Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat missen we in Amerika?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
EnjoyingTheAmericanLife
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Wat missen we in Amerika?

Bericht door EnjoyingTheAmericanLife »

Petra/VS schreef:Er zijn hier genoeg "Neder-Amerikanen", zoals Annette ons noemt, om hier een nieuw onderwerp van te maken.

Annette schreef:
"Wat missen andere neder-amerikanen nou het meest? Ik kan persoonlijk ontzettend zeuren over eten waar niet aan te komen is. "

Echt missen doe ik eerlijk gezegd niets. Maar Rick en ik zijn ervan overtuigd, dat een echt Nederlands pannenkoekenhuis hier zou floreren.

Dus hier komt het, dingen waar ik dol op ben, die je hier niet zo maar te pakken kunt krijgen (sommige dingen kun je wel bestellen):
-- Een pannenkoek met spek en stroop. Bacon hier is niet hetzelfde
-- Verse haring, je kunt wel zoute haring krijgen, maar die is veel zouter, dan de Nederlandse
-- Gerookte paling
-- Hollandse garnalen! Die kun je echt nergens behalve in NL krijgen
-- Echte rookworst, van de Hema vooral
-- Frikandellen
-- Hartjes, hoewel ik nu wel een bedrijf heb gevonden, die ze importeert
-- Saucijzebroodjes
-- Oh, ik vergat bijna boerenkool!

We kunnen hier alle kazen krijgen, zelfs kazen uit NL, die ik niet eens wist dat ze bestonden. Stroopwafels zijn alom aanwezig, zelfs organische. Ontbijtkoek ook, hoewel candijkoek lekker zou zijn.

Wat het "Nederlandse" betreft: de markt, hoewel we hier wel heel veel farmer's markets hebben en Eastern Market in Washington is ook leuk.
Boerenkool valt hier nog wel te maken. Ik heb het voor mijn gastgezin hier gemaakt met verse boerenkool (fresh kale) en smoked saucage. Dus dat kun je niet missen- haha.

Marianke
Aim at heaven and you will get earth thrown in. Aim at earth and you get neither.
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

hallo
Elke keer als we in Amerika zijn proberen we de kaas uit Nederland weer, maar een lekker stuk belegen of oude kaas is niet te vinden. Alles is jong en zacht. Ook de hoeveelheid vleeswaren voor op het brood mis ik. Broodje halfom (varkens lever en pekelvlees), paarden rookvlees, leverkaas etc.
Harm
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

hdeweert schreef:hallo
Elke keer als we in Amerika zijn proberen we de kaas uit Nederland weer, maar een lekker stuk belegen of oude kaas is niet te vinden. Alles is jong en zacht. Ook de hoeveelheid vleeswaren voor op het brood mis ik. Broodje halfom (varkens lever en pekelvlees), paarden rookvlees, leverkaas etc.
Harm
Hey Harm,

Paardenvlees eten wordt in de V.S. bijna beschouwd als kannibalisme, dus dat zul je hier niet snel in de koelvakken tegenkomen. :)

Je Nederlandse kazen probleem herken ik. Gouda en Edammer daar blijft het bij. Als alternatief kunt je de kaas natuurlijk zelf meenemen, dan hoef je het niet te missen.

Tja, ander land, ander broodbeleg. Zie het als een ontdekkingsreis. Ik heb altijd veel plezier in het proberen van dingen die ik niet ken.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Redneck, hebben jullie geen Whole Foods in de buurt? Die heeft een uitgebreid assortiment Nederlandse kazen, jong, belegen, oud, Leidse, Goudse geitenkaas, Parrano enz.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Hallo Redneck
S’avons bij de whisky een lekker blokje ouwe kaas. Meestal is het montery. En over brood gesproken een lekkere bruine volkoren boterham heb ik ook nergens kunnen vinden. Er zullen best goeie bakkers in Amerika zijn, maar als toerist kom ik niet verder als de Wall Markt de Publics etc. Ik was verbaasd dat ze Nederlandse Franse en Griekse kaas verkochten. Echte oude kaas is daar niet te koop. Er zijn mensen die een stuk vacuüm verpakte kaas meenemen maar die is bij mij in een mum van tijd op, en met een hele Goudse kaas van 11 KG rond te sjouwen is ook niet alles. Ik neem dus niks mee. Ook geen pindakaas die smaakt ook niet zoals hier in Nederland (wel lekkerder).
Harm
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Nee, Petra, helaas. Alleen in Metro-Atlanta... :( Toch bedankt voor je tip en we zoeken gewoon verder.

BTW Ik weet dat je kaas ook online kunt kopen, maar we zouden graag een winkel in de buurt vinden voor b.v. Leidse kaas. Niet alleen voor mij, ook voor mijn vrouw, die er gek op is. :)
Georgia on My Mind
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

hdeweert schreef:Hallo Redneck
S’avons bij de whisky een lekker blokje ouwe kaas. Meestal is het montery. En over brood gesproken een lekkere bruine volkoren boterham heb ik ook nergens kunnen vinden. Er zullen best goeie bakkers in Amerika zijn, maar als toerist kom ik niet verder als de Wall Markt de Publics etc. Ik was verbaasd dat ze Nederlandse Franse en Griekse kaas verkochten. Echte oude kaas is daar niet te koop. Er zijn mensen die een stuk vacuüm verpakte kaas meenemen maar die is bij mij in een mum van tijd op, en met een hele Goudse kaas van 11 KG rond te sjouwen is ook niet alles. Ik neem dus niks mee. Ook geen pindakaas die smaakt ook niet zoals hier in Nederland (wel lekkerder).
Harm
:mrgreen: Nee, een stuk kaas van 11 kg. lijkt mij ook geen optie. Het assortiment kaas in de supermarkten hier is enorm. Alleen, wat je zegt, meestal geen oude kaas. Waarschijnlijk zijn Amerikanen er niet gek op.

Een broodtip: als je ergens potato bread ziet, moet je dat eens proberen. Smaakt heel goed en het zou volgens Hollands recept gebakken zijn. Tenminste dat staat op de verpakking. ;)
Georgia on My Mind
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Wat ik miss here is het Nederlandse elftal . Daar is weinig interesse in a nationaal team dat speelt tegen andere landen.Het icehocky team dat won the gold in de winter olympics(Lake Placid) was een uitzondering.Vele mensen weten niet wie Lance Armstrong is en hebben nooit van de Tour de France gehoord.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het blijft me fascineren hoe verschillend de regio's in de VS zijn. Hier is de Tour de France groot nieuws en Lance Armstrong een nationale held. Ik dacht echt, dat dat over de hele VS wel zo zou zijn!
Ik mis het kijken naar schaatsen, misschien dat daar nu wat meer belangstelling voor komt, nu er een Amerikaanse wereldkampioen is. Maar ja, veel hoop heb ik daar toch niet op.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

marcuscj schreef:Het icehocky team dat won the gold in de winter olympics(Lake Placid) was een uitzondering.
Dat herinner ik mij nog goed. Hoewel ik helemaal geen sportfan ben, ben ik toch blij dat ik die wedstrijd tegen de Sovjets gezien heb. Midden in de nacht, vanwege het tijdsverschil met Nederland, was het een gebeurtenis van de eerste orde. Na afloop was het duidelijk dat er sportgeschiedenis geschreven was.

Enne Petra, ik ken hier ook niemand die weet wie Lance Armstrong is. :(

gr. Redneck
Georgia on My Mind
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

Ik weet wel wat ik zou missen als ik in Amerika ga wonen...die overheerlijke Trappisten en stevige abdijbieren. In NY ben ik niet echt veel goede bieren tegengekomen en Heineken is niet echt een goed bier naar mijn mening :roll:
maar ja dat kan ook aan mij liggen misschien heb ik niet goed genoeg gezocht ;)
Made in Holland
Amerikafan

Biertje op een terras

Bericht door Made in Holland »

GEoDLeto,

Die overheerlijke Trappisten en stevige abdijbieren worden bij ons onder de rivieren veel tijdens zonnige dagen op de terassen gedronken.
En dit is wat volgens mij in Amerika ook niet mogelijk is; een terras direkt op de stoep van een bar, waar alcohol mag worden geconsumeerd.

Leon
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

Leon

Dat weet ik, ben zelf ook een brabo (Mierlonaar om precies te zijn), daarom zal ik het ook zo missen ;)

Mark
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Jawel, hoor, als het terrasje bij een restaurant of bar hoort mag dat wel, je mag alleen niet met een biertje in je hand over straat lopen (behalve in New Orleans).

Er zijn (volgens mijn broer, die een grote bierliefhebber is) eindeloos veel goede microbreweries hier in de good old USA. In de supermarkten vind je die ook steeds meer.

En wat de trappisten en abdijbieren, ook die zijn hier te krijgen, in ons gebied bij Total Beverage en Whole Foods. Kom dus allemaal naar Washington, je hoeft niets te missen en er is nog een gratis Nederlandstalige gids ook ;).
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

Argh...ik ben van plan naar NY te gaan...
Ik krijg vast ontwenningsverschijnselen na een week of 2 ;)
24th of September, 2 year wedding anniversary :D
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Hallo
Nu jullie het over bier hebben, de eerste keer dat ik in Amerika op vakantie was miste ik een BIERGLAS. IK drink niet graag uit een blikje of zo uit het flesje. Ook in Las Vegas en New Orleans kreeg ik het bier in een plastic beker. Tegenwoordig neem ik mijn eigen bierglas mee voor op de hotel kamer.
Harm
Made in Holland
Amerikafan

Hollands biertje in de VS.

GEoDLeto, Petra,

Was 3 jaar geleden in Louisiana en kon daar bij een Wall Mart kiezen uit Heineken, Grolsch en Bavaria.

Petra, over dat terras klopt, alleen mag volgens mij dat terras niet open en bloot aan een openbare weg liggen (New Orleans is misschien daar een uitzondering op).

Wat ik verder erg mis in de US is het "na-tafellen" in een restaurant na een heerlijke maaltijd (ligt aan het betalings-systeem).

Leon
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Leon,

Jawel, hoor, die terrasjes mogen best aan een openbare weg liggen, tenminste hier in Virginia, District of Columbia en Maryland, ik ken er een heel stel in Washington.

Iedere staat heeft zijn eigen wetten omtrent het verbruik van alcohol, dus dat kan verschillen per plaats.

En wat dat natafelen betreft, ik denk, dat dat is, omdat jullie naar wat ik lees toch wel de budget restaurants uitkiezen. Dat maak ik ook op uit jouw opmerking over het betalingssysteem.

Je hoeft niet naar per se een duur restaurant te gaan om na te kunnen tafelen, maar toch wel naar eentje, die een stap boven de Denny's en IHOPs is.

Verder hoef je ook absoluut niet weg als je klaar bent met eten, zelfs niet in de keten restaurants.

Wij zitten regelmatig urenlang in een restaurant te kletsen, als we allang uitgegeten zijn. Misschien dat we nog wat te drinken bestellen, dan, maar verder niet.

Ik heb die opmerking al eerder gehoord en ik snap hem niet, want Amerikanen zijn net zo dol op natafelen als Nederlanders. Misschien dat de indruk gewekt wordt omdat de rekening zo gauw gegeven wordt?
Made in Holland
Amerikafan

natafelen

Petra,

Komt waarschijnlijk doordat we direkt na de laatste gang de rekening "geserveerd" krijgen.
Zal dus wel het gevoel zijn.

Leon
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

Leon

Gewone pils smaakt goed, maar ik ben verslaafd aan Trappisten en aanverwante artikelen ;)

Mark
24th of September, 2 year wedding anniversary :D
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer