Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragen over de Alles Amerika Meeting 2007

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

lelie schreef:
nieuwenoord schreef: En over het feit dat de meeting op een gegeven moment (door mijn aankondiging) beëindigd werd, wil ik nog wel wat kwijt. De Notenboom heeft van ons een richtlijn van ongeveer 11 uur gekregen als eindtijd.
Ok, maar ik begrijp niet dat daar vantevoren (in dit topic) geen duidelijkheid over was. Ik heb het een paar keer gevraagd in dit topic en steeds kreeg ik als antwoord "ze gaan sluiten als de laatste persoon weg is".

Ik vind het fijn om te weten wat de eindtijd ongeveer is. Misschien een tip voor de volgende keer, dan kun je daar rekening mee houden.

Groetjes van Marloes
Ik vraag me hier toch wat af ... We stellen geen eindtijd en besluiten als organisatie afhankelijk van de situatie, het aantal mensen wat er nog was, de stemming, vermoeidheid van organisatie en personeel af te laten hangen, wanneer het tijd is om er een eind aan te breien.

Dat is dus gebeurd: het personeel had al een uur weinig meer te doen en horecamensen draaien graag omzet, de organisatie was al vroeg in touw en de meesten waren moe en wilden graag het hoognodige opruimen en daarna ontspannen, naar bed, naar huis of wat dan ook, omdat het genoeg was.

Er zaten nog wat mensen, maar in alle eerlijkheid zou ik graag willen weten hoe lang een meeting volgens jou zou moeten duren? Er moet overal een moment komen dat iemand (en dat is meestal de organisatie) besluit wanneer het moment gekomen is dat het nog leuk is en dat een feest stopt in plaats van dood bloedt.

Niemand is verzocht te vertrekken, mensen die graag nog wilden nababbelen hadden de gelegenheid dit elders in De Notenboom te doen. Maar degenen die nog wel de verantwoording hadden voor opruimen, apparatuur afkoppelen, mensen wegbrengen en de bar e.d. sluiten, vonden dat zij niet de plicht hadden voor de echte 'nablijvers' te blijven wachten. Het alternatief van de ruimte voor in De Notenboom had door jullie ook benut kunnen worden, toch?

Je zegt: 'jullie hebben gezegd dat ze de deur sluiten als de laatste weg gaat'. Als je ons hiermee wilt pakken op onze woorden, dan neem het letterlijk. De deur van de Notenboom stond nog uren open. Toen wij weg gingen, waren er in De Notenboom nog zeker 70 mensen en waren alle deuren nog open. Alleen vonden wij niet dat wij moesten blijven tot de deur van de Notenboom sloot.

De meeting heeft 8 uur geduurd, dat is een gemiddelde werkdag. De organisatie was al uren in touw en draaide dus een bijna dubbele werkdag (met heel veel plezier), maar ook wij zijn niet van elastiek. Een beetje begrip is misschien wel op zijn plaats, want ook jij bent iemand die duidelijk aan anderen laat weten hoe vermoeidheid kan toeslaan.

Als er op die tijd nog heel veel mensen geweest waren en er volop gefeest werd, was het wellicht een andere zaak, maar je kan niet van het hele team en personeel verwachten dat ze voor een kleine groep blijven werken en wachten.

Aan anderen de vraag: vinden jullie dat wij als organisatie onterecht de meeting hebben gesloten om 24.00 uur?
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

nieuwenoord schreef:
Aan anderen de vraag: vinden jullie dat wij als organisatie onterecht de meeting hebben gesloten om 24.00 uur?
Absoluut niet! Zoals je gisteren duidelijk aangaf, mensen die dat wilden konden nog verder gaan in de andere zaal.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
jer van bia
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door jer van bia »

Ik sluit me hier ook bij aan. Aan alle gezelligheid moet toch eens een eind komen? Gelukkig werd er aangegeven dat dat het moment was. De meeting had op dat moment al meer dan 8 uur geduurd. Ik zie nu al uit naar de volgende meeting.

Organisatie, bedankt voor al jullie inzet.

Jerry
Reisverslag 2009: http://jerryusa2009.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://jerryusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://southwest2008.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2007: http://www.bvisible.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Memphis/Las Vegas 2006: http://jerryusa.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

maar in alle eerlijkheid zou ik graag willen weten hoe lang een meeting volgens jou zou moeten duren?
Oh, je hoeft er verder geen punt van te maken hoor, ik vroeg me gewoon af waarom en niet vantevoren gezegd is dat de meeting tot een uur of 23.00 uur zou duren. Daar is verder helemaal niks mis mee. Ik had een paar keer die vraag gesteld en het kwam over dat er geen eindtijd was.

Verder moet je dit niet zien als aanval.
Ik was op het eind zelf ook moe en had het koud, dus het is niet zo dat ik nog uren door had hoeven gaan.
Laatst gewijzigd door lelie op 04 nov 2007, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Wij zijn om kwart over elf vertrokken, omdat Anna heel erg last had van haar armen en handen, en behoorlijk moe was, anders waren we nog wel wat langer gebleven. (Ik wilde nog wel, ik ga graag als een van de laatsten weg :lol: ).

Toen we vertrokken hadden we wel de indruk dat het langzaamaan toch wel tegen het einde begon te lopen - de aangekondigde richteindtijd van 23:00 uur was al voorbij, en er waren al veel mensen weg.

En (afhankelijk waar je mee bezig bent :wink: :lol: ) moet je vaak besluiten om op het hoogtepunt te stoppen!

Waren er nog veel mensen om 24:00 uur?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Marloes, je begrijpt het uitgangspunt niet. Van tevoren wás geen tijd besloten dat we weg zouden moeten, maar onze ervaring leerde dat elf uur weleens het einde zou kunnen zijn.

Als jij vindt dat we dat dan hadden moeten zeggen als definitieve eindtijd, sla je de plank mis, want dat was een 'richtlijn' voor de Notenboom, geen bekendmaking naar de bezoekers. Bezoekers hoéven geen eindtijd te weten want hoefden niet weg. Het is al een uur later geworden, er viel van te voren niet te bezien hoe druk het nog zou zijn en ik hoop dat je wat begrip kan tonen voor hoe zo'n organisatie werkt. Het lijkt wel alsof je alles van te voren moeten weten, om het te begrijpen en zo werkt het gewoon niet.

Ik zie het niet als een aanval, maar wel als onbegrip voor de flexibiliteit van een dergelijke opzet en dat vind ik heel jammer. Als jij vraagt waarom, krijg je van mij antwoord als lid van de organisatie en dit soort dingen hoeven niet verzanden in aanval/verdediging maar uitleg en vraag van onze kant over wat jij dan verwacht, is gerechtvaardigd.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

nieuwenoord schreef: Van tevoren wás geen tijd besloten dat we weg zouden moeten.
Oke, dan heb ik het verkeerd begrepen, sorry :oops: :oops: :oops:
Laatst gewijzigd door lelie op 04 nov 2007, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Ik was me net aan het bedenken dat het wel jammer is dat we weer een heel jaar moeten wachten...
Dennis, hoe groot is jouw huis? Kun je 70 man bergen, plan ik de datum wel :lol: :lol:

@ Monique, wij waren al om 21.30 uur weg (tja, de leeftijd he?) maar 24.00 uur lijkt mij een prima tijd om af te ronden. En zoals marloes zelf ook aangaf, volgens mij bedoelde zij het niet rot hoor :wink:

1 november staat in de agenda. Wij willen wel op de aanmeldingen lijst.
Voor de buitenwacht lijkt het misschien dat het organiseren best mee valt, maar ik weet dat het behoorlijk wat werk is. Waarom doen we volgend jaar geen oproep voor een opruimploeg? Wij zijn meestal niet de nachtbrakers dat we er nog op het laatste zijn, maar als ik het op voorhand weet wil ik zéér zeker 's avonds of 's ochtends wel helpen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

lelie schreef:
nieuwenoord schreef: Van tevoren wás geen tijd besloten dat we weg zouden moeten.
Oke, dan heb ik het verkeerd begrepen, sorry :oops: :oops: :oops:
OK, prima, het was wel een heel uitvoerige manier van mij om uit te leggen dat we niet konden voorzien hoe het zou gaan lopen en niks wilden vastleggen op voorhand :lol:
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

EvdB schreef:

Waarom doen we volgend jaar geen oproep voor een opruimploeg?
Ik kan me daar best in vinden. Vele handen maken licht werk en opruimen valt over het algemeen niet mee en met een grote ploeg ben je ook sneller klaar. Als je dit met elkaar doet is het nog gezellig ook. Als het dan niet te gek laat is afgelopen is iedereen toch nog redelijk op tijd thuis.
Fan of the U.S.A.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Over opruimen:

Dat was deze keer wél heel goed geregeld, alles wat in De Neust logeerde is aangewezen als verplicht vrijwilliger (door Albertje Kretiek Himself) en de heren waren vanmorgen rázendsnel klaar met z'n allen.

De dames kregen rust. Maar de Notenboom is ook een perfecte locatie voor de opruimploeg, je hoeft alleen het 'losse' spul mee te nemen, de rest doen zij gewoon!

De Neustploeg vond het zo geweldig vanmorgen dat de Neust volgens mij al weer volgeboekt is vanmiddag :lol: Dus wil je volgend mee opruimen: mail Hekkie, zij heeft goede contacten met de freule bij de Neust!
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

EvdB schreef:
Ik was me net aan het bedenken dat het wel jammer is dat we weer een heel jaar moeten wachten...
Dennis, hoe groot is jouw huis? Kun je 70 man bergen, plan ik de datum wel :lol: :lol:
70 red ik helaas net niet... :wink: maar ach het Roda JC stadion ligt hier niet zo ver vandaan, daar past het zeker - huren we dat toch af? :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

nog ff een vraag voor Albertje Kretiek Himself:

Wat is het adres van Teddy Traveller ?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

nieuwenoord schreef:Over opruimen:

Dat was deze keer wél heel goed geregeld, alles wat in De Neust logeerde is aangewezen als verplicht vrijwilliger (door Albertje Kretiek Himself) en de heren waren vanmorgen rázendsnel klaar met z'n allen.

De dames kregen rust. Maar de Notenboom is ook een perfecte locatie voor de opruimploeg, je hoeft alleen het 'losse' spul mee te nemen, de rest doen zij gewoon!

De Neustploeg vond het zo geweldig vanmorgen dat de Neust volgens mij al weer volgeboekt is vanmiddag :lol: Dus wil je volgend mee opruimen: mail Hekkie, zij heeft goede contacten met de freule bij de Neust!
Kunnen we ons dan ook inschrijven voor die slipjesjacht? :wink: :lol:

Onze website | Mijn blog
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

nieuwenoord schreef:Ik zie het niet als een aanval, maar wel als onbegrip voor de flexibiliteit van een dergelijke opzet en dat vind ik heel jammer. Als jij vraagt waarom, krijg je van mij antwoord als lid van de organisatie en dit soort dingen hoeven niet verzanden in aanval/verdediging maar uitleg en vraag van onze kant over wat jij dan verwacht, is gerechtvaardigd.
Monique,

Til je er niet een beetje te zwaar aan? Je begint zelf met uitleg waarom rond 00.00 uur er een einde aan kwam. Prima, niks mis mee. Marloes stelt vervolgens een hele normale vraag waar ook niks mee is.

Als er vantevoren geen duidelijke afspraken over een eindtijd worden gemaakt, kun je dat verwachten. Dat is geen onbegrip voor de organisatie maar een gewone vraag in mijn ogen. Van mij en Marloes niets dan lof voor de organisatie, dat was perfect geregeld! :doublethumb:

Als er volgend jaar in Beesd weer een meeting gehouden wordt, zijn wij in elk geval weer van de partij. :D En wie de organisatie dan ook doet, ik hoop dat ze ook iets met mijn eerdere opmerking doen. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Coyote schreef:En wie de organisatie dan ook doet, ik hoop dat ze ook iets met mijn eerdere opmerking doen. :wink:
Ben ik het mee eens. Met het eten was op zich niks mis maar het was erg on-Amerikaans :) (weinig vlees en het was na 1 ronde al bijna op).

Verder heb ik op deze locatie weinig aan te merken, behalve dat het op sommige plekken een beetje tochtig was... En ik had in zo'n zaal eigenlijk gewoon een geluidsinstallatie verwacht.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Njit schreef:
Coyote schreef:En wie de organisatie dan ook doet, ik hoop dat ze ook iets met mijn eerdere opmerking doen. :wink:
Ben ik het mee eens. Met het eten was op zich niks mis maar het was erg on-Amerikaans :) (weinig vlees en het was na 1 ronde al bijna op).

Verder heb ik op deze locatie weinig aan te merken, behalve dat het op sommige plekken een beetje tochtig was...
Het was niet op na 1 ronde maar is nog 2 X aangevuld.
Verder viel het mij op dat niet iedereen rekening hield met de andere aanwezigen door een bord te vullen zoals ze in Las Vegas aan de buffeten doen (met een kop op waar je niet overheen kon kijken) en al voor een 2de (soms zelfs 3de) X in de rij stond terwijl anderen nog helemaal niets gegeten hadden.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Rob schreef:Het was niet op na 1 ronde maar is nog 2 X aangevuld.
Verder viel het mij op dat niet iedereen rekening hield met de andere aanwezigen door een bord te vullen zoals ze in Las Vegas aan de buffeten doen (met een kop op waar je niet overheen kon kijken) en al voor een 2de (soms zelfs 3de) X in de rij stond terwijl anderen nog helemaal niets gegeten hadden.
Het is Amerikaans of niet?? Vorig jaar liep men te leuren bij de BBQ met vlees wat op moest en dit jaar was het weer wat minder. Een tussenvorm moet toch te vinden zijn?
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Er is zelfs vanmorgen al direct wat met de opmerking over het eten gedaan, er is gepraat met Annelies van de Notenboom. En ja, het eten was misschien wat on-Amerikaans, maar volgens hen was ook het tempo en de hoeveelheden waarmee het eten verdween voor hen een grote verrassing.

Wellicht zijn wij als Amerika-gangers toch grotere eters dan de gemiddelde Nederlandse feestgangers. Zij vertelden dat met dit aantal personen normaal gesproken vaak eten overblijft, inschattingsfout dus? Er waren bovendien nog twee afmeldingen waarvoor wel eten berekend was.

Dat het tochtig was is ons ook opgevallen. Vooral als rokers in en uit liepen hadden anderen daar vaak last van. Het is uitzonderlijk dat er zowel in het café als in de zaal een feest is. De vereniging in het café is voor ons geweken, toen wij in augustus gingen boeken was oktober en november al volledig vol. Normaal gesproken kan de deel rookvrij blijven doordat rokers in het café kunnen en dan is de zijruimte niet nodig. De fotowedstrijd had dan ook in het café gekund. Dat kan dus volgende keer anders.

@ Roland: jij vindt dat ik er zwaar aan til, maar ik denk dat jij het zwaarder maakt dan nodig nu. Marloes zeg dat ze het verkeerd inschat, ik accepteer dat met een knipoog. Twee volwassen vrouwen toch? Wij komen er best uit hoor.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ach ja, gewoon de opmerkingen allemaal meenemen naar de nabespreking en dan komt het allemaal vast goed :)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer