Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Heli vlucht boven grandcanyon
-
- Amerika-ontdekker
Heli vlucht boven grandcanyon
Wij willen graag op 16 augustus 2005 een heli vlucht maken. Zijn er mensen met ervaring hier?
Ik heb ff rondgekeken op internet. en kwam pappilon en heliusa tegen. Met papilon kun je een vlucht maken naar de north rim, maar het lijkt mij spectaculairder om door de canyon te vliegen ipv naar de overkant. HeliUsa biedt volgens mij wel zoiets aan maar die vertrekken van de west kant van de grand canyon en dat is wel erg ver omrijden....
Alle tips zijn welkom...
Mvg Andre en Jolanda
Ik heb ff rondgekeken op internet. en kwam pappilon en heliusa tegen. Met papilon kun je een vlucht maken naar de north rim, maar het lijkt mij spectaculairder om door de canyon te vliegen ipv naar de overkant. HeliUsa biedt volgens mij wel zoiets aan maar die vertrekken van de west kant van de grand canyon en dat is wel erg ver omrijden....
Alle tips zijn welkom...
Mvg Andre en Jolanda
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik wist niet dat het verboden was, maar blijkbaar houdt niet iedereen zich daaraan. Toen wij vorig jaar aan de North Rim waren zagen we een helikopter voorbij komen.....

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
- Amerikafan
Hoi Andre en Jolanda,
Jullie kunnen ook met een vliegtuigje over de Canyon vliegen, je gaat dan 2x zo lang en de helft goekoper, dan met een helicopter.
Wij hebben dat ook gedaan, het was echt super gaaf. Vanaf het visitor Center is het ongeveer 15 a 20 minuten rijden.
Groetjes Sanny
Jullie kunnen ook met een vliegtuigje over de Canyon vliegen, je gaat dan 2x zo lang en de helft goekoper, dan met een helicopter.
Wij hebben dat ook gedaan, het was echt super gaaf. Vanaf het visitor Center is het ongeveer 15 a 20 minuten rijden.
Groetjes Sanny
Sanny Goes New York!!
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
met welke maatschappij heb je dit gedaan?Sanny Rocks schreef:Jullie kunnen ook met een vliegtuigje over de Canyon vliegen, je gaat dan 2x zo lang en de helft goekoper, dan met een helicopter.
hoe is het zicht vanuit een vliegtuigje? Kun je dan wel foto's maken?Sanny Rocks schreef: Wij hebben dat ook gedaan, het was echt super gaaf. Vanaf het visitor Center is het ongeveer 15 a 20 minuten rijden.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Hoi Njit,
Wij vlogen boven de Grand Canyon vanaf het vliegveld in Tusayan met een Cesna bij de maatschappij Air Grand Canyon ( http://www.airgrandcanyon.com ). Wij betaalden in 2000 per persoon circa $ 68,00 voor een 45 minuten durende vlucht. Dit was met een kortingsbon, die wij in een folder van deze maatschappij bij een hotel ergens onderweg uit het folderrek haalden.
Dit was een onvergetelijke ervaring en ik heb prachtige foto’s gemaakt, ondanks dat er door een kunststof raampje gefotografeerd moest worden.
Citaat uit een eerder bericht op http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=1323
In het plaatsje Tusayan zijn diverse hotels en restaurants. Ook is hier het vliegveld, waarvandaan je een vlucht kan maken boven de Grand Canyon. Per helicopter of klein vliegtuig (bijvoorbeeld een Cesna). Als je gaat vliegen met een vliegtuigje, zorg dat je een raamplaats hebt (sommige vliegtuigen hebben 3 stoelen op rij) en dat de vliegtuigvleugels hoog zitten, dus boven de ramen, zodat je een goed uitzicht hebt (vooraf vragen). Er valt goed te filmen en te fotograferen vanuit een vliegtuigje. Kijk in de hotels en/of bezoekerscentra naar folders van vliegmaatschappijen, die boven de Grand Canyon vliegen. Regelmatig vind je daarin kortingsbonnen voor de vlucht.
Marco.
Wij vlogen boven de Grand Canyon vanaf het vliegveld in Tusayan met een Cesna bij de maatschappij Air Grand Canyon ( http://www.airgrandcanyon.com ). Wij betaalden in 2000 per persoon circa $ 68,00 voor een 45 minuten durende vlucht. Dit was met een kortingsbon, die wij in een folder van deze maatschappij bij een hotel ergens onderweg uit het folderrek haalden.
Dit was een onvergetelijke ervaring en ik heb prachtige foto’s gemaakt, ondanks dat er door een kunststof raampje gefotografeerd moest worden.
Citaat uit een eerder bericht op http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=1323
In het plaatsje Tusayan zijn diverse hotels en restaurants. Ook is hier het vliegveld, waarvandaan je een vlucht kan maken boven de Grand Canyon. Per helicopter of klein vliegtuig (bijvoorbeeld een Cesna). Als je gaat vliegen met een vliegtuigje, zorg dat je een raamplaats hebt (sommige vliegtuigen hebben 3 stoelen op rij) en dat de vliegtuigvleugels hoog zitten, dus boven de ramen, zodat je een goed uitzicht hebt (vooraf vragen). Er valt goed te filmen en te fotograferen vanuit een vliegtuigje. Kijk in de hotels en/of bezoekerscentra naar folders van vliegmaatschappijen, die boven de Grand Canyon vliegen. Regelmatig vind je daarin kortingsbonnen voor de vlucht.
Marco.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Alternatief: trein?
Heeft iemand ervaring met de trein die de excursies naar de Canyon doet?
Zie: http://www.thetrain.com
Het lijkt me wel wat ... ook duur, maar ja, dat is vliegen ook.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: Alternatief: trein?
Yep, that would be me!nieuwenoord schreef:Heeft iemand ervaring met de trein die de excursies naar de Canyon doet?

Vorige maand heb ik er een stukje over geschreven in deze topic.
Het is een hele mooie tocht. Onderweg nog een "heuse" overval

Groet,
Roland
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Heli vlucht boven grandcanyon
Hebben we in sept. 2003 gedaan, met Papillon de North tour voor $115 p.p. Was duur, maar het geld meer dan waard! Schitterend. om nooit te vergeten. Heel mooi om te zien. De helikopter had ramen die tot in de bodem liepen, dus je kon recht naar beneden kijken. Waanzinnig. Alleen de helikoptervlucht vond ik al een superervaring en dan nog met dat uitzicht! :dance:Andre Broers schreef:Wij willen graag op 16 augustus 2005 een heli vlucht maken. Zijn er mensen met ervaring hier?
Ik heb ff rondgekeken op internet. en kwam pappilon en heliusa tegen. Met papilon kun je een vlucht maken naar de north rim...
nadeel vond ik wel dat je achterin 3 stoelen naast elkaar had, waardoor er dus iemand in het midden moest zitten. Achteraf vond mijn man dat niet zo erg, omdat hij een goed overzicht naar 2 kanten had, maar toch... Je kan hier verder geen invloed op uitoefenen (volgens mij), omdat het op basis van gewicht wordt ingedeeld.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
- Amerikafan
Wij hebben dit gedaan met Air Grand Canyon net als Marco.Njit schreef:met welke maatschappij heb je dit gedaan?
Zekers!!! Wij hadden echt veel foto's gemaakt, en allemaal mooi.Njit schreef: hoe is het zicht vanuit een vliegtuigje? Kun je dan wel foto's maken?
Wij hebben een vlucht van 1,5 uur gedaan, was geloof ik 95 dollar.
Groetjes Sanny
Sanny Goes New York!!
Ik meen ergens gehoord of gelezen te hebben dat ze het vliegverkeer in/boven de Grand Canyon sterk aan banden hebben gelegt. Ik begreep dat het te maken had met het beschermen van de natuur. (maar ik weet het dus niet zeker)
Als dit waar is zal dit gevolgen hebben voor het aanbod. Wellicht moet je dan wel reserveren vooraf.
Als dit waar is zal dit gevolgen hebben voor het aanbod. Wellicht moet je dan wel reserveren vooraf.
Ons reisverslag over New York en Zuidwest Amerika op: http://www.reisverslag.info
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 3063 Weergaves
-
Laatste bericht door r0bert0
-
- 14 Reacties