@ myste87: ik bedoel zeker niet dat de buurt niet veilig is (eigenlijk is er slechts 1 buurt in het centrum die niet echt veilig is en dat is de tenderloin - civic center area), het is gewoon geen gezellige buurt (maar dat zijn die buurten waar motels liggen meestal niet), dat stuk van lombard street ligt tussen 2 residentiele wijken op de weg van en naar de golden gate bridge (lombard street is zo'n beetje de 'through traffic road'), je kan wel makkelijk naar de winkeltjes en restaurants van chestnut en union street wandelen, en je hebt 3 buslijnen in de buurt (30 chestnut, 45 union en 22 fillmore)
@ eagle: merci voor de aanmoediging,

ik vind het leuk om mijn kennis en ervaring met de stad te delen met mensen die hier op bezoek willen komen, san francisco is een fantastische stad die zeer snel verandert, dus de informatie is ook zeer snel gedateerd, wat ik zeker nog effe wil vermelden is dat ik de buurten kan bespreken met de hotels heb ik meestal minder ervaring omdat ik hier zelf gewoon een appartement huur en dus nooit op hotel ga (helaas, want er zijn hier schitterende hotels te vinden)
@ reny: ik ken het hotel niet, maar de buurt is zowat dezelfde als la luna inn, ik zou dan eerder voor dit hotel kiezen omdat het toch wat dichter bij de winkeltjes en restaurantjes van union en chestnut street ligt, joie de vivre (de eigenaar van dit hotel) staat trouwens wel bekend om de goede hotels en als je daar 2 nachten boekt, kan je een 'golden gate greeter' vragen (iemand die in de stad woont en je een halve dag rondleidt) en dat lijkt me wel heel leuk
Living the American Dream? Volg onze avonturen in San Francisco.