Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
met de amtrak de verenigde staten rond
met de amtrak de verenigde staten rond
beste iedereen,
het is de bedoeling dat ik over anderhalve week voor anderhalve maand zal vertrekken naar new york, om van daaruit een maand met een railpass door de verenigde staten te reizen.
de vorige keer dat ik naar de verenigde staten ging, was ik er ook zes weken, maar ben ik in de steden new york, new orleans en los angeles gebleven. erg leuk, maar nu zou ik toch wat meer (van het land/andere steden) willen zien. de trein lijkt me hier uitstekend geschikt voor.
met behulp van het boek USA by rail (en de verhalen op deze site) heb ik het eerste deel van mijn reis al een beetje ingepland. het idee is om vanuit new york naar philadelphia, washington, orlando, miami en new orleans te gaan en in hostels te slapen. het idee is voor de railpass 'ingaat' een paar dagen in new york te blijven, een paar dagen in miami en enw orleans te blijven en een dag in de overige plaatsen.
ik weet nog niet hoe ik zal reizen vanuit new orleans, maar ik wil wel graag van san diego, door LA naar san francisco reizen om daar nog een paar dagen te blijven of, als ik nog tijd over heb(!), misschien naar seattle.
wat ik graag zou willen weten, en er lopen hier nogal wat ervaringsdeskundigen rond, is:
-wat zijn dingen die ik zeker zou moeten zien/doen tussen new orleans en san diego? proberen bij de grand canyon te komen of is het juist prachtig tussen houston en el paso?
-hebben er mensen meegemaakt dat er niet meer gereserveerd kon worden en daardoor een trein gemist?
-haal ik mezelf iets onmogelijks op de hals?!
ik ben benieuwd!
kees
het is de bedoeling dat ik over anderhalve week voor anderhalve maand zal vertrekken naar new york, om van daaruit een maand met een railpass door de verenigde staten te reizen.
de vorige keer dat ik naar de verenigde staten ging, was ik er ook zes weken, maar ben ik in de steden new york, new orleans en los angeles gebleven. erg leuk, maar nu zou ik toch wat meer (van het land/andere steden) willen zien. de trein lijkt me hier uitstekend geschikt voor.
met behulp van het boek USA by rail (en de verhalen op deze site) heb ik het eerste deel van mijn reis al een beetje ingepland. het idee is om vanuit new york naar philadelphia, washington, orlando, miami en new orleans te gaan en in hostels te slapen. het idee is voor de railpass 'ingaat' een paar dagen in new york te blijven, een paar dagen in miami en enw orleans te blijven en een dag in de overige plaatsen.
ik weet nog niet hoe ik zal reizen vanuit new orleans, maar ik wil wel graag van san diego, door LA naar san francisco reizen om daar nog een paar dagen te blijven of, als ik nog tijd over heb(!), misschien naar seattle.
wat ik graag zou willen weten, en er lopen hier nogal wat ervaringsdeskundigen rond, is:
-wat zijn dingen die ik zeker zou moeten zien/doen tussen new orleans en san diego? proberen bij de grand canyon te komen of is het juist prachtig tussen houston en el paso?
-hebben er mensen meegemaakt dat er niet meer gereserveerd kon worden en daardoor een trein gemist?
-haal ik mezelf iets onmogelijks op de hals?!
ik ben benieuwd!
kees
-
- Amerikafan
Ik ben vorig jaar met de trein van Boston - Miami gegaan via alle tussenliggende plaatsen en ook in hostels gelogeerd. Heb vaak een dag van tevoren gereserveerd. Alleen op het traject Boston-NY zat de trein vol, maar twee uur later ging de volgende dus dat was geen probleem. Maar voor langere afstanden, zoals naar Florida en New Orleans zou ik zeker even goed informeren over het reserveren aangezien die treinen volgens mij maar 1x per dag gaan.
Ik ga zelf volgende zomer van SF naar San Diego met de trein en heb in een ander forum ook nog een topic daarover geopend.
Ik ga je zeker volgen! Groeten iris
Ik ga zelf volgende zomer van SF naar San Diego met de trein en heb in een ander forum ook nog een topic daarover geopend.
Ik ga je zeker volgen! Groeten iris
Ha die Kees,
Hetzelfde idee als jij heb ga ik in de zomervakantie van 2008 doen. Op 30 juni vlieg ik naar NY toe en op 8 aug terug vanuit San Francisco. Ik zit dus met the 4th of July in NY
Door mijn leeftijd, 20 jaar, is een auto huren zo goed als onmogelijk (tenzij je ouders de Hiltons zijn) en ik wil dus ook met de trein het land door reizen.
Wat ik mij afvraag, of het met het openbaar vervoer wel te doen is buiten de grote steden? Je kan natuurlijk met de trein in een willekeurige plaats uitstappen, maar als je hostel dan 5 km verderop is...?
Wie heeft hier ervaring mee?
