Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper verzekeringen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
EPI
Amerika-ontdekker

Camper verzekeringen

Bericht door EPI »

Ook de camper is nu geboekt! Via Jan Doets (ondanks dat we zeer veel problemen hebben ondervonden bij het krijgen van een prijsopgave....).
Jan Doets biedt echter als een van de weinigen (enige?) de 'Zero Risk' verzekering (dwz geen eigen risico) en dat geeft ons bij deze eerste camperreis toch wel een goed gevoel.
Nu kunnen we serieus werk gaan maken van het uitzoeken van de campings en de activiteiten.

We twijfelen o.a. nog over het aantal dagen dat we in de omgeving van Page door willen gaan brengen.
- Heeft iemand ervaring met het maken van een boottocht op Lake Powell? Welke is aan te raden?
- Onze campingkeuze is voorlopig Wahweap RV park. Kun je daarvandaan eenvoudig bij een strandje aan het meer komen (dus zonder al te veel slechte zandwegen te moeten rijden met de camper)? Kun je goed zwemmen in Lake Powell of is het daar te rotsig voor?
- Is op deze kaart Wahweap GC en de Lodge te zien?
http://maps.google.com/maps?q=lake+powe ... &t=k&hl=en
- Is het verstandig om een excursie naar Antelope Canyon vooruit te reserveren of kan dat ook ter plaatse? Is vanwege de lichtval alleen de tour van 12 uur interessant of kun je ivm minder drukte beter op een ander tijdstip gaan (als je niet alleen voor de foto's gaat)?
- Ik heb op diverse websites wel iets gelezen over de 'In-park shuttle service', maar het is mij niet echt duidelijk welke plaatsen binnen het park met die shuttle bereikbaar zijn. Heeft iemand ervaring?

*note mod

Afgesplitst van http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=12027 omdat het verzekerings verhaal niets met de reis zelf te maken heeft.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

EPI schreef:Ook de camper is nu geboekt! Via Jan Doets (ondanks dat we zeer veel problemen hebben ondervonden bij het krijgen van een prijsopgave....).
Jan Doets biedt echter als een van de weinigen (enige?) de 'Zero Risk' verzekering (dwz geen eigen risico) en dat geeft ons bij deze eerste camperreis toch wel een goed gevoel.
Het eigen risico is bij een normale (VIP) verzekering is maximaal $ 700,00 en bij een uitgebreide (SLI) $ 200,00
Ook bij de Zero Risk verzekering zijn schade aan onder- en bovenkant van de camper en schade aan de banden niet meeverzekerd.
Tijdens 6 camper reizen van in totaal 25 weken hebben wij $ 250,00 schade aan de dakramen gehad tijdens een hagelbui die dus ook bij de Z.R. niet verzekerd was geweest.
Ik vind € 8,00 per dag erg veel geld om een eigen risico af te kopen.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Gefeliciteerd met je boeking!
De Zero Risk is een goede verzekering, ik heb het allemaal nagetrokken, wij hebben hem namelijk ook geboekt bij Jan Doets.
Om een voorbeeld te geven, Tioga Tours biedt een zelfde soort verzekering, die heet 0Zero als ik het goed heb, (is van de Europeesche) kost 12,50 per dag en dan hou je bij bijvoorbeeld Road Bear nog een eigen risico van 250 euro over, bij andere maatschappijen ligt dat weer anders.
Bij de goedkopere (JD) Zero Risk is er geen eigen risico meer.

Je hebt er in ieder geval, door deze verzekering af te sluiten, alles aan gedaan om de risico's uit te sluiten, vooral bij zo'n eerste camperreis.
Laatst gewijzigd door Gypsygirl1 op 13 nov 2007, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik heb een vraag de Zero Risk verzekering, kan je die nemen bij een VIP of een SLI verzekering?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

De uitgebreide camperverzekering van de Europeesche is extra, dus in plaats van SLI (als je die al zou nemen).
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Blijf het duur vinden, het dak, de onderkant en de banden zijn nog steeds niet mee verzekerd, een SLI nemen we ook nooit.
Zoals Rob al aan gaf 1x schade gehad door hagel en dat vergoed de verzekering ook niet, ook de Zero Risk niet.
Eigenlijk komt het er op neer dat je een aanrijding moet hebben die jou schuld is om vergoeding te krijgen.
Heb het idee dat er maar 1 beter van wordt en dat is de verzekeingsmaatschappij.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Annie schreef:Eigenlijk komt het er op neer dat je een aanrijding moet hebben die jou schuld is om vergoeding te krijgen.
Heb het idee dat er maar 1 beter van wordt en dat is de verzekeingsmaatschappij.
Totdat er volgend jaar een hert op de voorbumper zit...

Wat ik ermee wil aangeven, je hoeft maar één flinke schade te hebben en je bent blij dat je een uitgebreide verzekering (met geen of weinig eigen risico) hebt. Dat het al 6x goed gaat is nog geen garantie dat het de 7e keer ook goed gaat.

Vorig jaar kreeg ik een steen tegen de voorruit van de cabrio. Dankzij mijn uitgebreide verzekering kostte me dat geen cent. Ik hoefde enkel een handtekening onder het schaderapportje te zetten en ik was klaar. Ik weet niet wat een nieuw voorruit kost maar voor mij kon het toen in ieder geval wel uit zo'n uitgebreide verzekering.

Een ieder moet het natuurlijk voor zichzelf weten. Persoonlijk koop ik dat risico liever af zodat ik me geen zorgen hoef te maken dat er iets met de auto (camper) gebeurt.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Coyote schreef:
Annie schreef:Eigenlijk komt het er op neer dat je een aanrijding moet hebben die jou schuld is om vergoeding te krijgen.
Totdat er volgend jaar een hert op de voorbumper zit...

Roland
Dat kost je dan maximaal 700 dollar, dat is het risico waar je voor kiest.
Als je dat verrekend met het aantal jaren zonder dure verzekering is het nog een koopje. :lol:
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Annie schreef: een SLI nemen we ook nooit.
Wij deden het ook niet toen we een camper huurden. We kregen een kapotte voorruit en nog wat blikschade hier en daar, maar we hebben niets hoeven te betalen....... :lol:

Dit is geen maatstaaf hoor, maar pure mazzel. Ik ben VOOR een goede verzekering als je op reis gaat.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

hekkie schreef:
Annie schreef: een SLI nemen we ook nooit.
Wij deden het ook niet toen we een camper huurden. We kregen een kapotte voorruit en nog wat blikschade hier en daar, maar we hebben niets hoeven te betalen....... :lol:

Dit is geen maatstaaf hoor, maar pure mazzel. Ik ben VOOR een goede verzekering als je op reis gaat.

Marjan
Marjan als jullie toen de SLI hadden genomen, dan had je nog een eigen risico van 200 dollar en dat met de dure verzekering, hadden je goedkoper uit geweest met de voorruit zo te betalen, kostte 375 dollar en 35 dollar voor het achterlichtje, zag ik toen op een poster bij El-Monte.
Dus wat is wijsheid, ik weet het niet, wij nemen het risico en het is tot nu toe altijd goed gegaan.
Laatst gewijzigd door Annie op 13 nov 2007, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Afbeelding

De camperverzekering zoals die bij Tioga afgesloten kan worden (van de Europeesche) biedt meer dan een SLI. Er zit bijvoorbeeld een behoorlijk bedrag aan rechtsbijstand in. Daarnaast is het eigen risico op schades die niet vergoed worden in de uitzonderingen wél gedekt. Je ziet dan op de onderste regel. Juist daarin wordt de uitgesloten cascoschade bij de standaardverzekeringen wel gedekt tot een bedrag van 3000 euro.

Wij hebben deze verzekering dus wel afgesloten. Een voorruit is nog te overzien, maar als je toevallig je dakairco én de satelietontvanger eraf rijdt, is er volgens mij meer aan de hand.
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Of ik lees het verkeerd, maar er staat toch welke schade er uit gesloten zijn.
Dat krijg je dat nu ook niet vergoed en telt het eigen risico.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Nog even goed de voorwaarden nagelezen en overgetypt van de Zero Risk (betreffende Road Bear)van Jan Doets:

Dekking aansprakelijkheid derden: USD 1.000.000.00
Rechtsbijstand: € 10.000
Extra reis/verblijfkosten ivm bijwonen proces: € 1.750

Uitgekeerd zonder enige vorm van eigen risico wordt:
Schade aan camper door:
Ongeval/brand
Diefstal van het voertuig
Vandalisme
Glasschade incl de voorruit
Dakschade door laaghangende objecten
Onderzijde van het voertuig incl banden en wielen
Schade door gebruik camper off road
Scahde door ontstaan achteruit rijden
Schade aan interieur
Schade ontstaan door bevriezing/oververhitting van leidingssystemen.
NB het is niet toegestaan bij vorst de watertanks gevuld te hebben.

Repatriering van uw camper bij noodzakelijke voortijdige terugkeer : max verg. €3.500
Oponthoud door pech onderweg (wanneer binnen 12 uur na melding aan het verhuurstation van de storing, het euvel nog niet verholpen is.

Zonder deze verzekering, dus bij alleen een Basis en SlI (bij Road Bear) heb je voor al deze dingen geen dekking of een eigen risico, varierend van 750 to 3000 dollar!
Dus de dingen die Rob beschrijft, daar ben je nu voor 8 dollar per dag wel voor verzekerd en heb je geen eigen risico.
Laatst gewijzigd door Gypsygirl1 op 13 nov 2007, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Annie schreef:Of ik lees het verkeerd, maar er staat toch welke schade er uit gesloten zijn.
Dat krijg je dat nu ook niet vergoed en telt het eigen risico.
Je leest inderdaad verkeerd. Er staat dat in de standaard verzekeringen uitgesloten cascoschades zijn vermeld. Dan krijg je het rijtje van die schades daaronder. Deze verzekering dekt juist 3000 euro per schadegeval van zo'n uitgesloten schade.

Letterlijk: de verzekering dekt het eigen risico af én vergoedt schades die normaal gesproken uitgesloten zijn, het overzicht staat eronder.

Mmm, dit is dubbel ,maar ik hoop dat ik het zo goed uitleg.
Laatst gewijzigd door nieuwenoord op 13 nov 2007, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

En dan nog even om compleet te zijn. Ingrid noemt de SLI bij Road Bear, maar de uitgebreide camperverzekering is dus een verzekering die je neemt in plaats van de SLI en deze dekt hetzelfde als de Zero Risk bij Jan Doets. Alleen zijn de bedragen voor de repatriëring en rechtsbijstand bij de Europeesche beduidend hoger.

Het zou me trouwens niet verbazen als we over dezelfde verzekering praten in grote lijnen, want Jan Doets sluit de verzekeringen ook via de Europeesche. Onze schade aan het interieur van vorig jaar werd via die verzekering volledig en zonder eigen risico vergoed (we hadden toen nog geboekt bij Jan Doets).
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

nieuwenoord schreef:En dan nog even om compleet te zijn. Ingrid noemt de SLI bij Road Bear, maar de uitgebreide camperverzekering is dus een verzekering die je neemt in plaats van de SLI en deze dekt hetzelfde als de Zero Risk bij Jan Doets. Alleen zijn de bedragen voor de repatriëring en rechtsbijstand bij de Europeesche beduidend
Maar de premie van de Zero Risk is per dag wel 4,50 goedkoper!
En, volgens Paul van Tioga, blijft het eigen risico bij Road Bear 250 euro bij andere 0-zero verzekering die hun aanbieden via de Europeesche.

De Zero Risk is, is mij verteld, een combinatiepolis van Jan Doets met de Europeesche.
In ieder geval ben ik nu 198 euro kwijt voor deze verzekering voor de hele trip en ben rondom verzekerd zonder eigen risico en dat vind ik het wel waard.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Gypsygirl1 schreef:
Maar de premie van de Zero Risk is per dag wel 4,50 goedkoper!
En, volgens Paul van Tioga, blijft het eigen risico bij Road Bear 250 euro bij andere 0-zero verzekering die hun aanbieden via de Europeesche.
Klopt, via Jan Doets is deze goedkoper en Jan Doets schijnt inderdaad een goede deal gemaakt te hebben met de Europeesche hierover. Ik heb ook nergens gezegd dat ze duurder zijn.

Mijn probleem met Jan Doets blijft dat ze pas in oktober mijn camperreservering willen doen, zelfs nadat ik in juni netjes mail dat ik dat bij anderen al wel kan. Als dat betekent dat de Z-klasse in de business class tegen die tijd is uitverkocht, zijn we dus vele duizenden euro's duurder uit door te wachten op Jan Doets. Dat is de reden dat wij nu al twee keer niet bij Jan Doets hebben geboekt.

Ik snap eigenlijk niet waar Paul die 250 euro vandaan haalt, want de polisvoorwaarden zeggen juist dat die zijn afgedekt door deze verzekering. En ik heb mijn diploma als assurantieadviseur dan wel in een grijs verleden gehaald, lezen kan ik nog steeds wel geloof ik.

Letterlijk uit de polisvoorwaarden:

rubriek Cascoschade
24 Dekking
Tot de in het dekkingsoverzicht genoemde maxima wordt uitkering verleend voor:
24.1 het op grond van de basisverzekering in mindering gebrachte eigen risico24.2 een onder 24.2.1 tot en met 24.2.7 genoemde schade aan het motorrijtuig, als deze schade op grond van de basisverzekering is
uitgesloten (100% eigen risico)
24.2.1 schade door gebruik off-road (dit houdt o.a. in schade aan het motorrijtuig als gevolg van het rijden op een onverharde weg)
24.2.2 schade ontstaan bij achteruitrijden
24.2.3 schade door bevriezing/oververhitting van het leidingsysteem
24.2.4 dakschade door laaghangende objecten
24.2.5 schade aan interieur
24.2.6 schade aan onderzijde incl. banden/wielen
24.2.7 schade

Heel eerlijk kijk hier als iemand die toch geacht mag worden verstand te hebben van verzekeren dus anders tegenaan als Paul. Maar ja, hij is reisagent :wink:

Voor wie interesse heeft: De polisvoorwaarden van de Europeesche.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Beste Ingrid,

Wij bieden deze verzekering van de Europeesche ook aan. Het risico is zeker niet "zero" zoals men beweert.

De dekking voor het eigen risico is maximaal 500 dollar en het eigen risico is bij Road Bear 750 dollar dus er blijft 250 dollar over.

Groeten,
Paul
Tioga Tours BV
Laatst gewijzigd door Gypsygirl1 op 13 nov 2007, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Bovenstaande mail kreeg ik toen ik hem vertelde over de Zero Risk verzekering van Jan Doets.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind het toch wel fijn dat hier eens over gediscussieerd wordt want voor heel veel mensen is dit een mistige materie.
Mijn kennis komt alleen van veel lezen in de voorwaarden en veel vragen te stellen aan de desbetreffende verzekeringsagenten.
Verder heb ik totaal geen verstand van verzekeringen en verzekeren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer