Ik werk voor een Amerikaans bedrijf in Nederland en ze zijn van plan om een nieuwe vestiging te bouwen in South Carolina nabij Charleston. Nu krijg ik de mogelijkheid om daar twee maanden te helpen. Ik heb aangegeven dat ik overweeg om me daar permanent te vestigen mocht het ons (vrouw plus twee kids van 2 en 3) goed bevallen.
Het is nog onzeker hoe het zit met onze tijdelijke woonruimte overigens, we hebben net drie weken in een hotel in Oregon gezeten en dat ging goed behalve dan dat we niet zelf konden koken. Als we twee maanden in een hotel gezet worden denk ik niet dat we het gaan doen, al zou dat jammer zijn.
Als het ons bevalt dan moet ik een aanvraagprocedure invullen bij mijn werkgever die, als het intern goedgekeurd wordt, dan optreed als mijn sponsor. (Ik heb geen flauw idee hoe dat zit, ik las hier iets over een intern transfer visum?) Dan willen we een huis kopen en terug naar Nederland gaan om ons eigen huis te verkopen en alle spullen te sorteren die we wel of niet mee willen verhuizen in waarschijnlijk een zeecontainer.
In die twee maanden "trial period" moeten we natuurlijk proberen uit te vinden hoe het zit met scholen etc.
Dit is ons plan dusver en ik wou het aan jullie voorleggen om er eens een kritische blik over te werpen

met vr. gr.
Sander