minder. meestal eet ik gewoon ketchup.
Maar kan niet wachten tot ik weer eens een patatje oorlog kan bestellen....
ik proef het verschil niet eens meer. ik neem soms bij mijn frieten in een restaurant ook mayo, maar alleen als het van de dikke frieten zijn. bij de mcdonalds versie zeg maar hoef ik alleen ketchup. ik doe thuis dan ook gewoon mayo en ketchup en gesnipperde uitjes voor mijn patatje oorlog.
het enige waar ik wel speciaal een tripje voor maak is naar de vlaamse frietboer als ik in NL ben, want dat vind ik toch net wel even iets hebben.
en er is natuurlijk wel een sentimentele waarde aan een frietzak met mayo.
de knoflooksaus en curry ketchup zijn natuurlijk wel wat specialer. die ga ik volgende keer misschien wel weer meenemen.
Wij hebben uit Aruba een paar jaar geleden fritesaus meegenomen. En ik heb het een jaar later vrijwel ongebruikt weer weggegooid. Ook de curry ketchup e.d. kwamen niet op. Het past gewoon niet in ons eetpatroon hier, denk ik. Zo vaak eten we geen frietjes en als we dat wel doen zijn het cheese fries, die op zichzelf super lekker zijn of ketchup smaakt lekkerder dan mayonnaise erbij. Voor ons is friet met mayonnaise echt zoiets, dat bij Nederland of Belgie hoort. Hier hoeft dat niet zo nodig. En zo zijn er veel van dat soort dingen.
Ha ha ha, hier gaat de curry saus altijd veeeeel te snel op hoor helaas.
Dat is toch echt mijn favoriete saus. Dat eet ik echt bij heel veel dingen. Ketchup smaakt dan een beetje flauwtjes vindt ik altijd.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.