De dollar staat vandaag 1.446, dan heb je toch ingeleverd of reken ik nu dom?jackst1 schreef:Ik kreeg vandaag 1.422$ voor 1€.
netto in de hand en geen extra handlingkosten meer.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
dollars kopen
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Het lijkt mij dat hij wat "handel" koopt zo hier en daar. Enneh....soms krijg je een betere prijs als je cash betaald.Dento schreef:En toch, ondanks alle argumenten die ik nu voorbij heb zien komen, snap ik nog steeds niet waarom je zo veel contant geld mee wilt nemen. Elk ander land, prima, maar Amerika? Als er één land is, waar je echt geen cash mee naar toe hoeft te nemen, is het Amerika wel.
Maar... misschien vergis ik me wel.....

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Ach,als je die kaart niet zo ziet zitten is er alleen maar cash.
Niet dat ik iedere dag met 1.000den euros op zak loop(zou wel willen)
maar als je net als de man voor me in de winkel met een 3delig pak aan de
kassa staat en een stropdas van 12euro uit de grabbelbak niet kan betalen
omdat je maar 10euries op zak hebt en je 3!!! kaarten niet werken dan stel ik me toch vragen.
Niet dat ik iedere dag met 1.000den euros op zak loop(zou wel willen)
maar als je net als de man voor me in de winkel met een 3delig pak aan de
kassa staat en een stropdas van 12euro uit de grabbelbak niet kan betalen
omdat je maar 10euries op zak hebt en je 3!!! kaarten niet werken dan stel ik me toch vragen.
-
- Amerikafan
Wij gaan ook vast dollars bestellen en deze op een dollarrekening zetten.
We wilden voor 1000 euro aan dollars kopen. Dan heb je ??? dollars?
Weten nog niet of het zelf rijden of georganiseerd word maar daar kunnen we dan dingen van betalen op vakantie. Moet nog even kijken hoe dat zit met opnemen dan want ga dat niet in portemonnee meenemen.
We wilden voor 1000 euro aan dollars kopen. Dan heb je ??? dollars?
Weten nog niet of het zelf rijden of georganiseerd word maar daar kunnen we dan dingen van betalen op vakantie. Moet nog even kijken hoe dat zit met opnemen dan want ga dat niet in portemonnee meenemen.
-
- Amerikafan
- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik had begrepen dat er behoorlijke kosten zitten aan een dollarrekening, en het echt voor de 'grootverbuiker'is. Klopt dat, of is het ook geschikt om geld op te zetten voor een vakantie? Ik denk zelf aan 1000 a 1500 euro. Hotels en auto zijn dan al, betaald, dus gaat om eten, tanken, entree en kleding natuurlijk ( tja met 3 pubers zal dat wel onze grootste kostenpost worden)
gr Monique
gr Monique
-
- Amerikafan
Daarvoor moesten we op gesprek komen over hoe en wat.
En er zijn wel particulieren die zo'n rekening hebben maar die gaan vaker naar amerika zeg maar paar keer per jaar.
Dus tja weet ook niet wat de koster er van zijn? Iemand hier wel?
Wij gaan dan ook 1000 of 1500 euro bestellen. dus dan hebben we 1450 of 2175 dollar. Toch aardig dacht ik zo.
En het is daar dan ook voor eten, drinken, wat kopen, een extra excursie als we georganiseerd gaan of excursies daar als we zelf rijden. En hebben we wat over dan schieten we wel een outlet in ofzo.
Dus wij zijn niet de enigste die zo denken
En er zijn wel particulieren die zo'n rekening hebben maar die gaan vaker naar amerika zeg maar paar keer per jaar.
Dus tja weet ook niet wat de koster er van zijn? Iemand hier wel?
Wij gaan dan ook 1000 of 1500 euro bestellen. dus dan hebben we 1450 of 2175 dollar. Toch aardig dacht ik zo.
En het is daar dan ook voor eten, drinken, wat kopen, een extra excursie als we georganiseerd gaan of excursies daar als we zelf rijden. En hebben we wat over dan schieten we wel een outlet in ofzo.
Dus wij zijn niet de enigste die zo denken

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Eerlijk gezegd snap ik niet dat je met zoveel geld over straat wilt lopen. Als je het kwijt raakt, op wat voor manier dan ook, kun je nergens op terugvallen.Sonnie1983 schreef:Wij gaan dan ook 1000 of 1500 euro bestellen. dus dan hebben we 1450 of 2175 dollar. Toch aardig dacht ik zo.
Liever loop ik wat meer koersrisico dan het risico zo'n groot bedrag te verliezen.
Roland
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Helemaal mee eens - zoals ik al eerder heb aangegeven ook. Dat je een $100, $200 meeneemt, prima, maar je kunt zo ontzettend makkelijk aan cash komen in Amerika, dat het echt totaal overbodig is om zo veel mee te nemen... de kans dat je echt helemaal niet kunt pinnen, of niet met je CC kunt betalen, is echt verwaarloosbaar...Coyote schreef:Eerlijk gezegd snap ik niet dat je met zoveel geld over straat wilt lopen. Als je het kwijt raakt, op wat voor manier dan ook, kun je nergens op terugvallen.Sonnie1983 schreef:Wij gaan dan ook 1000 of 1500 euro bestellen. dus dan hebben we 1450 of 2175 dollar. Toch aardig dacht ik zo.
Liever loop ik wat meer koersrisico dan het risico zo'n groot bedrag te verliezen.
Roland
Als je zo veel geld bij je hebt, dan ga je daar rekening mee houden met wat je doet en waar je gaat. Het zal altijd in je onderbewuste aanwezig zijn, en volgens mij kun je dan nooit optimaal genieten van iets als het ergens druk is - stel je raakt het kwijt, of het wordt gestolen... dan is je vakantie echt verpest. Dan zou ik toch dat beetje koersverlies voor lief nemen (al heb je nu meer kans op koerswinst), en ook die paar euro die je betaalt voor het pinnen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerikafan
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Bedenk dan wel dat je er vanuit gaat dat de dollar alleen maar minder waard zal worden nadat jij die gekocht hebt.
Wij dachten tijdens onze vakantie in mei van dit jaar ook dat we toch wel héél erg veel geluk hadden met een koers van boven de 1,30. De afgelopen vakantie in oktober zaten we al rond de 1,40 ...
Hoe blij ben je met je dollarrekening als de dollar doorstijgt naar - ik sla maar een slag - 1,70?? En krijg je op een dollarrekening ook rente, zoals op je spaarrekening??
Ik denk dat je zo'n dollarrekening puur zou moeten openen als 'gok', als beleggingsobject. En dan zet een paar duizend dollar ook geen zoden aan de dijk. Dan moet je praten over minimaal 10.000 dollar om de kosten af te zetten tegen de winst die je zou kunnen behalen. Tenminste, zo redeneert een bank, weet ik uit ervaring.
Wij dachten tijdens onze vakantie in mei van dit jaar ook dat we toch wel héél erg veel geluk hadden met een koers van boven de 1,30. De afgelopen vakantie in oktober zaten we al rond de 1,40 ...
Hoe blij ben je met je dollarrekening als de dollar doorstijgt naar - ik sla maar een slag - 1,70?? En krijg je op een dollarrekening ook rente, zoals op je spaarrekening??
Ik denk dat je zo'n dollarrekening puur zou moeten openen als 'gok', als beleggingsobject. En dan zet een paar duizend dollar ook geen zoden aan de dijk. Dan moet je praten over minimaal 10.000 dollar om de kosten af te zetten tegen de winst die je zou kunnen behalen. Tenminste, zo redeneert een bank, weet ik uit ervaring.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Kan je zomaar van een Nederlandse dollarrekening pinnen in Amerika?Sonnie1983 schreef:Het was niet om cash mee te nemen maar bedoeling was om op een rekening te zetten zodat we daarmee konden pinnen in amerika.
We willen zelfs niet eens met veel geld over straat
Zover ik begrepen hebt moet je het altijd eerst overboeken naar je eurorekening en kun je het dan pas (in euro's) opnemen.
Als je het in dollars wilt hebben betaal je dus 2 x koersverschil.
Marjon
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Je kunt inderdaad geen pinpas krijgen bij een USD-rekening in Nederland en er dus geen contant geld (USD) mee opnemen in Nederland en Amerika. Je kunt (kon) de rekening wel gebruiken om Traveler Cheques in USD aan te kopen. De kosten ging dan van je EUR-rekening, de totale waarde van je Traveler Cheques in USD van je USD-rekening.vana schreef:Kan je zomaar van een Nederlandse dollarrekening pinnen in Amerika?Sonnie1983 schreef:Het was niet om cash mee te nemen maar bedoeling was om op een rekening te zetten zodat we daarmee konden pinnen in amerika.
We willen zelfs niet eens met veel geld over straat
Zover ik begrepen hebt moet je het altijd eerst overboeken naar je eurorekening en kun je het dan pas (in euro's) opnemen.
Ook kun je volgens mij rechtstreeks USD overschrijven naar een rekeningnummer in Amerika. Je hebt dan geen koersverlies.
Het heeft in dit geval dan ook geen zin voor Sonnie1983 om een USD-rekeing te openen.
Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 07 nov 2007, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikafan
-
- Amerikakenner
Het is erg verlijdelijk allemaal met de dollar-koers. Onze eerste vakantie stond de euro bijna gelijk aan de dollar en nu is het al ruim 1,44.
Persoonlijk weet ik niet hoeveel de euro blijft stijgen/dollar blijft dalen maar ik ga nu nog geen dollars kopen. Wel wordt de neiging om de volgende vakantie te boeken steeds groter.
Mijn voormalige baas krijgt zijn salaris in dollars en die baalt echt als een stekker als hij zijn checks inwisseld.
Persoonlijk weet ik niet hoeveel de euro blijft stijgen/dollar blijft dalen maar ik ga nu nog geen dollars kopen. Wel wordt de neiging om de volgende vakantie te boeken steeds groter.
Mijn voormalige baas krijgt zijn salaris in dollars en die baalt echt als een stekker als hij zijn checks inwisseld.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 16287 Weergaves
-
Laatste bericht door tofke
-
- 18 Reacties