Hetzelfde idee als jij heb ga ik in de zomervakantie van 2008 doen. Op 30 juni vlieg ik naar NY toe en op 8 aug terug vanuit San Francisco. Ik zit dus met the 4th of July in NY

Wat ik mij afvraag, of het met het openbaar vervoer wel te doen is buiten de grote steden? Je kan natuurlijk met de trein in een willekeurige plaats uitstappen, maar als je hostel dan 5 km verderop is...?
Wie heeft hier ervaring mee?
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Misschien is er van, of via, de website van Incento (treinreizen) nog info te vergaren.
In ieder geval dit reisverslag.
In ieder geval dit reisverslag.
In 1999 heb ik ook via Amtrak mijn reis door de States gemaakt. Mijn route was als volgt: New York - Washington D.C. - Atlanta - New Orleans - Jacksonville - Miami. Waar je vooral rekening mee moet houden is dat treinen veelal vertraging hebben. In ons geval was de trein van New Orleans naar Jacksonville slechts 8 uur vertraagd, en dat viel aldus een Amtrak medewerker nog mee aangezien deze trein maar 3 keer in de week op dit traject reed. Ik weet niet of het sindsdien al gewijzigd is. Wat wij destijds deden is ook veelal een motel nabij het station zoeken om te overnachten. En op een aantal trajecten hadden we ook nachttreinen zodat dat weer een overnachting scheelde.
In ieder geval alvast veel plezier!
:doublethumb:
In ieder geval alvast veel plezier!
:doublethumb:
Travel my way, take the scenic byway!
-
- Amerikafan
Heb er ook zeker veel zin in! Weet iemand of je met een Amtrak-railpass ook gebruik kan maken van de bussen? Als je in de routeplanner van amtrak los angelas - las vegas invuld, moet je een deel van de route met een bus afleggen, en zo is dat bij meerdere stukken traject (kansas-tulsa, saltlake-las vegas ed)
-
- Amerikafan
bedankt voor de tips en enthousiaste reacties; nu heb ik er nog meer zin in! de lonely planet heb ik nog van mijn vorige reis, en door USA by Rail ben ik nog een praktisch boekje tegengekomen: hostel handbook (http://www.hostelhandbook.com).
iris, mag ik vragen welke trein je hebt genomen? the silver meteor of the silver star? het traject zal ik inderdaad grotendeels 's nachts afleggen, maar misschien is de ene toch mooier dan de ander? leuke verhalen moet ik zeggen, ik lees ze met plezier!
4th of july heb ik ook in NYC meegemaakt, een bijzondere ervaring.
incento heb ik inderdaad gemaild met het verzoek om zoveel mogelijk informatie op te sturen en daar kreeg ik de volgende dag al een mooie folder van binnen.
nu ik hier toch ben, kan iemand mij wellicht vertellen of ik het beste een retourtje NYC-AMS kan kopen met een binnenlandse vlucht vanuit San Francisco of naar het reisbureau en vragen om een stop-over (zo heet dat toch?).
groet'n,
kees
iris, mag ik vragen welke trein je hebt genomen? the silver meteor of the silver star? het traject zal ik inderdaad grotendeels 's nachts afleggen, maar misschien is de ene toch mooier dan de ander? leuke verhalen moet ik zeggen, ik lees ze met plezier!
4th of july heb ik ook in NYC meegemaakt, een bijzondere ervaring.
incento heb ik inderdaad gemaild met het verzoek om zoveel mogelijk informatie op te sturen en daar kreeg ik de volgende dag al een mooie folder van binnen.
nu ik hier toch ben, kan iemand mij wellicht vertellen of ik het beste een retourtje NYC-AMS kan kopen met een binnenlandse vlucht vanuit San Francisco of naar het reisbureau en vragen om een stop-over (zo heet dat toch?).
groet'n,
kees
-
- Amerikafan
Toevallig heb ik vorige week bijna precies het zelfde ticket gekocht als jij wilt doen, alleen ik heb een retour SF met stopover in NYC, maar wellicht wil jij een enkeltje SF omat je de rest met de trein wil doen. Ik was 1010 kwijt en ben daarvoor naar Kilroy Travels gegaan. Op internet kun je vluchten met stopovers namelijk moeilijk vinden.
Maar wat miss goedkoper is voor jou is een retourtje NYC en ter plekke een binnenlandse vlucht boeken, aangezien die niet zo heel erg duur zijn.
Over de trein: ik weet niet meer welke trein het was, maar iig zijn ze heel erg relaxed! Je hebt superveel beenruimte en je kunt ook naar het restaurantje. Op http://www.bloggers.nl/iris staat het hele verslag van de reis. Het stuk van NYC naar Washington DC kun je gewoon overdag doen, daarna wordt het tot aan Miami geloof ik 's nachts, want het aantal treinen gaat dan maar 1 keer per dag of mis 2 keer.
Als je nog meer wilt weten over deroute aan de oostkust kun je alles vragen, ook over hostels in Boston, NYC, Philly, Was DC, Savannah, Fort Lauderdale, Miami, Key West> de plekken die ik met de trein heb bezocht!
Groetjes
Maar wat miss goedkoper is voor jou is een retourtje NYC en ter plekke een binnenlandse vlucht boeken, aangezien die niet zo heel erg duur zijn.
Over de trein: ik weet niet meer welke trein het was, maar iig zijn ze heel erg relaxed! Je hebt superveel beenruimte en je kunt ook naar het restaurantje. Op http://www.bloggers.nl/iris staat het hele verslag van de reis. Het stuk van NYC naar Washington DC kun je gewoon overdag doen, daarna wordt het tot aan Miami geloof ik 's nachts, want het aantal treinen gaat dan maar 1 keer per dag of mis 2 keer.
Als je nog meer wilt weten over deroute aan de oostkust kun je alles vragen, ook over hostels in Boston, NYC, Philly, Was DC, Savannah, Fort Lauderdale, Miami, Key West> de plekken die ik met de trein heb bezocht!
Groetjes
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Dag Kees,
Ook wij hebben, in april/mei, een reis gepland op basis van de USA railpass (topicje Amtrakreis in "Andere regio's/interregionaal").
Dat met bussen is niet echt duidelijk. Op de Amtrak-site staat alleen dat je niet met de 7000-series mag reizen, maar wat er dan overblijft weet ik niet.
Wat de Grand Canyon betreft: als je van New Orleans naar San Diego wil ligt dat niet echt op de route: of je moet gigantisch om, of je moet een stuk terug vanuit Los Angeles, of je moet met de bus oversteken tussen de routes van de Sunset Limited en de Southwest Chief.
De vertragingen lijken toch wat minder dan een tijd geleden als ik afga op de verhalen over voorbije jaren en de vertragingen die op te vragen zijn op deze site.
We zijn benieuwd hoe het je bevalt.
Groeten van Lida en Jeroen
Ook wij hebben, in april/mei, een reis gepland op basis van de USA railpass (topicje Amtrakreis in "Andere regio's/interregionaal").
Dat met bussen is niet echt duidelijk. Op de Amtrak-site staat alleen dat je niet met de 7000-series mag reizen, maar wat er dan overblijft weet ik niet.
Wat de Grand Canyon betreft: als je van New Orleans naar San Diego wil ligt dat niet echt op de route: of je moet gigantisch om, of je moet een stuk terug vanuit Los Angeles, of je moet met de bus oversteken tussen de routes van de Sunset Limited en de Southwest Chief.
De vertragingen lijken toch wat minder dan een tijd geleden als ik afga op de verhalen over voorbije jaren en de vertragingen die op te vragen zijn op deze site.
We zijn benieuwd hoe het je bevalt.
Groeten van Lida en Jeroen

ik heb via klm geboekt:case schreef:nu ik hier toch ben, kan iemand mij wellicht vertellen of ik het beste een retourtje NYC-AMS kan kopen met een binnenlandse vlucht vanuit San Francisco of naar het reisbureau en vragen om een stop-over (zo heet dat toch?).
van Amsterdam naar New York
terug van San Francisco naar Amsterdam.
Hier was ik 1100,- voor kwijt. Is dat geen idee?
Volgens mij zit het zo:jerdenberg schreef:Dat met bussen is niet echt duidelijk. Op de Amtrak-site staat alleen dat je niet met de 7000-series mag reizen, maar wat er dan overblijft weet ik niet.
Als je op Amtrak.com de treinplanner gebruikt, nemen we even van LA naar Las Vegas, krijg je dit te zien:
Volgens mij is die code die voor 'bus' staat, het serienummer en mag je deze niet nemen met je Amtrak-railpass.8534 Bus
Los Angeles, CA
- Union Station
(LAX)
10:10 am
27-OCT-07 Las Vegas, NV
- Bus Service
(LVS)
4:00 pm
27-OCT-07 5h 50m
-
- Amerikafan
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Dat vind ik nou onduidelijk aan de regel bij Amtrak: ze zeggen dat je niet met "Thruway motorcoach connections (7000-series)" mag reizen. Daaruit begrijp ik dat je wel mag reizen met alles onder de 7000 en boven de 7999, en dus ook met de bus die je hierboven als voorbeeld neemt (8534). (?)Gunther schreef:Volgens mij zit het zo:jerdenberg schreef:Dat met bussen is niet echt duidelijk. Op de Amtrak-site staat alleen dat je niet met de 7000-series mag reizen, maar wat er dan overblijft weet ik niet.
Als je op Amtrak.com de treinplanner gebruikt, nemen we even van LA naar Las Vegas, krijg je dit te zien:
Volgens mij is die code die voor 'bus' staat, het serienummer en mag je deze niet nemen met je Amtrak-railpass.8534 Bus
Los Angeles, CA
- Union Station
(LAX)
10:10 am
27-OCT-07 Las Vegas, NV
- Bus Service
(LVS)
4:00 pm
27-OCT-07 5h 50m

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties