Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
onze route graag reacties
onze route graag reacties
Wij willen in juni graag naar Amerika.
De volgende route hebben wij in gedachten, misschien heeft er iemand nog tips of aanmerkingen, alles is welkom.
dag 1 aankomst in LA
dag 2 LA
dag 3 LA - overnachting aan de kust op weg naar San Francisco (suggesties?)
dag 4 kustplaats - San Francisco
dag 5 San Francisco
dag 6 San Francisco - Yosemite
dag 7 Yosemite
dag 8 Yosemite - Death Valley
dag 9 Death Valley - Las Vegas
dag 10 Las Vegas
dag 11 Las Vegas - Zion
dag 12 Zion - Bryce
dag 13 Bryce - Page (antelope Canyon?)
dag 14 Page - Monument Valley
dag 15 Monument Valley-Grand Canyon
dag 16 Grand Canyon
dag 17 Grand Canyon - LA
dag 18 LA terugvliegen
dag 19 aankomst Amsterdam
Is het verstandig om van Page naar Monument Valley te rijden en daar te overnachten en dan door te rijden naar de Grand Canyon of zou je ook 2 nachten in Page kunnen overnachten en vandaar een dag naar Monument Valley rijden?
Zijn 2 nachten bij de Grand Canyon aan te raden of heb je met een overnachting ook wel genoeg gezien en kun je beter nog een nacht onderweg van de Grand Canyon naar LA plannen.
Graag jullie reactie!!
De volgende route hebben wij in gedachten, misschien heeft er iemand nog tips of aanmerkingen, alles is welkom.
dag 1 aankomst in LA
dag 2 LA
dag 3 LA - overnachting aan de kust op weg naar San Francisco (suggesties?)
dag 4 kustplaats - San Francisco
dag 5 San Francisco
dag 6 San Francisco - Yosemite
dag 7 Yosemite
dag 8 Yosemite - Death Valley
dag 9 Death Valley - Las Vegas
dag 10 Las Vegas
dag 11 Las Vegas - Zion
dag 12 Zion - Bryce
dag 13 Bryce - Page (antelope Canyon?)
dag 14 Page - Monument Valley
dag 15 Monument Valley-Grand Canyon
dag 16 Grand Canyon
dag 17 Grand Canyon - LA
dag 18 LA terugvliegen
dag 19 aankomst Amsterdam
Is het verstandig om van Page naar Monument Valley te rijden en daar te overnachten en dan door te rijden naar de Grand Canyon of zou je ook 2 nachten in Page kunnen overnachten en vandaar een dag naar Monument Valley rijden?
Zijn 2 nachten bij de Grand Canyon aan te raden of heb je met een overnachting ook wel genoeg gezien en kun je beter nog een nacht onderweg van de Grand Canyon naar LA plannen.
Graag jullie reactie!!
Paar suggesties:
Ik zou de kust volgen tot Cambria of Morro Bay en dan NIET terug naar SF maar landinwaarts via Fesno naar Yosemite. (korter en niet dezelfde weg).
San Simeon en Cambria zijn leuke plaatsje om te overnachten.
Als je wil overnachten in Yosemite NU DRINGEND reserveren!
Death Valley is op zich heel mooi maar in die periode van het jaar kan het 45 à 50 graden en heeft men er eigelijk weinig aan.
Mischien beter overslaan en twee nachten in Zion (Springdale is ideaal).
Eén nacht Zion is te weinig als men het echt wil bezoeken.
Monument Valley: mischien toch overnachten (zonsondergang en -opkomst moet men er meemaken). NU reserveren!
Grand Canyon: halve dag of iets meer is vodoende.
Opgelet: GC tot LA is 800km, toch wel een flink stuk.
Groeten
Eddy
Ik zou de kust volgen tot Cambria of Morro Bay en dan NIET terug naar SF maar landinwaarts via Fesno naar Yosemite. (korter en niet dezelfde weg).
San Simeon en Cambria zijn leuke plaatsje om te overnachten.
Als je wil overnachten in Yosemite NU DRINGEND reserveren!
Death Valley is op zich heel mooi maar in die periode van het jaar kan het 45 à 50 graden en heeft men er eigelijk weinig aan.
Mischien beter overslaan en twee nachten in Zion (Springdale is ideaal).
Eén nacht Zion is te weinig als men het echt wil bezoeken.
Monument Valley: mischien toch overnachten (zonsondergang en -opkomst moet men er meemaken). NU reserveren!
Grand Canyon: halve dag of iets meer is vodoende.
Opgelet: GC tot LA is 800km, toch wel een flink stuk.
Groeten
Eddy
Hallo,
Mooie route en prachtige reis in het vooruitzicht.
Mijn eerste West USA reis was iets soortgelijks maar dan drie dagen langer en zonder de kustroute. Ik heb toen meer tijd genomen in San Francisco (geraak niet uitgekeken op deze prachtige stad) en Page.
Twee nachten GC zijn genoeg om een indruk te krijgen van dit moois! De route Grand Canyon - LA hebben wij in twee keer gedaan met tussenstop in Laughin via deels de route 66! Eventueel kun je ook terugrijden via Joshua Tree... daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee maar andere op dit forum wel.
Succes
Mooie route en prachtige reis in het vooruitzicht.
Mijn eerste West USA reis was iets soortgelijks maar dan drie dagen langer en zonder de kustroute. Ik heb toen meer tijd genomen in San Francisco (geraak niet uitgekeken op deze prachtige stad) en Page.
Twee nachten GC zijn genoeg om een indruk te krijgen van dit moois! De route Grand Canyon - LA hebben wij in twee keer gedaan met tussenstop in Laughin via deels de route 66! Eventueel kun je ook terugrijden via Joshua Tree... daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee maar andere op dit forum wel.
Succes
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Hey,
Voor zover ik kan lezen, moet je niet terug naar San Francisco, maar ligt dit gewoon goed in jullie planning.
Het hangt er natuurlijk van af wat je wil zien en of je kinderne hebt of niet, maar 1 nacht tussen LA en SF is niet zo veel. Je kan dit qua kilometers vlot doen, maar dan kan je niet echt iets zien onderweg. De kustweg is niet zo snel te rijden. Je doet er dus langer over dan gemiddeld. De weg draait en keert en het tempo is er niet zo hoog. Maar nog eens : als je niets echt wil bezoeken, is het te doen.
De weg van Grand Canyon naar LA is ook wel lang. Het is te doen, maar dan ben je van 's morgens vroeg tot 's avonds aan het rijden. Hangt er maar van af wat je wil.
Ik zou persoonlijk ook een nacht minder GC nemen. Het is indrukwekkend, maar op 1 dag heb je alles wel gezien en evt een helicoptervlucht gedaan.
Ik zou als extra nacht dan Joshua Tree bij doen. Valt in het niets ivg grand canyon, maar toch leuk om mee te pakken.
Groetjes en veel plezier met de voorbereidingen.
Voor zover ik kan lezen, moet je niet terug naar San Francisco, maar ligt dit gewoon goed in jullie planning.
Het hangt er natuurlijk van af wat je wil zien en of je kinderne hebt of niet, maar 1 nacht tussen LA en SF is niet zo veel. Je kan dit qua kilometers vlot doen, maar dan kan je niet echt iets zien onderweg. De kustweg is niet zo snel te rijden. Je doet er dus langer over dan gemiddeld. De weg draait en keert en het tempo is er niet zo hoog. Maar nog eens : als je niets echt wil bezoeken, is het te doen.
De weg van Grand Canyon naar LA is ook wel lang. Het is te doen, maar dan ben je van 's morgens vroeg tot 's avonds aan het rijden. Hangt er maar van af wat je wil.
Ik zou persoonlijk ook een nacht minder GC nemen. Het is indrukwekkend, maar op 1 dag heb je alles wel gezien en evt een helicoptervlucht gedaan.
Ik zou als extra nacht dan Joshua Tree bij doen. Valt in het niets ivg grand canyon, maar toch leuk om mee te pakken.
Groetjes en veel plezier met de voorbereidingen.
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Daar ben ik het niet mee eens hoored97 schreef:

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
GC --> LA vind ik wel goed te doen hoor. Als je er rekening mee houdt dat je gewoon 1 dag een keer veel moet rijden, zou ik er geen extra dag voor plannen, zonde van je tijd. Wij hebben het in augustus ook gedaan en zijn toe om half 6 's morgen vertrokken (wilde file bij LA ontwijken, die begint al rond 6 uur) en we kwamen om 2 uur ofzo in de GC, daarbij hebben we ook nog een uur of wat pauze gehad.
Alle plaatsen onderweg daar naartoe zijn niet echt boeiend, dus zou ervoor kiezen om even 1 lange rit te maken. Maar rijden nr Joshua Tree en overnchten in Palm Springs is ook leuk.
Alle plaatsen onderweg daar naartoe zijn niet echt boeiend, dus zou ervoor kiezen om even 1 lange rit te maken. Maar rijden nr Joshua Tree en overnchten in Palm Springs is ook leuk.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Hanneke,
Ik vind het een redelijk drukke route, met een paar erg lange stukken. Zoals al gezegd is een overnachting aan de kust weinig en het stuk van de Grand Canyon naar LA is ook behoorlijk doorrijden.
Ook Yosemite-Death Valley is een lang stuk, terwijl daar zoveel moois te zien is onderweg (het oosten van het park, Bodie, Mono Lake, Alabama Hills).
Slechts een volle dag voor Yosemite zelf is ook krap; je zult met die ene dag niet toekomen aan wandelingen en dat terwijl je de Mist Trail en de wandeling naar de Lower Falls in die tijd van het jaar beslist niet mag overslaan.
Ook de route bij Zion en Bryce is gehaast; voor Zion zou ik 2 nachten in Springdale aanraden, zodat je een volle dag voor het park hebt.
Misschien is het handig als je iets meer vertelt over wat jullie leuk vinden om te doen, dan kunnen we wat gerichter advies geven.
Als je de vlucht nog niet hebt geboekt kun je overwegen om in Phoenix te eindigen in plaats van LA, dat scheelt een lange dag rijden. Of je begint in SF en eindigt in LA. Op die manier heb je voor de rest iets meer ruimte.
Je kunt ook Monument Valley laten vallen.
Voor Yosemite is het inderdaad verstandig nu alvast te reserveren via http://www.yosemitepark.com .
Marianne
Ik vind het een redelijk drukke route, met een paar erg lange stukken. Zoals al gezegd is een overnachting aan de kust weinig en het stuk van de Grand Canyon naar LA is ook behoorlijk doorrijden.
Ook Yosemite-Death Valley is een lang stuk, terwijl daar zoveel moois te zien is onderweg (het oosten van het park, Bodie, Mono Lake, Alabama Hills).
Slechts een volle dag voor Yosemite zelf is ook krap; je zult met die ene dag niet toekomen aan wandelingen en dat terwijl je de Mist Trail en de wandeling naar de Lower Falls in die tijd van het jaar beslist niet mag overslaan.
Ook de route bij Zion en Bryce is gehaast; voor Zion zou ik 2 nachten in Springdale aanraden, zodat je een volle dag voor het park hebt.
Misschien is het handig als je iets meer vertelt over wat jullie leuk vinden om te doen, dan kunnen we wat gerichter advies geven.
Als je de vlucht nog niet hebt geboekt kun je overwegen om in Phoenix te eindigen in plaats van LA, dat scheelt een lange dag rijden. Of je begint in SF en eindigt in LA. Op die manier heb je voor de rest iets meer ruimte.
Je kunt ook Monument Valley laten vallen.
Voor Yosemite is het inderdaad verstandig nu alvast te reserveren via http://www.yosemitepark.com .
Marianne
Hoi Marianne,
Het klopt dat het een druk programma is maar helaas hebben we niet langer vakantie.
We gaan met 2 personen, (geen kinderen). Op zich is een lange dag rijden dus niet zo'n probleem.
De vluchten zijn al geboekt dus hier kunnen we niets meer aan wijzigen.
Op zich houden we wel van wandelen maar het hoeft echt niet de hele dag te zijn.
Zou het bijv. beter zijn om een overnachting van de GC te schrappen en een extra bij Zion te verblijven. Als ik het goed heb begrepen is Zion wel een groot park en Bryce vrij klein. Een dag in Bryce zou wel voldoende zijn?
Zou het ook verstandiger zijn om op de route van Yosemite naar Las Vegas niet in Death Valley zelf te overnachten maar nog voor Death Valley. Je hebt de afstand dan wat beter verdeelt.
Alvast bedankt voor je reactie.
Groeten Hanneke
Het klopt dat het een druk programma is maar helaas hebben we niet langer vakantie.
We gaan met 2 personen, (geen kinderen). Op zich is een lange dag rijden dus niet zo'n probleem.
De vluchten zijn al geboekt dus hier kunnen we niets meer aan wijzigen.
Op zich houden we wel van wandelen maar het hoeft echt niet de hele dag te zijn.
Zou het bijv. beter zijn om een overnachting van de GC te schrappen en een extra bij Zion te verblijven. Als ik het goed heb begrepen is Zion wel een groot park en Bryce vrij klein. Een dag in Bryce zou wel voldoende zijn?
Zou het ook verstandiger zijn om op de route van Yosemite naar Las Vegas niet in Death Valley zelf te overnachten maar nog voor Death Valley. Je hebt de afstand dan wat beter verdeelt.
Alvast bedankt voor je reactie.
Groeten Hanneke
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou inderdaad voor Zion liever wat meer tijd nemen, voor Bryce is 1 nacht bij het park wel voldoende om een goede idruk te krijgen. Maak wel een wandeling naar beneden, dat geeft toch een extra dimensie.Hanneke schreef:Zou het bijv. beter zijn om een overnachting van de GC te schrappen en een extra bij Zion te verblijven. Als ik het goed heb begrepen is Zion wel een groot park en Bryce vrij klein. Een dag in Bryce zou wel voldoende zijn?
Je hebt de afstanden dan inderdaad beter verdeeld, maar ik vind een overnachting in DV zelf altijd erg mooi. Je ziet het park dan ook onder de beste omstandigheden, en het overnachten in de woestijn heeft ook z'n charmes. Liever zou ik er een nacht tussen plakken, bijvoorbeeld bij Mammoth Lakes, misschien ten koste van een overnachting bij Monument Valley of de Grand Canyon.Hanneke schreef: Zou het ook verstandiger zijn om op de route van Yosemite naar Las Vegas niet in Death Valley zelf te overnachten maar nog voor Death Valley. Je hebt de afstand dan wat beter verdeelt.
Misschien is het ook een optie om niet bij Monument Valley te overnachten maar het te bezoeken op weg van Page naar de GC. Dat is een lange dag, maar daar ontkom je niet aan in jullie schema.
Marianne
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij hebben tussen Yosemite en Las Vegas in Bishop overnacht. Ik vond dat een prima verdeling. Ik zou zelf niet in Death Valley willen overnachten, voelde me daar niet prettig. Maar dat is een kwestie van smaak.Hanneke schreef:Zou het ook verstandiger zijn om op de route van Yosemite naar Las Vegas niet in Death Valley zelf te overnachten maar nog voor Death Valley. Je hebt de afstand dan wat beter verdeelt.
Marjon
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wij hebben in Lone Pine overnacht, vlak voor Death Valley. Dat vonden wij een prima tussenstop en konden we zo Bodie nog doen.
Wij vonden het leuk om de 52 graden in Death Valley mee te maken. Maar met die hitte er overnachten, vonden wij een beetje veel van het goede. In Lone Pine was het juist goed van temperatuur.
Groetjes,
Carine
Wij vonden het leuk om de 52 graden in Death Valley mee te maken. Maar met die hitte er overnachten, vonden wij een beetje veel van het goede. In Lone Pine was het juist goed van temperatuur.
Groetjes,
Carine
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Vanwege de hoge temperaturen vinden wij het juist prettiger om wel in Death Valley te overnachten. Wij zijn tegen zonsondergang naar de zandduinen geweest, een geweldig mooie ervaring. Overdag is het niet te doen om daar rond te gaan lopen. En in de ochtend, op weg naar Las Vegas, kan je dan bijvoorbeeld naar Zabriskie Point (daarvoor hoef je maar een heel klein stukje te lopen - wel steil omhoog) en naar Dantes View (dat ligt veel hoger, dus daar is het minder warm). Voor zowel Zabriskie Point als Dantes View geldt dat het licht daar het mooist is in de ochtend.
De kamer (Furnace Creek Ranch) had airco, dus de hitte was geen probleem tijdens de overnachting zelf.
De kamer (Furnace Creek Ranch) had airco, dus de hitte was geen probleem tijdens de overnachting zelf.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Alle kamers hebben airco hoor, dus dat valt wel mee. Alleen voor de wandeling naar het restaurant en het zwembad moet je weer even de hitte induiken. Zwemmen 's avonds bij die hitte is ook heel bijzonder.sachasenne schreef:Wij vonden het leuk om de 52 graden in Death Valley mee te maken. Maar met die hitte er overnachten, vonden wij een beetje veel van het goede.
Voordeel van een overnachting in het park is dat je 's avonds laat en 's ochtends vroeg het park op z'n mooist ziet.
Je moet je route dan ook zo plannen dat je niet al te vroeg het park binnen komt.
Een alternatief, tussen Lone Pine en Stovepipe Wells, is het Panamint Springs Resort. Heb ik zelf geen ervaring mee, maar is wel goedkoper dan de Xanterra-accommodaties.
Marianne
[/quote]Misschien is het ook een optie om niet bij Monument Valley te overnachten maar het te bezoeken op weg van Page naar de GC. Dat is een lange dag, maar daar ontkom je niet aan in jullie schema.
Marianne
Hoi Marianne,
Is dit een beetje te doen in een dag? Op mijn kaart staat Monument Valley niet heel duidelijk aangegeven. Heb je enig idee van afstand en hoeveel tijd je dan onderweg bent?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van Page naar Monument Valley is het 130 mijl, van Monument Valley naar de Grand Canyon 180 mijl.Hanneke schreef:Hoi Marianne,Misschien is het ook een optie om niet bij Monument Valley te overnachten maar het te bezoeken op weg van Page naar de GC. Dat is een lange dag, maar daar ontkom je niet aan in jullie schema.
Marianne
Is dit een beetje te doen in een dag? Op mijn kaart staat Monument Valley niet heel duidelijk aangegeven. Heb je enig idee van afstand en hoeveel tijd je dan onderweg bent?
Als je weer naar Page terugrijdt ben je bijna even lang onderweg en heb je de volgende dg nog de rit van Page naar de Grand Canyon.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hoi,
Je moet ervan houden, maar eind april dit jaar hebben wij overnacht in een hostel in Cambria, Bridge Street Inn, is een klein hostel met zowel prive kamers als gedeelde. Er is ook een gezamelijke "huiskamer" en keuken waar ook de eigenaars veel zitten. Heel veel boeken en tijdschriften die je kan inzien en wel weer een aparte overnachting tussen de standaard motels door.
Karin
Je moet ervan houden, maar eind april dit jaar hebben wij overnacht in een hostel in Cambria, Bridge Street Inn, is een klein hostel met zowel prive kamers als gedeelde. Er is ook een gezamelijke "huiskamer" en keuken waar ook de eigenaars veel zitten. Heel veel boeken en tijdschriften die je kan inzien en wel weer een aparte overnachting tussen de standaard motels door.
Karin
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Als je Antelope Canyon wilt bezoeken zal je nooit genoeg tijd hebben als je eerst van Bryce moet komen.
Ik zou dit voorstellen voor dag 13 tem 15 :
dag 13 Bryce - Page (Glen Canyon Dam, Horseshoe Bend)
dag 14 Page - Monument Valley - Page
dag 15 Page - Lower Antelope Canyon - Grand Canyon
Ik zou dit voorstellen voor dag 13 tem 15 :
dag 13 Bryce - Page (Glen Canyon Dam, Horseshoe Bend)
dag 14 Page - Monument Valley - Page
dag 15 Page - Lower Antelope Canyon - Grand Canyon
2008.Northwest, 2007.Toronto, Southwest, 2006.Cuba,Toronto, 2005.New York City, Florida, 2004.Pacific Northwest, 2003.Toronto, 2002.New York City, California
Foto's hier
Foto's hier
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 5012 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne