Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jouw mooiste USA foto...

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Mart81
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Mart81 »

Mijn foto is in ieder geval gemaakt met een 7.2 megapixel pocket camera (Sony Cybershot) :) .. kwestie van instellingen en goede "vantage points" :)
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Afgelopen september in "spooky" Yellowstone

Afbeelding
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Over camera keuze kan je natuurlijk een hoop zeggen. Maar laat ik zeggen dat over het algemeen de meest mooie foto's natuurlijk niet met een ixus-je worden gemaakt (die wij trouwens ook altijd bij ons hebben, voor wat snelle snapshots). Simpelweg omdat deze toestellen een bepaalde beperking hebben waardoor je bepaalde effecten nu eenmaal niet kunt krijgen. Maar dat wil niet zeggen dat het voor jou niet leuke of mooie foto's oplevert.

Eerlijk is eerlijk, de meeste mensen fotograferen nou eenmaal omdat ze iets moois of een mooi moment vast willen leggen, en daarna weer verder willen. Andere mensen blijven een uur staan tot ze dat ene shot hebben. Die resultaten kun je niet met elkaar vergelijken.
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Vegasgirl schreef:Over camera keuze kan je natuurlijk een hoop zeggen. Maar laat ik zeggen dat over het algemeen de meest mooie foto's natuurlijk niet met een ixus-je worden gemaakt (die wij trouwens ook altijd bij ons hebben, voor wat snelle snapshots). Simpelweg omdat deze toestellen een bepaalde beperking hebben waardoor je bepaalde effecten nu eenmaal niet kunt krijgen. Maar dat wil niet zeggen dat het voor jou niet leuke of mooie foto's oplevert.
Gelijk heb je. Wij waren vorig jaar maar wat blij met ons ixus-je. De 3e dag van de vakantie ging onze 'goede' camera stuk en hebben we de andere 4 1/2 week het ixus-je gebruikt. De foto's die ik daarmee heb gemaakt zijn (voor mij) hartstikke mooi.
Carola
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik heb ook altijd mijn EOS 300D bij me, met een IXUS 55 ernaast... sommige foto's kun je nu eenmaal beter met de een maken, andere foto's weer beter met de ander...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Dento schreef:Ik heb ook altijd mijn EOS 300D bij me, met een IXUS 55 ernaast... sommige foto's kun je nu eenmaal beter met de een maken, andere foto's weer beter met de ander...
Wat te denken van de man/vrouw achter de camera?? :lol:
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Ik wil best en goed fototoestel meenemen, maar niet nog allerlei bijzaken als statieven en lenzen. Ik heb één slechter oog, waardoor ik bepaalde zaken niet goed zie (afstand, scherpte). Vandaar dat ik het liefst iets wil wat automatisch werkt, en bij speciale plaatjes wel met de hand ingesteld kan worden.
Overigens sjouw ik idd een hele zooi mee op vakantie: koffer, rugtas, statief, camera, filters, databank en 4 verschillende lenzen (waarvan mijn zwaarste al bijna een kilo is ). Ik ben altijd maar blij dat mijn vriend zo'n sterke man is zeg maar
Helaas krijg ik mijn man niet zover, dat hij van alles meesleept. Tja die heeft altijd al genoeg spullen te slepen met 3 kinderen, 1 hond en zo nu en dan mijzelf. :lol:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

paula58 schreef:
Dento schreef:Ik heb ook altijd mijn EOS 300D bij me, met een IXUS 55 ernaast... sommige foto's kun je nu eenmaal beter met de een maken, andere foto's weer beter met de ander...
Wat te denken van de man/vrouw achter de camera?? :lol:
Ja die sleep ik ook altijd mee... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Ik heb gewoon een heel simpele Pentax, nog kleiner dan een pakje sigaretten, dus past gewoon in mijn achterzak
Geen statief of extra lenzen.
Die krokodil ziet er prima uit, dus dat kleine fototoestel werkt prima
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

CaroLine schreef:
Vegasgirl schreef:Over camera keuze kan je natuurlijk een hoop zeggen. Maar laat ik zeggen dat over het algemeen de meest mooie foto's natuurlijk niet met een ixus-je worden gemaakt (die wij trouwens ook altijd bij ons hebben, voor wat snelle snapshots). Simpelweg omdat deze toestellen een bepaalde beperking hebben waardoor je bepaalde effecten nu eenmaal niet kunt krijgen. Maar dat wil niet zeggen dat het voor jou niet leuke of mooie foto's oplevert.
Gelijk heb je. Wij waren vorig jaar maar wat blij met ons ixus-je. De 3e dag van de vakantie ging onze 'goede' camera stuk en hebben we de andere 4 1/2 week het ixus-je gebruikt. De foto's die ik daarmee heb gemaakt zijn (voor mij) hartstikke mooi.
Carola
Precies! en daar gaat het uiteindelijk toch om? :D Ik heb zelf nu 1,5 jaar een DSLR, maar meer dan 80% van mijn foto's ben ik nog steeds niet tevreden over. Dus tja...

En voor gondelier, als je toch hier en daar wat zou willen instellen zou ik eens kijken naar de tusenoplossingen zoals die powershots, daarmee kan je als je dat eens wilt, toch makkelijk diafragma of sluitertijd mee instellen. En als je daar niet eens zin in hebt, kun je gewoon gaan voor zo'n compactcameraatje. Ook hartstikke leuk!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Vegasgirl schreef: Eerlijk is eerlijk, de meeste mensen fotograferen nou eenmaal omdat ze iets moois of een mooi moment vast willen leggen, en daarna weer verder willen. Andere mensen blijven een uur staan tot ze dat ene shot hebben. Die resultaten kun je niet met elkaar vergelijken.
Tijdens de les, die Rick en ik zondag kregen, zei de fotograaf, dat het de persoon is, die de foto maakt, niet het toestel. Met een kleiner toestel heb je minder mogelijkheden,bijvoorbeeld minder zoem, maar dan moet je dichter naar je onderwerp toe. Hij liet prachtige foto's zien gemaakt met een gewone wegwerp camera.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Petra/VS schreef: Tijdens de les, die Rick en ik zondag kregen, zei de fotograaf, dat het de persoon is, die de foto maakt, niet het toestel.
Zoals ik al zei :lol:
Paula58 schreef:Wat te denken van de man/vrouw achter de camera??
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

paula58 schreef:
Petra/VS schreef: Tijdens de les, die Rick en ik zondag kregen, zei de fotograaf, dat het de persoon is, die de foto maakt, niet het toestel.
Zoals ik al zei :lol:
Paula58 schreef:Wat te denken van de man/vrouw achter de camera??
Tja, das logisch, maar zo zei ik ook al eerder dat veel mensen denken dat ze met een duurdere camera ook gelijk betere foto's maken, wat niet zo werkt. Maar uiteraard is het natuurlijk wel zo dat beter gereedschap, mooiere eindresultaten kan maken.... en zeker op professioneel niveau zeer wenselijk is (niet dat ik dat ben hoor :wink:).

En zoom bereik is natuurlijk niet echt het enige belangrijke verschil. Bovendien leerde ik ooit van een fotograaf dat je maar 1 zoom nodig hebt: de benen zoom! :lol: Hij vond dat je dan pas leerde fotograferen, omdat je veel meer met je standpunt bezig bent en door die anti zoom beperking veel creatiever bezig bent. Ik probeer zelf dus altijd mijn zoom een beetje achterwege te laten (tenzij het niet anders kan).
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Vegasgirl schreef:En zoom bereik is natuurlijk niet echt het enige belangrijke verschil.
Tijdens onze ontmoeting(en) met beren in Yellostone was ik toch wel bij met een telelens :lol:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Vegasgirl schreef:En zoom bereik is natuurlijk niet echt het enige belangrijke verschil.
Natuurlijk niet, ik gaf dat ook als een voorbeeld.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Rob schreef:
Tijdens onze ontmoeting(en) met beren in Yellostone was ik toch wel bij met een telelens :lol:
"There, there, cute cuddly bear... stay just like that for daddy now... let me just focus... let me just get a little closer, only a few more feet... that's a good little Teddy bear... no no, I meant me getting closer to you, not you to me... wait, that's too close... way too close... too close! AAARGHH!"
Afbeelding
:wink: :lol:

Onze website | Mijn blog
Elektrocute
Amerikafan

Bericht door Elektrocute »

Jeetje, wat een prachtige foto's allemaal zeg! Nou ben ik echt determined om alle staten en NPs te gaan bezoeken! :D

Mijn kleine bijdrage (Kon niet kiezen, trouwens...)

Dit is echt een van mijn favoriete foto's... Genomen op Route 66 ergens in AZ..Weet niet meer goed waar..
Afbeelding

Op een zandweggetje nabij Meteor Crater in AZ.
Afbeelding

White Sands, AZ. Prachtige plek. Wit zand voor zo ver je kan kijken. Vooral 's avonds is het er echt super mooi, met de zonsondergang enzo.
Afbeelding

Kansas City, MO. Vanop het WOI monument.
Afbeelding
States visited: MO, KS, MN, IA, OK, TX, NM, AZ, CO, NY, NJ, IL, KY, TN, NC, MS, AL, RI, MA, CT
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

Vegasgirl schreef:Maar uiteraard is het natuurlijk wel zo dat beter gereedschap, mooiere eindresultaten kan maken.... en zeker op professioneel niveau zeer wenselijk is (niet dat ik dat ben hoor :wink:).
Kan maken. MMaar ook niet. En professioneel ... da's ook maar de vraag wat "beter gereedschap" is. De vriend van m'n zus is "professioneel" fotograaf (het is zijn beroep) en hij maakt wat hij zijn "beste" foto's noemt met een simpel kodakje, of zelfs met zijn GSM ....
Toch de persoon achter de camera .... :idea:
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

Afbeelding

Afbeelding

Tip 1: houd je camera recht / horizontaal .....

Afbeelding
iris kranenbur
Amerikafan

Bericht door iris kranenbur »

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer