Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe ziet een Amerikaan fietsers in Amsterdam?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Mijn laatste fiets heb ik 30 jaar geleden in de Keizersgracht gegooid en zonder fiets door het leven gaan bevalt prima. Ik zal wel een van de weinige Nederlanders zijn die geen fiets heeft (en ik schaats ook niet). Alles met de auto. Trouwens, mayo bij de frites raakt aardig ingeburgerd in de USA. Zat er soms gewoon bij en niet alleen in de drukkere streken.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Yeehaw schreef: Trouwens, mayo bij de frites raakt aardig ingeburgerd in de USA. Zat er soms gewoon bij en niet alleen in de drukkere streken.
:offtopic:

Grappig! Ik heb het idee dat het hier in Nederland andersom is en je steeds meer ketchup bij de frites ziet of andere alternatieven i.p.v. mayo.

Wat de fietsers betreft, die zie je voor mijn gevoel steeds meer in Amerika. Maar ja, door zo'n drukke binnenstad met voor Amerikanen smalle straten, is natuurlijk andere koek..... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Absoluut! Steeds meer ketch-up. Vind ik ook wel lekker bij frites. Die french fries waren trouwens in het algemeen uitstekend in de USA. En dan die King Crabs gewoon in de supermarkt voor $ 9,99 per lbs. En dan die eenzame fietsers in het midden van de woestijn! We zijn een paar keer gestopt om te vragen of ze iets nodig hadden maar het belangrijkste vonden ze gewoon het praatje.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Yeehaw schreef:En dan die eenzame fietsers in het midden van de woestijn! We zijn een paar keer gestopt om te vragen of ze iets nodig hadden maar het belangrijkste vonden ze gewoon het praatje.
Wat dacht je hier van. We hebben eenzame fietsers gespot op de loneliest road van Amerika. Ik heb er wel rescpect voor, maar hoe gek ben je in die eenzaamheid en verzengende hitte..... :wink:

Afbeelding

Zelfs een vrouw alleen op de fiets.....
Afbeelding

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dat is er dan nog een met wat ze in Belgie een Koersvelo noemen. Wat dacht je van een fietser met een aanhangwagentje en een constructie tegen de zon. Heb er helaas geen foto van.
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

Hier in de omgeving is wielrennen ook populair. Je ziet hier regelmatig groepjes wielrenners.
Elk jaar is hier de Tour of Georgia, waar ook Europese teams aan meedoen. http://www.tourdegeorgia.com/
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Hey, dat is een leuke tip..bedankt:)

Ik wist wel dat ze allerlei mountainbike evenementen hebben hier (manlief is er gek op), maar ook wielrennen...leuk.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer