Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
veiligheid
veiligheid
waar moet ik niet zijn betreft de veiligheid in new york?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: veiligheid
Hier een aantal stukjes informatie over 'Safety in New York'julio111 schreef:waar moet ik niet zijn betreft de veiligheid in new york?
http://www.nyctourist.com/nycinfo_safety.htm
http://www.ny.com/survival/
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Agh criminaliteit valt wel mee, overal in de USA, je hoort er veel over maar het is natuurlijk een groot land met veel inwoners. ( tenminste dat is mijn theorie erover) Stel, je zit in Duitsland en je gaat op vakantie naar NL, en ze melden in Dui alle verkeers ongevallen denk ik dat die duitser ook wel heel bang word, ik denk dat dat ook het zelfde is met amerika.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
ik heb in New York zelf niets gemerkt van gevaarlijkheid, maar ben op manhattan ook niet boven Central Park geweest. Een vriend van mijn broer vertelde dat sinds een jaar of 6 geleden alle zwervers uit de hoofdstad zijn geveegd, en dat ze het daar ook heel "schoon" houden tegenwoordig.
Ik heb 4 dagen in de econolodge naast Newark Airport in Newark (tegen New York aan) overnacht en ben met de motor heen en weer naar NY city gereden. Wat het meest op gevaarlijk leek was dat ik een keer op de terugweg naar het hotel door politie in burger werd aangehouden op de motor - en die gasten nadat ze pas doorhadden dat ik een tourist was en geen drugstraffic-er, vertelden dat ik op dat moment in een drugs enforced area was en dat ik het beste maar daar niet kon komen. Op dat moment is het handig om te zeggen dat je uit The Netherlands komt en niet Amsterdam noemen btw.
Ik heb in de dagen ervoor daar ook een paar keer rondgelopen, en gereden en het zag er vervallen uit, mensen keken veel naar de glimmende gehuurde motor, maar agressie en criminaliteit heb ik helemaal niets van gemerkt. Ik was daar in mijn eentje dus ik had iets van het valt allemaal hartstikke mee. Ik ben wel 1 meter 97 en vrij breed maar dat zal er niet veel mee te maken hebben. Maar als je alles wil zien onder Central Park in New York ben je nog wel minstens een weekje zoet - dus ik zou mij geen zorgen maken hoor!
--edit:
bijna vergeten te vertellen - ik heb bijna een maand op de motor gereden van North Carolina tot en met New York State door, en op de motor had ik geen afgesloten koffers zitten maar gewoon 2 tassen met spanbanden (betere snelbinders). In het begin was ik erg bang dat iemand er iets uit zou jatten of de tassen zou jatten of de hele motor meenemen. Niets van gebeurd. Als je je motor in Parijs of Berlijn zet, of amsterdam/rotterdam in de verkeerde buurt denk ik dat die tassen er veel sneller af waren gehaald. Amerika kwam mij veel rustiger over dan ik ooit verwacht had.
Ik heb 4 dagen in de econolodge naast Newark Airport in Newark (tegen New York aan) overnacht en ben met de motor heen en weer naar NY city gereden. Wat het meest op gevaarlijk leek was dat ik een keer op de terugweg naar het hotel door politie in burger werd aangehouden op de motor - en die gasten nadat ze pas doorhadden dat ik een tourist was en geen drugstraffic-er, vertelden dat ik op dat moment in een drugs enforced area was en dat ik het beste maar daar niet kon komen. Op dat moment is het handig om te zeggen dat je uit The Netherlands komt en niet Amsterdam noemen btw.
Ik heb in de dagen ervoor daar ook een paar keer rondgelopen, en gereden en het zag er vervallen uit, mensen keken veel naar de glimmende gehuurde motor, maar agressie en criminaliteit heb ik helemaal niets van gemerkt. Ik was daar in mijn eentje dus ik had iets van het valt allemaal hartstikke mee. Ik ben wel 1 meter 97 en vrij breed maar dat zal er niet veel mee te maken hebben. Maar als je alles wil zien onder Central Park in New York ben je nog wel minstens een weekje zoet - dus ik zou mij geen zorgen maken hoor!
--edit:
bijna vergeten te vertellen - ik heb bijna een maand op de motor gereden van North Carolina tot en met New York State door, en op de motor had ik geen afgesloten koffers zitten maar gewoon 2 tassen met spanbanden (betere snelbinders). In het begin was ik erg bang dat iemand er iets uit zou jatten of de tassen zou jatten of de hele motor meenemen. Niets van gebeurd. Als je je motor in Parijs of Berlijn zet, of amsterdam/rotterdam in de verkeerde buurt denk ik dat die tassen er veel sneller af waren gehaald. Amerika kwam mij veel rustiger over dan ik ooit verwacht had.
in 2004 een maand de oostkust verkend - mijn fotos kan je op deze website zien!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
New York is niet de hoofdstad van de VSwalter schreef:Een vriend van mijn broer vertelde dat sinds een jaar of 6 geleden alle zwervers uit de hoofdstad zijn geveegd, en dat ze het daar ook heel "schoon" houden tegenwoordig.

New York is niet eens de hoofdstad van de staat New York, dat is Albany.
Petra, vanuit het land waar de hoofdsteden de steden zijn met een Capitool en vaak de kleinere steden in een staat
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
En niet Miami, maar Tallahassee is de hoofdstad van Florida, niet Seattle maar Oympia de hoofdstad van Washington, niet Los Angeles, maar Sacramento de hoofdstad van California, niet Chicago maar Lincoln die van Illinois, niet Detroit maar Lansing die van Michigan, niet Dallas of Houston maar Austin die van Texas, niet Minneapolis maar St. Paul die van Minnesota, niet Baltimore, maar Annapolis is de hoofdstad van Maryland, en ga zo maar door ... 

Je hebt gelijk Gernand.
Ik weet er trouwens nog een paar: niet Kansas City, maar Topeka de hoofdstad van Kansas, niet Las Vegas, maar Carson City de hoofdstad van Nevada, van Louisiana is het niet New Orleans, maar Baton Rouge en van Pennsylvania niet Philadelphia, maar Harrisburg.
Weer wat geleerd.
Ik weet er trouwens nog een paar: niet Kansas City, maar Topeka de hoofdstad van Kansas, niet Las Vegas, maar Carson City de hoofdstad van Nevada, van Louisiana is het niet New Orleans, maar Baton Rouge en van Pennsylvania niet Philadelphia, maar Harrisburg.
Weer wat geleerd.

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Je dacht vast aan president Lincoln, maar de stad heet SpringfieldPaul schreef:, niet Chicago maar Lincoln die van Illinois,

