Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Info mbt new vehicle pickup road bear
Info mbt new vehicle pickup road bear
Hallo forumleden,
Wij gaan in april een nieuwe camper ophalen bij Road Bear om route 66 naar Los Angeles te gaan rijden.
We willen graag zo snel mogelijk naar het zuiden rijden ivm het weer en de planning.
Kan iemand ons vertellen hoe laat bij Coachmen de camper opgehaald kan worden, en hoe lang de aflevering duurt? Dus eigenlijk hoe laat we 'on the road' kunnen zijn.
Alvast bedankt,
Wij gaan in april een nieuwe camper ophalen bij Road Bear om route 66 naar Los Angeles te gaan rijden.
We willen graag zo snel mogelijk naar het zuiden rijden ivm het weer en de planning.
Kan iemand ons vertellen hoe laat bij Coachmen de camper opgehaald kan worden, en hoe lang de aflevering duurt? Dus eigenlijk hoe laat we 'on the road' kunnen zijn.
Alvast bedankt,
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Volgens Tioga Tours kan je om 08:00 am terecht, hoe lang de papierwinkel duurt weet ik in deze niet normaal gesproken zijn wij met een 1/2 tot 3/4 uur onderweg.
Als je nog geen camper ervaring hebt kan je ook nog wel 1 uur uittrekken voor de uitleg van alle functies in en rond de camper.
Wanneer gaan jullie, wij starten op 7 april met zo'n trip
Als je nog geen camper ervaring hebt kan je ook nog wel 1 uur uittrekken voor de uitleg van alle functies in en rond de camper.
Wanneer gaan jullie, wij starten op 7 april met zo'n trip
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Het is nog 1 nachtje langer slapen we vliegen maandag 7 april en halen dinsdag 8 april de camper op.hekkie schreef:En wij dus ook. We vliegen samen met Rob en Annie op 6 april naar Chicago. Op 7 april halen we ieder onze eigen camper op.route66 schreef:Rob, bedankt voor je snelle reactie. Heel toevallig, maar wij gaan de camper ook ophalen op 7 april!
Marjan
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
route66 schreef:Rob, bedankt voor je snelle reactie. Heel toevallig, maar wij gaan de camper ook ophalen op 7 april!
Welke route gaan jullie rijden?
Daar kan je al wat over vinden op onze website http://www.robenannie.nl
Er staat op dit moment alleen nog maar een kaartje met een globale route, deze moet nog verder uitgewerkt worden en zal nog een paar keer veranderen wat de dagindeling aangaat.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een kleine 300 mile wij rijden de 1ste dag naar Louisville KY.route66 schreef:En wij maar denken dat we de enige warenWel leuk om zo snel reacties te krijgen! Kunnen jullie aangeven met voor afstand jullie ongeveer rekening houden om de eerste dag te reizen na het ophalen van de camper?
Dit voorjaar hadden we op de 1ste dag 350 mile van Las Vegas naar Holbroek AZ.
We rekenen ook altijd een uur of 2 om boodschappen te doen op de 1ste dag.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij reden dit jaar ook een kleine 300 mijl op de eerste dag, maar als dat 300 mijl rondom New York is, wordt het toch een latertje hoor! Zeker aan de oostkust zou ik niet meer zoveel mijlen plannen een eerste dag. Sterker nog, ik doe het helemaal niet meer. De eerste dag is voor mij om te shoppen, de tent in te richten en de camper helemaal 'mijn huisje' te maken. Wij kiezen dus een camping op een uurtje of anderhalf afstand, hooguit.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toch wel niet in een dag dat is een kleine 900 mile.Vito schreef:Mijn ouders hebben dit jaar hetzelfde gedaan en zijn via Oklahoma City gereisd. Dat vonden zij een mooie stad. Ook zij hebben in het begin veel km's gemaakt zodat ze snel in New Mexico zaten.
In het begin hebben ze het ook echt koud gehad en was het nog onder 0 's nachts.
Er zit een kachel in de campers hoor

- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Haalbaar wel maar dan moet je vroeg starten, niet te lang boodschappen doen, alleen maar Interstates nemen en flink doorrijden, m.a.w. rond de 75 m/u dat gaat flink brandstof kosten.route66 schreef:Wij zaten te twijfelen om de eerste dag max 400 mijl te doen, mede omdat we niet alle tijd van de wereld hebben, en graag de eerste dagen flink wat meters willen maken om het later dan rustig aan te doen. Zou dat haalbaar zijn?
Dit voorjaar waren wij om 8:30 am weg bij El-Monte onderweg boodschappen gedaan bij de Wal*mart en in Kingsman AZ een 1/2 uur stop bij de subway voor de lunch en waren we tegen 6:00 pm in Holbroek AZ.
Hebben jullie al camper ervaring.
Welk type krijgen je mee.
Hoe lang gaan jullie en waar moet je inleveren.
Wij hebben 4 weken en gaan naar Las Vegas.
Wij hebben nog niet eerder met een camper rondgereisd, maar wel al veel vaker met een auto / hotels.
We hebben nu type 29-31 welke we na 2 weken in Los Angeles moeten inleveren. Dat is een flinke trip, dus we willen de eerste paar dagen flink doorrijden, zodat we het dan rustig aan kunnen doen.
Welke camper hebben jullie?
We hebben nu type 29-31 welke we na 2 weken in Los Angeles moeten inleveren. Dat is een flinke trip, dus we willen de eerste paar dagen flink doorrijden, zodat we het dan rustig aan kunnen doen.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ook een 29-31 maar ik ben daar aangewend dit voorjaar zijn we met een A-class van 34 ft op stap geweest.route66 schreef:Wij hebben nog niet eerder met een camper rondgereisd, maar wel al veel vaker met een auto / hotels.
Marjan (Hekkie) gaat met een 21-23 op stap
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik had ook bijna die fout gemaakt en moest de kalender erbij halen.hekkie schreef:Dank je Annie, voor de correctie. Ik had wel de dinsdag in mijn hoofd en heb klakkeloos de datum van Route99 overgenomen zonder te checken....Annie schreef: Het is nog 1 nachtje langer slapen we vliegen maandag 7 april en halen dinsdag 8 april de camper op.![]()
Gr. Marjan

Bedankt voor jullie antwoord, het was zeer nuttig.
Nog een vraag waar jullie vast wel een antwoord op hebben, wat is aan te bevelen als er keuze is voor de kampeerplaats:
- Back-In
- Pull-Thru
Het merkwaardige is dat soms Pull-Thru duurder is, en soms Back-in, dus daar kan ik ook geen aanknopingspunt uit halen.
Nog een vraag waar jullie vast wel een antwoord op hebben, wat is aan te bevelen als er keuze is voor de kampeerplaats:
- Back-In
- Pull-Thru
Het merkwaardige is dat soms Pull-Thru duurder is, en soms Back-in, dus daar kan ik ook geen aanknopingspunt uit halen.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Pull-Thru heeft het voordeel dat je er doorheen kan rijden, zeker met een grotere camper kan dit een gemak zijn.route66 schreef:Bedankt voor jullie antwoord, het was zeer nuttig.
- Back-In
- Pull-Thru
Amerikanen hebben vaak nog een auto of boot achter de camper hangen en dan is een pull-thru erg gemakkelijk vooral als het maar voor 1 nacht is je hoeft namelijk niets af te koppelen.
De Pull-Thru plaatsen zijn meestal ook groter/langer.
Het ligt een beetje aan je eigen ervaring, als je voor het eerst met een camper weg gaat (zeker als je nooit groter als een personenauto gewend bent) is een Pull-Thru lekker, zelf heb ik er geen problemen mee om een 34 ft achteruit in een klein plekje te zetten.
Voordeel van een Back-In kan zijn dat je aan de rand staat waardoor je maar aan 1 kant andere kampeerders hoeft te verwachten, een nadeel kan zijn dat die rand aan de weg of railway is en je (veel) verkeersgeluid hebt.
Het prijs verschil zit vaak in de lokatie ten opzichte van de voorzieningen, een plek met zicht op het meer of strand kost meestal meer dan een plek in de 2de of 3de rij.
Waar je ook even op moet letten is dat je plek breed genoeg is om je slide-out te kunnen gebruiken.
Als je jezelf meld in het kantoor om een plek te boeken is het handig om je lengte en je kenteken te weten, zeg ook gelijk dat je een slide-out hebt dan houden ze daar rekening mee.
Rob
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Heel veel campings hebben op hun website ook een kaartje van de camping. Daaraan kan je vaak de indeling al zien en kijken wat jou de beste plaats lijkt. Wij kiezen vaak voor plaatsen dichtbij het hoofdgebouw, zodat we makkelijk even naar de wasruimte kunnen lopen met een stapel was én vaak het beste WIFI-signaal pakken. Anderen zullen juist zo rustig mogelijk willen staan en gaan meer achter op zo'n camping. Ik mail/bel rustig om te zeggen welke plaats we graag willen.route66 schreef:Bedankt voor jullie antwoord, het was zeer nuttig.
- Back-In
- Pull-Thru
En inderdaad, wij hebben vaak back-in plaatsen, omdat je dan aan de rand staat zonder anderen achter je, maar dan moet je wel een beetje handig achteruit kunnen rijden.
Back in, hier moet je achteruit indraaien:

Pull Through, hier zie je duidelijk zo'n lange plek waar je vooruit in én ook weer eruit kan rijden.

De laatste camper is trouwens een 29/31 Road Bear van vorig jaar, kan je alvast een beetje zien wat het gaat worden

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 8192 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 25 Reacties