Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Heeft iemand ervaring met het kopen van een auto?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Roadtrip route66
Amerika-newbie
Contacteer:

Heeft iemand ervaring met het kopen van een auto?

Bericht door Roadtrip route66 »

Dag mensen, ik heb een vraag. Ik hoop dat er mensen zijn die me kunnen helpen. Ik ben van plan om in april of mei 2009 samen met een maat van me de route66 te gaan rijden. We hebben al eens zitten kijken naar het huren van een auto. Dat kost nogal niet wat...!!!!
Aangezien we toch een stel avonturiers zijn en eigenlijk het ultieme Route66 gevoel willen krijgen lijkt het ons erg tof om in Amerika een auto te kopen, er een anderhalve maand in rond te rijden en hem dan weer te verkopen. `t Liefst een oude bak, nog mooier zou zijn een oude Amerikaan. Zijn er mensen die hier toevallig ervaring mee hebben of iets meer kunnen vertellen.

Ik hoop het wel, alvast bedankt in ieder geval.

Met vriendelijke groet Jan
Imke
Amerika-ontdekker

Bericht door Imke »

Ik woon voor een half jaar in Tennessee en heb van de zomer een auto gekocht.
Volgens mij is het enige wat je moet opgeven een US adres, ik heb alle title info per post gekregen.

De dealer heeft voor mij de nummerplaat geregeld, weet niet of je een adres moet opgeven als je dat zelf regelt.

Er zal hier vast wel iemand zijn die daar meer info over heeft.
Afbeelding
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Niet de moeite waard om voor 1.5 maand te doen denk ik. Er zitten nogal wat haken en ogen aan. De verzekering bijvoorbeeld voor die tijd regelen wordt heel moeilijk denk ik.
Daarbij moet je een auto zien te vinden die betaalbaar en betrouwbaar is en hoeveel tijd heb je om hem kwijt te raken?
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Imke schreef:Ik woon voor een half jaar in Tennessee en heb van de zomer een auto gekocht.
Volgens mij is het enige wat je moet opgeven een US adres, ik heb alle title info per post gekregen.

De dealer heeft voor mij de nummerplaat geregeld, weet niet of je een adres moet opgeven als je dat zelf regelt.

Er zal hier vast wel iemand zijn die daar meer info over heeft.
Hoe doe je dat dan met de verzekering?
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Imke
Amerika-ontdekker

Bericht door Imke »

Ben voor 6 maanden verzekerd bij Progressive, was geen probleem.
Ze hadden alleen mijn rijbewijs en adres in Amerika nodig.

Vond t wel vrij duur, $650.
Afbeelding
Dutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Dutch »

Een aantal weken geleden heeft in de autoweek een heel artikel gestaan, geschreven door iemand die zoiets gedaan had.
Het artikel was een vervolgverhaal, wat 3 weken besloeg.
Het laatste stuk stond in week 37
Misschien is er wat over terug te vinden op de website van autoweek?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer