Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Morgen vertrekken: 26 dagen rondreis West-USA (1e X)
-
- Amerikafan
Morgen vertrekken: 26 dagen rondreis West-USA (1e X)
Hieronder volgt een korte routebeschrijving die we in september dit jaar willen gaan rijden, als er iemand hints, tips, op- en of aanmerkingen heeft, laat maar horen!
Dag 1 Aankomst LA
Dag 2 LA - Joshua Tree NP - Phoenix
Dag 3 Phoenix - Montezuma's castle NM - Red Rock - Sedona (oak creek canyon) - Sunset Crater - Wupatki NM - Grand Canyon
Dag 4 GC - Flagstaff
Dag 5 Flagstaff - Lowell Observatory - Walnut Canyon - Meteor Crater - Petrified Forest/Painted Desert - Holbrook
Dag 6 Holbrook - Canyon de Chelly - Monument Valley - Gooseneck - Mexican Hat
Dag 7 Mexican Hat - Arches - Capitol Reef
Dag 8 Capitol Reef - Bryce Canyon (via SR-12)
Dag 9 Bryce Canyon - Kodachrome Basin - Page (binnendoor via Cottonwood Rd bij mooi weer)
Dag 10 Page - Vermilion Cliffs Monument - Antelope Canyon - Lake Powell
Dag 11 Page - Zion
Dag 12 Zion - Las Vegas
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Las Vegas
Dag 15 Las Vegas - Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 16 Mammoth Lakes - Mono Lake - Bodie - Yosemite
Dag 17 Yosemite
Dag 18 Yosemite - San Francisco
Dag 19 San Francisco
Dag 20 San Francisco
Dag 21 San Francisco - Monterey - Big Sur
Dag 22 Big Sur - Santa Barbara
Dag 23 Santa Barbara
Dag 24 Santa Barbara - LA
Dag 25 LA - Universal Studios
Dag 26 LA - Amsterdam
Is een redelijk druk programma, sommige dagen best lange afstanden, zoals dag 2, 3, 7, en 15, maar we hebben er ook wat rustigere dagen tussen zitten, vooral op het eind v/d reis voor wat extra rust voor de terugreis naar NL. Een aantal hotel/motels zijn al geboekt, maar alles valt nog te wijzigen (behalve de heen- en terugvlucht), dus mocht er nog iemand tips ofzo hebben, dan graag!
Dag 1 Aankomst LA
Dag 2 LA - Joshua Tree NP - Phoenix
Dag 3 Phoenix - Montezuma's castle NM - Red Rock - Sedona (oak creek canyon) - Sunset Crater - Wupatki NM - Grand Canyon
Dag 4 GC - Flagstaff
Dag 5 Flagstaff - Lowell Observatory - Walnut Canyon - Meteor Crater - Petrified Forest/Painted Desert - Holbrook
Dag 6 Holbrook - Canyon de Chelly - Monument Valley - Gooseneck - Mexican Hat
Dag 7 Mexican Hat - Arches - Capitol Reef
Dag 8 Capitol Reef - Bryce Canyon (via SR-12)
Dag 9 Bryce Canyon - Kodachrome Basin - Page (binnendoor via Cottonwood Rd bij mooi weer)
Dag 10 Page - Vermilion Cliffs Monument - Antelope Canyon - Lake Powell
Dag 11 Page - Zion
Dag 12 Zion - Las Vegas
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Las Vegas
Dag 15 Las Vegas - Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 16 Mammoth Lakes - Mono Lake - Bodie - Yosemite
Dag 17 Yosemite
Dag 18 Yosemite - San Francisco
Dag 19 San Francisco
Dag 20 San Francisco
Dag 21 San Francisco - Monterey - Big Sur
Dag 22 Big Sur - Santa Barbara
Dag 23 Santa Barbara
Dag 24 Santa Barbara - LA
Dag 25 LA - Universal Studios
Dag 26 LA - Amsterdam
Is een redelijk druk programma, sommige dagen best lange afstanden, zoals dag 2, 3, 7, en 15, maar we hebben er ook wat rustigere dagen tussen zitten, vooral op het eind v/d reis voor wat extra rust voor de terugreis naar NL. Een aantal hotel/motels zijn al geboekt, maar alles valt nog te wijzigen (behalve de heen- en terugvlucht), dus mocht er nog iemand tips ofzo hebben, dan graag!
Laatst gewijzigd door MotorGuy76 op 01 sep 2005, 15:40, 2 keer totaal gewijzigd.
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...
** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Dag 7 lijkt mijn geen goed plan. Vanaf Mexican Hat zou ik of naar Moab gaan (Arches NP en Canyonlands NP) en evt de volgende dag via Capitol Reef naar Bryce, of vanaf Mexican Hat via Goosenecks SP, Moki Dugway, Nat. Bridges NM naar Capitol Reef.
In 1 keer is niet te doen, tenminste niet als je ook nog Arches wil bezoeken.
Als ik verder naar je programma kijk, zou je ook 1 dag in Las Vegas kunnen laten vallen. Afstand Zion naar LV is maar kort en heb je al een halve dag in Las Vegas.
Voor de rest vind ik het een mooie trip, alhoewel dag 3 ook vrij "bezet" is en er niet veel tijd over is voor Grand Canyon.
In 1 keer is niet te doen, tenminste niet als je ook nog Arches wil bezoeken.
Als ik verder naar je programma kijk, zou je ook 1 dag in Las Vegas kunnen laten vallen. Afstand Zion naar LV is maar kort en heb je al een halve dag in Las Vegas.
Voor de rest vind ik het een mooie trip, alhoewel dag 3 ook vrij "bezet" is en er niet veel tijd over is voor Grand Canyon.
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerikafan
Ja klopt, dit is echt een drukke dag, vroeg vertrekken, in Arches lopen we een aantal korte trails en dan weer verder....hekkie schreef:Dag 7 lijkt mijn geen goed plan. In 1 keer is niet te doen, tenminste niet als je ook nog Arches wil bezoeken..
Die dag dat we van Zion naar LV gaan vertrekken we pas op het eind v/d dag vanuit Zion, dat we daar toch nog bijna de hele dag zijn.hekkie schreef: Als ik verder naar je programma kijk, zou je ook 1 dag in Las Vegas kunnen laten vallen. Afstand Zion naar LV is maar kort en heb je al een halve dag in Las Vegas..
Dag 3 is inderdaad ook vrij druk, maar hier geldt ook weer dat we dag 4 op het eind v/d dag/avond pas vertrekken. Grand Canyon hebben we inderdaad niet heel lang voor uitgetrokken, maar we gaan daar in ieder geval een helicoptervlucht maken en nog wat trails lopen. En het leek ons niet het meest spannende park, wel imposant!hekkie schreef: Voor de rest vind ik het een mooie trip, alhoewel dag 3 ook vrij "bezet" is en er niet veel tijd over is voor Grand Canyon.
-
- Amerika-expert
afwisselend en druk
zoals al vermeld: soms inderdaad heel druk, maar natuurlijk ook heel afwisselend.
canyon de chelly: staat de wandeling naar white house ruins op het programma? heel mooi.
even voorbij sedona is de wandeling in oak creek canyon eveneens heel mooi maar neemt natuurlijk wat tijd in beslag.
jacques
canyon de chelly: staat de wandeling naar white house ruins op het programma? heel mooi.
even voorbij sedona is de wandeling in oak creek canyon eveneens heel mooi maar neemt natuurlijk wat tijd in beslag.
jacques
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Als ik kijk naar het aantal parken wat je wil bezoeken ben ik een beetje bang voor een overkill aan natuur, waardoor je de schoonheid van de parken niet meer ziet.
Ik ben bang dat het een autovakantie wordt met af en toe een stop van 5 minuten om een foto te maken.
Er zitten parken tussen waar men 3 dagen kan doorbrengen zonder in herhaling te vallen en dan wil je er 3 per dag doen.
Mijn advies laat de helft van de parken zitten voor een volgende reis, op deze manier moet je nog minimaal een week thuis blijven om bij te komen van je vakantie.
Gr.
Rob
Ik ben bang dat het een autovakantie wordt met af en toe een stop van 5 minuten om een foto te maken.
Er zitten parken tussen waar men 3 dagen kan doorbrengen zonder in herhaling te vallen en dan wil je er 3 per dag doen.
Mijn advies laat de helft van de parken zitten voor een volgende reis, op deze manier moet je nog minimaal een week thuis blijven om bij te komen van je vakantie.
Gr.
Rob
-
- Amerikafan
We hebben alle routes per dag goed geplanned via Streets & Trips, we zijn ook gewend om vroeg op te staan dus zijn we op vakantie ook van plan zodat we een lange dag hebben.
We hebben het zeker niet zo ingepland dat we overal maar snel snel doorheen moeten jagen, sommige plekken hebben we inderdaad niet heel erg veel tijd voor geplanned, maar daar kunnen we een andere keer dan nog altijd naar terug..
Er zijn mensen die deze route in nog minder tijd maken, ik denk dat het goed te doen is, zoals ik al zei scheelt vroeg opstaan al een heleboel!
We hebben het zeker niet zo ingepland dat we overal maar snel snel doorheen moeten jagen, sommige plekken hebben we inderdaad niet heel erg veel tijd voor geplanned, maar daar kunnen we een andere keer dan nog altijd naar terug..
Er zijn mensen die deze route in nog minder tijd maken, ik denk dat het goed te doen is, zoals ik al zei scheelt vroeg opstaan al een heleboel!
-
- Amerika-expert
kennismaking
ik weet niet of het zo is maar deze route zou ik omschrijven als een ,,eerste kennismakingsroute met het zuidwesten". Zoveel mogelijk van de gekende parken/attracties bezoeken/binnenwippen. Het gevolg is dat je tijdens de eerste 10 dagen onderweg ook heel veel misschien minder bekende maar toch ook heel erg mooie zaken voorbijrijdt - bijvoorbeeld tussen page en zion - en dat je sommige parken bezoekt zoals de amerikanen: vanop de parking of via de kortste trails.Misschien zijn er al plannen voor volgende reizen waarin een kleiner gebied grondiger bezocht wordt ?
jacques
jacques
-
- Amerikafan
Re: kennismaking
Hoi Jaques,jta schreef:ik weet niet of het zo is maar deze route zou ik omschrijven als een ,,eerste kennismakingsroute met het zuidwesten". Zoveel mogelijk van de gekende parken/attracties bezoeken/binnenwippen. Het gevolg is dat je tijdens de eerste 10 dagen onderweg ook heel veel misschien minder bekende maar toch ook heel erg mooie zaken voorbijrijdt - bijvoorbeeld tussen page en zion - en dat je sommige parken bezoekt zoals de amerikanen: vanop de parking of via de kortste trails.Misschien zijn er al plannen voor volgende reizen waarin een kleiner gebied grondiger bezocht wordt ?
jacques
Je hebt helemaal gelijk, het is voor ons dus de 1e keer dat we naar the USA gaan, en we willen daarom zoveel mogelijk zien, we gaan daarom ook 26 dagen wat toch best behoorlijk is...
Inderdaad krijgen we dan een beter inzicht welke parken ons het meeste boeit en kunnen we een volgende keer een betere planning maken met meer doelgerichte bezoeken...
We hebben bv voor Zion en Bryce toch 1,5 dag en Yosemite ong 2,5 dag...er zijn genoeg mensen die voor de parken bijv. maar een halve dag voor uittrekken, maar dat lijkt ons toch echt zonde!
Hoi Motorguy,
Als ik jou was zou ik je reis toch echt iets anders gaan indelen.
Ik zou de eerste dagen in L.A. blijven i.p.v. na afloop. Ten eerste om even bij te komen van de reis en te wennen aan het tijdsverschil. Ten tweede om niet al je steden in het 2e deel van je reis te hebben.
Het leuke van reizen in het Zuidwesten van de US is juist de afwisseling steden en natuur. Verdeel de steden een beetje... aan het begin (L.A.), het midden (L.V.) en aan het einde (S.F.).
Maar als je toch direct wilt beginnen aan je reis zou ik je reis toch iets anders aanpakken, nl op deze manier:
Dag 2 zou ik zo laten.
Dag 3 is wel heel erg gevuld met schitterende natuur. Als je het mij vraagt een 'overkill'. Ik zou die dag niet verder rijden dan Sedona. Je hebt nu voldoende tijd om de prachtige natuur rondom Sedona te verkennen. Als je op dezelfde dag nog naar de Grand Canyon wil kun je van Sedona en van de Grand Canyon niet veel zien. Zonde!
Op dag 4 zou ik van sedona naar de Grand Canyon gaan.
Dag 5 zoals jij hem gepland hebt zou ik echt schrappen. Je moet niet álles willen zien. Dit gaan ten koste van de rest. Je kunt deze dag beter direct naar Page rijden en daar naar Antelope Canyon en Lake Powell gaan.
Canyon de Chelly lijkt me een schitterend park ( ik ben er zelf niet geweest), maar je moet keuzes maken. Mijn keuze zou Monument Valley zijn. Canyons zijn er veel in de US, maar een tweede Monument Valley is er niet. Dag 6 zou ik van Page naar Kayenta rijden.
Op dag zeven zou ik van Kayenta naar Moab gaan. Hier dan 2 nachten slapen, zodat je voldoende tijd hebt om o.a. naar Arches, Dead horse point en canyonlands te gaan.
Dag 8 Moab en omgeving.
Dag 9 Van moab naar Capital Reef.
Dag 10 Je hebt deze dag voldoende tijd om te genieten van scenic byway 12 van Capital reef naar Bryce canyon
Dag 11 Deze dag kun je de schitterende zonsopkomst in Bryce meemaken en na een kort ritje zit je in de overweldigende natuur van Zion. Je hebt nog voldoende tijd om diverse trails te lopen in Zion.
De rest van je reis zien er mijns inziens prima uit en zou ik vooral zo laten
Ik hoop dat je iets aan mijn advies hebt!
Veel succes,
Willem
Als ik jou was zou ik je reis toch echt iets anders gaan indelen.
Ik zou de eerste dagen in L.A. blijven i.p.v. na afloop. Ten eerste om even bij te komen van de reis en te wennen aan het tijdsverschil. Ten tweede om niet al je steden in het 2e deel van je reis te hebben.
Het leuke van reizen in het Zuidwesten van de US is juist de afwisseling steden en natuur. Verdeel de steden een beetje... aan het begin (L.A.), het midden (L.V.) en aan het einde (S.F.).
Maar als je toch direct wilt beginnen aan je reis zou ik je reis toch iets anders aanpakken, nl op deze manier:
Dag 2 zou ik zo laten.
Dag 3 is wel heel erg gevuld met schitterende natuur. Als je het mij vraagt een 'overkill'. Ik zou die dag niet verder rijden dan Sedona. Je hebt nu voldoende tijd om de prachtige natuur rondom Sedona te verkennen. Als je op dezelfde dag nog naar de Grand Canyon wil kun je van Sedona en van de Grand Canyon niet veel zien. Zonde!
Op dag 4 zou ik van sedona naar de Grand Canyon gaan.
Dag 5 zoals jij hem gepland hebt zou ik echt schrappen. Je moet niet álles willen zien. Dit gaan ten koste van de rest. Je kunt deze dag beter direct naar Page rijden en daar naar Antelope Canyon en Lake Powell gaan.
Canyon de Chelly lijkt me een schitterend park ( ik ben er zelf niet geweest), maar je moet keuzes maken. Mijn keuze zou Monument Valley zijn. Canyons zijn er veel in de US, maar een tweede Monument Valley is er niet. Dag 6 zou ik van Page naar Kayenta rijden.
Op dag zeven zou ik van Kayenta naar Moab gaan. Hier dan 2 nachten slapen, zodat je voldoende tijd hebt om o.a. naar Arches, Dead horse point en canyonlands te gaan.
Dag 8 Moab en omgeving.
Dag 9 Van moab naar Capital Reef.
Dag 10 Je hebt deze dag voldoende tijd om te genieten van scenic byway 12 van Capital reef naar Bryce canyon
Dag 11 Deze dag kun je de schitterende zonsopkomst in Bryce meemaken en na een kort ritje zit je in de overweldigende natuur van Zion. Je hebt nog voldoende tijd om diverse trails te lopen in Zion.
De rest van je reis zien er mijns inziens prima uit en zou ik vooral zo laten
Ik hoop dat je iets aan mijn advies hebt!

Veel succes,
Willem
-
- Amerikafan
We hebben nu 1 dag extra ingepland in Moab, dus hebben we flink extra tijd voor Moab en omgeving en de volgende dag extra tijd voor Capitol Reef.hekkie schreef:Dag 7 lijkt mijn geen goed plan. Vanaf Mexican Hat zou ik of naar Moab gaan (Arches NP en Canyonlands NP) en evt de volgende dag via Capitol Reef naar Bryce, of vanaf Mexican Hat via Goosenecks SP, Moki Dugway, Nat. Bridges NM naar Capitol Reef.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Als je nog niet genoeg te doen heb in Moab en als de Colorado niet helemaal uitgedroogd is heb ik nog een tip : maak een raftingtocht met TagAlongMotorGuy76 schreef:We hebben nu 1 dag extra ingepland in Moab, dus hebben we flink extra tijd voor Moab en omgeving en de volgende dag extra tijd voor Capitol Reef.

Hebben wij in 2002 ook gedaan, geweldige ervaring ondanks dat het niet echt "wild" watervaren was..
Margo
Foto's Amerika 2002 : http://www.wenbregen.info/gallery .
Nieuw weblog reisverslag Amerika 2002 :
http://amerikareis2002.blogspot.com
Nieuw weblog reisverslag Amerika 2002 :
http://amerikareis2002.blogspot.com
-
- Amerikafan
Nou morgen is het dan eindelijk zover, dan vliegen we voor de 1e keer naar the USA, ik ben nu nog aan het werk dus zal wel even wennen zijn voordat ik het idee heb dat ik vakantie heb....
In ieder geval bedankt iedereen voor alle tips/reisverhalen waarmee ik deze reis heb kunnen voorbereiden, de ongeveer definitieve route staat op:
http://rudy-ingrid.blogspot.com/
Hier zullen we ook proberen om de paar dagen een update + foto's te plaatsen, niet al teveel foto's want daar maken ik na de vakantie wel een foto-verslag van, dan heb ik wat meer tijd om 1 en ander uit te zoeken...
Ook iedereen die de komende weken nog naar Amerika vertrekt, heel veel plezier en een prettige vakantie!

In ieder geval bedankt iedereen voor alle tips/reisverhalen waarmee ik deze reis heb kunnen voorbereiden, de ongeveer definitieve route staat op:
http://rudy-ingrid.blogspot.com/
Hier zullen we ook proberen om de paar dagen een update + foto's te plaatsen, niet al teveel foto's want daar maken ik na de vakantie wel een foto-verslag van, dan heb ik wat meer tijd om 1 en ander uit te zoeken...
Ook iedereen die de komende weken nog naar Amerika vertrekt, heel veel plezier en een prettige vakantie!

-
- Amerikafan
Ja doen we, maarre gebruiken je dan ook de yards of toch gewoon meters?Coyote schreef: Enneh...Tom Tom wel even instellen op de engels sprekende stem (Richard of Connie), klinkt wel zo leuk als je in Amerika bent.![]()
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik stel de PDA dan helemaal "op z'n Amerikaans" in. Dus yards/mijlen, de tijd (AM/PM) en zelfs de taal...MotorGuy76 schreef:Ja doen we, maarre gebruiken je dan ook de yards of toch gewoon meters?

Juist omdat in Amerika met yards en mijlen gewerkt wordt, is dat veel handiger dan kilometers, anders moet je nog steeds omrekenen. En geloof me, na een paar dagen "denk" je ook alleen nog maar in mijlen.
Roland
-
- Amerika-ontdekker
Heel veel plezier met jullie reis.
Nog anderhalve week en dan gaan wij ook (maandag 12-9 )..en inderdaad als je gewoon doorwerkt tot het laatst zal het vakantiegevoel nog wel even duren.
Moet zelf ook nog tot vrijdag werken maar hoop (als werk het toelaat ) toch woensdag- of donderdagavond te kunnen zeggen...tot over 3 weken
Groetjes,Dianne
Nog anderhalve week en dan gaan wij ook (maandag 12-9 )..en inderdaad als je gewoon doorwerkt tot het laatst zal het vakantiegevoel nog wel even duren.
Moet zelf ook nog tot vrijdag werken maar hoop (als werk het toelaat ) toch woensdag- of donderdagavond te kunnen zeggen...tot over 3 weken
Groetjes,Dianne
2004 Florida,2005 de West. In 2006 gaan we 'vreemd' tijdens onze huwelijksreis naar Mexico
-
- Amerikafan
Hoi Dianne,
Jullie ook alvast heel veel plezier en n fijne vakantie toegewenst! Ik weet hoelang die 1,5 week nog kan duren, al lijkt het nog maar zo kort.....
Groeten
MotorGuy76
Jullie ook alvast heel veel plezier en n fijne vakantie toegewenst! Ik weet hoelang die 1,5 week nog kan duren, al lijkt het nog maar zo kort.....
Groeten
MotorGuy76
Motorguy, een leuke reis gewenst...
Hopelijk kan je alle zien wat je wil zien...
Hopelijk kan je alle zien wat je wil zien...

http://web.me.com/eric.katja/Site/Welkom.html
under construction
under construction
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1732 Weergaves
-