Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wielus is overstag

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
Wielus
Amerika-newbie

Wielus is overstag

Bericht door Wielus »

Vanavond in m'n hotel in Houston en weer op reis voor de zoveelste keer voor m'n baan, was ik toch benieuwd of ik de enige Nederlander ben die dit doet. Kwam uiteindelijk op deze site uit, en ik vond het eigenlijk leuk om zoveel positieve reacties over de VS te lezen.

Voor mij begon het allemaal in 1986, toen m'n ouders wel enige opvoedingswaarde zagen in het zich beschikbaar stellen als gastgezin voor Amerikaanse voetballers (yes, soccer) die rondtoerden door Europa. Hierdoor begon voor mij de fascinatie met de VS. In 1992/1993 kreeg ik de kans van m'n leven toen ik een jaar Highschool in de VS kon doen. Kwam terecht aan de westkant van Nebraska, en had de tijd van m'n leven. Kon er geen genoeg van krijgen en in 1996/1997, zette ik samen met een andere Nederlandse student een uitwisselingsprogramma op met Western Carolina University. Weer verbleef ik een jaar en kon er nog steeds geen genoeg van krijgen.

In 2004 werd dan eindelijk droom werkelijkheid toen ik via m'n toenmalige werkgever op een management traject werd gezet en werd uitgezonden vanuit ons Europese hoofdkantoor in Italie naar ons wereldwijde hoofdkantoor in Michigan, US. Het zou een twee jaren plan moeten worden, maar nadat ik m'n Amerikaanse vrouw tegen het lijf liep en we uiteindelijk trouwden, lijkt het een meerjarenplan te worden. Inmiddels twee kids erbij en eigenlijk geen drang meer om terug te gaan naar Nl, alhoewel ik m'n 42 vakantiedagen toch wel mis...... St. Joseph, MI zal wel een tijdje het eindstation blijven....

Goed, dat is mijn introductie.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Wielus,

Welkom op dit forum en erg bedankt voor je introductie. Bijzonder interessant om jouw ervaringen te lezen.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Eagle
Amerikafan

Bericht door Eagle »

Afbeelding bij AA en op dit forum Wielus.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Welkom, Wielus.
Je vroegere werkgever kon je niet langer werk geven, of koos je er zelf voor om een andere wei op te zoeken aangezien je door je huwelijk niet meer afhankelijk was van de 'sponser' van je visum?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Wielus,

:welcome: op het forum.

Marjon
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Hallo Wielus, :welcome: op het forum.
Carola
Wielus
Amerika-newbie

Bericht door Wielus »

Bij m'n vorige werkgever Whirlpool zat ik aan de top van m'n kunnen na 3.5 jaar in dezelfde baan. Er waren weinig andere opties aangezien ik een vrij specifiek profiel had.

M'n Green Card kwam onverwacht 6 maanden eerder dan verwacht. Toen ging er opeens een wereld van opties open (en een wereld van salarisverhoging :-), en toen wist ik genoeg.

Heb nooit de route via m'n vrouw gevolgd voor het verkrijgen van m'n Green Card. Ik had het geluk via een L-1 visum in de VS te komen, wat het proces op zich al lekker versnelt.
Cisca
Amerikakenner

Bericht door Cisca »

Hoi Wielus,

Welkom op het forum!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer