Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV 2009 ....alle vragen over DV 2009

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Je hebt gelijk, excuses. Het ging me erom dat als je een (bijna) vierkante uitsnede gemaakt hebt je dan makkelijk de foto op 300 x 300 kunt krijgen. Stel de uitsnede is 1020 x 980, als je deze 300 x 300 maakt denk ik niet dat je een erg foutieve foto krijgt.

Maar, ik had me weer niet moeten bemoeien met iets waar ik geen verstand van heb :lol: :shock:
Sarahken
Amerika-ontdekker

Bericht door Sarahken »

'k Heb nog een vraagje over het verdere verloop na inschrijving Green Card Loterij.

Tijdens het 1ste deel (inschrijving online) is er geen info gevraagd over werkervaring, beroep of vb reden om naar US te verhuizen. Wanneer gebeurt dit wél ? Of hoe ?

Groetjes,

Hilde
topoli&sarvenaz
Amerika-ontdekker

Bericht door topoli&sarvenaz »

In de tweede fase, als je uitgelot ben. denk ik.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Sarahken schreef:Tijdens het 1ste deel (inschrijving online) is er geen info gevraagd over werkervaring, beroep of vb reden om naar US te verhuizen. Wanneer gebeurt dit wél ?
Neem eens een kijkje op de homepage van dit forum (te vinden door helemaal bovenaan dit forum op 'AllesAmerika.com homepage' te klikken).
Daar kan je in de linker kolom bij 'Reizen/vakantie' klikken op 'visuminformatie', en dan kan je bv. lezen op de tweede link: 'De Green Card loterij, hoe werkt dat?'.
Je krijgt een zicht op het ganse verloop van het proces, inclusief kosten (die tegenwoordig nog een beetje duurder geworden zijn, dacht ik).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Sarahken
Amerika-ontdekker

Bericht door Sarahken »

dank je Kastelke.. 'k ga dat direct es gaan doen :)
Kingswood
Amerika-ontdekker

Bericht door Kingswood »

Toch nog een opmerking aangaande de hele foto kwestie...: het valt me eigenlijk nu pas op dat men vraagt om een foto die niet ouder is dan 6 maanden. Natuurlijk snap ik dat zei niet zomaar kunnen bepalen of dat al dan niet het geval is maar aan de andere kant: ik heb dezelfde foto als vorig jaar gebruikt. Is het misschien niet zo dat ze in Kentucky een programmaatje hebben dat je inschrijving van dit jaar met die van vorig jaar vergelijkt? En dus ook constateert dat je dezelfde foto hebt gebruikt?
Whatever people say I am, that's what I'm not
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Kan me voorstellen dat ze op bestandsdatum filteren. Als je een bestand upload wat meer dan 6 maanden oud is dan kunnen ze het er uit gooien.
Maar volgens mij kun je alleen maar gokken hoe modern ze daar zijn. Er zijn verschillende manieren om automatisch te bepalen of je niet dezelfde foto hebt gebruikt als vorig jaar. Maar of ze dat ook daadwerkelijk doen?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Waarschijnlijk gaat het er gewoon om dat je nog min of meer herkenbaar bent op je 'recente' foto. Maar ja, als je als vrouw ondertussen van lang zwart naar kort blond haar gaat, twee dagen na het nemen en vertsturen van je 'recente' foto...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

6foot6 schreef:
Ik heb zelf de foto van vorig jaar genomen, maar deze wel even onder een andere naam opgeslagen zodat de "maakdatum" is aangepast.
StageNYCfall2007
Amerikafan

Bericht door StageNYCfall2007 »

Ik zit momenteel in de VS op een J1 visum. MET 2 jaar thuisblijfregel.

Dwz dat ik vanaf eind januari 2 jaar lang niet mag apply'en voor een permanent residence visum! Pas eind januari 2010 ben ik vrij.

Kan ik dus niet meedoen aan de Lottery de komende 2 jaar?
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave

USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Forgeron
Amerikafan

BSc diploma

Bericht door Forgeron »

Ik wil graag meedoen en ik heb vorige week mijn laatste Bachelor vak gehaald. Echter heb ik mijn bul nog niet ontvangen.

Dus dat "as of today" wordt een probleem. Word ik gediskwalificeerd als later blijkt dat mijn bul een datum heeft van zeg 10 december?

Of maakt het uperhaupt niet uit voor mijn kansen?
Kingswood
Amerika-ontdekker

Bericht door Kingswood »

@ StageNYCfall2007: meedoen is inderdaad zinloos. Misschien kun je volgend jaar wel meedoen voor de DV 2010 (als die nog gehouden wordt dan) maar ook die zul je denk ik moeten missen. Jammer! Doe je een aqfstudeerstage? Ik heb 10 maanden praktijkstage gelopen op een j1 en heb de two year rule niet.

@ Forgeron: jij kunt als je het mij vraagt wel meedoen aanhezien je waarschijnlijk Havo, VWO of MBO wel al hebt afgerond. Volgens mij is dat ook al voldoende.
Whatever people say I am, that's what I'm not
topoli&sarvenaz
Amerika-ontdekker

Bericht door topoli&sarvenaz »

Vandaag is de laatste dag .

The application submission period for DV-2009 is from 12:00PM EDT (GMT -4) on October 3, 2007 to 12:00PM EST (GMT -5) on December 2, 2007.

Dus we wensen veel succes voor iederen .
Flightlevel
Amerika-ontdekker

Bericht door Flightlevel »

En voor mij was het weer op het randje van inschrijving... Fingers crossed voor DV2009. 8)

trouwens zn foto is ook best een gedoe kan ik je vertellen...

Heb trouwens MBO en werkervaring als GWK in de luchtvaart, maar bedenk me net dat ik Highschool heb aangeklikt. kon geen andere bedenke.
probleempje???????? :?

cheers and best regards
Dream big, work hard...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Postmeisje stelde in het draadje met het overzicht van deelnemers/winnaars van de DV-2008 deze vragen, die beter in dit topic thuishoren:
postmeisje schreef:Hoi heb afgelopen vrijdag de uitnodiging voor het interview ontvangen en moet in Januari heen.

Sommige dingen zijn mij nog niet helemaal duidelijk, wie kan mij helpen. Komt misschien dom over, maar aangezien het wel allemaal goed moet zijn...

Death certificate -> bedoelen ze attestatie de vita, of moet echt een overlijdens acte?
Evidence of financial support -> ik ben zelf student dus niet zoveel geld, maar kan mijn vader bijvoorbeeld garant staan? (staat alleen iets over sponsor in de VS)
Immigrant visa apllication processing fee -> Er staat ook weer allerlei fees op van 335 euro en nog één van 375 euro, moet er weer betaald worden of is dat wat je al betaald hebt en daarom dus al het interview hebt?!?!
En als laatse police certificate -> gewoon bewijs van goed gedrag of is het iets anders??

Hoop dat iemand me kan helpen.. thanks
Elke
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Een police certificate is een verklaring die door de politie opgesteld wordt over een eventueel crimineel verleden. In Nederland kun je deze als burger niet aanvragen, en dat doet, meen ik, het consulaat voor je. Als je echter langer dan zes maanden in een ander land hebt gewoond, moet je daar wel naar de politie om een certificaat aan te vragen (de VS telt niet, ook dat doet het consulaat).

Een death certificate>geen idee..moet je dat hebben?? Dat was toch alleen als je op basis van een huwelijk emigreert en je eerder getrouwd bent geweest, maar dat huwelijik is ontbonden wegens een overlijden? Of heb ik dat nou verkeerd?

De prijzen voor een green card zijn sinds de zomer enorm opgeschroeft, dus ik vermoed dat je allebei de fees moet betalen.

Tot zover mijn 2 cts :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
postmeisje
Amerika-newbie

Binnen zes maanden naar de US na akkoord green card?!

Bericht door postmeisje »

Ok dankje..

Nog een vraagje.. kom er net achter dat je binnen zes maanden naar Amerika moet als je de greencard krijgt?! klopt dat.

Komt bij niet uit bij mij. Kan op z'n vroegst in Augustus weg en heb in Januari gesprek.

Wat kan ik hier aan doen!? Iemand een idee.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als jij een grondige reden aan kan geven waarom je nog niet binnen de vooropgestelde termijn kan vertrekken, dan kan je daar uitstel voor krijgen. Bijvoorbeeld omdat je je laatste jaar van je studies nog af wenst te maken. Je moet dan -dacht ik- wel binnen die vooropgestelde termijn een keer naar Amerika om je green card te activeren of zo, en daarna krijg je dat uitstel. Informeer maar eens tijdens je gesprek in januari.
Elke
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Je -moet- binnen zes maanden een keer naar de VS. Dan wordt je green card geactiveerd. Dat betekent echter niet dat je er meteen moet gaan wonen. Je kan terug naar Europa, en dan een paar weken later wel permanent gaan. Hou er rekening mee dat als je langer dan 6 maanden wegblijft uit de VS, je alsnog je green card kwijt bent...
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
postmeisje
Amerika-newbie

Bericht door postmeisje »

Bedankt voor de antwoorden..

Ja het zit bij dus zo dat ik in juli ongeveer klaar ben met school en dus op stage ga naar de us in augustus/september!

Maar ik ga zowiezo ff bellen nu..

ik laat het wel weten!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer