Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van new york naar washington en terug op 1 dag

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Edwin1980
Amerika-ontdekker

Van new york naar washington en terug op 1 dag

Bericht door Edwin1980 »

Ik heb een vraagje, we gaan in april 2008 8 dagen naar new york. Het lijkt mij leuk om ook naar washington te gaan. Ik zag op dit forum wel iets over een greyhound bus die van new york naar washington gaat maar er is niet veel informatie.

Weet iemand of er nog steeds een greyhound (niet die chinese maatschappij) naar washington gaat vanaf busstation in New York? Is het te doen om in 1 dag van new york naar washington en weer terug te gaan? En waar is dat busstation in new york waar die greyhounds vertrekken? Waar kun je hiervoor een retourticket regelen?

Ik weet het, veel vragen :) maar jullie zouden me echt heel erg helpen met jullie ervaringen. Ben benieuwd

groetjes

edwin
Edwin1980
Amerika-ontdekker

Bericht door Edwin1980 »

Nu ik bij zoeken 'greyhound' heb ingetikt zie ik dat er toch meer info is als ik dacht, vooral veel informatie van Petra, bedankt, ik zie dat 1 dag washington eigenlijk niet te doen is maar ik heb niet zoveel dagen en wil dat niet ten koste van New York laten gaan, denk er nu wel over om 2 dagen washington te pakken. Zag dat de beste plek voor een hotel daar Rosslyn is, welk hotel is daar aan te raden?

Zie ook dat de meningen verschillen over per trein of per greyhound naar washington te reizen. Ook zag ik nog iets over een snelbus van new york naar washington. Weet iemand daar meer over? En van waar in new york vertrekt deze bus?
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Over bussen en treinen kan ik je niet veel vertellen. Zelf heb ik toevallig net een hotel in Washington geboekt en wij zitten in het Best Western Capitol Skyline. Volgens de informatie zit dat redelijk dicht bij alle bezienswaardigheden en het is ook niet zo duur in vergelijking met de andere hotels in Washington.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Edwin1980 schreef:Nu ik bij zoeken 'greyhound' heb ingetikt zie ik dat er toch meer info is als ik dacht, vooral veel informatie van Petra, bedankt, ik zie dat 1 dag washington eigenlijk niet te doen is maar ik heb niet zoveel dagen en wil dat niet ten koste van New York laten gaan, denk er nu wel over om 2 dagen washington te pakken. Zag dat de beste plek voor een hotel daar Rosslyn is, welk hotel is daar aan te raden?
Het hangt natuurlijk van je budget af, maar veel mensen logeren bij de Holiday Inn of Best Western daar.
Zie ook dat de meningen verschillen over per trein of per greyhound naar washington te reizen. Ook zag ik nog iets over een snelbus van new york naar washington. Weet iemand daar meer over? En van waar in new york vertrekt deze bus?
Greyhound stopt vaak onderweg, hoewel ze geloof ik ook een expres bus hebben. De trein doet er het kortst over, zo'n 3 tot 3,5 uur afhankelijk van hoeveel stops er zijn, maar is ook duurder.

Er zijn verschillende nonstop bussen, zelf heb ik die nog nooit genomen, maar ik ken mensen, die er zeer tevreden mee waren:
http://www.washny.com
http://www.vamoosebus.com
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Edwin1980
Amerika-ontdekker

Bericht door Edwin1980 »

bedankt voor het antwoord, die snelbus ziet er inderdaad ook wel goed uit. Ik heb gekeken op de site van Amtrak, een retour NY - washington kost 276 dollar (186 euro). Op die site staat dat je wel kan reserveren maar dat ze de tickets niet buiten de usa en canada versturen. Hoe werkt het bij hun? dat kon ik niet vinden.

Kan ik vanuit nederland tickets voor Amtrak reserveren en dan op de dag zelf bij het loket ophalen? Of kan ik een dag van te voren op het station nog kaartjes halen?

alvast bedankt
els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

Edwin1980 schreef:bedankt voor het antwoord, die snelbus ziet er inderdaad ook wel goed uit. Ik heb gekeken op de site van Amtrak, een retour NY - washington kost 276 dollar (186 euro). Op die site staat dat je wel kan reserveren maar dat ze de tickets niet buiten de usa en canada versturen. Hoe werkt het bij hun? dat kon ik niet vinden.

Kan ik vanuit nederland tickets voor Amtrak reserveren en dan op de dag zelf bij het loket ophalen? Of kan ik een dag van te voren op het station nog kaartjes halen?

alvast bedankt
Dat llijkt me het duurste tarief. Ik heb dat ook eens uitgerekend met amtrak en ik kwam op 67 dollar enkel uit. Heb je al eens nagedacht om met het vliegtuig te gaan. Met jetblue betaal je het goedkoopste aan 139 dollar(retour)als je goed op voorhand reserveert.

ik ga in april met united een dag naar iad vanuit jfk(retour) en betaal hiervoor 101 euro,ongeveer dezelfde prijs als dat ik met amtrak zou gegaan zijn.

Vlucht vertrekt om 6 am,op JFK ik kom dan aan rond 7u30 iad

Avondvlucht is om 9u25 pm in Washington

Dus enorm veel tijd dus om in Waschington rond te lopen die dag .

Ik denk(ben er haast zeker van) dat Amtrak werkt zoals de vliegtuigmaatschappijen,je cc in een apparaat steken om je ticket in ontvangst te nemen
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

els70 schreef: Vlucht vertrekt om 6 am,op JFK ik kom dan aan rond 7u30 iad

Avondvlucht is om 9u25 pm in Washington

Dus enorm veel tijd dus om in Waschington rond te lopen die dag .
Verkijk je niet op het spitsuur in dit gebied. Dit is het tweede ergste gebied in de VS kwa verkeer en het traject Washington - Dulles is een van de drukste. Neem dus ruim de tijd voor je terugrit naar het vliegveld!
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

Moeten buitenlanders die voor 1 dag een binnenlandse vlucht nemen in de states,hun paspoort meebrengen,of volstaat een identiteitskaart

Als ik rond 18u downtown verlaat,vermoed ik dat ik wel op tijd kom. Anders moet het toestel maar even wachten :)
MarkD
Amerika-ontdekker

Bericht door MarkD »

Moeten buitenlanders die voor 1 dag een binnenlandse vlucht nemen in de states,hun paspoort meebrengen,of volstaat een identiteitskaart
Zo ver ik weet is een "photo ID" voldoende.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Van de TSA website:
Arrive on time. Check with your carrier for suggested arrival times. You must have a boarding pass and valid government photo ID to enter the security checkpoint. Give yourself adequate time to check your baggage and move through security.

Volgens mij kennen de TSA agenten buitenlandse identiteitskaarten niet en ik zou het risico niet nemen. Ze zijn nogal star, hebben we in Denver ook weer meegemaakt.
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

Waarom vlieg je niet naar DCA (Reagan)? Is veel handiger voor central Washington.
els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

dujardin schreef:Waarom vlieg je niet naar DCA (Reagan)? Is veel handiger voor central Washington.
Ik had daar ook al aan gedacht,vermits je via die luchthaven dadelijk toegang hebt tot de metro.
Maar de prijs deed me anders beslissen,united vroeg haast het dubbel van de prijs dan wanneer ik via IAD ging. Ik moest nu eenmaal UA nemen vermits ik nog kortingsbonnen in men bezit had(vorige trip hadden we 8 u vertraging)),van 200 $ ik betaal voor de trip naar Washington dus helemaal niks :)

Had ik via DCA geweest,moest ik nog heel wat geld bijbetalen :(
Edwin1980
Amerika-ontdekker

Bericht door Edwin1980 »

Bedankt voor jullie reacties, ik heb nog een paar vraagjes over new york.

Hoe kom je bij Roosevelt island? (met die kabelbaan?)

Waar kan je het beste uitstappen uit de metro als je over de brooklyn bridge terug wilt lopen met zicht op manhattan?

Is een tour door het hoofdkwartier van de verenigde naties de moeite waard?

Welke theaters op broadway zijn "HET" of zijn alle theaters de moeite waard?

Wat kun je allemaal doen in Battery park?

En misschien een gekke vraag maar stel dat je in New York enthousiast aan het shoppen bent geweest en je hebt tassen vol met bijv. kleding, hoe neem je dit dan mee in het vliegtuig? als handbagage of gaat het in het "ruim"?
StageNYCfall2007
Amerikafan

Bericht door StageNYCfall2007 »

Waarom met Greyhound?

Ik heb al meerdere reizen gedaan binnen de VS (Washington DC, Boston, Philly, en met de bus NY-Kansas-NY - don't ask me why).

http://www.apexbus.com (1 vd Chinatown bussen)
voor iets van 35 dollar heen/weer NY-DC-NY. Goede bussen, vertrekken meerdere keren per dag, perfect.

Ik ben ook met Greyhound geweest. Duurder, maar de bussen zijn hetzelfde. De medereizigers trouwens ook.

====================
Jouw vragen:

Hoe kom je bij Roosevelt island? (met die kabelbaan?) JA, en daar gebruik je je metrokaart. Roosevelt Island vind ik trouwens een trieste bedoening, maar ritje kabelbaan is wel leuk.

Waar kan je het beste uitstappen uit de metro als je over de brooklyn bridge terug wilt lopen met zicht op manhattan? High Street/Brooklyn Bridge. Ga ook naar de wijk DUMBO (google maar eens) en naar het parkje tussen de Manhattan/BK bridge in; mooie foto's kun je daar maken

Is een tour door het hoofdkwartier van de verenigde naties de moeite waard? Een vriend van mij zei van wel. Hij zag zelfs Ki-Moon lopen

Welke theaters op broadway zijn "HET" of zijn alle theaters de moeite waard? Weet niet. Amsterdam Theatre schijnt wel goed te zijn. Ik ben nooit geweest (nog).

Wat kun je allemaal doen in Battery park? Monument bekijken van de overblijfselen van een figuur dat tussen de Twin Towers instond toen ze instortten, een monument dan de Nederlandse roots herdenkt (vlaggenmast), een post-9/11 NY-fotoserie bekijken, Statue of Liberty bekijken vanaf de kant. That's about it. Oja, en met als Vrijheidsbeeld-verklede figuren op de foto gaan :wink:

En misschien een gekke vraag maar stel dat je in New York enthousiast aan het shoppen bent geweest en je hebt tassen vol met bijv. kleding, hoe neem je dit dan mee in het vliegtuig? als handbagage of gaat het in het "ruim"? Waar je ruimte hebt. :)
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave

USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
StageNYCfall2007
Amerikafan

Bericht door StageNYCfall2007 »

Quote petra:
Greyhound stopt vaak onderweg, hoewel ze geloof ik ook een expres bus hebben. De trein doet er het kortst over, zo'n 3 tot 3,5 uur afhankelijk van hoeveel stops er zijn, maar is ook duurder.

Er zijn verschillende nonstop bussen, zelf heb ik die nog nooit genomen, maar ik ken mensen, die er zeer tevreden mee waren:
http://www.washny.com
http://www.vamoosebus.com
Greyhound stopt denk ik in Philly. http://www.apexbus.com die ik eerder gaf, maakt geen stops. Duurt 4 tot 4,5 uur. Ach, als je 's ochtends vroeg de bus neemt, heb je genoeg tijd voor dagje DC.
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave

USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Edwin1980
Amerika-ontdekker

Bericht door Edwin1980 »

StageNYCfall2007 schreef:Ga ook naar de wijk DUMBO (google maar eens) en naar het parkje tussen de Manhattan/BK bridge in; mooie foto's kun je daar maken[/b]
Bedankt voor je tips, dat : 'dumbo' ziet er inderdaad wel leuk uit, had er nog nooit van gehoord
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

Ik heb persoonlijk geen ervaring met de bus of vliegtuig tussen NYC en Washington D.C. Echter wat ik zo lees lijkt het me qua tijd niet veel uit te maken. Het voordeel van vliegen is, dat dit snel verloopt. Het nadeel; je moet er vroeg van tevoren zijn en moet tevens pendelen van en naar de luchthavens. Bussen stoppen vaak (midden) in de stad dus je loopt naar de bushalte, gaat zitten en stapt uit in de buurt waar jij wil wezen.

Trouwens, is de Amtrak de enige manier om met de trein van NYC naar D.C. te reizen. Ik heb van de zomer een weekend retour gekocht welke me vanuit het westen van New Jersey in 1,5 uur naar NYC bracht voor $19,- . OK, Washington D.C. is wel een stukje verder, maar wellicht is er een mogelijkheid.
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Steffen schreef:Ik heb persoonlijk geen ervaring met de bus of vliegtuig tussen NYC en Washington D.C. Echter wat ik zo lees lijkt het me qua tijd niet veel uit te maken. Het voordeel van vliegen is, dat dit snel verloopt. Het nadeel; je moet er vroeg van tevoren zijn en moet tevens pendelen van en naar de luchthavens. Bussen stoppen vaak (midden) in de stad dus je loopt naar de bushalte, gaat zitten en stapt uit in de buurt waar jij wil wezen.

Trouwens, is de Amtrak de enige manier om met de trein van NYC naar D.C. te reizen. Ik heb van de zomer een weekend retour gekocht welke me vanuit het westen van New Jersey in 1,5 uur naar NYC bracht voor $19,- . OK, Washington D.C. is wel een stukje verder, maar wellicht is er een mogelijkheid.
Waarschijnlijk heb jij gebruik gemaakt van NJ Transit en die is goedkoper als Amtrak maar rijdt niet naar Washington.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
cielo
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door cielo »

alvast bedankt
Ik ben afgelopen oktober in één dag van New York naar Washington geweest en terug. Ik kon met mijn creditcard één dag van te voren op Pennstation een treinticket kan aanschaffen, gewoon in de instructies op het touchscreen volgen. Mijn retour-treinticket kostte iets van 180 dollar.

Ik had een zéér vroege trein, 06.30 uur, en was om 10.30 uur in Washington. Ik heb de trein van 21.30 uur teruggenomen naar NY, maar dat was niet de laatste trein. Er gaan er nog later.

Het kan dus wel, in één dag van New York naar Washington en terug. Maar het is wel zwaar, gezien het vroege tijdstip dat je moet vertrekken. En houd er rekening mee dat een wandeling over de Mall al snel drie uur duurt. Maar nogmaals, het kan wel.
oldie
Amerika-ontdekker

Re: Van new york naar washington en terug op 1 dag

Bericht door oldie »

Misschien wat laat nog een reactie maar op deze site kun je de tijden en prijzen van de amtrak vinden en berekenen.
http://www.amtrak.com/servlet/ContentSe ... k/HomePage
Wij willen op 24 juni een dag van New York naar Washington heen en weer. De bedoeling is dat we vertrekken om 7.05 uur van Penn Station en dan aankomen om 10.25 in Washington Union Station. Dan ben je al vlakbij het Capitool en de Mall. Reistijd is dan 3uur 20 minuten.
We willen dan weer avonds om 19.10 uur vertrekken en zijn dan om 10.29 uur terug. Zo hebben we 12 uur de tijd in Washington. De reis zelf kunnen we dan uitrusten en hopelijk nog wat zien.
De kosten hiervoor bedragen dan 276 dollar voor 2 personen. € 95.- p.p.. Ik wil de kaartjes de dag er voor kopen op het station. Lukt het niet dan hebben we een extra dag New York, ook geen ramp. Heeft iemand nog een tip voor een leuk restaurant of andere tips voor in Washington?
Als je de Alcala express neemt doe je er 35 minuten korter over maar betaal; je wel 245 euro p.p. Dan zijn het dure minuten.

Erik
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer