Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
dollars kopen
Twee weken geleden heb ik zitten rondbellen naar alle Belgische banken.
Conclusie was: AXA was de goedkoopste, het verschil was 4 euro op 100 dollar tov de duurste!!
Dus per 1000 dollar heeft dat een effect tot 40 euro!!
Zelf ben ik nog even de kat uit de boom aan het kijken aangezien de federal reserve tot midden december geen actie gaat ondernemen.
Wat ik in de loop van de komende dagen/weken zal doen is: 'kopen' maar voor een half jaar op een lange termijnrekening zetten in dollar aan 4,2%. Dan zal ik in april volgend jaar deze rekening leeghalen in dollar.
Conclusie was: AXA was de goedkoopste, het verschil was 4 euro op 100 dollar tov de duurste!!
Dus per 1000 dollar heeft dat een effect tot 40 euro!!
Zelf ben ik nog even de kat uit de boom aan het kijken aangezien de federal reserve tot midden december geen actie gaat ondernemen.
Wat ik in de loop van de komende dagen/weken zal doen is: 'kopen' maar voor een half jaar op een lange termijnrekening zetten in dollar aan 4,2%. Dan zal ik in april volgend jaar deze rekening leeghalen in dollar.
Ter info:
[/quote]
De Amerikaanse dollar belandde in aanloop naar nieuwe huizencijfers deze middag op een nieuw dieptepunt. In de voormiddag was een euro precies 1,4797 dollar waard.
Ofwel neem ik vanavond een snelle beslissing ofwel kijk ik nog tot 12 december hoe de Dollar verder verplettert wordt...De publicatie van de notulen van de vorige vergadering van de Federal Reserve vanavond (20.00 uur) moeten een duidelijker beeld geven van wat de Amerikaanse centrale bank van plan is en hoe ze de vooruitzichten voor de Amerikaanse economie inschat.

- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zelfde datum als wij - zou leuk zijn als een eventuele stijging na 4 januari 2008 zou beginnen

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- phillybilly
- Amerika-expert
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
De 8e is ook na de 4e...phillybilly schreef:Nee, wacht even tot de 8eDento schreef:Zelfde datum als wij - zou leuk zijn als een eventuele stijging na 4 januari 2008 zou beginnen![]()

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- phillybilly
- Amerika-expert
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Dat de banken ze niet meer verkopen.zimmer schreef:Het beste in Nederland blijkt american traveler te zijn. Dan koop je ze wanneer je wilt, en worden schijnbaar gewoon geaccepteerd in Amerika. Of heeft iemand hier andere ervaringen mee?
Freek

Alleen op grenswisselkantoren nog, dacht ik.
Als je er hebt kan je er zonder moeite mee betalen, wel even legitimeren.
met je nederlandse rijbewijs, is ook altijd weer hylarischAnnie schreef:Dat de banken ze niet meer verkopen.zimmer schreef:Het beste in Nederland blijkt american traveler te zijn. Dan koop je ze wanneer je wilt, en worden schijnbaar gewoon geaccepteerd in Amerika. Of heeft iemand hier andere ervaringen mee?
Freek![]()
Alleen op grenswisselkantoren nog, dacht ik.
Als je er hebt kan je er zonder moeite mee betalen, wel even legitimeren.
Ik ben juist terug en het simpelste is een betaalkaart en anders....cash .
Die amerikanen zijn helemaal paranoia als het gaat over geld uit het buitenland.
Ik moest dringend een oldtimer betalen en had 9.500$ nodig.
Visa=vergeten limiet op te trekken.
Overschrijven= minumum 4dagen
Cash=was al op
Overschrijven via moneygram= dat gaat via bepaalde grenswisselkantoren
(wel een zeer belabberde wisselkoers)
maar ze mochten uit Nederland maximum 10.000$ overschrijven stond in de brochure.
zo gezegd zo gedaan,gestort,code door sms'sen en ik kon het 10minuten later afhalen in Amerika.
Dat dachten we!!! de regels waren veranderd(waar niemand iets vanaf wist)
en ik stond in de bank en kreeg geen geld want de nieuwe regel was maximum 9.000$
Na uren discussie(wat daar met de meeste niet lukt want ze hebben een IQ van een pinda)
het geld terug naar nederland laten halen en opnieuw 8.950$ storten.
Geld ophalen,de bank weer bellen en dan krijg je iemand van moneygram
aan de telefoon die gan vragen wat je met het geld gaat doen
(ga vooral op zo'n moment niet grappig doen!!)
Het is dat er op dit moment wat te verdienen valt met de lage dollar,
ik ben er al enkele malen geweest maar het is wel zo'n bekrompen . . . volk.
Amerikanen zijn zoals ze auto rijden;
Kortzichtig,egoistisch,snel geraakt en ontzettend langzaam.
Die amerikanen zijn helemaal paranoia als het gaat over geld uit het buitenland.
Ik moest dringend een oldtimer betalen en had 9.500$ nodig.
Visa=vergeten limiet op te trekken.
Overschrijven= minumum 4dagen
Cash=was al op
Overschrijven via moneygram= dat gaat via bepaalde grenswisselkantoren
(wel een zeer belabberde wisselkoers)
maar ze mochten uit Nederland maximum 10.000$ overschrijven stond in de brochure.
zo gezegd zo gedaan,gestort,code door sms'sen en ik kon het 10minuten later afhalen in Amerika.
Dat dachten we!!! de regels waren veranderd(waar niemand iets vanaf wist)
en ik stond in de bank en kreeg geen geld want de nieuwe regel was maximum 9.000$
Na uren discussie(wat daar met de meeste niet lukt want ze hebben een IQ van een pinda)
het geld terug naar nederland laten halen en opnieuw 8.950$ storten.
Geld ophalen,de bank weer bellen en dan krijg je iemand van moneygram
aan de telefoon die gan vragen wat je met het geld gaat doen
(ga vooral op zo'n moment niet grappig doen!!)
Het is dat er op dit moment wat te verdienen valt met de lage dollar,
ik ben er al enkele malen geweest maar het is wel zo'n bekrompen . . . volk.
Amerikanen zijn zoals ze auto rijden;
Kortzichtig,egoistisch,snel geraakt en ontzettend langzaam.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 16281 Weergaves
-
Laatste bericht door tofke
-
- 18 Reacties