Ik vraag me hier toch wat af ... We stellen geen eindtijd en besluiten als organisatie afhankelijk van de situatie, het aantal mensen wat er nog was, de stemming, vermoeidheid van organisatie en personeel af te laten hangen, wanneer het tijd is om er een eind aan te breien.lelie schreef:Ok, maar ik begrijp niet dat daar vantevoren (in dit topic) geen duidelijkheid over was. Ik heb het een paar keer gevraagd in dit topic en steeds kreeg ik als antwoord "ze gaan sluiten als de laatste persoon weg is".nieuwenoord schreef: En over het feit dat de meeting op een gegeven moment (door mijn aankondiging) beëindigd werd, wil ik nog wel wat kwijt. De Notenboom heeft van ons een richtlijn van ongeveer 11 uur gekregen als eindtijd.
Ik vind het fijn om te weten wat de eindtijd ongeveer is. Misschien een tip voor de volgende keer, dan kun je daar rekening mee houden.
Groetjes van Marloes
Dat is dus gebeurd: het personeel had al een uur weinig meer te doen en horecamensen draaien graag omzet, de organisatie was al vroeg in touw en de meesten waren moe en wilden graag het hoognodige opruimen en daarna ontspannen, naar bed, naar huis of wat dan ook, omdat het genoeg was.
Er zaten nog wat mensen, maar in alle eerlijkheid zou ik graag willen weten hoe lang een meeting volgens jou zou moeten duren? Er moet overal een moment komen dat iemand (en dat is meestal de organisatie) besluit wanneer het moment gekomen is dat het nog leuk is en dat een feest stopt in plaats van dood bloedt.
Niemand is verzocht te vertrekken, mensen die graag nog wilden nababbelen hadden de gelegenheid dit elders in De Notenboom te doen. Maar degenen die nog wel de verantwoording hadden voor opruimen, apparatuur afkoppelen, mensen wegbrengen en de bar e.d. sluiten, vonden dat zij niet de plicht hadden voor de echte 'nablijvers' te blijven wachten. Het alternatief van de ruimte voor in De Notenboom had door jullie ook benut kunnen worden, toch?
Je zegt: 'jullie hebben gezegd dat ze de deur sluiten als de laatste weg gaat'. Als je ons hiermee wilt pakken op onze woorden, dan neem het letterlijk. De deur van de Notenboom stond nog uren open. Toen wij weg gingen, waren er in De Notenboom nog zeker 70 mensen en waren alle deuren nog open. Alleen vonden wij niet dat wij moesten blijven tot de deur van de Notenboom sloot.
De meeting heeft 8 uur geduurd, dat is een gemiddelde werkdag. De organisatie was al uren in touw en draaide dus een bijna dubbele werkdag (met heel veel plezier), maar ook wij zijn niet van elastiek. Een beetje begrip is misschien wel op zijn plaats, want ook jij bent iemand die duidelijk aan anderen laat weten hoe vermoeidheid kan toeslaan.
Als er op die tijd nog heel veel mensen geweest waren en er volop gefeest werd, was het wellicht een andere zaak, maar je kan niet van het hele team en personeel verwachten dat ze voor een kleine groep blijven werken en wachten.
Aan anderen de vraag: vinden jullie dat wij als organisatie onterecht de meeting hebben gesloten om 24.00 uur?