Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

dollars kopen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

jackst1 schreef:...ik ben er al enkele malen geweest maar het is wel zo'n bekrompen . . . volk.
Amerikanen zijn zoals ze auto rijden;
Kortzichtig,egoistisch,snel geraakt en ontzettend langzaam.
:shock: ...maar wel lid worden van een "AllesAmerika" Forum, waar iedereen lid wordt omdat men het een geweldig land vindt... :?:

Die logica ontgaat me een beetje - maar wellicht heb ik ook wel het IQ van een pinda.

En zoals Ronald zegt, je bent wel een beetje heel erg kort door de bocht, en scheert lekker makkelijk iedereen over een kam, omdat je nu eenmaal een beetje tegenslag hebt gehad.

Pas je dezelfde redenering ook toe als je in Duitsland, Frankrijk, België, Spanje, etc. komt? Je ontmoet twee Duitsers, Fransen, Belgen, Spanjaarden, die niet zo vriendelijk zijn, en daarmee is het hele volk niks?

Waarschijnlijk doe je dat in deze landen niet, maar als je het toch zou doen, dan kun je beter Nederland niet meer verlaten.

Hoewel, wij Nederlanders zijn natuurlijk ook allemaal verschrikkelijk egoïstisch, bot, ontzettend zuinig, en lopen natuurlijk allemaal op onze klompen door een tulpenveld naast de windmolen een joint te roken..... :roll:

En zo worden de onterechte stereotypen in stand gehouden...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Dento schreef: Hoewel, wij Nederlanders zijn natuurlijk ook allemaal verschrikkelijk egoïstisch, bot, ontzettend zuinig, en lopen natuurlijk allemaal op onze klompen door een tulpenveld naast de windmolen een joint te roken..... :roll:
Pas je op, anders gooi ik een Delfts Blauw bordje naar je hoofd :hilarious:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

jerbia schreef:
Dento schreef: Hoewel, wij Nederlanders zijn natuurlijk ook allemaal verschrikkelijk egoïstisch, bot, ontzettend zuinig, en lopen natuurlijk allemaal op onze klompen door een tulpenveld naast de windmolen een joint te roken..... :roll:
Pas je op, anders gooi ik een Delfts Blauw bordje naar je hoofd :hilarious:
:hilarious:

Hoe kon ik het Delfts Blauw vergeten... :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

jackst1 schreef: Amerikanen zijn zoals ze auto rijden;
als ik jouw zo hoor praten ... dan moet ik ook zeker denken dat alle europeanen drift koppen zijn.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

jackst1 schreef:...ik ben er al enkele malen geweest maar het is wel zo'n bekrompen . . . volk.
Mag ik je erop wijzen, dat op dit forum ook Amerikanen lid zijn en mensen, die met Amerikanen getrouwd zijn?

Neem aub forumregel 3 in acht:
3. Het is te allen tijde verboden om andere mensen verbaal aan te vallen. Je mag uiteraard je eigen mening verkondigen, maar beledig daarbij niet andere mensen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Jozef
Amerikafan

Bericht door Jozef »

Pff, wat een ophef over een paar opmerkingen.
We kunnen ons beter zorgen maken over de sterker wordende dollar, dat vind ik veel erger. :wink:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Jozef schreef:Pff, wat een ophef over een paar opmerkingen.
Ik vind het niet zomaar "een paar opmerkingen".

Omdat jackst1 zich niet goed voorbereid en dus zelf de ellende over zich heen haalt, moeten anderen het maar ontgelden?

Elk land heeft zo zijn eigen regels, je kunt het daar niet mee eens zijn maar zo is het nu eenmaal. Beetje erg makkelijk om dan maar op de gehele Amerikaanse bevolking af te geven.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Jozef
Amerikafan

Bericht door Jozef »

Coyote schreef:
Jozef schreef:Pff, wat een ophef over een paar opmerkingen.
Ik vind het niet zomaar "een paar opmerkingen".

Omdat jackst1 zich niet goed voorbereid en dus zelf de ellende over zich heen haalt, moeten anderen het maar ontgelden?

Elk land heeft zo zijn eigen regels, je kunt het daar niet mee eens zijn maar zo is het nu eenmaal. Beetje erg makkelijk om dan maar op de gehele Amerikaanse bevolking af te geven.

Roland
Ach, er lopen zoveel simpele zielen op internet rond, als je je druk gaat maken om alles wat ze roepen ben je nog wel even bezig, geloof me.
We hebben het nu al bijna een hele pagina over die zak hooi, zonde van onze kostbare tijd.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

als je nergens iets van zegt verandert er niets. mensen moeten erop gewezen worden dat ze niet zomaar alles mogen roepen over groepen mensen, ongeacht of dat amerikanen, nederlanders, zwarten, gehandicapten, dikke mensen, of wat dan ook mogen zijn. als iemand die deze basisregel van met elkaar omgaan overtreedt mag die daar, moet die daar zelfs opgewezen worden.

als de poster zijn frustratie over de customer service bij een moneygram zaakje wil bespreken, is dat toegestaan, want dat is een belangrijk punt in de discussie. maar hij zou zich moeten realiseren dat moneygram in de VS vooral bestaat voor het zenden van kleine bedragen binnen de VS en het zenden van geld naar buiten de VS. mensen die geld op deze manier naar de VS halen zullen ze niet vaak tegenkomen. mensen die deze bedragen tot hun beschikking hebben maken meestal gebruik van meer mainstream kanalen zoals een bank of credit card. moneygran is een dienst die voornamlijk bedoeld is voor mensen die geen bankrekening hebben, vanwege hun economische status hier of vanwege het feit dat dat in het ontvangend land geen bank is waar mee gewerkt kan worden (ontwikkelingslanden).
SEEING IS BELIEVING
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Marjol schreef:
Racerke schreef:Voor 12/12 zal hij alvast niet zakken ... laat hem maar rustig stijgen ;-)
Ehm.. jawel hoor.

Sinds gisteren is 'ie ruim anderhalve cent gezakt... 1.48089
Ja, de publicatie van vorige week had ik niet zo rooskleurig verwacht... toen de dollar begon te dalen dacht ik dat het onder controle was toen de pijpleiding met Canada ontplofte maar hiervan had ie minder hinder.

Dieptepunt was allesinds 1,470, nu staat ie terug 1,4761 ... het is een gok maar ik waag het er liever even op.
FIDEL
Amerika-ontdekker

Bericht door FIDEL »

Wat ik in de loop van de komende dagen/weken zal doen is: 'kopen' maar voor een half jaar op een lange termijnrekening zetten in dollar aan 4,2%. Dan zal ik in april volgend jaar deze rekening leeghalen in dollar.

Kan men werkelijk afhalen in contante dollars van een termijnrekening, of moet eerst alles worden overgezet op een zichtrekening ?
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Het schijnt niet veel uit te maken als je maar een paar dollars nodig hebt of wel ?
Ik ga volgende week naar USA, maar ik heb niet zo'n vermogen dat ik honderden dollars meteen zal kopen..... denk dat ik net zo goed kan wachten tot volgende week of niet ?
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

FIDEL schreef:Wat ik in de loop van de komende dagen/weken zal doen is: 'kopen' maar voor een half jaar op een lange termijnrekening zetten in dollar aan 4,2%. Dan zal ik in april volgend jaar deze rekening leeghalen in dollar.

Kan men werkelijk afhalen in contante dollars van een termijnrekening, of moet eerst alles worden overgezet op een zichtrekening ?
Op deze manier, bij de vernoemde bank, misloop je de kosten die erbij komen te kijken. Om een idee te geven, een collega gaat bij eindejaar naar Egypte, hij vertelde mij apetrots drie weken geleden dat hij net voor de val van de dollar er gekocht had... . Ik vroeg hem vorige week de papieren ervan even mee te brengen, aangezien ik toch nu al 2 maand de dollar op de voet volg en bijhou in een excelletje ... . De koers van die dag was 1,476, hij kreeg van Dexia 1,402 !!

Deels reden hiervan is dat de dollars fysiek geleverd moeten worden, deels omdat dat een niet zo goedkope bank is.

De reden voor die termijnrekening die ik ga nemen is: nu geen kosten bij aankoop dus effectief de dagkoers (vandaag 1,4660 ) . Maar om eerlijk te zeggen: ik hou het niet meer uit, met zoveel eindejaarsdrukte (privé) en drukte op het werk ga ik eind deze week, begin volgende week de knoop doorhakken en bestellen. Desnoods slechts een gedeelte om mezelf in te dekken: als hij nog zakt: minimaliseren als hij stijgt: chance.

De termijn dat ik het geld vastzet is 3 maand. (rentevoet momenteel 4,2%)

Het grote voordeel van het op deze manier doen is dat als je een termijnrekening in dollar hebt en ze is op einddatum dan moet men je in die koers betalen tenzij je anders wil. EN dat is zonder kosten ... dus dan zit je met het voordeel van de kosten voor de levering in de eerste plaats en de intrest van 1,2%)

Het bedrag waar het bij mij om draait is ook niet zo veel maar wat je hebt is altijd meegenomen. Ik heb een budget nodig van +- 5000 euro cash zonder extra uitgaven zoals gadgets, kleding, Vegas, ... .
Als ik een koers kan 'nemen' van 1,46 dan haal ik hier +-270euro voordeel uit.
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

phillybilly schreef:Het schijnt niet veel uit te maken als je maar een paar dollars nodig hebt of wel ?
Ik ga volgende week naar USA, maar ik heb niet zo'n vermogen dat ik honderden dollars meteen zal kopen..... denk dat ik net zo goed kan wachten tot volgende week of niet ?
Volgende week zal hij nog niet gezakt zijn naar 1,2. Daar ben ik zeker van, dus Visa is je beste vriend!
Veel hangt af van morgen, de beslissing van de FED is niet in goede aarde gevallen, de dollar wankelde maar tja we zien morgen wel hoe het loopt. Als hij morgen zakt naar 1,45 dan zou ik wel even bij de bank binnenlopen om er een beetje te bestellen, want geld heb je toch zoiezo nodig!
FIDEL
Amerika-ontdekker

Bericht door FIDEL »

Morgen een cruciale dag, dus ... Indien DEXIA wat aan de dure kant zou, waar zie jij je rekening te openen ?
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Ehm... de cruciale dag was 12/12 ... .
Doordat ik deze week meer 's nachts dan overdag leef had ik je de verkeerde indruk gegeven denk ik.

De interessantste bank is nog steeds deze waar ik de vorige weken de beste 'deal' mee kon sluiten.

De druk is van de ketel, enfin het is te zeggen, op deze moment is de koers 1,4721 dus interessanter ... !
Maar ik weet niet wat voor effect de beslissingen van de FED op 17/12, 20/12, 14/1 en 28/1 zullen hebben. Als hier mensen toevallig weten wat er 'kan' gebeuren: laat maar weten... :?

Voor de veiligheid ga ik alvast 2000 euro laten vastzetten aan de huidige koers. Better be safe then sorry ... .
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

jackst1 schreef:Ik ben juist terug en het simpelste is een betaalkaart en anders....cash .
Die amerikanen zijn helemaal paranoia als het gaat over geld uit het buitenland.
Ik moest dringend een oldtimer betalen en had 9.500$ nodig.
Visa=vergeten limiet op te trekken.
Overschrijven= minumum 4dagen
Cash=was al op
Overschrijven via moneygram= dat gaat via bepaalde grenswisselkantoren
(wel een zeer belabberde wisselkoers)
maar ze mochten uit Nederland maximum 10.000$ overschrijven stond in de brochure.
zo gezegd zo gedaan,gestort,code door sms'sen en ik kon het 10minuten later afhalen in Amerika.
Dat dachten we!!! de regels waren veranderd(waar niemand iets vanaf wist)
en ik stond in de bank en kreeg geen geld want de nieuwe regel was maximum 9.000$
Na uren discussie(wat daar met de meeste niet lukt want ze hebben een IQ van een pinda)
het geld terug naar nederland laten halen en opnieuw 8.950$ storten.
Geld ophalen,de bank weer bellen en dan krijg je iemand van moneygram
aan de telefoon die gan vragen wat je met het geld gaat doen
(ga vooral op zo'n moment niet grappig doen!!)
Het is dat er op dit moment wat te verdienen valt met de lage dollar,
ik ben er al enkele malen geweest maar het is wel zo'n bekrompen . . . volk.

Hij is leuk,zaken willen doen, maar geen geld op zak.
Tip voor de volgende keer, Western Union,direct money transfer, werkt perfect.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Dit is ook nog een leuk artikel om te lezen.

Waarom de dollar daalt

Ik durf het in ieder geval niet aan om nu al dollars te kopen.
Laatst gewijzigd door Chi Sin X op 13 dec 2007, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Voor de veiligheid heb ik dus vandaag toch maar 2000 euro genomen, aan een koers van 1,4638. De rente die ik krijg is 4,44 op drie maand.

Dit zal dus ruim 2955 dollar worden.

Nu ga ik even afwachten wat er staat te gebeuren en allesinds voor midden januari moet ik de rest vastleggen.
FIDEL
Amerika-ontdekker

Bericht door FIDEL »

Racerke,

Ik veronderstel dat je hebt vastgezet op een termijnrekening ...
Bij welke bank in B ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer