Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yellowstone?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
jokko
Amerika-newbie

Yellowstone?

Bericht door jokko »

wij zijn van plan om volgend jaar een rondreis door canada te maken. Nu vragen wij ons af we Yellowstone in de route zullen gaan opnemen. Het idee is om van vancouver via de rockies naar calcary en vanaf daar naar Yellowstone en Grand Teton. terug reis naar seattle en dan naar vancouver. Is Yellowstone de moeite waard? Wat moeten dan zeker zien in het park. Na het bezoek aan Yellowstone zullen we een eind moeten rijden om weer terug te komen richting seattle, is dit wel de moeite van het park bezoeken waard 2 dagen autorijden? en hoe lang is dan aan te raden om in Yellowstone te verblijven. alle tips zijn welkom.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoeveel dagen hebben jullie beschikbaar voor de reis?

Marjon
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

yellowstone wil je absoluut niet missen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Yellowstone?

Bericht door Martin & Marianne »

jokko schreef:wij zijn van plan om volgend jaar een rondreis door canada te maken. Nu vragen wij ons af we Yellowstone in de route zullen gaan opnemen. Het idee is om van vancouver via de rockies naar calcary en vanaf daar naar Yellowstone en Grand Teton. terug reis naar seattle en dan naar vancouver. Is Yellowstone de moeite waard?
Yellowstone is zeker de moeite waard, maar zoals Marjon al zei is het wel handig om te weten hoeveel tijd je daarvoor hebt. Als je niet voldoende tijd voor Canada over houdt moet je je af gaan vragen wat je eigenlijk wilt.
jokko schreef: Wat moeten dan zeker zien in het park. Na het bezoek aan Yellowstone zullen we een eind moeten rijden om weer terug te komen richting seattle, is dit wel de moeite van het park bezoeken waard 2 dagen autorijden?
Yellowstone ligt vrij ver van andere bezienswaardigheden af en toch komen er jaarlijks miljoenen bezoekers; dus ja, het is een paar dagen rijden waard. Er zijn voldoende mensen die Yellowstone al enige bestemming hebben.
Het is bijna onmogelijk om aan te geven wat je in Yellowstone moet gaan zien; ik zou zeggen, begin eens op de officiële NPS siteen ga naar Yellowstone.
Mocht je daadwerkelijk besluiten om naar Yellowstone te gaan en je hebt nog vragen, dan kun je altijd hier terecht.
jokko schreef: en hoe lang is dan aan te raden om in Yellowstone te verblijven. alle tips zijn welkom.
Ik zou aanraden om er minimaal 3 dagen te blijven, dan heb je voldoende tijd voor alle delen van het park, maar het zal zelfs met 3 dagen moeilijk zijn om alle hoogtepunten gedaan te hebben.
De eerste keer dat wij er waren hadden we 6 nachten geboekt, en uiteindelijk zijn we er nog langer gebleven.

Marianne
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Yellowstone is imo het mooiste nationale park van de VS. De verscheidenheid aan natuur met de geisers, Mammoth Hot Springs, de Canyon en het meer maken het een absolute topper.
Ik zou hier zeker een aantal dagen voor uittrekken!
Van onze reis door Canada/Amerika was dit echt het mooiste wat we gezien hebben. Ik zou dan nog eerder ergens anders minder lang blijven.
Een aanrader dus en het omrijden waard!
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Heel erg mooi Yellowstone, Maar ga je er heen, rijd dan vooral ook door het Glacier parc heen, vond dat helemaal super gaaf!
can't wait to travel again.....
alfie
Amerika-ontdekker

Bericht door alfie »

Ik ben nog niet zo'n Amerika kenner maar na afgelopen zomer mijn eerste vier weken in de VS doorgebracht te hebben kan ik alleen maar bovenstande beamen: Yellowstone is al het omrijden waard. Ik vond het schitterend! Natuurlijk waren de andere parken in de VS en Canada ook mooi maar Yellowstone was het absolute hoogtepunt. Zoals al gezegd, de diversiteit aan landschappen, de geisers, de dieren... Ik zou het iedereen aanraden
Afbeelding
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

Volgend jaar maken wij onze 3e campertrip en voor de 3e keer gaan wij naar Yellowstone. Ik heb zojuist de bevestiging al binnen voor 3 nachten in Madison Junction. Weer zal het een hoogtepunt van onze trip worden.
Jan Gijs
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik ben het helemaal met jullie eens! Tijdens onze derde rondreis in het Westen jl. september hebben wij voor het eerst Yellowstone en Grand Tetons bezocht en vonden het spectaculair.
Vooral Yellowstone is zeker de moeite van het omrijden waard.
Wij hebben drie nachten in West Yellowstone gelogeerd, maar dit was eigenlijk te kort.
jokemaster
Amerika-ontdekker

Bericht door jokemaster »

Neem je tijd Yellowstone wil je echt niet missen
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Hoewel ik Yellowstone in tegenstelling tot velen hier niet het mooiste park vindt, is het wel absoluut de moeite waard.
Wij waren er 3 dagen en hebben nog niet eens alles gezien, het is er zo groot. Doen krijg je echt geen spijt van.
Lexicon
Amerikafan

Bericht door Lexicon »

Yellowstone is geweldig. Je kunt dan vanaf Calgary naar het zuiden afreizen. Daar nog head-smashed-in-buffalo-jump meenemen. En dan kom je ook nog voorbij Glacier NP. Dat mag je absoluut niet missen. Het is daar zo gruwelijk mooi! Trek er zeker 2-3 volle dagen voor uit!

Dan kun je in 1 dag zo doorreizen naar Yellowstone waar je ook zeker 3 volle dagen moet hebben.
r.dekoning
Amerika-newbie

Bericht door r.dekoning »

Ik vond yellowstone een "must see", vooral vanwege de geysers, en de dieren.
Wij waren in het voor seizoen, en de beekse bergen zijn er niets bij, na een uurtje of wat tussen de bisons (buffalo's) slalommen op de weg, stoppen bij de rookpluimen, was op onze vakantie een hoogtepunt.
Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, maar in Canada is de iceparkfield road ook een must. Wij zijn met de camper van Calgary naar (west) yellowstone in 4 dagen gereden, inclusief bezoek aan glacier, maar als je wat minder tijd hebt kan het met een dagje minder. ( zie http://travelkings.web-log.nl/canada_am ... index.html 5-14 mei) Grand Teton, is best mooi, maar kan je ook best overslaan.
Afbeelding
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Lexicon schreef:Yellowstone is geweldig. Je kunt dan vanaf Calgary naar het zuiden afreizen. Daar nog head-smashed-in-buffalo-jump meenemen. En dan kom je ook nog voorbij Glacier NP. Dat mag je absoluut niet missen. Het is daar zo gruwelijk mooi! Trek er zeker 2-3 volle dagen voor uit!
.
Dit is ook de route die wij hebben gereden incl. de Buffalo Jump. Je passeert ook nog het Waterton Lake Nat. Park, een park waar wij behoorlijk van onder de indruk waren. Zo mooi! Hier heb ik ook voor het eerste keer een beer in het gewild gespot...... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

En waar vind je zulke zonsondergangen?

Afbeelding
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Bart40 schreef:En waar vind je zulke zonsondergangen?

Afbeelding
Wauw.....

Wat prachtig!

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Lexicon
Amerikafan

Bericht door Lexicon »

Argh! Het is daar gewoon asociaal mooi!
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

Ik hoop dat ik zo'n zonsondergang volgend jaar ook mee mag maken!!!

Fantastisch!!!
Jan Gijs
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Bart40 schreef:En waar vind je zulke zonsondergangen?

Afbeelding
Castle Geyser?

Martin
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

White Dome, erg makkelijk met de auto te komen, ligt aan de weg.
Perfekte plek voor een zonsondergang.
Ligt aan de Firehole drive.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer