Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Camper verzekeringen
-
- Amerikakenner
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 15 mei 2005, 11:25
- Locatie: Bloemendaal
- Contacteer:
Wij hebben onze trip voor volgend jaar - m.u.v. de vlucht - via Hotelplan gereserveerd. In de Algemene Voorwaarden van El Monte is daar i.z. verzekering het volgende opgenomen:
In de prijs is de VIP (Vehicle Incident Protection) inbegrepen. Deze brengt het eigen risico terug van USD 5.000 tot USD 700 per geval bij schades zoals ongeval, diefstal en vandalisme. De VIP dekt geen schades die buiten de openbare weg zijn gebeurd, aan het interieur/exterieur, schade aan slide-out, schade ontstaan door oververhitting of bevriezing van systemen, alsmede door onoplettendheid van de huurder en de kosten van schades indien dit gebeurt in Alaska en/of Noord Canada. De standaard wettleijke aansprakelijkheid van de bestuurder is gedekt tot minimale financiele dekking welke per staat verschilt. Deze bedragen zijn zeer laag derhalve dient het aanbeveling om uw aansprakelijkheid jegens claims van derden te verhogen en wij rade n u aan de SLI (Supplement Liability Insurance) ad USD 12,00 p.d. af te sluiten die de aansprakelijkheid toto USD 1.000.000 verzekert.
Verder heb ik ooit (waar???) het volgende gelezen:
Vaak wordt een huurauto of -camper verhuurd inclusief verzekering. Ter plekke blijkt vaak dat de Loss or Damage Waiver (LDW) niet bij de prijs is inbegrepen. Theoretisch heeft het reisbureau ook nog gelijk, want de LDW is geen verzekering maar een afkoopsom, maar zonder LDW ben je volledig aansprakelijk voor alle schade aan de auto, ook als het jouw schuld niet is en kun je zelf vervolgens de schade op de tegenpartij gaan verhalen.
LDW (Loss Damage Waiver):
“Is an agreement between you and your dealer. While it is not insurance, it relieves you of the need to purchase physical damage insurance for the equipment you rent. You are protected in the event of a loss.”
Why you should have LDW:
1) Protect yourself against loss on rental equipment, for usually less cost than physical damage insurance
2) No longer provide evidence of insurance before renting equipment, saving you time and money
3) Eliminate the hassle of filing insurance claims
4) No need to remove the equipment from your commercial insurance policy when the rental ends
Hoewel het dus officieel geen verzekering genoemd wordt, maar een overeenkomst tussen jou en de verhuurder, wordt het in de Nederlandse reisgidsen een "all-risk verzekering" genoemd. Je bent verzekerd voor de schade aan je eigen auto, evenals de afkoop van eigen risico van alle schade aan de auto. Echter in de staat New York kun je het eigen risico NIET afkopen. Het eigen risico in New York is $ 100,00.
SLI (Supplement Liability Insurance) soms ook genoemd LIS (Liability Insurance Supplement):
Is een aansprakelijkheids verzekering, met een maximum dekking van $ 1.000.000,00.
PAI (Personal Accident Insurance):
Is een persoonlijke ongevallenverzekering. Heb je echter een volledige reisverzekering in Nederland afgesloten, dan is deze niet noodzakelijk.
Concluderend: De LDW en LIS zou je dus eigenlijk altijd moeten afsluiten, PAI afhankelijk van je reisverzekering.
Ik ben benieuwd wat onze expert hierover kunnen zeggen.
In de prijs is de VIP (Vehicle Incident Protection) inbegrepen. Deze brengt het eigen risico terug van USD 5.000 tot USD 700 per geval bij schades zoals ongeval, diefstal en vandalisme. De VIP dekt geen schades die buiten de openbare weg zijn gebeurd, aan het interieur/exterieur, schade aan slide-out, schade ontstaan door oververhitting of bevriezing van systemen, alsmede door onoplettendheid van de huurder en de kosten van schades indien dit gebeurt in Alaska en/of Noord Canada. De standaard wettleijke aansprakelijkheid van de bestuurder is gedekt tot minimale financiele dekking welke per staat verschilt. Deze bedragen zijn zeer laag derhalve dient het aanbeveling om uw aansprakelijkheid jegens claims van derden te verhogen en wij rade n u aan de SLI (Supplement Liability Insurance) ad USD 12,00 p.d. af te sluiten die de aansprakelijkheid toto USD 1.000.000 verzekert.
Verder heb ik ooit (waar???) het volgende gelezen:
Vaak wordt een huurauto of -camper verhuurd inclusief verzekering. Ter plekke blijkt vaak dat de Loss or Damage Waiver (LDW) niet bij de prijs is inbegrepen. Theoretisch heeft het reisbureau ook nog gelijk, want de LDW is geen verzekering maar een afkoopsom, maar zonder LDW ben je volledig aansprakelijk voor alle schade aan de auto, ook als het jouw schuld niet is en kun je zelf vervolgens de schade op de tegenpartij gaan verhalen.
LDW (Loss Damage Waiver):
“Is an agreement between you and your dealer. While it is not insurance, it relieves you of the need to purchase physical damage insurance for the equipment you rent. You are protected in the event of a loss.”
Why you should have LDW:
1) Protect yourself against loss on rental equipment, for usually less cost than physical damage insurance
2) No longer provide evidence of insurance before renting equipment, saving you time and money
3) Eliminate the hassle of filing insurance claims
4) No need to remove the equipment from your commercial insurance policy when the rental ends
Hoewel het dus officieel geen verzekering genoemd wordt, maar een overeenkomst tussen jou en de verhuurder, wordt het in de Nederlandse reisgidsen een "all-risk verzekering" genoemd. Je bent verzekerd voor de schade aan je eigen auto, evenals de afkoop van eigen risico van alle schade aan de auto. Echter in de staat New York kun je het eigen risico NIET afkopen. Het eigen risico in New York is $ 100,00.
SLI (Supplement Liability Insurance) soms ook genoemd LIS (Liability Insurance Supplement):
Is een aansprakelijkheids verzekering, met een maximum dekking van $ 1.000.000,00.
PAI (Personal Accident Insurance):
Is een persoonlijke ongevallenverzekering. Heb je echter een volledige reisverzekering in Nederland afgesloten, dan is deze niet noodzakelijk.
Concluderend: De LDW en LIS zou je dus eigenlijk altijd moeten afsluiten, PAI afhankelijk van je reisverzekering.
Ik ben benieuwd wat onze expert hierover kunnen zeggen.
Jan Gijs
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Berichten: 13784
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Locatie: Macisvenda, Spanje
- Contacteer:
Potdikkeme, daar keek ik inderdaad overheen. Er blijft een gat van 250 dollar. Prettig is wel dat dat de laatste 250 dollar is, dus dat het gaat spelen bij een schade gróter dan 500 dollar. Zit je met een lager schadebedrag, dan krijg je het wel terug. Dit gaat dus over schades anders dan de 'uitgesloten schades' uit het lijstje. Schades door 'gewone' aanrijdingen e.d. dus.Gypsygirl1 schreef:Beste Ingrid,
Wij bieden deze verzekering van de Europeesche ook aan. Het risico is zeker niet "zero" zoals men beweert.
De dekking voor het eigen risico is maximaal 500 dollar en het eigen risico is bij Road Bear 750 dollar dus er blijft 250 dollar over.
Groeten,
Paul
Tioga Tours BV
Bij de normaal gesproken uitgesloten schades speelt geen eigen risico, omdat dat wordt afgedekt door de laatste regel in het rijtje van dekkingen. Vandaar dat wij vorig jaar onze kapotte stoel wel vergoed kregen, dat was een schade van 175 dollar.
- Annie
- Amerika-expert
- Berichten: 4583
- Lid geworden op: 07 apr 2007, 22:54
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Locatie: Biggekerke
- Contacteer:
Heb je ook uitgerekend wat je aan de verzekering kwijt was.nieuwenoord schreef:Potdikkeme, daar keek ik inderdaad overheen. Er blijft een gat van 250 dollar. Prettig is wel dat dat de laatste 250 dollar is, dus dat het gaat spelen bij een schade gróter dan 500 dollar. Zit je met een lager schadebedrag, dan krijg je het wel terug. Dit gaat dus over schades anders dan de 'uitgesloten schades' uit het lijstje. Schades door 'gewone' aanrijdingen e.d. dus.Gypsygirl1 schreef:Beste Ingrid,
Wij bieden deze verzekering van de Europeesche ook aan. Het risico is zeker niet "zero" zoals men beweert.
De dekking voor het eigen risico is maximaal 500 dollar en het eigen risico is bij Road Bear 750 dollar dus er blijft 250 dollar over.
Groeten,
Paul
Tioga Tours BV
Bij de normaal gesproken uitgesloten schades speelt geen eigen risico, omdat dat wordt afgedekt door de laatste regel in het rijtje van dekkingen. Vandaar dat wij vorig jaar onze kapotte stoel wel vergoed kregen, dat was een schade van 175 dollar.

Had je misschien de stoel zelf wel kunnen betalen.
Die 0 zero vezekering is gewoon een keus die je maakt, je doet het wel of niet.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Berichten: 13784
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Locatie: Macisvenda, Spanje
- Contacteer:
De genoemde Zero Risk-verzekering van Jan Doets en de Camperverzekering via de Europeesche maken dus het afsluiten van een SLI voor de extra aansprakelijkheidsdekking overbodig, ze geven gedeeltelijk of geheel het eigen risicobedrag terug wat je bij elke camperverhuurder hebt én ze dekken schade die door de verhuurder wordt uitgesloten voor vergoeding (het rijtje waar het net al aan aantal keren over ging). Daarnaast krijg je nog wat zaken vergoed als rechtsbijstand, mocht je bij een rechtzaak aanwezig moeten zijn en kosten die gemaakt worden als je camper teruggehaald moet worden om een of andere reden. In mijn ogen zou dat ook onder een goede reisverzekering al gedekt moeten zijn. Het LDW deel wordt ook afgedekt doordat de Europeesche je zaken gaat regelen.JGK schreef:Wij hebben onze trip voor volgend jaar - m.u.v. de vlucht - via Hotelplan gereserveerd. In de Algemene Voorwaarden van El Monte is daar i.z. verzekering het volgende opgenomen:
In de prijs is de VIP (Vehicle Incident Protection) inbegrepen. Deze brengt het eigen risico terug van USD 5.000 tot USD 700 per geval bij schades zoals ongeval, diefstal en vandalisme. De VIP dekt geen schades die buiten de openbare weg zijn gebeurd, aan het interieur/exterieur, schade aan slide-out, schade ontstaan door oververhitting of bevriezing van systemen, alsmede door onoplettendheid van de huurder en de kosten van schades indien dit gebeurt in Alaska en/of Noord Canada. De standaard wettleijke aansprakelijkheid van de bestuurder is gedekt tot minimale financiele dekking welke per staat verschilt. Deze bedragen zijn zeer laag derhalve dient het aanbeveling om uw aansprakelijkheid jegens claims van derden te verhogen en wij rade n u aan de SLI (Supplement Liability Insurance) ad USD 12,00 p.d. af te sluiten die de aansprakelijkheid toto USD 1.000.000 verzekert.
De VIP is dus de standaard verzekering, die schade dekt tot een paar staat vastgesteld bedrag. Omdat je bij een heftig ongeval in Amerika al snel veroordeeld kunt worden tot enorme bedragen voor letselschade en inkomensderving, wordt geadviseerd de SLI af te sluiten, zodat je een zekere dekking tot 1.000.000 dollar hebt voor schade die de tegenpartij kan claimen.
Verder heb ik ooit (waar???) het volgende gelezen:
Vaak wordt een huurauto of -camper verhuurd inclusief verzekering. Ter plekke blijkt vaak dat de Loss or Damage Waiver (LDW) niet bij de prijs is inbegrepen. Theoretisch heeft het reisbureau ook nog gelijk, want de LDW is geen verzekering maar een afkoopsom, maar zonder LDW ben je volledig aansprakelijk voor alle schade aan de auto, ook als het jouw schuld niet is en kun je zelf vervolgens de schade op de tegenpartij gaan verhalen.
LDW (Loss Damage Waiver):
“Is an agreement between you and your dealer. While it is not insurance, it relieves you of the need to purchase physical damage insurance for the equipment you rent. You are protected in the event of a loss.”
Why you should have LDW:
1) Protect yourself against loss on rental equipment, for usually less cost than physical damage insurance
2) No longer provide evidence of insurance before renting equipment, saving you time and money
3) Eliminate the hassle of filing insurance claims
4) No need to remove the equipment from your commercial insurance policy when the rental ends
Hoewel het dus officieel geen verzekering genoemd wordt, maar een overeenkomst tussen jou en de verhuurder, wordt het in de Nederlandse reisgidsen een "all-risk verzekering" genoemd. Je bent verzekerd voor de schade aan je eigen auto, evenals de afkoop van eigen risico van alle schade aan de auto. Echter in de staat New York kun je het eigen risico NIET afkopen. Het eigen risico in New York is $ 100,00.
Ik heb pas bij Road Bear in New York een andere uitleg gekregen. Een Amerikaan heeft een verzekering die geldig is voor elke auto waar hijin rijdt. Zijn eigen verzekeraar zal dus claims in behandeling nemen als ware het dat hij reed in zijn eigen auto. Sluit je een LDW dan neemt de camperverzekeraar je de zorg uit handen die normaal je verzekeraar zou moeten hebben. Voor ons als buitenlanders is een LDW dus eigenlijk onmisbaar.
SLI (Supplement Liability Insurance) soms ook genoemd LIS (Liability Insurance Supplement):
Is een aansprakelijkheids verzekering, met een maximum dekking van $ 1.000.000,00.
PAI (Personal Accident Insurance):
Is een persoonlijke ongevallenverzekering. Heb je echter een volledige reisverzekering in Nederland afgesloten, dan is deze niet noodzakelijk.
Concluderend: De LDW en LIS zou je dus eigenlijk altijd moeten afsluiten, PAI afhankelijk van je reisverzekering.
Mee eens.
Ik ben benieuwd wat onze expert hierover kunnen zeggen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Berichten: 13784
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Locatie: Macisvenda, Spanje
- Contacteer:
De SLI dekt dit soort schade ook niet, die dekt alleen de aansprakelijkheid aan derden voor een groter bedrag dan de standaard VIP.Annie schreef:Blijf het duur vinden, het dak, de onderkant en de banden zijn nog steeds niet mee verzekerd, een SLI nemen we ook nooit.
.
Bij de Zero Risk en de Europeesche zijn dus wel schade aan dak, banden e.d. verzekerd.
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Berichten: 1930
- Lid geworden op: 19 okt 2006, 00:33
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Locatie: Graft-de Rijp NH
- Contacteer:
Het is ook per campermaatschappij een ander verhaal.
Als je, zoals wij afgelopen najaar, een camper huurt bij Cruise America dan is dat hele verzekeringverhaal totaal anders.
Cruise America heeft namelijk al een hele goede verzekering ingesloten in haar daghuurprijs. Wij hebben in die keren dat we bij Cruise America huurden, en dat is 3x in totaal, geen extra verzekering afgesloten.
Bij bijv. Road Bear is het een heel ander verhaal, die hebben maar een armzalige verzekering in de basishuurprijs en vragen een groot bedrag aan eigen risico dus dan moet je wel een andere verzekering erbij afsluiten.
Ik ben daar heel netjes op attent gemaakt door Paul van Tioga Tours.
Maarja, het is bekend dat Road Bear weer kwalitatief betere campers heeft dan Cruise America hoewel wij het altijd getroffen hebben met hun campers.
Zo hebben ze allemaal wat. Wij hebben ook gehuurd bij Canadream en die zat qua verzekering tussen CA en RB in, daar hebben we weer wel een extra verzekering afgesloten.
Het moraal van dit verhaal is dan ook dat je het per campermaatschappij goed moet bekijken hoe de verzekering geregeld is en discussies zoals deze op dit geweldige forum dragen daar natuurlijk ook aan bij!
Als je, zoals wij afgelopen najaar, een camper huurt bij Cruise America dan is dat hele verzekeringverhaal totaal anders.
Cruise America heeft namelijk al een hele goede verzekering ingesloten in haar daghuurprijs. Wij hebben in die keren dat we bij Cruise America huurden, en dat is 3x in totaal, geen extra verzekering afgesloten.
Bij bijv. Road Bear is het een heel ander verhaal, die hebben maar een armzalige verzekering in de basishuurprijs en vragen een groot bedrag aan eigen risico dus dan moet je wel een andere verzekering erbij afsluiten.
Ik ben daar heel netjes op attent gemaakt door Paul van Tioga Tours.
Maarja, het is bekend dat Road Bear weer kwalitatief betere campers heeft dan Cruise America hoewel wij het altijd getroffen hebben met hun campers.
Zo hebben ze allemaal wat. Wij hebben ook gehuurd bij Canadream en die zat qua verzekering tussen CA en RB in, daar hebben we weer wel een extra verzekering afgesloten.
Het moraal van dit verhaal is dan ook dat je het per campermaatschappij goed moet bekijken hoe de verzekering geregeld is en discussies zoals deze op dit geweldige forum dragen daar natuurlijk ook aan bij!
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Berichten: 13784
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Locatie: Macisvenda, Spanje
- Contacteer:
Natuurlijk was dat goedkoper geweest. Maar als je een schadeclaim aan je broek krijgt omdat je iemand voor het leven lang invalide hebt gereden, is het weer een ander verhaal. De basisverzekering dekt dat soort hoge claims dus niet.Heb je ook uitgerekend wat je aan de verzekering kwijt was.
Had je misschien de stoel zelf wel kunnen betalen.
Ingrid heeft gelijk: het verschilt per verhuurder, per reisbureau en ook per persoon. Wij zijn graag volledig verzekerd.
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Berichten: 1930
- Lid geworden op: 19 okt 2006, 00:33
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Locatie: Graft-de Rijp NH
- Contacteer:
Ik ook en het rijdt een eind rustiger als je weet dat je geen financieel risico loopt.nieuwenoord schreef:
Ingrid heeft gelijk: het verschilt per verhuurder, per reisbureau en ook per persoon. Wij zijn graag volledig verzekerd.
En wat is (nu in mijn geval) 198 euro op zo'n grote reis......
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Berichten: 13784
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Locatie: Macisvenda, Spanje
- Contacteer:
-
- Amerikakenner
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 15 mei 2005, 11:25
- Locatie: Bloemendaal
- Contacteer:
Ook wij zijn graag goed verzekerd; zoals Ingrid al zei, wat zijn de kosten voor een SLI in vergelijking tot het totaal bedrag wat je in zo'n vakantie uitgeeft.
In de hele discussie gaat het eigenlijk alleen maar om het al dan niet afsluiten van een SLI; wat doen jullie met de LDW (Loss Damage Waiver)?
In de hele discussie gaat het eigenlijk alleen maar om het al dan niet afsluiten van een SLI; wat doen jullie met de LDW (Loss Damage Waiver)?
Jan Gijs
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Berichten: 13784
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Locatie: Macisvenda, Spanje
- Contacteer:
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Berichten: 1930
- Lid geworden op: 19 okt 2006, 00:33
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Locatie: Graft-de Rijp NH
- Contacteer:
Even voor de duidelijkheid, ik heb het niet over een SLI verzekering gehad maar over een Zero Risk verzekering, die heb ik dan ook afgesloten. Daar gaat ook het merendeel van deze discussie over.JGK schreef:Ook wij zijn graag goed verzekerd; zoals Ingrid al zei, wat zijn de kosten voor een SLI in vergelijking tot het totaal bedrag wat je in zo'n vakantie uitgeeft.
In de hele discussie gaat het eigenlijk alleen maar om het al dan niet afsluiten van een SLI; wat doen jullie met de LDW (Loss Damage Waiver)?
Een Zero Risk is in plaats van al die losse bijverzekeringen, zoals bijv de SLI.
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
Graag iets meer over SLI bij Road Bear en wat ik meen ervan begrepen tehebben. Het werd mij vorig jaar als zodanig uitgelegd en staat ook beschreven in hun condities.
Public Liability Insurance to cover accidents in the event that the Renter is at fault. The policy protects the rental company for US$ 1,000,000 and the Renter/Driver to Statutory Limits.
SLI provides the customer with an increased limit of liability protection for up to US$1,000,000 toward a 3rd party.
Dit betekent dat zonder SLI Road Bear verzekert is tot 1.000.000 dollar en dat het verschil met de statutory limits moet betaalt worden door de huurder. De statutory limits verschillen van staat tot staat.
Stel men heeft een schadegeval van 400.000 dollar en de statutory Limit is 300.000 dollar, dan trekt RB het volledig bedrag terug maar het verschil van 100.000 dollar wordt verhaald op de huurder.
Met een SLI is ook de huurder verzekert tot 1.000.000 dollar.
Het gaat dus niet alleen over een verwaarloosbaar verschil in vrijstelling.
Bij RB en de meeste ander verhuurders is een VIP standaard in de dagprijs en velen denken dat ze dan volledig verzekert zijn, wat dus niet klopt.
Ik wens het niemand toe maar in geval van een ongeval waar derden zwaar gekwetst of overleden zijn is zo een bedrag in Amerika absoluut niet ondenkbaar. Ik zal volgend jaar 432 dollar of 290 euro betalen voor een periode van 7 weken. Het is misschien veel als men niets tegenkomt maar weinig in het andere geval.
Vergeet niet in verband met schadeclaims is Amerika niet vergelijkbaar met Europa.
Als ik het verkeerd zie graag uw mening.
Eddy
Public Liability Insurance to cover accidents in the event that the Renter is at fault. The policy protects the rental company for US$ 1,000,000 and the Renter/Driver to Statutory Limits.
SLI provides the customer with an increased limit of liability protection for up to US$1,000,000 toward a 3rd party.
Dit betekent dat zonder SLI Road Bear verzekert is tot 1.000.000 dollar en dat het verschil met de statutory limits moet betaalt worden door de huurder. De statutory limits verschillen van staat tot staat.
Stel men heeft een schadegeval van 400.000 dollar en de statutory Limit is 300.000 dollar, dan trekt RB het volledig bedrag terug maar het verschil van 100.000 dollar wordt verhaald op de huurder.
Met een SLI is ook de huurder verzekert tot 1.000.000 dollar.
Het gaat dus niet alleen over een verwaarloosbaar verschil in vrijstelling.
Bij RB en de meeste ander verhuurders is een VIP standaard in de dagprijs en velen denken dat ze dan volledig verzekert zijn, wat dus niet klopt.
Ik wens het niemand toe maar in geval van een ongeval waar derden zwaar gekwetst of overleden zijn is zo een bedrag in Amerika absoluut niet ondenkbaar. Ik zal volgend jaar 432 dollar of 290 euro betalen voor een periode van 7 weken. Het is misschien veel als men niets tegenkomt maar weinig in het andere geval.
Vergeet niet in verband met schadeclaims is Amerika niet vergelijkbaar met Europa.
Als ik het verkeerd zie graag uw mening.
Eddy
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Berichten: 13784
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Locatie: Macisvenda, Spanje
- Contacteer:
Kijk eens op deze site:
http://www.mbachoice.com/FAQs/limitshomepage.htm
De bedragen van de Statutory Limits zijn belachelijk laag.
Met alleen een standaard VIP en zonder SLI of andere extra verzekering betaalt men alles boven deze limits !!
Het gaat dus echt niet om een ruit of een band waarvan de prijs al dan niet lager is dan de extra verzekering zelf.
Ik heb het hier over een ernstig ongeval waar men zonder extra verzekering gewoon geruiineerd is. Het is niet ondenkbaar dat men hier spreekt van een paar honderdduizend dollar.
Iedereen doet wat hij wilt maar het is erg naief te zeggen dat het al zes keer goed gegaan is of dat het mij niet kan overkomen.
Als men een reis maakt die meerdere duizenden euros kost wil ik althans dit risico voor amper 9 dollar per dag niet lopen.
Groetjes
Eddy
http://www.mbachoice.com/FAQs/limitshomepage.htm
De bedragen van de Statutory Limits zijn belachelijk laag.
Met alleen een standaard VIP en zonder SLI of andere extra verzekering betaalt men alles boven deze limits !!
Het gaat dus echt niet om een ruit of een band waarvan de prijs al dan niet lager is dan de extra verzekering zelf.
Ik heb het hier over een ernstig ongeval waar men zonder extra verzekering gewoon geruiineerd is. Het is niet ondenkbaar dat men hier spreekt van een paar honderdduizend dollar.
Iedereen doet wat hij wilt maar het is erg naief te zeggen dat het al zes keer goed gegaan is of dat het mij niet kan overkomen.
Als men een reis maakt die meerdere duizenden euros kost wil ik althans dit risico voor amper 9 dollar per dag niet lopen.
Groetjes
Eddy
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Berichten: 13784
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Locatie: Macisvenda, Spanje
- Contacteer:
Dit zijn dus cijfers waar ik echt van schrik. Wij hebben altijd al wel de SLI erbij gekocht trouwens, de laatste keren hebben we de uitgebreide camperverzekering van de Europeesche genomen. Die kost nog meer, maar dan dek je dus naast de uitgebreide aansprakelijkheid ook de niet verzekerde cascoschade af.
- Annie
- Amerika-expert
- Berichten: 4583
- Lid geworden op: 07 apr 2007, 22:54
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Locatie: Biggekerke
- Contacteer:
Dit is ons nooit op deze manier uitgelegd.ed97 schreef:Kijk eens op deze site:
http://www.mbachoice.com/FAQs/limitshomepage.htm
De bedragen van de Statutory Limits zijn belachelijk laag.
Met alleen een standaard VIP en zonder SLI of andere extra verzekering betaalt men alles boven deze limits !!
Het gaat dus echt niet om een ruit of een band waarvan de prijs al dan niet lager is dan de extra verzekering zelf.
Ik heb het hier over een ernstig ongeval waar men zonder extra verzekering gewoon geruiineerd is. Het is niet ondenkbaar dat men hier spreekt van een paar honderdduizend dollar.
Iedereen doet wat hij wilt maar het is erg naief te zeggen dat het al zes keer goed gegaan is of dat het mij niet kan overkomen.
Als men een reis maakt die meerdere duizenden euros kost wil ik althans dit risico voor amper 9 dollar per dag niet lopen.
Groetjes
Eddy
Altijd zo van ,als je de SLI neemt dan is je eigen risico minder.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Berichten: 13784
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Locatie: Macisvenda, Spanje
- Contacteer:
Ik was ook stomverbaasd dat touroperators hier dat dus niet goed uitleggen. Eigenlijk ging ik er ook vanuit dat het wel zo zijn zoals Rob altijd zei, ik heb me er ook nooit echt in verdiept. Toen we pas een auto huurden bij Enterprise, legde het meisje aan de balie het dus wel goed uit en toen ben ik eens gaan snuffelen.
Zo zie je hoe goed het is als hier discussie los komt en we met elkaar er toch achter komen hoe het wel zit.
Zo zie je hoe goed het is als hier discussie los komt en we met elkaar er toch achter komen hoe het wel zit.
Precies hetzelfde bij ons. Vroeger reden we ook met enkel een VIP tot een vriendelijke dame bij Road Bear LA ons vorig jaar met handen en voeten uitgelegd heeft waarover het gaat.
Dit zinnetje zegt trouwens alles:
The policy protects the RENTAL COMPANY for US$ 1,000,000 and the RENTER/DRIVER to STATUTORY LIMITS.
Pas sedert gisteren heb ik een indicatie gevonden wat die Statutory Limits eigenlijk voorstellen. Naar Amerikaanse normen zeer weinig dus.
Mijn oorspronkelijk voorbeeld van 300.000 dollar was dus nog zéééér optimistisch.
Nog veel reisgenot.
Eddy
Dit zinnetje zegt trouwens alles:
The policy protects the RENTAL COMPANY for US$ 1,000,000 and the RENTER/DRIVER to STATUTORY LIMITS.
Pas sedert gisteren heb ik een indicatie gevonden wat die Statutory Limits eigenlijk voorstellen. Naar Amerikaanse normen zeer weinig dus.
Mijn oorspronkelijk voorbeeld van 300.000 dollar was dus nog zéééér optimistisch.
Nog veel reisgenot.
Eddy
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1481 Weergaves
-
Laatste bericht door d_vdploeg
-
- 4 Reacties
- 1781 Weergaves
-
Laatste bericht door groenedolfijn
-
- 5 Reacties
- 1459 Weergaves
-
Laatste bericht door Big Al