Toch hebben we hier in NL en Europa wel enige associatie met onveiligheid wanneer we aan de VS denken. Dat zal wel komen door het wapenbezit en de berichten over straatbendes, bankovervallen, schietincidenten op scholen ed. Ervaren jullie het wonen in de VS als minder veilig dan in NL of is dat onzin?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
"Het wonen in de VS" is een ruim begrip. Waar ik woon in de VS voel ik me veiliger, dan waar ik woonde in Nederland. In Nederland ben ik een paar keer beroofd, onze dingen in de voortuin werden vernield en ik ben een aantal keren lastig gevallen door mannen. En ik woonde niet in een grote stad, maar in een klein dorp (hoewel die voorvallen m.u.v. de tuin wel allemaal in grotere steden plaatsvonden).
Hier, waar wij wonen (en ik woon hier langer dan in Nederland), kan ik ongestoord fietsen of lopen, zonder nagejouwd of gezeten te worden. Spullen in de voortuin blijven heel en zelfs als we een fiets vergeten op te ruimen ligt die er de volgende dag nog. Verder komt diefstal natuurlijk ook voor, maar ik heb het nog niet meegemaakt. In de 22 jaar, dat ik hier woon heb ik al een heel aantal keren meegemaakt, dat ik een tas met waardevolle spullen vergat, die er dan of nog stond, of werd teruggebracht met alles er nog in.
We grappen hier, dat onze politie niets te doen heeft. Ga ik daarentegen aan de oostkant van de stad Washington lopen, dan voel ik me daar allerminst veilig.
Hier, waar wij wonen (en ik woon hier langer dan in Nederland), kan ik ongestoord fietsen of lopen, zonder nagejouwd of gezeten te worden. Spullen in de voortuin blijven heel en zelfs als we een fiets vergeten op te ruimen ligt die er de volgende dag nog. Verder komt diefstal natuurlijk ook voor, maar ik heb het nog niet meegemaakt. In de 22 jaar, dat ik hier woon heb ik al een heel aantal keren meegemaakt, dat ik een tas met waardevolle spullen vergat, die er dan of nog stond, of werd teruggebracht met alles er nog in.
We grappen hier, dat onze politie niets te doen heeft. Ga ik daarentegen aan de oostkant van de stad Washington lopen, dan voel ik me daar allerminst veilig.
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
ik ben 11 dagen in min uppie in NY geweest
's nachts ook vaak in mijn eentje met de metro
mijn hostel zat op de 103e straat dus ik moest een aardig eindje omhoog met de subway maar ik heb me geen1 keer onveilig gevoeld.
Er waren meiden in mijn hostel die om 8 uur 's avonds al niet meer alleen naar Times Square durfden. "dat gingen ze dan wel overdag doen"
Hallo? Times Square MOET je gewoon 's avonds gezien hebben
Ik ben ook niet erg bang aangelegd moet ik erbij zeggen, maar ik vind NY ook heel veilig. Er zijn altijd mensen ...ook 's avonds in de metro's.
De enige keer dat ik me redelijk onveilig voelde was 's avonds laat op Wallstreet ....ik wilde de beurs met lichtjes fotograferen (t was toen kerst) alleen dat zakendistrict is 's avonds zo uitgestorven als de pest dus ik liep opeens in mijn eentje in donkere straten.
dat was minder.....maar dan ook de enige keer dat ik even bang ben geweest
Gewoon je verstand gebruiken!
's nachts ook vaak in mijn eentje met de metro
mijn hostel zat op de 103e straat dus ik moest een aardig eindje omhoog met de subway maar ik heb me geen1 keer onveilig gevoeld.
Er waren meiden in mijn hostel die om 8 uur 's avonds al niet meer alleen naar Times Square durfden. "dat gingen ze dan wel overdag doen"
Hallo? Times Square MOET je gewoon 's avonds gezien hebben
Ik ben ook niet erg bang aangelegd moet ik erbij zeggen, maar ik vind NY ook heel veilig. Er zijn altijd mensen ...ook 's avonds in de metro's.
De enige keer dat ik me redelijk onveilig voelde was 's avonds laat op Wallstreet ....ik wilde de beurs met lichtjes fotograferen (t was toen kerst) alleen dat zakendistrict is 's avonds zo uitgestorven als de pest dus ik liep opeens in mijn eentje in donkere straten.
dat was minder.....maar dan ook de enige keer dat ik even bang ben geweest
Gewoon je verstand gebruiken!
-
- Amerikafan
Even helemaal offtopic, maar ik moet het even zeggen: Petra, wat ziet jouw buurt (webcam op je weblog) er geweldig amerikaans uit!Petra/VS schreef:"Het wonen in de VS" is een ruim begrip. Waar ik woon in de VS voel ik me veiliger, dan waar ik woonde in Nederland. In Nederland ben ik een paar keer beroofd, onze dingen in de voortuin werden vernield en ik ben een aantal keren lastig gevallen door mannen. En ik woonde niet in een grote stad, maar in een klein dorp (hoewel die voorvallen m.u.v. de tuin wel allemaal in grotere steden plaatsvonden).

GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave
USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Land Of The Free, Home Of The Brave
USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 6941 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-
- 10 Reacties