Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Memphis
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Memphis
Ik wil januari volgend jaar samen met m'n moeder voor ongeveer 8 tot 10 dagen naar Memphis en een andere stad. M'n moeder is een hele grote Elvis fan dus Graceland en de andere Elvis bezienswaardigheden staan zeker op het programma. Na een dag of 4 willen we naar een 2e stad en we hebben zitten denken aan Nashville of New Orleans maar hebben geen flauw idee wat de afstanden zijn. Een auto huren zit er wel in, we zijn maar met z'n 2-tjes dus groot hoeft die niet te zijn.
Kunnen jullie me helpen met wat meer info over de afstanden vanaf Memphis naar Nashville of New Orleans en in welke stad volgens jullie meer te zien is.
Alvast bedankt!!
Miriam
Kunnen jullie me helpen met wat meer info over de afstanden vanaf Memphis naar Nashville of New Orleans en in welke stad volgens jullie meer te zien is.
Alvast bedankt!!
Miriam
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik heb aan de hand van een link in 1 van de andere forums al een website gevonden waar ik de afstanden heb kunnen bekijken en Nashville ligt duidelijk dichterbij als New Orleans. De kans is dus groot dat het Nashville gaat worden, maar de beslissing is nog lang niet gevallen.
Alle info over Nashville en New Orleans is nog steeds welkom, zodat we ons wat beter kunnen orienteren.
Alle info over Nashville en New Orleans is nog steeds welkom, zodat we ons wat beter kunnen orienteren.
Hoewel het alweer 5 jaar geleden is dat ik er geweest ben (1998, 1999 en 2000) kan ik over beide steden wel wat vertellen. Dit jaar gaan we weer (Yippie!).mirdj schreef:Alle info over Nashville en New Orleans is nog steeds welkom, zodat we ons wat beter kunnen orienteren.
De afstand is niet echt ver voor Amerikaanse begrippen; ik vergelijk het meestal met Middelburg <-> Groningen. Ik heb het weleens op 1 dag vanaf Nashville naar Memphis en weer terug gedaan.
Memphis en Nashville zijn 2 compleet verschillende steden; mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Nashville; in Memphis proef ik nog steeds de rassendiscriminatie, en dat is een sfeer die mij persoonlijk wat minder trekt. In Memphis is natuurlijk Graceland met de bijbehorende musea (Elvis Car Museum e.d.) een must, hoewel erg Amerikaans met een boel smuk een erg indrukwekkend iets. Toendertijd hadden ze zelfs Nederlandstalige (Vlaamse) bandjes bij de rondleiding

Nasvhille is zoals gezegd compleet anders. Niet alleen is de muziek duidelijk anders; i.p.v. de ruwere Blues en Rock 'n' Roll heb je hier de Country; als je ervan houdt zit je in Nashville goed. Tips: ga naar Lower Broadway op een avond in een kleine kroeg zitten en kijken naar de band die er speelt. De kans is groot dat je met een hoger caliber country-band te maken hebt als de gemiddelde top-band in Nederland. Verder de Country Music Hall of Fame and Museum (naar de nieuwe ben ik nog niet geweest), het Pathenon en natuurlijk een keer naar The Grand Ole Opry.
Eventueel (als je ervan houdt) naar Franklin; een historisch stadje iets ten zuiden van Nasvhille.
Mocht je nog een paar dagen over hebben en van natuur houden, rij dan door naar Knoxville; vlakbij zijn daar The Smokey Mountains. Een in Nederland wat minder bekend natuurgebied, maar naar mijn mening wel erg mooi.
Succes met de moeilijke keuze - er is genoeg te zien...
Memphis, Nashville, New Orleans
We zijn net twee weken in het Zuiden van de VS geweest:
We hebben overnacht in:
Memphis: 3 nachten
Natchez: 2 nachten
New Orleans: 3 nachten
Houma: 1 nacht
Oxford: 2 nachten
Nashville: 2 nachten.
Als je 10 dagen daar bent is het naar mijn idee goed mogelijk zowel Memphis, Nashville als New Orleans aan te doen. Memphis-Nashville is iets meer dan 3 uur rijden en NO – Memphis is zes uur rijden. Rijden in de VS is erg relaxed en gemakkelijk. Men is buitengewoon vriendelijk, netjes en voorzichtig. Opgestoken middelvingers en snel optrekkende macho’s zijn een zeldzaamheid. Verder scheelt het in de steden dat er nauwelijks voetgangers zijn en al helemaal geen fietsers. Kleine auto’s hebben de verhuurders niet, maar schrikniet , voor twee weken een Chevrolet impala met alles er op en eraan betaalde ik niet veel meer dan 400 euro huur. Enz kere op de snelweg is zo’n grote auto met cruise control e.d. een uitkomst. Wil je goedkoop slapen in een centraal gelegen hotel, boek dan wel vooruit. Dit kan heel goed, gemakkelijk en veilig via internet. Zeker in weekenden zijn de aanbiedingen en de goedkope kamers in de steden volgeboekt. Wees dus op tijd, als je leuk en betaalbaar wilt overnachten. Maar niet gevreesd er is altijd wel ergens plek
Amerikanen zijn erg vriendelijk en behulpzaam en het Zuiden is terecht bekend om het lekkere eten. Barbecue, catfish, Jambalaya, allemaal proberen zou ik zeggen. De porties zijn per definitie te groot, dus bestel niet te veel.
Verdere tips:
Memphis: National Civil Rights Museum en een dagtrip naar Clarksdale (blues museum en Juke Joints) en/of Tupelo (geboortehuis Elvis). Oxford is ook een gezellig en rijk stadje. Ga vroeg naar Graceland. Zorg dat je er voor negen uur (openingstijd) bent, anders wordt het lang wachten. Doe dit bijvoorbeeld meteen op de dag na aankomst, omdat je toch heel vroeg wakker bent door het tijdsverschil.
Niet doen: in het donker over straat lopen buiten Beale Street. Doet niemand anders, dus er was niemand om ons te helpen toen wij dat wel deden en handtastelijke daklozen ons wat armer wilden maken. Liep net goed af. Neem een taxi.
Nashville: Struin wat rond in omgeving Grand Ole Opry House aan de rand van de stad. Enorme shopping mall en megalomaan hotel met 2880 kamers en enorme binnentuinen. Erg grappig. Verder heel erg gezellige stad, vriendelijker dan Memphis, ook hier weer oppassen ’s nachts al zijn hier veel meer andere ‘gewone’ voetgangers dan in Memphis. Ryman auditorium is ook bijzonder.
New Orleans: Must see! Spannende, liberale, stad met 24 uur feest rond Bourbon street.
Doen: St Charles Tram, rondleiding door St. Louis Cemeteary, River mall, Faubourg Marigny (’s nachts wel alert blijven) en heel veel bars bezoeken in French Quarter. Zoek een hotel in het French Quarter, maar niet in Bourbon Street of directe omgeving (lawaai). St. Pierre Hotel In Burgundy street is ons erg goed bevallen. Een swamp tour in de buurt is ook de moeite waard.
We hebben overnacht in:
Memphis: 3 nachten
Natchez: 2 nachten
New Orleans: 3 nachten
Houma: 1 nacht
Oxford: 2 nachten
Nashville: 2 nachten.
Als je 10 dagen daar bent is het naar mijn idee goed mogelijk zowel Memphis, Nashville als New Orleans aan te doen. Memphis-Nashville is iets meer dan 3 uur rijden en NO – Memphis is zes uur rijden. Rijden in de VS is erg relaxed en gemakkelijk. Men is buitengewoon vriendelijk, netjes en voorzichtig. Opgestoken middelvingers en snel optrekkende macho’s zijn een zeldzaamheid. Verder scheelt het in de steden dat er nauwelijks voetgangers zijn en al helemaal geen fietsers. Kleine auto’s hebben de verhuurders niet, maar schrikniet , voor twee weken een Chevrolet impala met alles er op en eraan betaalde ik niet veel meer dan 400 euro huur. Enz kere op de snelweg is zo’n grote auto met cruise control e.d. een uitkomst. Wil je goedkoop slapen in een centraal gelegen hotel, boek dan wel vooruit. Dit kan heel goed, gemakkelijk en veilig via internet. Zeker in weekenden zijn de aanbiedingen en de goedkope kamers in de steden volgeboekt. Wees dus op tijd, als je leuk en betaalbaar wilt overnachten. Maar niet gevreesd er is altijd wel ergens plek
Amerikanen zijn erg vriendelijk en behulpzaam en het Zuiden is terecht bekend om het lekkere eten. Barbecue, catfish, Jambalaya, allemaal proberen zou ik zeggen. De porties zijn per definitie te groot, dus bestel niet te veel.
Verdere tips:
Memphis: National Civil Rights Museum en een dagtrip naar Clarksdale (blues museum en Juke Joints) en/of Tupelo (geboortehuis Elvis). Oxford is ook een gezellig en rijk stadje. Ga vroeg naar Graceland. Zorg dat je er voor negen uur (openingstijd) bent, anders wordt het lang wachten. Doe dit bijvoorbeeld meteen op de dag na aankomst, omdat je toch heel vroeg wakker bent door het tijdsverschil.
Niet doen: in het donker over straat lopen buiten Beale Street. Doet niemand anders, dus er was niemand om ons te helpen toen wij dat wel deden en handtastelijke daklozen ons wat armer wilden maken. Liep net goed af. Neem een taxi.
Nashville: Struin wat rond in omgeving Grand Ole Opry House aan de rand van de stad. Enorme shopping mall en megalomaan hotel met 2880 kamers en enorme binnentuinen. Erg grappig. Verder heel erg gezellige stad, vriendelijker dan Memphis, ook hier weer oppassen ’s nachts al zijn hier veel meer andere ‘gewone’ voetgangers dan in Memphis. Ryman auditorium is ook bijzonder.
New Orleans: Must see! Spannende, liberale, stad met 24 uur feest rond Bourbon street.
Doen: St Charles Tram, rondleiding door St. Louis Cemeteary, River mall, Faubourg Marigny (’s nachts wel alert blijven) en heel veel bars bezoeken in French Quarter. Zoek een hotel in het French Quarter, maar niet in Bourbon Street of directe omgeving (lawaai). St. Pierre Hotel In Burgundy street is ons erg goed bevallen. Een swamp tour in de buurt is ook de moeite waard.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben net ons reisverslag aan't maken van onze trip door Griekenland, kom ik tot de ontdekking dat er een levensgrote reconstructie staat van het Parthenon (dat hele grote gebouw op de Akropolis in Athene, waar Lord Elgin een deel van het fries van meegenomen heeft naar Engeland, zijnde de 'Elgin Marbles'):

Wat is hier nu eigenlijk in gevestigd? En waarom hebben ze net dit gebouw nagebouwd?
Verder kwam ik nog Amerikaanse Grieken tegen:
Dit standbeeld van Leonidas werd jaren gelden geschonken door 300 Grieken die in Amerika wonen:

Het is een standbeeld ter herdenking van de slag bij Thermopylae. Ook bekend als 'The 300' (film die niet zo heel erg waarheidsgetrouw is, maar toch wel leuk).

Wat is hier nu eigenlijk in gevestigd? En waarom hebben ze net dit gebouw nagebouwd?
Verder kwam ik nog Amerikaanse Grieken tegen:
Dit standbeeld van Leonidas werd jaren gelden geschonken door 300 Grieken die in Amerika wonen:

Het is een standbeeld ter herdenking van de slag bij Thermopylae. Ook bekend als 'The 300' (film die niet zo heel erg waarheidsgetrouw is, maar toch wel leuk).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Het Parthenon in Nashvilleis gebouwd als deel van de honderd-jarige verjaardag van de staat. Er werden toen voor een expositie een aantal gebouwen gebouwd, waarvan er nog drie over zijn, waaronder de enige complete replica van het Parthenon ter wereld. Interessant, allemaal![/url]
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
EvenPetra/VS schreef:Het Parthenon in Nashvilleis gebouwd als deel van de honderd-jarige verjaardag van de staat. Er werden toen voor een expositie een aantal gebouwen gebouwd, waarvan er nog drie over zijn, waaronder de enige complete replica van het Parthenon ter wereld. Interessant, allemaal![/url]

Die heb ik ook gezien in Nashville een aantal jaren geleden. Het sprak mij erg aan omdat wij een paar jaar daarvoor bij de ruïnes van het Parthenon op de "echte" Akropolis in Athene waren. De hele Griekse geschiedenis en cultuur is trouwens bijzonder interessant. We hebben al veel overblijfselen gezien in Griekenland. Mede omdat onze dochters een aantal jaren verkering hadden (de oudste zelfs verloofd) met twee Griekse broers, hebben we veel van dit land gezien en over de Griekse historie gehoord.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt voor de info!Petra/VS schreef:Het Parthenon in Nashvilleis gebouwd als deel van de honderd-jarige verjaardag van de staat.
En Marjan, ik ben net bezig met een verslag van onze rondreis door Griekenland:

http://www.vtb-reizen.be/vtb-rondreis-G ... 812-5E.htm
Zit aan 64 pagina's (zonder foto's!), en ben nu bijna klaar.

Je dochters zijn dan uiteindelijk toch niet met de Grieken gehuwd?
Elke
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
kastelke schreef:[Zit aan 64 pagina's (zonder foto's!), en ben nu bijna klaar.![]()
Je dochters zijn dan uiteindelijk toch niet met de Grieken gehuwd?

Ben benieuwd naar je verslag Elke. Maar liefst 64 pagina's! Ik ga het zeker lezen. Een mooie rondreis hoor. Behalve Olympia en Sparta heb ik de rest ook gezien (en nog wat meer....

Enneh....mijn dochters zijn idd uiteindelijk niet met die Grieken getrouwd.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Hey Mirdj!
om ff terug te komen op topic: Ik ben twee nachten in memphis geweest en dat was lang zat...hebben op een hele dag alles van Graceland gezien en die avond zijn we naar Beale Street geweest. Als je nog een leuk niet te duur hotel zoekt, op loopafstand!!! van Graceland, dan raad ik je Days Inn at Graceland aan. Ik was voor 2 personen 2 nachten iets van 125 dollar kwijt, vond het echt niks
Een stuk goedkoper dan het heartbreak waar ik eigenlijk heenwilde en nog steeds elvisachtig met een gotaarvormig zwembad 
om ff terug te komen op topic: Ik ben twee nachten in memphis geweest en dat was lang zat...hebben op een hele dag alles van Graceland gezien en die avond zijn we naar Beale Street geweest. Als je nog een leuk niet te duur hotel zoekt, op loopafstand!!! van Graceland, dan raad ik je Days Inn at Graceland aan. Ik was voor 2 personen 2 nachten iets van 125 dollar kwijt, vond het echt niks

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Memphis
mirdj schreef:Ik wil januari volgend jaar samen met m'n moeder voor ongeveer 8 tot 10 dagen naar Memphis en een andere stad. M'n moeder is een hele grote Elvis fan dus Graceland en de andere Elvis bezienswaardigheden staan zeker op het programma. Na een dag of 4 willen we naar een 2e stad en we hebben zitten denken aan Nashville of New Orleans maar hebben geen flauw idee wat de afstanden zijn. Een auto huren zit er wel in, we zijn maar met z'n 2-tjes dus groot hoeft die niet te zijn.
Alvast bedankt!!
Miriam
Vraag je moeder eens of ze wel eens van Bill Lynn heeft gehoord.
Hij was een van de drummers die elvis heeft gehad en een goede vriend van mij. Ik dank mijn emigratie naar de USA voor een gedeelte aan hem.
Hij is nu overleden.
Als tweede stad om te bezichtigen zou ik absoluut Branson Missouri kiezen. Zeker als je veel van amerikaanse cultuur en muziek houdt.
Het is ongeveer 4 1/2 uur rijden van Memphis.
Met meer dan 7 MILJOEN toeristen per jaar is het een must see!
Ik kom er nog regelmatig want het is voor mij maar 45 minuten rijden.
http://www.branson.com
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ja, maar als Elvis fan moet je toch eigenlijk wel in het Heartbreak hotel slapen, ligt direct naast de ingang van Graceland, ideaal dus!CCBloom schreef:Als je nog een leuk niet te duur hotel zoekt, op loopafstand!!! van Graceland, dan raad ik je Days Inn at Graceland aan. Ik was voor 2 personen 2 nachten iets van 125 dollar kwijt, vond het echt niksEen stuk goedkoper dan het heartbreak waar ik eigenlijk heenwilde en nog steeds elvisachtig met een gotaarvormig zwembad
En het zwembad is in de vorm van een (gebroken) hart.

Wij zijn geen grote Elvis fans maar vonden het erg leuk om daar te slapen.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ben 2 weken geleden zowel in Nashville als in Memphis geweest.
Nashville is echt een leuk stad, overal vele leuke bandjes. Hardrock cafe was leuk. Gewoon rondhangen op een terrasje was al erg leuk.
Country hall of Fame leek mij ook wel leuk, maar door tijdgebrek overgeslagen.
Memphis. Ik vond Grace land erg indrukwekkend. Ik ben geen fan van Elvis, maar ik was zeer onder de indruk.
De stad vond ik helemaal niks. Ik vond het maar een rommel overal en ik kon mij er niet veilig voelen. Veel politie en veel gedoe s'nacht in en rond het motel op Union ave.
Ik zou zeker Nashville niet overslaan. Helaas ben ik nog niet in New Orleans geweest.
op mijn blog staan wat recente foto's van zowel Nashville als Memphis.
Nashville is echt een leuk stad, overal vele leuke bandjes. Hardrock cafe was leuk. Gewoon rondhangen op een terrasje was al erg leuk.
Country hall of Fame leek mij ook wel leuk, maar door tijdgebrek overgeslagen.
Memphis. Ik vond Grace land erg indrukwekkend. Ik ben geen fan van Elvis, maar ik was zeer onder de indruk.
De stad vond ik helemaal niks. Ik vond het maar een rommel overal en ik kon mij er niet veilig voelen. Veel politie en veel gedoe s'nacht in en rond het motel op Union ave.
Ik zou zeker Nashville niet overslaan. Helaas ben ik nog niet in New Orleans geweest.
op mijn blog staan wat recente foto's van zowel Nashville als Memphis.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Every day is a gift, not a given right
Every day is a gift, not a given right
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 8066 Weergaves
-